Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 2
Всичко: 451

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: hunterszone

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМузата, която се храни със столове
раздел: Разкази
автор: LeoBedrosian

Колкото банално да звучи, разказът ми ще започне така. Седя пред кирливата клавиатура и беля кожички около нокътя на левия си палец със зъби. Кожичките ги беля защото не мога да хапя клавиатурата, както бих хапъл молива пред лист хартия. Ето един недостатък на прогреса. Седнеш да напишеш нещо гениално, а научно-техническата революция ти отнема възможността да изгризеш безплодно два, три молива, ако днес не ти е ден.

Имам нужда от муза.

Нуждата я имам не само заради проклетия прогрес, който при мен се изразява освен в кирливата клавиатура, тумбестия монитор с избелял екран и вечно бъгавия, бавен като смъртта компютър. Музата ми е нужна и по съвсем прагматична причина, която ще накара някои от вас да се усмихнат ехидно, или открито да ми се присмеят.

Нужна ми е за да се наям.

Правилно сте ме разбрали - именно да се нахраня. Месец след като загубих и последната скапана службица в бедния ни градец, която ми осигуряваше някакво препитание, нуждата от храна стана въпиюща. Бачкането няма да го коментирам. Нито си заслужава, нито съжалявам много за него. Но поне ми осигуряваше възможността да се храня от време на време между писането на гениални творби, които никой не чете.

Същото бачкане ми помагаше да огладнея до следващото хранене. Ето още една разлика между нашата и американската демокрация. Тука бачкаш за да огладнееш, а там - за да живееш.

- Ех музо, музо! Къде си? - изпъшках отпуснато, като се взирам в избледнелия монитор в отчаян опит да съзря някакъв повод за вдъхновение сред пикселите му. С годините мониторът ми се превръщаше в гротескна картина на пуст тропичен плаж с палма сред мъртво сиво море. На времето плажът бе бляскаво - игрив, палмата весело се вееше на прохладния бриз, а морето лазурно примамваше. На времето и аз бях привлекателен млад служител по когото ахкаха всички колежки и се редяха на опашка за бързи скрити ласки в офиса му.
На времето ... .

Остаряхме заедно с плажа, колежките, задоволени се завърнаха при мъжете си, а службата я закриха заедно със всичките надежди за просперитет. От тогава съм гладен. Дори писането на любовни стихове започна да ме отблъсква. И логично музата отлетя. Разбрах го, когато се наложи да утеша с поезия едно прелестно създание със сини очи.

Представете си – не можах!

Бях започнал да губя всякаква надежда когато пристигна онова кратко електронно писмо от неизвестно провинциално издателство. Предлагаха ми да напиша статия за значението на техническия прогрес в културното развитие на нацията. На същия този омразен технически прогрес, който с удоволствие бих изхвърлил от живота си. Но нуждата от храна беше без алтернативна.

Ето ме сега в безплоден опит да изчукам на пожълтелите клавиши нещо гениално седя и беля кожички от палеца, когато го чух. Чух гласа.

- Къде ме търсиш на тавана?

Огледах се. В стаята няма, а и неможе да има друг освен мен. От както ме напусна жената с детето и спряха да ме посещават палави съседки прага ú престъпвах само аз. Ето, че започнах да халюцинирам. Все се надявах това да се случи по-късно.

-Ехо, тук съм. На масата. Нали ме извика? - това не е на добре. Гласа е отчетлив и много истински. Удрям си шамар. Не съм заспал. Така, а сега да те чуя, глас такъв!
-Пробвай с монитора. Петнайсе кила е, ще има по-добър ефект… - гласа наистина идва от омазаната ми маса, дето ми служи за писане, за ядене. Беше време, когато ми служеше и за чукане.

И тогава го видях. Живо е. Не мога да го оприлича на нищо, което познавам, но нали съм Творец. Е, добре, прилича на нещо средно между дървояд, бял червей и угоена въшка. Само, че е черно на цвят и ми намига.

- Муза??
- Именно, Дядо Мраз ли очакваш през септември?

Трябва ми малко време да се съвзема от творческия шок. Нима това „нещо” е моята муза? Толкова нищожно, грозно и черно! Остави друго, и ми се усмихва … Проклятие … И какво творчество да очакваш с такава муза. Не. Това е подигравка. Някой ми е свил мръсен номер. Събувам бавно чехъла си, като се старая да се усмихвам безгрижно и да подържам разговора.

