Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 574
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 574

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌîñòúò íà Êàëèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: inspired

Êàëèíà áåøå íÿêúäå íàä øåéñåòòå, êúñî ïîäñòðèãàíà è ñâîåíðàâíà, íàïúëíî íåïðåäâèäèìà æåíà. Áåøå îáõîäèëà ïðåç æèâîòà ñè íàé-îïàñíèòå ìåñòà ïî ïëàíèíèòå, íå ñàìî ó íàñ, íî è îò ñòðàíèòå íà Èçòîêà. Ñ ìåí ñå äúðæåøå äèñòàíöèðàíî, ìàêàð ÷å ñå çíàåõìå îòäàâíà. Îáè÷àøå äà íàëàãà ìíåíèåòî ñè ïî åäèí êàòåãîðè÷åí íà÷èí, à àç îáèêíîâåíî íå ñïîðåõ ñ íåÿ. Íå îáè÷àì âëàñòíèòå æåíè, çàòîâà íèêîãà íå ñå ñáëèæèõìå.
Ñ èçêëþ÷åíèå íà åäèí åäèíñòâåí ïúò, êîãàòî ÿ çàâàðèõ â åäíî êàôåíå äà ðàçãëåæäà åäíà ñòàðà íàìà÷êàíà ñíèìêà. Âúâ ôèãóðàòà è èìàøå íåùî òúæíî è áåçïîìîùíî, çàòîâà ðåøèõ äà è ñå îáàäÿ. Òÿ ñÿêàø ñå çàðàäâà, ïîêàíè ìå äà ñåäíà è ìè ïîäàäå ñíèìêàòà. Îò íåÿ ìå ãëåäàøå ñëàáî ìîìè÷å ñ îñòðè êëþ÷èöè è ðóñà, êúñî ïîäñòðèãàíà ïî ìîì÷åøêè êîñà.
– Òóê ñúì íà äâàäåñåò è äâå – êàçà òÿ.
Çàìúë÷à çà ìàëêî è ìåæäó íàñ ñå âúçöàðè íåëîâêî ìúë÷àíèå. Ïîñëå îáà÷å ðåøèòåëíî ïðîäúëæè, çà äà ñïîäåëè ñ ìåí òàçè ñâîÿ èñòîðèÿ, êîÿòî áå ïàçèëà òîëêîâà ãîäèíè.
– Áÿõà ìå ðàçïðåäåëèëè êàòî ó÷èòåëêà íÿêúäå â Ðîäîïèòå – çàïî÷íà Êàëèíà – â åäíî ïîìàøêî ñåëî ãîðå ïî ÷óêàðèòå, äî êîåòî èìàøå àâòîáóñ ñàìî äâà ïúòè â ñåäìèöàòà. Íî àç áÿõ íàâèòà òîãàâà, ìëàäà è ïúðãàâà, ìíîãî îáè÷àõ äà õîäÿ ïî ïëàíèíàòà, çàòîâà îòêàçàõ êâàðòèðà â ñåëîòî. Âñÿêà ñóòðèí ïðåìèíàâàùèÿò àâòîáóñ ìå îñòàâÿøå áëèçî äî åäèí ìîñò, îò êîéòî òðúãâàøå ïúòÿò êúì íåãî, à ñëåäîáåä ìå ïðèáèðàøå îòòàì. Õîäåõ áëèçî ÷àñ ïúò ñàìà ïî åäèí ñòðúìåí õðåáåò. Âñåêè áîæè äåí. Òîãàâà íå âÿðâàõ â Áîãà, – íèòî â Èñóñ, íèòî â Àëëàõ, òàêèâà áÿõà âðåìåíàòà. Íî åòî íà – è ñåãà íà âúçðàñò âå÷å – íå âÿðâàì. Áÿõ ìíîãî îïàêî ÷îâå÷å, ÷åñòîëþáèâî, ìíîãî ïîâå÷å îòêîëêîòî ìîæå äà ñè ïðåäñòàâèø, íî òîâà îïðåäåëåíî ìè õàðåñâàøå. Óìèðàõ, íî òðÿáâàøå äà ñòàíå íà ìîåòî.
