Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 539
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 541

Îíëàéí ñåãà:
:: durak
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàAwa To Aldre (2)
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Milvushina

Âòîðàòà è ïîñëåäíà ÷àñò îò ðàçêàçà, ñâúðçàí ñ "Êóòèÿ çà áèæóòà" îò ðàçäåë Ïðèêàçêè. Ïúðâàòà ÷àñò ñå íàìèðèðà òóê

Ìîëÿ äà èìàòå ïðåäâèä, ÷å ðàçêàçúò ñúäúðæà ëþáîâíà ñöåíà, êîÿòî ìîæå äà íå å ïîäõîäÿùà çà íàé-ìëàäèòå ÷èòàòåëè.




Îáðàòíî â ïàâèëèîíà Ìàãëèäà îòäàâíà ãè ÷àêàøå äà ñå âúðíàò.

- Êúäå áÿõòå òîëêîâà âðåìå? Íÿìà çíà÷åíèå. Åëâèðà, åëà äà õàïíåø íåùî. Íå, íå ïðàâè òàêèâà ôèçèîíîìèè. Òðÿáâà äà ÿäåø, äà èìàø ñèëè çà âå÷åðòà!

Çèãìóíäà ñå çàêèêîòè, à ëèöåòî íà Åëâèðà ïëàìíà. Òÿ, îáà÷å, ïîñëóøíî ñåäíà è çàïî÷íà äà îïèòâà åäíî ïî åäíî ÿñòèÿòà ïðåäëîæåíè íà ïîäíîñà. Çèãìóíäà áåç ïîêàíà ñå ïðèñúåäèíè êúì íåÿ. Ñëåä çàêóñêà äâåòå ìàãüîñíèöè ïîìîãíàõà íà ïðèÿòåëêà ñè äà îáëå÷å ñâàòáåíîòî ñàðå.

Äðåõàòà áåøå èçðàáîòåíà îò îáøèòà ñ õèëÿäè èñêðÿùè êàìú÷åòà òúíêà áÿëà äàíòåëà, êîÿòî îáðúùàøå òÿëîòî êàòî ìúãëà. Ïðèñòåãíàõà ÿ äîáðå â êðúñòà è õàíøà, çà äà ïîä÷åðòàÿò òúíêàòà é òàëèÿ, à ïî ìîëáà íà Åëâèðà êðà÷îëèòå îòïóñíàõà äî êðàÿ, çà äà íàïîäîáÿò ïîëà. Ìàãëèäà ñïëåòå êîñèòå é â ñëîæíà ïðè÷åñêà è âòúêíà â íåÿ ìíîæåñòâî àðîìàòíè öâåò÷åòà òàêàáåëà. Íàêðàÿ óâåí÷àõà ãëàâàòà é ñ áëÿñêàâà äèàäåìà, â ñðåäà íà êîÿòî ñå îòêðîÿâàøå ãîëÿì íåáåñíîñèí äèàìàíò.

Çà äà ïðèäàäå çàâúðøåí âèä íà îáëåêëîòî ñè, ìëàäàòà æåíà íàíåñå ðîçîâî÷åðâåíî ÷åðâèëî íà óñòíèòå ñè è ïîä÷åðòà î÷èòå ñè ñ òúìíà ïóäðà êàëåõ. Íàêðàÿ Åëâèðà îáó èçâåçàíè ñúñ ñðåáúðåí øèðèò ìåêè ïàíòîôêè, ñòàíà è ñå çàâúðòÿ ïðåä ïðèÿòåëêèòå ñè.

- Êîëêî ñè êðàñèâà ñàìî! – âúçõèòè ñå Ìàãëèäà.
- Íåçåìíî êðàñèâà! – ïîòâúðäè Çèãìóíäà è é ïðîøåïíà. – Íåùî íîâî, íåùî ñèíüî, íåùî íàçàåì… à íåùî ñòàðî?

Åëâèðà âäèãíà êúì ñâåòëèíàòà ëÿâàòà ñè ðúêà, óâåí÷àíà ñ ïðúñòåí ñ êàìúêà àëåíäèò.  òîçè ìîìåíò íà âðàòàòà íà ïàâèëèîíà ñå ïîõëîïà è âúòðå âëåçå ñåêðåòàðêàòà íà Ñèíåâèíà Ôèíäàâèð.

- Èìîãåíúò è æåíèõúò òè ñà â î÷àêâàíå – îáÿâè òÿ áåç ïðåäèçñëîâèå.

Åëâèðà ñå ðàçòðåïåðÿ è çà êðàòúê ìèã öÿëàòà é óâåðåíîñò ÿ íàïóñíà.

- Ìàãëèäà, âúðâè äà äîíåñåø áóêåòà – âèêíà é Çèãìóíäà, à ùîì äðóãàòà ìàãüîñíèöàòà èçëåòÿ îò ïàâèëèîíà, ñå îáúðíà êúì ïðèÿòåëêàòà ñè. – Ðàçêîëåáàíà ëè ñè?

Åëâèðà âäèøà äúëáîêî è ÿ ïîãëåäíà â î÷èòå.

- Íå. Ãîòîâà ñúì.

Çèãìóíäà ñèëíî ÿ ïðåãúðíà è ïðèòèñíà ÷åëîòî é äî ñâîåòî.

- Õàéäå, âúðâè òîãàâà.
- À òè êàêâî ùå ïðàâèø?

- Íåäåé ìèñëè çà íàñ ñåãà, íèå âå÷å ñìå ñå ðàçáðàëè ñ Ìàãëèäà. Òàçè âå÷åð ùå ïðåêàðàì òóê ñ Àëâèí, à òå ñ Ìàðòåí ùå âçåìàò äðóãèÿ ïàâèëèîí. Òè ùå ñè â ãîëÿìàòà êúùà ñúñ Çèãôðèä. Åòî ãè öâåòÿòà òè. Íèå ùå î÷àêâàìå äà âè âèäèì äâàìàòà â ïðåäâåðèåòî. Ñåãà òðúãâàé è íà äîáúð ÷àñ.

Çèãìóíäà ñòúïè íà ïðúñòè, çà äà ÿ öåëóíå ïî áóçàòà, à Ìàãëèäà ÿ ïðåãúðíà.

- Ãîòîâà ñúì – êàçà Åëâèðà, à Ñåéäà îòâîðè âðàòàòà ïðåä íåÿ.