- Къде беше до сега, по дяволите?
- Къде мислиш? Кой написа всичките ти писания, а? – музата се прокашля – Какво мислиш да правиш с този чехъл?
- Крака ми се е запотил, та рекох да го проветря. – вдигам чехъла, готов да нанеса бърз удар.
- И кой ще ти напише статията?
- Коя статия?
- За прогреса и културата.
- Благодаря за помощта ти. Ще се опитам да се справя и сам. – вдигам по-високо чехъла.
- И как ще я започнеш? С какво ще я запълниш? С миризливи чехли, или с гладни идеи…?

Тоя започваше да ме дразни. Сигурно защото бе ужасно прав. И защото продължаваше ехидно да се смее.

- Какво предлагаш? – поотпуснах ръката си, но продължавах да държа чехъла в готовност.
- Да видим. Защо не пробваш със значението на глобалната мрежа при утвърждаването на млади и неизвестни автори? Нали не си мислиш, че някой би прочел и една твоя дума на хартия?
- Ти от къде си толкова сигурен? Нали си ми Муза!?
- Муза, не издател. И кой е казал, че съм кадърна муза?
- Тогава каква муза, собствено се явяваш?
- Наречи ме муза-хранителница, ха ха …- пак вдигнах чехъла – е, стой де! Ако го използваш ще останеш без хляб.
Не искам да остана без хляб. Глада започна ужасно да ме мъчи.
- Казвай! Музо, пфу – нахлузих обратно чехъла и се вгледах в дупката на палеца.

* * *

- …. И когато технологичните възможности достигнат оная степен, при която компютърът ще изписва сам мислите ни, а интелигентни програмки ще ги внушават безжично на широк кръг аудитория, чийто членове няма да се наричат читатели, а просто „акцепти” тогава ще настъпи оная желана среда, оная Утопия за която са мечтали Русо, Кант, Шопенхауер и Сартър, Тогава ще можем свободно да кажем, че най-важното си остава морала и естетическите устои на Автора. Точка.

Нощта преминава и отстъпва място на източното зарево. Тишината се нарушава само от вентилатора на вехтия ми компютър и погризването на музата ми. Оказа се, освен че прилича на дървояд се и храни с дърво. Позволих ú да гризне предния ляв крак на стола. И без това нещо все куца от тая страна.

Чукнах SAVE и се облегнах доволно назад. Утре ще се яде!


Публикувано от viatarna на 25.04.2012 @ 15:50:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 15


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 15:50:51 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Музата, която се храни със столове" | Вход | 22 коментара (50 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Музата, която се храни със столове
от lordly (lordly@mail.bg) на 25.04.2012 @ 23:34:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ами, ти си го казал: хем добре, хем е за добро. Хареса ми!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:45:08
(Профил | Изпрати бележка)
Когато от творческите ми напъни се пръква само калпава и ненужна поезия и насъщния е нещо ;))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 25.04.2012 @ 23:11:21
(Профил | Изпрати бележка)
мноооого готино!!!!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:47:22
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря, Женя :))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 25.04.2012 @ 21:10:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Дълбок поклон,Майсторе!...И от сърце ти благодаря също за освежителната, питателна доза самоирония, която ме зареди с духовна храна поне за месец!!! А в тази криза това е повече от спасителна сламка!!!
Сърдечни поздрави от старата столица-Ружа/ЧЕ


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:52:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Че! Не мислех, че добрите ви думи и положителни оценки така ще ме въодушевят. Оказа се, че и аз като всеки човек се лаская от похвалите :) Най-много ме задоволява това, че някой намира повод за вдъхновение и въобще нещо полезно в писанията ми. Това наистина е стимулиращо!
Поздрави на старата столица и на теб от града край балкана под мъглите ;))
Лео

]


Re: Музата, която се храни със столове
от kasiana на 25.04.2012 @ 20:48:07
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за идеята и нейното великолепно претворяване, Лео!!!!!

Сатира на най-високо ниво!!!!!!!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси, Каси. С такава "муза" нямаше как да не го напиша ;)))

Поздрави и нна теб!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 25.04.2012 @ 20:06:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Прочетох с кеф! И Музата ти като че я познавам. :-))))))))))))))))))
Поздрав!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:41:40
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, мръсницата. А аз се чудя къде ходи когато я няма ;)))
Поздрави, Силвер!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от anonimapokrifoff на 25.04.2012 @ 19:30:26
(Профил | Изпрати бележка)
И кой е казал, че музата трябва да бъде красива - особено когато се пише за техническия прогрес? Хареса ми текстът.