– Ñåëîòî áåøå ìíîãî êðàñèâî – ïðîäúëæè òÿ – èìàì ïðåä âèä âñè÷êî. Ïðèðîäàòà, õîðàòà, äðåõèòå èì, îáè÷àéòå èì, ìîðàëà èì. Ïîìàøêî ñåëî, íÿêàêúâ ñêðèò ðàé ñðåä Ðîäîïèòå. Ñèãóðíî èäåàëèçèðàì ñåãà, íî òîãàâà àç, èäâàéêè îò ñòîëèöàòà, ïîïàäíàõ â åäèí ñúâñåì ðàçëè÷åí ñâÿò è áÿõ ñòúïèñàíà. È äà òè êàæà – òåçè îñåì ìåñåöà, äåòî ïðåêàðàõ òàì ïî ñîáñòâåíî æåëàíèå, ìè îòâîðèõà î÷èòå. Èñêàì äà êàæà – îòâîðèõà î÷èòå íà äóøàòà ìè. Ïîðàñíàõ òàêà, êàêòî òðÿáâàøå äà ïîðàñíà, âúðíàõ ñå êúì èçíà÷àëíàòà êðàñîòà, êîÿòî áÿõ çàáðàâèëà. Çíàåø, ÷å è àç ñúì îò ñåëî è òðÿáâàøå íåùî â ìåí äà ñå îòêëþ÷è. Íî òîâà íå ñòàíà âåäíàãà...
– Êàêòî è äà å... Òà àç, åäâà íà 22, ñòàíàõ ó÷èòåëêà. Äåöàòà îò ïúðâè äî ñåäìè êëàñ, áÿõà ðàçïðåäåëåíè â òðè ìàëêè ïàðàëåëêè, àç ïðåïîäàâàõ áúëãàðñêè åçèê è ëèòåðàòóðà è èñòîðèÿ íà ïî-ãîëåìèòå. Êàêâî ñúì èì ãîâîðèëà íå ïîìíÿ, ñèãóðíî òîâà êîåòî ïèøåøå òîãàâà â ó÷åáíèöèòå. Áÿõà êðîòêè äåöà, âñè÷êèòå ìîìè÷åòà. Àìà êðàñèâè. Òîëêîâà öâåòîâå, è ñèíüî, è ÷åðâåíî, ìíîãî ÷åðâåíî. È âñè÷êèòå – ñ êîñè äî êðúñòà, òåæêè êîñè, âúðçàíè íà ïëèòêè. Ñàìî àç – êúñî ïîäñòðèãàíà, íåóãëåäíà, êàòî âðàá÷å ñðåä ñèíÿâèöè... Íå çíàì äàëè ñúì èì çàâèæäàëà ïîäñúçíàòåëíî, íå ïîìíÿ, àìà êîé çíàå, íî ñòàíà òàêà, ÷å ìèíà íÿêàêâà çäðàâíà êîìèñèÿ ïðåç ó÷èëèùåòî, ðóòèíåí ãîäèøåí ïðåãëåä. È îòêðèõà, ÷å èìàëî âúøêè. Ìîì÷å íÿêàêâî îò êîøàðèòå. È íàðåäèõà îòãîðå – âñè÷êè ìîì÷åòà íóëà íîìåð, à äåâîéêèòå – ìíîãî êúñî. Ñòðàøíî íåùî áåøå òîãàâà äà íå ñå ïîä÷èíèø. È îñòðèãàõà ìîì÷åòàòà. È íÿêîè ìîìè÷åòà ñè ïîäðÿçàõà êîñèòå. À ïî-óìíèòå ðîäèòåëè ñè ñïðÿõà äåöàòà îò ó÷èëèùå, äàæå è àç ïîâÿðâàõ, ÷å ñà áîëíè. Çàùîòî àç òðÿáâàøå äà ñëåäÿ è äà óâåäîìÿâàì äàëè ñå èçïúëíÿâà ðàçïîðåæäàíåòî...
Êàëèíà âúçäúõíà è íåâîëíî ïîïèïà êîñèòå ñè.  æåñòà é èìàøå íÿêàêâà äúëáîêà òúãà íà áåçíàäåæäíî íåïîòðåáåí ÷îâåê.
– Íå é ïîìíÿ èìåòî, íî è ñåãà å ïðåä î÷èòå ìè. Ñ òèÿ òåæêè ðóñè ïëèòêè äî êðúñòà è ñ ãîëåìè ñèíè î÷è. Êàòî ÿ èçêàðâàõ íà äúñêàòà, èìàøå îñàíêà íà öàðêèíÿ. Ïðîäúëæàâàøå äà èäâà íà ó÷èëèùå è äà íå ñå ïîäñòðèãâà. Êàêâî ëè íå é ãîâîðèõ, êîé çíàå êàê ñúì èçãëåæäàëà â î÷èòå é, íî íå ñå ïîä÷èíè. È òîãàâà åäíà ñóòðèí âçåõ íîæèöèòå è ïðåä öåëèÿ êëàñ è îòðÿçàõ ïëèòêèòå. Äî äúíî. È ãè õâúðëèõ â êîø÷åòî.