Ñëúí÷åâàòà ñâåòëèíà îáëÿ ìëàäàòà æåíà. Òÿ âèäÿ, ÷å ñå íàìèðà íà òÿñíà êàëäúðúìåíà ïúòåêà, îãðàäåíà îò äâåòå ñòðàíè ñ öúôíàëè õðàñòè.  äàëå÷èíàòà ïðåä íåÿ ïîä îãðîìíî äúðâî ñ êè÷åñòè êëîíè ñå âèæäàøå ôèãóðêàòà íà Ñèëÿ Ôèíäàâèð, ñúùî îáëå÷åíà â áÿëî. Åëâèðà ïîå äúõ è ïîå êúì ìàãüîñíèöàòà. Ñÿêàø êàìáàíè çâúíÿõà â óøèòå è ñ âñÿêà ñòúïêà ñúðöåòî é áèåøå ïî-ñèëíî. Ùîì, îáà÷å, âèäÿ Çèãôðèä äà èäâà êúì íåÿ, êðàêàòà é ñàìè ÿ ïîíåñîõà êúì íåãî è ïðåäè äà ãî îñúçíàå, òÿ ñå íàìåðè ïðåä àðõèìàãèñòðàòà.
Åëâèðà áåøå î÷àêâàëà öåðåìîíèÿòà äà çàïî÷íå â òúðæåñòâåíàòà ñåðèîçíîñò ïîäîáíî íà àíãëèéñêèòå ñâàòáè. Âìåñòî òîâà Ñèëÿ Ôèíäàâèð ñè ïîçäðàâè ïîîòäåëíî, à ïîñëå èì ïîñî÷è ìåêèòå âúçãëàâíèöè â êðàêàòà èì. Òðèìàòà ñåäíàõà, à èìîãåíúò èì íàëÿ ïî ÷àøà ëåäåíî ñîðáå. Òîâà áåøå äîáðå äîøëî çà Çèãôðèä, êîéòî íå ìîæåøå äà îòêúñíå î÷è îò Åëâèðà, è âåäíàãà îòïè ãëúòêà, çà äà óñïîêîè ïðåñúõíàëîòî ñè ãúðëî. Òÿ ìó ñå óñìèõíà ñâåíëèâî ñ ïîãëåä ñâåäåí íàäîëó è çà÷àêà Ñèëÿ Ôèíäàâèð äà çàãîâîðè.

- Èçãëåæäàø ïðåêðàñíî, Åëâèðà – êèìíà é èìîãåíúò. – Ïðåäè äà çàïî÷íåì òðÿáâà äà çàÿâèòå ïðåä ìåí è ïðåä áîãîâåòå, ÷å ñòå òóê ïî ñâîÿ âîëÿ è áåç ïðèíóäà.

- Ïî ñâîÿ âîëÿ ñúì è áåç ïðèíóäà – êàçà Çèãôðèä.
- Ïî ñâîÿ âîëÿ ñúì è áåç ïðèíóäà – ïîâòîðè êàòî åõî ìëàäàòà æåíà.
- Åëâèðà - îáúðíà ñå êúì íåÿ ïðåïîäîáíàòà ìàãüîñíèöà. – Êàêâî öåíèø íàé-ìíîãî â Çèãôðèä?

- Òîé âèíàãè íàìèðà ïðàâèëíèòå äóìè è ãè êàçâà â ïîäõîäÿùèÿ ìèã. Àêî ñúì òúæíà, óìåå äà ìå íàêàðà äà ñå óñìèõíà. Àêî ñúì ùàñòëèâà, ñïîäåëÿ ðàäîñòòà ìè. Ñïå÷åëè ìå ñ áúðçèÿ ñè óì è øèðîêàòà ñè óñìèâêà, íî çà ìåí íàé-öåííîòî å, ÷å ìîãà äà ðàç÷èòàì íà íåãî áåçóñëîâíî.

- À òè, Çèãôðèä? Êàêâî â Åëâèðà öåíèø íàé-ìíîãî?

Àëõèìèêúò äúëãî ãëåäà ëþáèìàòà ñè ïðåäè äà îòãîâîðè íà èìîãåíà.

- Ñúâñåì ñëó÷àéíî ñå íàòúêíàõ íà åäèí íåéí ïîðòðåò. Òîãàâà íå çíàåõ êîÿ å èëè êàêâà å, íî â ìèñëèòå ñè ÿ íàðåêîõ Íàé-Êðàñèâîòî Ìîìè÷å. Äíåñ çíàì, ÷å ñúùî òàêà å è íàé-ñìåëîòî ìîìè÷å è ÷å íà öåëèÿ Ìàãíóñ íå áèõ íàìåðèë äðóãà ñ ïî-íåæíà è ÷èñòà äóøà.

- Íå âðåìåòî ïðîìåíÿ õîðàòà, à õîðàòà ïðîìåíÿò âðåìåòî – êàçà èì èìîãåíúò. - Öåíåòå ñå åäèí äðóã è âúâ âðåìå íà ñúìíåíèå, ñå âðúùàéòå íà òåçè îòãîâîðè.

- Awa to aldre – ïðîøåïíà Åëâèðà ìíîãî òèõî.
- Awa to aldre – êàçà é â îòãîâîð Çèãôðèä.

Óñòíèòå íà èìîãåíà ñå èçâèõà â ëåêà óñìèâêà è òÿ îòíîâî ñå îáúðíà êúì ìëàäàòà æåíà.

- Åëâèðà, ðàçêàæè íè êîé áåøå íàé-ëîøèÿ äåí â æèâîòà òè è çàùî?

- Àç... àç… - çàåêíà Åëâèðà. Çèãôðèä é õâúðëè ðàçòðåâîæåí ïîãëåä, íî òÿ îòïè ãëúòêà îò õëàäíàòà íàïèòêà è ïðîäúëæè. – Òîâà áåøå êîãàòî íàìåðèõ ìàéêà ñè çàñïàëà çàâèíàãè â ëþáèìîòî ñè êðåñëî ïðåä êàìèíàòà. Âñè÷êèòå ìè áåäè çàïî÷íàõà â òîçè äåí. Ñåìåéñòâîòî å âñè÷êî çà ìåí, à àç íå ñúì ãóáèëà òàêà âíåçàïíî è òàêà áåçâúçâðàòíî ïî-áëèçúê ÷îâåê.

Íàñòúïè ìèã ìúë÷àíèå, êîåòî èìîãåíúò íå íàðóøè âåäíàãà.

- Çèãôðèä? Ðàçêàæè íè çà òâîÿ íàé-ëîø äåí.

Ïî ëèöåòî íà ìëàäèÿ ìúæ ïðåìèíà òúìíà ñÿíêà. Åëâèðà çíàåøå êàêâî å íà ïúò äà êàæå òîé è ïîòðåïåðè.

- Ñëóøàìå òå – íàïîìíè ìó êðîòêî, íî ñòðîãî Ñèíåâèëà Ôèíäàâèð.

- Ñëó÷è ñå ïðåäè âðåìå, êîãàòî âñå îùå íå çíàåõìå, ÷å å âúçìîæíî íÿêîé äåí äà áúäåì çàåäíî. Åäíà âå÷åð Åëâèðà ìè ïðèçíà, ÷å å ïðèíóäåíà äà ñå îáðå÷å íà äðóã. Èçïèòàõ òàêàâà ðåâíîñò, òàêîâà áåçñèëèå, òàêàâà ëþòà íåíàâèñò êúì ñúïåðíèêà ñè, êîãîòî äîðè íå ïîçíàâàõ. Áÿõ ãîòîâ íà âñè÷êî, à íå ìîæåõ äà ñòîðÿ íèùî. Çàòîâà å íàé-ëîøèÿò äåí â æèâîòà ìè.

- Íàé-òåæêî ïðåæèâÿâàìå çàãóáàòà íà îíîâà, êîåòî íè å íàé-ñêúïî. Ïîìíåòå, ÷å òîãàâà òîâà âè ñå å ñòðóâàëî íåâúçìîæíî, íî äíåñ îòíîâî ñòå ùàñòëèâè, çàùîòî èìàòå åäèí äðóã.

Äâàìàòà êèìíàõà áàâíî.