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.04.2012 @ 19:48:19
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не съм го казал. кой харесва трактор, или булдозер? Трябва да е някой извратеняк ;)))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от skrej на 25.04.2012 @ 16:09:40
(Профил | Изпрати бележка)
;акцептирам; - хареса ми


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.04.2012 @ 16:15:54
(Профил | Изпрати бележка)
;адептирам; - радвам се

]


Re: Музата, която се храни със столове
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 25.04.2012 @ 16:49:11
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:))Така де..Гладна муза хоро по клавишите не играе..Свършила си е работата .Така че и заден десен няма да е разточителство,а щедрост и инвестиция.:)
Поздрав!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.04.2012 @ 16:56:29
(Профил | Изпрати бележка)
:(( опасявам се, че като се облегнах на стола нещо съм я повредил. пак замлъкна, горката :(...

]


Re: Музата, която се храни със столове
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 25.04.2012 @ 17:25:28
(Профил | Изпрати бележка)
На тази бликаща от тъжната душа на епическия герой превъзходна сатира биха завидели Русо, Кант, Шопенхауер и Сартър, да не говорим за Марк Твен, Джером К. Джером и О Хенри...Ако бях редактор на сатирично издание, бих сложил разказа на първа под главата, казвам го без грам преувеличение!!!
Талантливо написан опус, Лео, поздравявам те!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:38:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за чудесната оценка, Владун. Е, не бих дръзнал да се сравнявам с авторите, дето цитираш, но признавам, че бих се радвал на някое малко хонорарче. Не вярвам на някой да му е излишно ;))
Поздрави и на теб, харесвам много творчеството ти!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от secret_rose на 25.04.2012 @ 17:40:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не ми останаха никакви илюзии относно визията на музи и музьовци...
но пък заревото все така иде от Изток.


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:39:18
(Профил | Изпрати бележка)
За сега, докато не се е намесил Б.Б. още иде от там, Сиккрет ;))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от zebaitel на 25.04.2012 @ 17:54:10
(Профил | Изпрати бележка)
Влади го е казал твърде добре, за да се опитвам аз да го изразявам с други думи! Мога само да те поздравя, Лео! Браво ти!!!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 26.04.2012 @ 08:40:22
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря и на теб, Летящ за добрите думи! Поздрави и весели полети ти желая!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от boliarkabg на 25.04.2012 @ 18:41:51
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
:)))))) проблемът ти е дошъл от това, че си погледнал търсейки Музата в неправилната посока. Това "нещо", което си видял и се е представило за муза е било Лукавия. В това време Музата ти беше кацнала на прозореца вън. Ако беше погледнал натам, там да я потърсиш, щеше не само да видиш нея, прекрасната, а да чуеш гласеца й. Тогава задено двамата в нощта щяхте да пишете не за техническия прогрес, а за любовта, еротиката. За ей такива неща,които щяха да се четат от много повече хора, стоящи сами в нощта пред компа си. Щяхте да станете бързо известни и най-важното ДОБРЕ ПЛАТЕНИ. Тогава щяхте да хапнете, да пийнете нещо изискано и после...е,то се знае,че после автора и любимата му Муза щяха да потънат в нощта заедно.... Поздрави!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.04.2012 @ 19:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Лъжеш се, болярка. На прозореца ми бе казнала само една тлъста, гадна муха. Кацнала е от миналото лято и сега кротко си изсъхва там. Не вярвам да ми е музата, защото не съм срещал по-тъжна и гадна гледка. Камо ли да ми говори за любов и други възвишености :( И каква ти еротика, най-много за някоя прашасала похот да стане дума и мазна съблазън, знам ли :( ... Поздрави и на теб!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от almostnormal на 27.04.2012 @ 21:20:27
(Профил | Изпрати бележка)
Хехехе! Ай Ти Муза, с чипче.


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 29.04.2012 @ 20:54:50
(Профил | Изпрати бележка)
По-прилича ми на чепче ;))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от mamontovo_dyrvo на 01.07.2012 @ 14:07:14
(Профил | Изпрати бележка)
Дано никой не разбере какво е това гладуване!И духовно и физическо.Добри внушения,много ми хареса!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 03.07.2012 @ 10:32:03
(Профил | Изпрати бележка)
A дано, ма надали, Мамонт! На мен физическото ми се отразява добре на фигурата, започнах да преминавам през касата на вратата без да се налагам да си глътна корема.. или си самовнушавам, знам ли ;))

Поздрави и добре дошел!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от doktora на 13.07.2012 @ 17:26:51
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Лео!
Да братче, хем тъжно хем смешно... и умно поднесен финал!

И когато технологичните възможности достигнат оная степен, при която компютърът ще изписва сам мислите ни, а интелигентни програмки ще ги внушават безжично на широк кръг аудитория, чийто членове няма да се наричат читатели, а просто „акцепти” тогава ще настъпи оная желана среда, оная Утопия за която са мечтали Русо, Кант, Шопенхауер и Сартър, Тогава ще можем свободно да кажем, че най-важното си остава морала и естетическите устои на Автора. Точка.