Íèêîÿ íå ãúêíà, íèêîÿ íå ñå çàñìÿ, íèêîÿ íå çàïëàêà. Óðîêúò ìèíà êàêòî âèíàãè. Íî íå ïîñìÿõ äà ÿ èçêàðàì íà äúñêàòà.
Êàëèíà ìå ïîãëåäíà â î÷èòå.
– Òîãàâà íå îñúçíàõ êàêâî ñúì íàïðàâèëà. Îñúçíàõ ãî, êîãàòî çàïî÷íàõ äà ãóáÿ òîâà, êîåòî îáè÷àì. À àç îáè÷àõ òâúðäå ìàëêî õîðà. À ñåáå ñè èçîáùî íå îáè÷àõ è íå ñå õàðåñâàõ. Âñå íàìèðàõ êóñóð íà äðóãèòå, à çà ñåáå ñè íå ìèñëåõ. Ùå êàæåø, ÷å íå ñúì èñêàëà äà ñå õàðåñâàì ëè, èñêàõ ðàçáèðà ñå, íî èñêàõ âñå äà áúäà ðàçëè÷íà, ìíîãî ðàçëè÷íà. À ñåãà âèæäàì, ÷å ïðåç âñè÷êèòå òåçè ãîäèíè, ïðåç öÿëîòî âðåìå íà ñâåòà, êðàñîòàòà âèíàãè å áèëà åäíà. Åäíà è ñúùà. È êîëêîòî è äà ñå îïèòâàø äà èçìèñëèø äðóãà êðàñîòà, íå ìîæåø. Êàêâîòî è äà ñè âíóøàâàø, êàêòî è äà ñå ñàìîçàëúãâàø. È àêî íå ìîæåø äà ÿ ïîñòèãíåø ÷ðåç îòðèöàíèåòî é, – äà ÿ ïðèåìåø òàêàâà, êàêâàòî å, íàïóê íà âñè÷êè çàáðàíè è ïîðÿäêè. È äîðè äà ÿ çàùèòèø, êîãàòî ïîòðÿáâà. À àç íå ÿ çàùèòèõ òîãàâà. Àç ÿ óíèùîæèõ. Êëúö ñ íîæèöèòå è êðàé. Áåç äîðè äà ñå çàìèñëÿ, ÷å ìîæåëî è íà ìåí äà ñå ñëó÷è...
Êàëèíà îòíîâî ñå óñìèõíà è îòïè îò êàôåòî è àç ïî÷óâñòâàõ, ÷å é å îëåêíàëî íà äóøàòà. Çàùîòî ñå áå èçïîâÿäàëà çà åäèí îñúçíàò ãðÿõ. Ìàêàð ÷å íå âÿðâàøå â Ãîñïîä. Ïðåäñòàâèõ ñè ÿñíî ìîìè÷åòî, âñúùíîñò ñè ïðåäñòàâèõ Ëåíà îò ìîÿ êëàñ ïðåäè ìíîãî ãîäèíè, ñúñ ñúùèòå äúëãè è òåæêè ðóñè ïëèòêè, ïðåä êîèòî íà âñè÷êè ìîì÷åòà ñïèðàøå äúõà, ñïîìíèõ ñè êàê äèðåêòîðêàòà íè ÷àêàøå íàñ, õëàïåòàòà, íà âðàòàòà â íà÷àëîòî íà ó÷åáíàòà ãîäèíà è, íåäàé ñè áîæå, êîñàòà òè äà ïîêðèâàøå è ñàíòèìåòúð îò óøèòå, âåäíàãà íè ÿ ðåçâàøå è íèå ñå âðúùàõìå îáðàòíî äà ñå ïîäñòðèæåì ïîä ãðóáèÿ ñìÿõ íà îñòàíàëèòå ñúó÷åíèöè. Ïðåäñòàâèõ ñè êàê äèðåêòîðêàòà èçâåæäà Ëåíà ïðåä êëàñà íè, êàê ïëèòêèòå è ïàäàò áàâíî è òåæêî íà êàòåäðàòà, êàê â çàáàâåí êàäàíñ ñå ðàçïëèòàò âúâ âúçäóõà è ïîä âíåçàïíî ñòàíàëîòî òå÷åíèå ñòîòèöè ðóñè êîñèöè ïîëèòàò ïðåç îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö íà ñòàÿòà. À àç âçèìàì íåçàáåëÿçàíî â ïàíèêàòà åäèí ðóñ êè÷óð è ãî ïðèáèðàì áúðçî â äæîáà ñè êàòî âå÷åí ôåòèø çà ïúðâàòà ìè íåñïîäåëåíà ëþáîâ ñ êðàñîòàòà. Ñ ïîõàáåíàòà êðàñîòà...