- Çèãôðèä, êàêâî íå áè ïðîñòèë íà Åëâèðà?
- Äà íàïóñíå äîìà íè è äà ñå âúðíå ñàìà â ñâîÿ ñâÿò – êàçà òîé òèõî.

Åëâèðà ðÿçêî ïîêëàòè ãëàâà ñ ïîãëåä âòðåí÷åí â ðúöåòå ñè, íî íå êàçà íèùî.

- À òè, Åëâèðà? Êàêâî íå áè ïðîñòèëà íà ñâîÿ ëþáèì?
- Äà ìå îñòàâè çàðàäè äðóãà.

Ëèöåòî íà Çèãôðèä ïëàìíà. Òîé îòâîðè óñòà äà êàæå íåùî, íî èìîãåíúò ãî âúçïðÿ ñ âäèãíàòà äëàí.

- Îòãîâîðèõòå êîå íàé-ìíîãî áè âè íàðàíèëî. Òàêîâà çíàíèå å êàòî ìå÷. Äàëè ñ íåãî ùå óáèâà èëè ùå ñïàñÿâà, çàâèñè îò ðúêàòà, êîÿòî ãî äúðæè. – Ïîìúë÷àõà çàìèñëåíè íàä äóìèòå é, à ìàãüîñíèöàòà îòíîâî çàëåäè ñîðáåòî ñ ìàãèÿòà ñè ïðåäè äà ñè íàëåå îùå. - Çèãôðèä, ñïîäåëè ñ íàñ íàé-ñúêðîâåíîòî ñè æåëàíèå.

- Äà èìàì äîì ñ Åëâèðà è äà ñìå ìíîãî ùàñòëèâè çàåäíî. Äà ñå ïðî÷óÿ è äà èìàì íàé-äîáðàòà ÷àñòíà ëàáîðàòîðèÿ.

Ñèíåâèëà Ôèíäàâèð êèìíà è ïîãëåäíà Åëâèðà. Î÷èòå íà ìëàäàòà æåíà çàáëåñòÿõà.

- Äà èìàìå äåöà. Èñêàì äà èìàìå äåöà. – Çèãôðèä é ñå óñìèõíà òîïëî è äîêîñíà ñúðöåòî ñè ñ äÿñíàòà ñè äëàí. Åëâèðà ïðîäúëæè. – Èñêàì äà ñè áúäåì âåðíè è äà ñå îáè÷àìå. Èñêàì ñúùî òàêà äà îòâîðÿ ñëàäêàðíèöà è âñè÷êè äà õàðåñâàò òîðòèòå ìè.

- Ïðåêðàñíè æåëàíèÿ. Íåêà áîãîâåòå âè äàðÿò ñ äúëúã æèâîò, çà äà ãè ñáúäíåòå äî åäíî. À ñåãà – ïðîäúëæè èìîãåíúò – ïîäàéòå ìè ðúöåòå ñè è çàòâîðåòå î÷è.

Åëâèðà õâàíà ìåêàòà äëàí íà Ñèíåâèëà Ôèíäàâèð è çàòâîðè î÷è. Êîãàòî ãè îòâîðè, âèäÿ, ÷å âå÷å ñå íàìèðàò äðóãàäå. Ïðåïîäîáíàòà ìàãüîñíèöà ãè áåøå ïðåíåñëà íà íåïîçíàòî ìÿñòî – òðèìàòà ñåäÿõà íà ðîãîçêà íàñðåä ãîðà ñúñ ñóõè äúðâåòà è æúëòà òðåâà. Âúçäóõúò áåøå òåæúê è ìèðèøåøå íà áóðÿ. Åëâèðà íÿìàøå âðåìå äà ïîïèòà êàêâî ñòàâà ïðåäè Ñèíåâèëà Ôèíäàâèð äà èì èçâèêà äà áÿãàò.

Îãíåí àä ëóìíà çàä ìëàäàòà æåíà. Äúðâåòàòà ïëàìíàõà è ÷åðíè êúëáåòà äèì ñå ïîíåñîõà â íåáåòî. Ñòðàõúò ñå íàäèãíà â ãúðäèòå íà Åëâèðà. Âå÷å áåøå ñàìà – íÿìàøå ñëåäà íèòî îò ìàãüîñíèöàòà, íèòî îò Çèãôðèä.

- Ñèëÿ? Çèãôðèä? – êàçà òÿ åäâà è ñå çàêàøëÿ. Ïóøåêúò ÿ çàäóøàâàøå.
Çàä íåÿ ïîæàðúò ñå ðàçãàðÿøå ñ âñè÷êè ñèëè. Åëâèðà ïðèòèñíà ðúêàâà ñè êúì óñòàòà è ñå çàòè÷à. Áÿãàøå îò÷àÿíî ñ âñè÷êè ñèëè, íî ñêîðî îãúíÿò ïðåïðå÷è ïúòÿ é. Ïëàìúöèòå çàïî÷âàõà äà ñå çàòâàðÿò îêîëî íåÿ.

Òÿ çàñòèíà. Åäíà ñúëçà ñå ïîêàçà íà êðàÿ íà îêîòî é, íî âåäíàãà ñå èçïàðè. Õèëÿäè ïðåïóñêàùè ìèñëè ñå çàâúðòÿõà â ìèã ïðåç ãëàâàòà íà ìëàäàòà æåíà. ×å Çèãìóíäà å íÿêúäå äàëå÷ è ïðàçíóâà ñ Àëâèí. ×å áàùà é ñòèñêà ñèëíî ïîñëåäíèÿ ñïîìåí îò ãîëÿìàòà ñè äúùåðÿ – êåñèÿ ñ äèàìàíòè çà ìèëèîíè ëèðè. ×å ñåñòðà é Åìà ñå ãîòâè çà ðîæäåíèÿ ñè äåí. À Çèãôðèä... Åëâèðà ñå çàêàøëÿ îòíîâî. Îãúíÿò íàáëèæàâàøå è ñå êàíåøå äà ÿ ïîãúëíå. Òÿ ïîâå÷å íÿìàøå äà âèäè Çèãôðèä.

Ñìúðòòà é áåøå íåèçáåæíà. Ïëàìúöèòå ÿ çîâÿõà. Òðÿáâàøå ñàìî äà ïðèñòúïè êðà÷êà íàïðåä. Âñè÷êî ùåøå äà ñå ðàçðåøè çà åäèí óäúð íà ñúðöåòî. Èçâåäíúæ ÿ îáõâàíà òâúðäàòà óâåðåíîñò, ÷å îãúíÿò ùåøå äà ÿ ïðå÷èñòè è äà ÿ âúðíå â äðóã ñâÿò è â äðóãî âðåìå è âñè÷êî ùåøå äà ñè å ïî ñòàðîìó – ùåøå äà áúäå çàåäíî ñ ìàéêà ñè è áàùà ñè, ñ äâàìàòà ñè áðàòÿ, ñúñ ñåñòðà ñè...
Åëâèðà ïðîòåãíà ðúêà. Ïëàìúöèòå ïîãàëèõà äëàíòà é êàòî ëþáîâíà ëàñêà.
Ëþáîâ...

- Çèãôðèä! – èçâèêà òÿ ñ ïîñëåäíè ñèëè. – Çèãôðèä, êúäå ñè? ÒÓÊ ÑÚÌ! ÇÈÃÔÐÈÈÈÄÄÄ!