Прохладна вечер, врачанский Лъве!

п.п.
...и много ме зарадва, ей, че вече минаваш през касата на вратата хехехехеехех

Никос:-)))


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 16.07.2012 @ 13:30:36
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси Док! По-притеснителното е, че не успях да премина през един тесняк. Ще кажеш, че всеки мъж днес се бори за тесното, да! Ама тук става въпрос за един тесен пещерен проход в който успяк да се заклеща юнашки :(( Язък за няколко сталактита на по милион години :(((

]


Re: Музата, която се храни със столове
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 16.07.2012 @ 18:12:52
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Поздрави, идеята на дървоядната муза, както и предложените коректи в текста ще ми помогнат да получа наградата "другоумен" и грант от Рупейската каса.


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 16.07.2012 @ 23:49:36
(Профил | Изпрати бележка)
Ще черпиш една бира

]


Re: Музата, която се храни със столове
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 17.07.2012 @ 02:32:39
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
разбира се, а не може ли водка - табуретовая?
ПП рецензирах рупейски проект за манипулиране на емоциите на читателите чрез заглавията. Промяната на скалата им даваше ефективност 15 процента по-добра.
"От дървото на литератрониката израстваха..." Ескарпи

]


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 17.07.2012 @ 10:58:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ха, няма да ти се хвана. Аз водка пия само в комбинация с прясно изцеден доматен сок, едро смлян чер пипер и много лед на сърчица. Няма да ти кажа кой ми я приготвя, но е голям майстор :Р

P.S. излишно е да споменавам, че водката може да е само Столичная

]


Re: Музата, която се храни със столове
от osi4kata на 17.07.2012 @ 00:34:03
(Профил | Изпрати бележка)
:))) може и изи-тейкъри да ги кръстят бъдещите читатели :)).

Поздрав!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 17.07.2012 @ 11:00:24
(Профил | Изпрати бележка)
Имаме си достатъчно изи-тейкъри дето зяпат безполезния син екран, но щом казваш мога да де замисля ;)))

Поздрав и на теб!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от ellyst на 17.07.2012 @ 11:28:26
(Профил | Изпрати бележка)
:D Кадърна-некадърна, важното е да я има. Поздрави и да ви е сладко :)


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 17.07.2012 @ 14:58:14
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, тяда прави яйца по панагюрски, пак е нещо ;)
Но не става само с ядене, трябва и пиене :(

]


Re: Музата, която се храни със столове
от ellyst на 17.07.2012 @ 16:54:31
(Профил | Изпрати бележка)
Тия три неща :) Абсолютно сте прав, на ваше място щях да настоявам за Муза, която може да прави поне 70 неща. Яйца по панагюрски и ъъ, 69, извинете. :D

]


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 17.07.2012 @ 17:14:15
(Профил | Изпрати бележка)
Но моля ви, не се извинявайте. Това е едно напълно оправдано предложение върху чийто смисъл си заслужава да се замисли човек ;))

]


Re: Музата, която се храни със столове
от libra на 17.07.2012 @ 22:20:36
(Профил | Изпрати бележка)
много добър текст


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 18.07.2012 @ 09:12:29
(Профил | Изпрати бележка)
:))) благодаря

]


Re: Музата, която се храни със столове
от Milvushina на 19.07.2012 @ 10:20:00
(Профил | Изпрати бележка)
Ей как ми напомни за приказката и за неволята, както и за един виц за корбокрушенец останал сам на самотен остров с най-грозната жена.

Много ведра историйка! Четох с удоволствие.


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 19.07.2012 @ 15:25:22
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се да възбуждам такива незабравими спомени ;)) Мерси!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от blagova (blagova@mail.bg) на 17.01.2013 @ 15:25:37
(Профил | Изпрати бележка) http://taniablagova.com
Готиноооооо!!!! Поздравления!


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.01.2013 @ 14:02:27
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси Благова!

]


Re: Музата, която се храни със столове
от karabalak на 07.12.2015 @ 13:20:26
(Профил | Изпрати бележка)
хайде сега противоречия. Уж няма какво да ядеш, а масата още ти служи за ... ядене. Поправи се де, Бедри. Зман, че го можеш!

И още нещо, като няма какво да ядеш поне да има какво да пиеш. Тъй де, алкохола е калоричен!

:-))


Re: Музата, която се храни със столове
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 14.12.2015 @ 08:28:56
(Профил | Изпрати бележка)
Балъче мамино, мамино йош юбаво!
Ти в тоз Хаген, макар и Копен сещал ли си глад?
А студ, мизерия сещал ли си?
Ама балканска, гиздава мизерия?
А?

]