– È ïîñëå – èçïëúçíà ñå îò óñòàòà ìè – êàêâî ñòàíà ïîñëå?
Êàëèíà ñå áåøå çàìèñëèëà çà íåùî ñâîå.
– Ïîìàêèí÷åòî íå äîéäå íà ó÷èëèùå íà äðóãèÿ äåí. Áîëíî áèëî. Àç òúðæåñòâóâàõ âúòðåøíî. Áÿõ èì ïîêàçàëà òâúðäîñò è ðåøèòåëíîñò, êàêâàòî ñ÷èòàõ, ÷å òðÿáâàøå äà èìà åäíà ó÷èòåëêà. Ìîæå áè ïîäñúçíàòåëíî íàêàçâàõ ñåáå ñè çà âúòðåøíàòà ñè ñâîáîäà, êúì êîÿòî òîëêîâà ñå ñòðåìÿõ òîãàâà, íå çíàì. Ìîæå áè ïîâòàðÿõ â ñåáå ñè áàùà ìè, êîéòî áåøå ìíîãî ñòðîã ñ ìåí êàòî ìàëêà. À ìîæå áè áÿõ ïðîñòî ãëóïàâà è ëåêîìèñëåíà. Íå ïîçíàâàõ õîðàòà, íå ïîçíàâàõ îáè÷àèòå, íå çà÷èòàõ òðàäèöèèòå. À çà òàêèâà íåùà òîãàâà íå ñå ãîâîðåøå. Âñè÷êè áÿõìå åäíàêâè òîãàâà. Âñè÷êè. Êîé äà òè ãîâîðè çà ðîä è ðåëèãèÿ. Íî íå ñå îïðàâäàâàì. Ñåãà çíàì, ÷å íåâèííîñòòà è ãîðäîñòòà íà îíåçè ñåëÿíè òàì ñå å ñúõðàíÿâàëà ïðåç âåêîâåòå, òàêàâà ÷èñòà è öâåòíà, êàêâîòî å è îáëåêëîòî èì. À êàêâî íàïðàâèõ àç...
Ìúë÷àõ è ñëóøàõ, è òàéíè÷êî ðàçãëåæäàõ Êàëèíà. Âúïðåêè ãîäèíèòå è ñåãà èìàøå íåùî ìîìè÷åøêî â íåÿ, íåùî íåðàçâèòî, ÷èñòî, íî âñå ïàê è æåíñòâåíî, êîåòî å ïðàâåøå ðàçëè÷íà îò äðóãèòå æåíè, à ìîæå áè è êðàñèâà…
– Ìîñòúò... – ïðîäúëæè Êàëèíà – ïî îíçè ìîñò ìèíàâàõ âñåêè äåí, çà äà îòèäà íà ó÷èëèùå. Òàêúâ îáèêíîâåí, âúæåí è ëþëååù ñå. Ðåêàòà îòäîëó âèíàãè áåøå ìúòíà è áúðçà. Íå ìå áåøå ñòðàõ îò íåÿ, íå ïîãëåæäàõ íàäîëó. Íàñêîðî åäèí êîçàð áåøå ïðåìèíàë ñúñ ñòàäîòî ñè è åäíà êîçè÷êà áåøå ïàäíàëà è ñå óäàâèëà. Õîðàòà ïðèêàçâàõà, ÷å íà âñåêè ïåò ãîäèíè ðåêàòà âçåìà è ÷îâåøêà æåðòâà. Ñåãà êàòî ñè ïîìèñëÿ, êîñàòà ìè íàñòðúõâà, êàêâî áÿõ íàïðàâèëà ñ îíîâà ìîìè÷å. Àìè àêî áåøå ïî-÷óâñòâèòåëíî è ñå áå õâúðëèëî â ðåêàòà... À àç ÿ íàñèëèõ òîãàâà, íàïðàâî ÿ íàñèëèõ, ïðåä öåëèÿ êëàñ. Íå ìè ñå ìèñëè...