Åëâèðà ãî âèäÿ. Ëþáèìèÿò é, ñ îïúðëåíà êîñà è èçêðèâåíî îò óæàñ ëèöå, ãëåäàøå êúì íåÿ îò÷àÿíî ïðåç îãíåíèÿ àä.

Ïëàìúöèòå äîñòèãíàõà ñâàòáåíîòî é ñàðå è ãî ïîäïàëèõà. Åëâèðà ëóìíà êàòî æèâà ôàêëà.

- Çèãôðèä! Ïîìîãíè ìè! Çèãôðèä....!

Ñ íåïîêîëåáèìà ðåøèòåëíîñò ìëàäèÿò ìúæ ñå çàòè÷à êúì íåÿ è ñêî÷è â ïëàìúöèòå. Äðåõèòå ìó ñúùî ñå ïîäïàëèõà, íî òîé íå îáúðíà âíèìàíèå.

- Õàéäå, Åëâèðà! Åëà, äà áÿãàìå! – èçêðåùÿ òîé è é ïîäàäå ðúêà.
- Çèãôðèä!!

Ïîñëåäíîòî, êîåòî íàïðàâè Åëâèðà ïðåäè äà ÿ ïîãúëíå îãúíÿ, áå äà ãî õâàíå.

--------------------------

Ëèöåòî íà Åëâèðà áåøå ìîêðî îò ñúëçè.

Îòíå é öÿë ìèã ïðåäè äà ðàçáåðå, ÷å îòíîâî ñå íàìèðà ïîä ñÿíêàòà íà êè÷åñòîòî äúðâî íà îñòðîâ Ñàëàìèí. Äðåõàòà è êîñèòå é âå÷å íå ãîðÿõà. Òÿ òðåñêàâî ðàçòúðêà äëàíèòå ñè, íî êîæàòà é ñè áåøå ìåêà è íåæíà êàêòî ïðåäè. Çàáåëÿçà, ÷å ñàðåòî é áåøå ñúâñåì íåïîêúòíàòî – ñíåæíîáÿëî, áëÿñêàâî è áåç ñëåäè îò îãíåíàòà ãèáåë.

Òîãàâà òÿ îñúçíà, ÷å íèêîãà íå å íàïóñêàëà ìÿñòîòî ñè, à èçïèòàíèåòî áåøå äåëî íà ìîãúùàòà èëþçèÿ íà Ñèíåâèëà Ôèíäàâèð.

Åëâèðà ÷ó ïîçíàò ãëàñ è ñå õâúðëè â îáÿòèÿòà íà Çèãôðèä. Òîé ÿ ïðèòèñíà ñèëíî êúì ñåáå ñè, à ñúëçèòå ìó êàïåõà ïî êîñàòà é.

Ïðåïîäîáíàòà ìàãüîñíèöà ãè ãëåäàøå ñ êðîòêà óñìèâêà è îòïèâàøå îò ëåäåíîòî ñè ñîðáå. Íèêîé íå çàáåëÿçà, ÷å ïî øèÿòà é ñå ñòè÷àøå òúíêà âàäà ïîò. Òÿ äúëãî âðåìå ãè îñòàâè äà ñå óòåøàâàò ñãóøåíè åäèí â äðóã ïðåäè äà ïðîãîâîðè.

- Ðàçêàæåòå ìè ïðåæèâÿâàíåòî ñè.

Çèãôðèä è Åëâèðà ÿ èçãëåäàõà áàâíî, ñÿêàø ÿ âèæäàõà çà ïðúâ ïúò â æèâîòà ñè.

- Èçïàäíàõ â ïàíèêà – çàïî÷íà òîé ïðúâ. – Âåäíúæ êàòî äåòå ïîïàäíàõ â ïîæàð. Îãúíÿò ìå ïëàøè äî ñìúðò. Íå ìîæåõ äà ìèñëÿ äà äðóãî, îñâåí äà ñå èçìúêíà îòòàì. Äîðè íå ïîãëåäíàõ íàçàä, ñàìî áÿãàõ, ëè áÿãàõ. Íå ìîæåõ äà ñå èçìúêíà. Ïëàìúöèòå ñÿêàø ìå ãîíåõà, ñÿêàø áÿõà æèâè è åäèíñòâåíàòà èì öåë áåøå äà ìå õâàíàò è äà ìå ïîãúëíàò. È òîãàâà, ïðåç ïåëåíàòà íà óæàñà, ïðåç ìèñëèòå çà íåèçáåæíîòî, îñúçíàõ, ÷å ñúì îñòàâèë Åëâèðà ñúâñåì ñàìà. Çàïî÷íàõ äà ÿ âèêàì, äà òè÷àì â êðúãîâå, íî îò íåÿ íÿìàøå è ñëåäà. Îò÷àÿõ ñå. Çà ìèã… çà ìèã ìè õðóìíà… õðóìíà ìè, òðÿáâà äà îñòàâÿ ïëàìúöèòå äà ìå èçïåïåëÿò, çàùîòî òîâà çàñëóæàâà åäèí ñòðàõëèâåö. Òîãàâà ÿ ÷óõ äà ìå âèêà. Îòíà÷àëî ñëàáî, ïîñëå âñå ïî-ñèëíî. Âòóðíàõ ñå êúì ìÿñòîòî, îòêúäåòî èäâàøå ãëàñà, è ÿ âèäÿõ. Áÿëàòà é äðåõà áåøå öÿëàòà îâúãëåíà è âå÷å ãîðåøå. Ñòðàõ ìå áåøå îò ïîæàðà, íî ïðåäïî÷åòîõ äà èçãîðÿ â íåãî, îòêîëêîòî äà ÿ îñòàâÿ ñàìà.

Åëâèðà õëèïàøå. Çèãôðèä âäèãíà áðàäè÷êàòà é íàãîðå è íåæíî èçáúðñà åäíà ñúëçà.

- Áåøå… - çàïî÷íà íåóâåðåíî òÿ. – Áåøå íÿêàê ñòðàøíî è íÿêàê ñòðàííî, êàòî â ñúí. Áÿõ îáúðêàíà. Êúäå ñå íàìèðàõ? Êàê ñå îçîâàõìå òàì? Òîãàâà âèäÿõ, ÷å ñúì ñúâñåì ñàìà, à ïîæàðúò ñå çàòâàðÿøå îêîëî ìåí. Ïî÷óâñòâàõ ñå èçîñòàâåíà. Òîãàâà óñåòèõ, ÷å èìàøå íåùî â ïëàìúöèòå. Òå ìè ãîâîðåõà. Îáåùàâàõà ìè. Øåïíåõà ìè, ÷å ñà ïîðòàë êúì ìèíàëèòå ìè äíè. ×å ñòèãà äà ðåøà, ñòèãà äà ïðèñòúïÿ íàïðåä, ùÿõ äà ñå âúðíà â äåòñòâîòî ñè è äà ãî èçæèâåÿ îòíîâî.

- Áÿõ ãîòîâà äà ãî íàïðàâÿ – ïðîäúëæè Åëâèðà ñ âúçäèøêà. - Áÿõ ãîòîâà äà îñòàâÿ ïîæàðúò äà ìå èçïåïåëè. Íî… íåùî â ìåí òðåïíà. Îñúçíàõ, ÷å â æèâîòà ñè âå÷å ñúì áèëà èçïðàâåíà ïðåä òîçè èçáîð è ðåøåíèåòî å áèëî âçåòî. Ñåìåéñòâîòî ìè, ðîäèòåëèòå ìè, òå áÿõà âàæíè, íî èìàøå è ïî-âàæíî íåùî. Íÿìàøå äà ñå äàì áåç áîé. Âèêàõ Çèãôðèä è òîé äîéäå. Íÿìàøå âðåìå, íî àç íåõàåõ. Áåøå ñå âúðíàë çà ìåí. Ñàìî òîâà èìàøå çíà÷åíèå. À ïîñëå… ïîñëå ñå íàìåðèõ òóê.

- Íàó÷èõòå ìíîãî çà ñåáå ñè â òîâà ïðåìåæäèå – êàçà èì èìîãåíúò. – Òè, Çèãôðèä, ïîáåäè ñòðàõà ñè, à òè, Åëâèðà, íàäâè êîïíåæèòå ñè. Îò äíåñ íàñåòíå çíàåòå íà êàêâî ñòå ãîòîâè åäèí çà äðóã. Äåëàòà ãîâîðÿò ïîâå÷å îò ìèëèîíè äóìè. Ñåãà ñå èçïðàâåòå.

Èìîãåíúò ñòàíà è ñå îáúðíà êúì òÿõ. Âñå îùå ðàçòúðñåíè îò ïðåæèâÿâàíåòî, õâàíàòè çà ðúöå, äâàìàòà áàâíî çàñòàíàõà íà êðàêà. Ñòåíàòà ïðåä î÷èòå èì ñå ïðåâúðíà â ìúãëà è ñå èçïàðè, à òå ðàçáðàõà, ÷å òÿ ñúùî å áèëà ñàìî èëþçèÿ. Ïîä ñÿíêàòà â áëèçêàòà áåñåäêà áÿõà ñåäíàëè äâàìà ìúæå è äâå æåíè, êîèòî ñå âçèðàõà êúì ñ î÷àêâàíå. Ùîì çàáåëÿçàõà òðèòå ôèãóðè â áÿëî ïîä äúðâåòàòà, ïðèÿòåëèòå èì ñúùî ñå èçïðàâèõà è ñå ïðèáëèæèõà.

- Äåëàòà ãîâîâÿò ïîâå÷å îò ìèëèîíè äóìè – ïîâòîðè âèñîêî ïðåä âñè÷êè èìîãåíúò è ðàçòâîðè øåïè.  òÿõ ëåæåøå êðàñèâî öâåò÷å ñ äâå ëèñòåíöà. – Åëâèðà è Çèãôðèä. Ðàç÷óïåòå öâåòåòî.

Ñ òðåïåðåùè îò âúëíåíèå ïðúñòè, òå õâàíàõà çàåäíî ïî åäíî ëèñòåíöå îò íåãî è òî ñå ðàçïîëîâè â ðúöåòå èì.

- Öâåòåòî Awa to aldre å ñèìâîë íà ïîäåëåíàòà âå÷íîñò. Ïðèåìåòå ãî ñåãà, çà äà ïîìíèòå è öåíèòå òîçè äåí äîêàòî èçâîðúò íà æèâîòà âè ïðåñúõíå …

Êàòî ÷ó òåçè ñëîâà, êðàêàòà íà Åëâèðà ñå ïîäêîñèõà, íî Çèãôðèä ÿ ïîäõâàíà çäðàâî è ÿ ïðåãúðíà êúì ñåáå ñè. Áåøå êàòî èçïàäíàëà â òðàíñ. Ïîñëå ïîìíåøå ñàìî îòêúñëå÷íè äóìè îò ðå÷òà íà ïðåïîäîáíàòà ìàãüîñíèöà.

-… äîêàòî äúõúò íà æèâîòà âè ñåêíå…
- …äîêàòî ïëàìúêúò íà æèâîòà âè óãàñíå.

Åëâèðà äîéäå íà ñåáå ñè êîãàòî óñåòè, ÷å íåùî åôèðíî äîêîñâà óñòíèòå é. Òÿ çàòâîðè î÷è, à Çèãôðèä ñëîæè ëèñòåíöåòî íà åçèêà é. Ñëàäîñò ñå ðàçòîïè â óñòàòà é. Áåç íèêàêâî êîëåáàíèå, òÿ ïîäíåñå íåéíîòî ëèñòåíöå êúì íåãîâè óñòíè è òîé ãè ðàçòâîðè. Ïîãëåäèòå èì ñå êðúñòîñàõà ñàìî çà ìèã, à ïîñëå äâàìàòà ïðåãëúòíàõà çàåäíî.

Òîïëèíàòà íà ìàãèÿòà ñå ðàçíåñå ïî òÿëîòî íà Åëâèðà ñÿêàø áåøå èçïèëà íà åäèí äúõ ÷àøà ïðåâúçõîäíî âèíî. Êàìáàíè çàáèõà â ãëàâàòà é è çà ìèã é ñå ñòîðè, ÷å êðàêàòà é ñå îòäåëÿò îò çåìÿòà. Êîãàòî âúëíàòà ïðåìèíà, òÿ óñåòè íåùî íîâî è ðàçòâîðè ñàðåòî ñè.

Íà áÿëàòà êîæà íà ëÿâàòà é ãðúä, òî÷íî íàä ñúðöåòî ñå áåøå ïîÿâèë îòïå÷àòúêà íà ìçãè÷åñêîòî öâåòå è ïðîáëÿñâàøå íà ñëúíöåòî âúâ âñè÷êè öâåòîâå íà äúãàòà. Âúíøíàòà ìó êðàñîòà ñúâñåì íå áåøå âñè÷êî. Öâåò÷åòî ïóëñèðàøå â íåÿ. Âíåçàïíî òÿ ïî÷óâñòâà âúëíåíèåòî íà ëþáèìèÿ ñè äà ñå ñëèâà ñ íåéíîòî, ñÿêàø ñåãà íîñåøå è íåãîâîòî ñúðöå íàä ñâîåòî ñîáñòâåíî.
Çèãôðèä äîêîñíà áðàäè÷êàòà é ñ ïðúñòè è äâàìàòà äúëãî ñå âçèðàõà â î÷èòå ñè. Ñâèäåòåëèòå íà ðèòóàëà ïîòúíàõà â ìúë÷àíèå.

- Âå÷å ñòå ñâúðçàíè, çàâèíè âúâ âå÷íîñòòà – îáÿâè Ñèëÿ Ôèíäàâèð. – À ñåãà, Åëâèðà, åëà ïðåä ìåí. Íà êîëåíå.

Ìëàäàòà æåíà ñå ïîä÷èíè, à Çèãôðèä çàñòàíà ðåäîì äî íåÿ. Èìîãåíúò ãðàöèîçíî ñå íàâåäå è öåëóíà Åëâèðà ïî óñòíèòå.

- Åëâèðà Òàíèä, ïðèâåòñòâàì òå â îêàÿ Àêóëåäà.

Åëâèðà âèäÿ ñ úãúë÷åòî íà î÷èòå ñè êàê Çèãôðèä è ÷åòèðèìàòà ñâèäåòåëè, òåõíèòå ïðèÿòåëè, ñå ïîêëîíèõà íà àðõèìàãèñòðàòà.