– Ñèãóðíî ïàê è å ïîðàñíàëà êîñàòà è å ñòàíàëà õóáàâà – êàçàõ ïîìèðèòåëíî êàòî ñè ïðåäñòàâèõ Ëåíà... – Äåòñêà ìó ðàáîòà...
– Åäíà òàêàâà êîñà ðàñòå ñ ãîäèíè – Êàëèíà äîêîñíà êîñàòà ñè – è ïàê íå ïîðàñòâà ñúùàòà. À òàì ñå âçåìàò ìëàäè, êîé äà ÿ ÷àêà... Òè ñè ìúæ, íå ðàçáèðàø êàêâî íàïðàâèõ...
Ñÿêàø ÿ áåøå îáåç÷åñòèëà. Ïîìèñëèõ ñè ãî. Áåøå è îòíåëà ñèëàòà íà êðàñîòàòà, ìîæå áè çàâèíàãè. Áåøå ïðîìåíèëà æèâîòà é. Êîé ùåøå äà ÿ âçåìå òàêàâà. Áåøå óíèæèëà è íåÿ è áàùà é…
– Ìèíà îêîëî ñåäìèöà è áÿõ çàáðàâèëà çà ñëó÷àÿ – ïðîäúëæè Êàëèíà. – Ïîìàêèí÷åòî ñå âúðíà íà ó÷èëèùå, íî âå÷å ïëúòíî çàáðàäåíî. Äèðåêòîðúò ìå èçâèêà è ìå ïîìîëè äà ñè âçåìà ìàëêî îòïóñêà, äîêàòî íåùàòà ñå ïîóòàëîæàò, ãîâîðè ìè íàäúëãî è øèðîêî çà îáè÷àèòå è âÿðâàíèÿòà íà ìåñòíèòå, íî àç ãî ïðîïóñíàõ ïðåç óøèòå ñè. Íèùî íå ìè âëåçå â ãëàâàòà. Îñòàíàõ äà ðàáîòÿ...
– Åäíà âå÷åð, áëèçî ìåñåö ïî-êúñíî, áåøå â êðàÿ íà ïðîëåòòà, ïîíåæå ïîìíÿ, ÷å ðåêàòà áåøå ïðèäîøëà, íàáëèæèõ ìîñòà. Áÿõ ñå çàìèñëèëà íåùî, çàòîâà íå ãî çàáåëÿçàõ âåäíàãà, à ÷àê íà ñðåäàòà, â ïîñëåäíèÿ ìîìåíò. Âúðâåøå ñðåùó ìåí ïî ìîñòà.  íà÷àëîòî ãî ïîìèñëèõ çà êîçàðÿ, òîëêîâà ÷åðåí è íåóãëåäåí ìè ñå âèäÿ. Ñ åäíà òúìíà íàáîëà áðàäà, íåùî ðÿäêî çà ìúæåòå îò îíîâà ñåëî. Ìúë÷åøå è ìå ãëåäàøå.
– Áàùàòà íà ïîìàêèí÷åòî – êàçàõ.
Êàëèíà ïîêëàòè íåîïðåäåëåíî ãëàâà.