- Äîáðå äîøëà ñðåä íàñ. Ìîæåø äà ñå èçïðàâèø. È òàêà. Òðàäèöèÿ å ïðåäè äà ïîåìåòå ïî òàçè ïúòåêà çàåäíî, äà ñè ðàçìåíèòå âçàèìíî ñâîè äàðîâå, êîèòî äà âè íàïîìíÿò âå÷íî çà òîçè äåí.

Åëâèðà íàìåðè ìàëêàòà êóòèéêà â ñàðåòî ñè è ÿ îòâîðè. Òÿ âçå âíèìàòåëíî ïðúñòåíà, êîéòî ëåæåøå òàì è ãî ïîñòàâè íà áåçèìåííèÿ ïðúñò íà äÿñíàòà ðúêà çà Çèãôðèä. Êàòî îãëåäàëíî îòðàæåíèå òîé íàïðàâè ñúùîòî ñ íåÿ.

Íàä ãëàâèòå íà ìëàäè ñå ïîñèïàõà öâåò÷åòà, øàðåíè õàðòèéêè è äðåáíè áåëè ïðú÷èöè. Åëâèðà ñå çàñìÿ è ñå îáúðíà íàçàä. Ìàãëèäà è Çèãìóíäà é ìàõíàõà çàêà÷ëèâî è ïðîäúëæèõà äà ãè îáñïèâàò ñ ïúñòúð äúæä. Èìîãåíúò ñúùî ñå óñìèõâàøå.

- Ïîçäðàâëåíèÿ – êàçà èì òÿ òîïëî è ãè ïðåãúðíà. – Õâàíåòå ñå çà ðúöå è âúðâåòå. Íà äîáúð ÷àñ.

- Áëàãîäàðèì, Ñèëÿ – ïîêëîíè é ñå Åëâèðà. – Ùå òðúãâàìå. Çèãôðèä, ïî÷àêàé ìå çà ìîìåíò.

Òÿ ïîòúðñè áóêåò÷åòî ñè íà ðîãîçêàòà è çàñòàíà íà íÿêîëêî êðà÷êè ïðåä ïðèÿòåëêèòå ñè. Ñúñ çàòâîðåíè î÷è Åëâèðà ïîäõâúðëè öâåòÿòà è òå ïîëåòÿõà âúâ âúçäóõà.

- Õâàíàõ ãî! Õâàíàõ ãî, Åëâèðà! – ðàäîñòíî èçïèñóêà Çèãìóíäà.

Ðîçîâîêîñàòà ìàãüîñíèöà é ïðàòè âúçäóøíà öåëóâêà, à Åëâèðà é íàìèãíà è ñå âúðíà ïðè Çèãôðèä. Òîé ïîå ðúêàòà é è ïðèòèñíàòè åäèí â äðóã, äâàìàòà èçìèíàõà ïúòåêàòà äî ðàçêîøíèÿ ïàâèëèîí, êúäåòî ùÿõà äà ïðåêàðàò çàåäíî íîùòà.

Íà ïðàãà ãè ïîñðåùíàõà äâàìà äóøè îò îáñëóæâàùèÿ ïåðñîíàë, êîèòî èì ïðåäëîæèõà áàíÿ. Ìëàäîæåíöèòå èì ïîçâîëèõà äà ãè îòâåäàò â êðàñèâî ïîìåùåíèå ñ ïúñòðà êåðàìèêà è îñâåòåíî îò äóçèíè çàïàëåíè ñâåùè. Æåíàòà ñå çàå äà ïîìàãà íà Åëâèðà, à ìúæúò è Çèãôðèä ñå îòòåãëèõà â äðóãèÿ êðàé íà áàíÿòà. Âåäíúæ ñúáëå÷åíè, äðåõèòå èì áÿõà ãðèæëèâî ïðèáðàíè, çà äà áúäàò ïî÷èñòåíè è âúðíàòè íà ñëåäâàùèÿ äåí.

Ïðèÿòíàòà âàíà ïîäåéñòâà èçíåíàäâàùî äîáðå íà Åëâèðà, êîÿòî ñå íàñëàäè è íà ÷àøà ëåäåíà ñëàáîàëêîõîëíà íàïèòêà. Íà óì òÿ ìèñëåíî áëàãîäàðè íà Ñèëÿ Ôèíäàâèð çà äîáðàòà ïðåïîðúêà è ìàõíà ñâåíëèâî íà Çèãôðèä, êîéòî âíèìàòåëíî ÿ íàáëþäàâàøå ñ óñìèâêà íà óñòà îò íåãîâèÿ êðàé. Ïî áëàæåíîòî òðåïòåíå â ãúðäèòå ñè, Åëâèðà ñúâñåì ÿñíî óñåùàøå êàêâî òî÷íî ÷óâñòâà ëþáèìèÿò é â òîçè ìîìåíò.

Ñëåä áàíÿòà ìúæúò è æåíàòà ãè ïîâåäîõà êúì ñúñåäíîòî ïîìåùåíèå, êúäåòî ãè ñëîæèõà äà ëåãíàò è çàïî÷íàõà äà ãè îáòðèâàò ïúðâî ñ òîïëè ìàñëà, à ïîñëå ñ äåáåëè, ìåêè êúðïè.

--------------------------
Îñâåæåí è îòïî÷èíàë, Çèãôðèä ñå îñòàâè â óìåëèòå ðúöå íà ìúæà äàëå÷ ïî-äúëãî, îòêîëêîòî âúçíàìåðÿâàøå â íà÷àëîòî. Íàêðàÿ òîé ñå îáúðíà è âäèãíà äëàí, çà ãî îñâîáîäè. Ìúæúò ñå ïîêëîíè è áåçøóìíî íàïóñíà ñòàÿòà. Çèãôðèä áàâíî ñå èçïðàâè è ñå íàìåòíà ñ îñòàâåíàòà çà ñëó÷àÿ ëåêà ðîáà. Òîé ñå ïðèãîòâè äà îòïðàòè è æåíàòà, íî óñåòè ïîêîÿ è ðàäîñòòà, êîèòî ìó ïðåäàâàøå íåãîâèÿ ìàõàëèí-êóëåè è ïðîìåíè ðåøåíèåòî ñè. Âìåñòî òîâà òîé ñåäíà íà ìåêàòà ðîãîçêà â äðóãèÿ êðàÿ íà ñòàíà è ñå çàãëåäà â ðèòìè÷íèòå ðàçòúðñâàíèÿ, ïîêëàùàíèÿ è ïî÷óêâàíèÿ, êîèòî ïîëó÷àâàøå ëþáèìàòà ìó. Êîãàòî æåíàòà íàé-ñåòíå ïðèêëþ÷è ðèòóàëà ñè, òÿ ñúùî ñå ïîêëîíè è èçëåçå.
Äâàìàòà îñòàíàõà ñàìè.

Áåç äà áúðçà Çèãôðèä ñå ïðèáëèæè äî Åëâèðà; ïî çàòâîðåíèòå é î÷è è ïî áàâíîòî ïóëñèðàíå â ãúðäèòå ñè ðàçáðà, ÷å å çàäðÿìàëà. Ñ âúðõà íà ïðúñòèòå äîêîñíà òúìíèòå é êúäðèöè, âñå îùå ëåêî âëàæíè îò áàíÿòà. Æåëàíèåòî ñå íàäèãíà â Çèãôðèä. Ðúêàòà ìó ñå ñïóñíà íàäîëó è ëåêî îòìåòíà êúðïàòà, êîÿòî ÿ ïîêðèâàøå. Òîé íåæíî ïîãàëè Åëâèðà ïî ãúðáà è ïî ðàìîòî.

Óñåòèëà ïðèñúñòâèå, ìëàäàòà æåíà ñå ðàçìúðäà è î÷èòå é ñå îòâîðèõà. Îùå â ïîëó-óíåñ, òÿ äîêîñíà öâåòåòî íà ãúðäèòå ñè è ñå óñìèõíà íà Çèãôðèä.  îòãîâîð òîé ÿ öåëóíà ïî ÷åëîòî è ÿ âäèãíà â ðúöå êàòî êóêëà. Åëâèðà ñå ñãóøè â íåãî äîêàòî ëþáèìèÿò é ÿ íîñåøå êúì ìåêàòà ïîñòåëÿ äî ïðîçîðåöà. Òàì òÿ êðîòêî ëåãíà ïî ãðúá. Ãëåäàøå ãî ñ î÷àêâàíå, à î÷èòå é ãîðÿõà ñúñ ñìåñèöà îò ñâÿí è êîïíåæ.

Âúïðåêè íåòúðïåíèåòî ñè, Çèãôðèä íå áúðçàøå. Ìèëâàøå ÿ ïî êîñàòà, áóçèòå, ïî øèÿòà, ïî êîðåì÷åòî, ïî ñòðàíèòå. Ïîãàëè áàâíî ìàëêèòå é ãúðäè÷êè è é ñå óñìèõíà øèðîêî âèäÿ âðúõ÷åòàòà èì äà íàñòðúõâàò. Íàêðàÿ ðúêàòà ìó ñå ñïðÿ íà òúíêàòà ïðåïàñêà, îñòàíàëà é îùå îò áàíÿòà. Óñåòèëà âúïðîñà ìó, Åëâèðà áåçìúëâíî ñå íàäèãíà è òîé âíèìàòåëíî ñâëå÷å ïëàòà íàäîëó ïî áåäðàòà è ÿ îñâîáîäè îò íåãî. Ïîãëåäèòå èì ñå êðúñòîñàõà.

Çèãôðèä ñå íàäâåñè íàä íåÿ è ïîêðè áåäðàòà é ñ öåëóâêè. Åëâèðà ïðîñòåíà è ñå ñâè, íî ïëàìåííîòî òóïòåíå, êîåòî ìó ïðåäàâàøå ìàõàëèí-êóëåè, ãî îêóðàæè äà ïðîäúëæàâà. Ïðúñòèòå ìó íàìåðèõà ìàëêàòà ïåðëè÷êà ìåæäó êðà÷åòàòà é è ÿ îáñïèïàõà ñ ëàñêè.

Åëâèðà èçâèêà, èçâè ãðúá è èçâúðíà ãëàâà íàçàä. Äèøàøå òåæêî è íà ïðåñåêóëêè.

- Îáúðíè ñå êúì ìåí – íàðåäè é òîé ìåêî. – Èñêàì äà òå ãëåäàì.

Ñ ëèöå ïëàìíàëî îò íàñëàäà è ñâÿí, Åëâèðà ñå ïîä÷èíè. Òðúïêà ïðîíèçà Çèôãðèä. Òîëêîâà ÿ æåëàåøå, ÷å ÷àê ãî áîëåøå. Àëà ùîì áÿõà ÷àêàëè òàêà äúëãî, ìîæåøå äà ñè äàäå îùå ìàëêî âðåìå, çà äà é ñå ïîëþáóâà.

- Íå ñïèðàé – ñðàìåæëèâî ìó ñå ïðèìîëè òÿ è ïðåõàïà óñòíè.

Øèðîêà, äîâîëíà óñìèâêà îçàðè ëèöåòî íà Çèãôðèä è òîé óäâîè óñèëèÿòà ñè. Ðåçóëòàòúò äîéäå èçíåíàäâàùî çà íåãî ñàìèÿ. Åëâèðà âúçäúõíà, à òåëöåòî é ñå ñãúð÷è îò óäîâîëñòâèåòî. Òîïëà âúëíà îáëÿ Çèãôðèä ïðåç ìàõàëèí-êóëåè è ïî÷òè ãî çàøåìåòè.

- Óñåòè ëè òîâà? – ïîïèòà ñ áëàãîãîâåíèå òÿ. Çèãôðèä êèìíà.

Åëâèðà íàìåðè ðúêàòà ìó è ïðúñòèòå èì ñå ñïëåòîõà. Äúëãî ñå ãëåäàõà â î÷èòå; äóìèòå áÿõà èçëèøíè. Íàêðàÿ òÿ ãî ïðèòåãëè êúì ñåáå ñè è ìó êèìíà ñìåëî.
Òîé é ñå óñìèõíà è ïîòúíà â íåÿ.

--------------------------

Ñàìî íÿêîëêî ìèãà ïî-êúñíî Çèãôðèä ñå îòïóñíà òåæêî äî íåÿ è ñå ñâè.

- Àç… òàêà ñúæàëÿâàì… íå èñêàõ…

Åëâèðà ãî ïîãàëè ïî áóçàòà, íî òîé èçâúðíà ëèöå îò íåÿ è ãî ñêðè â øåïè.

- Òîëêîâà ìíîãî òå æåëàåõ… Òîëêîâà ñè êðàñèâà…Íå ìîæàõ äà ñå ñäúðæà… à íå òðÿáâàøå äà ñòàâà òàêà…

Ìàõàëèí-êóëåè íà ëÿâàòà ãðúä íà Åëâèðà ïóëñèðàøå ñ ðàçêàÿíèå è ñðàì.

- Çèãôðèä, âñè÷êî å íàðåä – óâåðè ãî òÿ ìåêî. - Âñè÷êî å íàðåä…

Òîé íå ñìååøå äà ñå îáúðíå è äà ñå èçïðàâè ñðåùó æåíàòà, êîÿòî îáè÷àøå.

- Çèãôðèä. Çèãôðèä, ïîãëåäíè ìå.
- Ìíîãî ëè òå áîëÿ? – ïîïèòà òîé âèíîâíî.

- Áîëè, äà, íî íå òîëêîâà, êîëêîòî ñè ïðåäñòàâÿõ. – Òÿ íåæíî ïðîïðàâè ïðúñòè ìåæäó ðóñèòå è ðîçîâèòå ìó êè÷óðè. – Åëà òóê. Äà ïîãîâîðèì.

Òîé ïðèòèñíà áóçà äî ãúðäèòå é è Åëâèðà ãî ïðåãúðíà.

- Îáè÷àì òå, Çèãôðèä – ïðîøåïíà ìó òÿ è ñëîæè ðúêàòà ìó íàä ñúðöåòî ñè. – Äíåñ òè ñêî÷è â îãúíÿ çà ìåí. Îáè÷àõ òå ïðåäè è ùå òå îáè÷àì äîêàòî èçâîðúò íà æèâîòà ìè ïðåñúõíå.