– Íå çíàì. È äîñåãà ñè ìèñëÿ äàëè áåøå òîé. Òîâà ïðîäúëæè ñàìî íÿêîëêî ñåêóíäè. Íî åäíî ñúì ñèãóðíà – â ðúêàòà ñè îòçàä, ñ îñòðèåòî íàãîðå, ñòèñêàøå ãîëÿì ÷åðåí êàñàïñêè íîæ, ñ òèÿ äåòî êîëÿò àãíåòàòà. Ìîæå è äà å áèëî ñëó÷àéíî. À ìîæå è äà ñúì ñè âúîáðàçèëà ïîñëå. Íî ìåðíàõ â ïîãëåäà ìó íÿêàêâî ó÷óäâàíå. Ïîñëå íàâåäå ãëàâà è ñå ðàçìèíàõìå. Íî è òîâà ïîìíÿ – êàòî íàáëèæè – çàáàâè, ïî÷òè ñïðÿ. Àêî ùåø âÿðâàé, íî òîâà ñÿêàø ãî âèæäàì îòñòðàíè âå÷å ïîâå÷å îò ÷åòèðèéñåò ãîäèíè. Òîÿ ìîñò. Òàÿ ñðåùà. È âñå ñè ìèñëÿ, êàêâî ìå ñïàñè òîãàâà. È ñè îòãîâàðÿì – îòðÿçàíèòå ìè êîñè. Áÿõ òîãàâà ñ åäíî ïîòíè÷å è ðàìåíåòå ìè ñòúð÷àõà. À è íÿìàõ íèêàêâè ãúðäè. Íèêîãà íå ñúì èìàëà. Íèêîãà íå ñúì ñå ÷óâñòâàëà êðàñèâà... òîãàâà íå áÿõ æåíà. Íèòî ó÷èòåëêà. Áÿõ íåùî è àç íå çíàì êàêâî. Ñàìî ñúì ñè âúîáðàçÿâàëà... È òàÿ áåççàùèòíîñò ëè, íåâçðà÷íîñò ëè, ìå ñïàñè òîãàâà... ñèãóðíî ìó ñòàíà æàë äà ìå çàêîëè êàòî àãíå. Ìúäúð ÷îâåê èçëåçå. À àç, åòî, íå ñè ïðîñòèõ öÿë æèâîò. Âñå òîÿ ìîñò å ïðåä î÷èòå ìè, òîëêîâà ãîäèíè ïî íåãî âúðâÿ...
Êàëèíà èçâàäè î÷èëàòà ñè è áúðçî ãè ñëîæè. Áÿõà ñ òúìíè ñòúêëà, òàêà è áÿõà ïðåäïèñàëè ëåêàðèòå, èìàøå íÿêàêâè ïðîáëåìè ñ î÷èòå. Ïîñëå ïðîäúëæè, âå÷å ïî-ñïîêîéíî.
– Áëàãîäàðÿ òè, ÷å ìå èçñëóøà. Ìîæåø äà íàïèøåø ðàçêàç çà òîâà íÿêîé äåí. À àç òðÿáâà äà òðúãâàì...
Äîêàòî è ïîìàãàõ äà ñòàíå è äà ñå îáëå÷å ïî÷óâñòâàõ, ÷å òðÿáâà äà êàæà íåùî.
– Ñèãóðíî îùå íà ìîñòà òè å ïðîñòèë – ðåêîõ – áàùàòà íà ïîìàêèí÷åòî. À è ìîñòúò ñèãóðíî îòäàâíà âå÷å íå ñúùåñòâóâà. Êàê ñå êàçâàøå ñåëîòî, ïîìíèø ëè?
Êàëèíà èçâåäíúæ ñå çàêîâà íà ìÿñòî.
– À! – êàçà. – Íå. Íå ïîìíÿ. Íî ñè ñïîìíèõ èìåòî íà ìîìè÷åòî. Íàé-ñåòíå ñè ãî ñïîìíèõ! Àôåòìå! Òîâà áåøå! Àôåòìå!*

~ ~ ~
* îò “affetmek” /òóð./ – ïðîùàâàì

_________
Çàáåëåæêà: Òàçè èñòîðèÿ ìè ÿ ðàçêàçà íàé-îáùî Êàëèíà. Âñè÷êè ïîäðîáíîñòè, ìèñëè è ÷óâñòâà â íàñòîÿùèÿ ðàçêàç ñà ïëîä íà õóäîæåñòâåíà èçìèñëèöà.
Àâòîðúò


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 14.08.2012 @ 17:00:56 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   inspired

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ðèìè ñ ..èâ
àâòîð: LeoBedrosian
539 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 22939
îò 50000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ìîñòúò íà Êàëèíà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìîñòúò íà Êàëèíà
îò anonimapokrifoff íà 14.08.2012 @ 21:09:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×óâñòâèòåëíà å ãåðîèíÿòà òè - íà ìíîçèíà õè÷ è íå áè èì ïóêàëî.


Re: Ìîñòúò íà Êàëèíà
îò stir íà 26.08.2012 @ 17:57:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íåâåðîÿòåí. Áëàãîäàðÿ òè çà õóáàâèÿ ðàçêàç!


Re: Ìîñòúò íà Êàëèíà
îò mariq-desislava íà 27.09.2012 @ 14:37:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äóøåâàäåö ñè, áà÷å, âúðë äóøåâàäåö, ìîæåø äà íàêàðàø ÷îâåê äà ïîëåòè ñ òâîèòå äóìè è äà ñè îòâîðè èçöÿëî î÷èòå íà äóøàòà.