Ìàõàëèí-êóëåè â ãúðäèòå íà Çèãôðèä çàïóëñèðà áàâíî è ñèëíî, êàòî îãúí, êîéòî îáåùàâàøå äà ãîðè âå÷íî. Íåêàíåíè ñúëçè çàïàðèõà â î÷èòå ìó. Ëþáîâ, îáëåê÷åíèå, áîëêà, áëàãîäàðíîñò, ìèëîñò, ðàäîñò ñå ñëÿõà â åäíî. Òîé çàñèïà ñ öåëóâêè ðúöåòå íà Åëâèðà.

- Íå ñå ïîëó÷è ïúðâèÿ ïúò, íî èìàìå öÿëà âå÷íîñò ïðåä ñåáå ñè, çà äà ñå ïîëó÷è êàêòî íèå èñêàìå. – Òÿ ãî ïîãàëè è ñ óñìèâêà âèäÿ, ÷å æåëàíèåòî îòíîâî ñå íàäèãà â íåãî. – Îáåùàâàø ëè ìè?

- Îáåùàâàì. Îáè÷àì òå – êàçà òîé è ñå íàäâåñè íàä íåÿ.
- Awa to aldre – ïðîøåïíà ìó â îòãîâîð òÿ.

Òå ñå ïðåãúðíàõà è òåëàòà èì îòíîâî ñå ñëÿõà.

ÊÐÀÉ


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 30.06.2012 @ 14:25:00 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Milvushina

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 13:19:13 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Awa To Aldre (2)" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (14 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Awa To Aldre (2)
îò secret_rose íà 30.06.2012 @ 14:44:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ùàñòëèâ êðàé íà ìíîãî ïðèÿòíà èñòîðèÿ :)
Ñ óäîâîëñòâèå ÷åòîõ.


Re: Awa To Aldre (2)
îò Milvushina íà 01.07.2012 @ 10:16:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî áëàãîäàðíîñòè çà âñè÷êî... è ïàê è íå ñòèãàò. :)

@----->---

]


Re: Awa To Aldre (2)
îò anonimapokrifoff íà 30.06.2012 @ 14:51:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ôèíî ïðåñúçäàäåíà åðîòèêà. Òè íàïèñà íàèñòèíà õóáàâà ïðèêàçêà.


Re: Awa To Aldre (2)
îò Milvushina íà 01.07.2012 @ 10:17:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî áëàãîäàðÿ çà âèñîêàòà îöåíêà. Ìàëêî å äà êàæà, ÷å ñúì ïîëàñêàíà.

Íàäÿâàì ñå, ÷å íÿìà äà ìè å ïîñëåäíàòà, ïîíå çàñåãà èìàì óñåùàíå çà çàâúðøåíîñò ñ òàçè. :)

]


Re: Awa To Aldre (2)
îò Jenia (jivkova@hotmail.com) íà 30.06.2012 @ 17:09:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ìíîãî ìíîãî ìíîãî ìè õàðåñà!


Re: Awa To Aldre (2)
îò Milvushina íà 01.07.2012 @ 10:19:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êàêâî äà êàæà, îñâåí ìíîãî áëàãîäàðÿ!! Çà ìåí îñòàâà ñàìî ðàäîñòòà, ÷å âðåìåòî, êîåòî ïîñâåòèõ íà ïèñàíå, ñè å ñòðóâàëî. :)

]


Re: Awa To Aldre (2)
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 14.08.2013 @ 10:39:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé, ïðèêàçíèöå!
Íÿêîè áÿõà ñðàâíèëè ïðèêàçêàòà òè ñ "Õàðè Ïîòúð", ïðèçíàâàì è àç -èçïèòàõ îãðîìíî óäîâîëñòâèå äà ÿ ïðî÷åòà, ïðîñòî íå ñå îòëåïèõ îò åêðàíà, äîêàòî íå ñâúðøè è íàèñòèíà ñìÿòàì, ÷å òðÿáâà äà âèäè áÿë ñâÿò è íà õàðòèÿ.
Íå ñàìî òàçè, à è äðóãèòå òè ïðèêàçíè ñþæåòè ñà çàïîìíÿùè ñå, óâëåêàòåëíè è íåïîäïðàâåíî-èñêðåíè è ñúâñåì íåíàòðàï÷èâî, íî âúïðåêè òîâà êàòåãîðè÷íî, íè óñìèõâàò è íè ïðàâÿò ïîíå ìúíè÷êî ïî-äîáðè. Ñòðóâà ñè ÷îâåê äà òå ïðî÷åòå, áåçñïîðíî!
Àç ëè÷íî èñêðåíî áëàãîäàðÿ çà óäîâîëñòâèåòî è ùå ÷àêàì îùå äîçè òàêîâà!
Ïîçäðàâè
Öâåòè


Re: Awa To Aldre (2)
îò Milvushina íà 16.08.2013 @ 11:19:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî áëàãîäàðÿ çà ìèëèòå äóìè. :)

Ñ ðèñê äà ñå ïîâòîðÿ, àç ïèøà ìíîãî èñòîðèè â óìà ñè, íî ñëàãàì ÷åðíî íà áÿëî ñàìî îíåçè, êîèòî ñè ñòðóâà äà áúäàò ñïîäåëåíè. Íå çà ñåáå ñè ãî ïðàâÿ, à çà ÷èòàòåëèòå. Åòî çàùî ñå ðàäâàì è âúëíóâàì êîãàòî óñïåÿ äà çàðàäâàì íÿêîãî. :)

Íàäÿâàì ñå ñêîðî äà çàâúðøà è ïðèêàçêàòà çà Îíîã, âúðõó êîÿòî ðàáîòÿ îò èçâåñòíî âðåìå. Äàíî è òÿ òè äîïàäíå. :)

]


Re: Awa To Aldre (2)
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 18.08.2013 @ 16:09:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î, ðàçáèðà ñå, ÷å ìè äîïàäà, ñëåäÿ ÿ ñ èíòåðåñ è ÷àêàì ïðîäúëæåíèÿòà!
Ñòèëúò òè å íàèñòèíà ïîâå÷å îò èíòåðåñåí, íå ñúì èçïóñíàëà íèòî ðåä îò òåá!
Äîñêîðî!

]


Re: Awa To Aldre (2)
îò suleimo íà 18.01.2014 @ 21:25:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åðîòèêàòà òè áåøå ìíîãî åôèðíà. Äîðè áèõ êàçàëà, ÷å å õóáàâî äà ñå ÷åòå îò ïî-ìëàäèòå ÷èòàòåëè, èìåííî çà äà âèäÿò êðàñîòàòà íà òîâà ñëèâàíå.
Ùå ìè ëèïñâàò ãåðîèòå òè!
Áåøå íåçàáðàâèìî ïðèêëþ÷åíèå!


Re: Awa To Aldre (2)
îò Milvushina íà 20.01.2014 @ 11:51:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàëè òè êàçàõ, ÷å å òî÷íî ïî òâîé âêóñ! :)

Íå îáè÷àì äà ïèøà åðîòèêà çàðàäè ñàìàòà åðîòèêà. Òðÿáâà äà ÷óâñòâàì, ÷å å íà ìÿñòî è äîïðèíàñÿ ñ íåùî çà ñþæåòà. Ðàäâàì ñå, ÷å â ñëó÷àÿ è òè ìèñëèø òàêà! :)

Äàíî è äðóãèòå òè äîïàäíàò! :)

]