Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 946
ХуЛитери: 6
Всичко: 952

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХриси и други вампири
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Качвам се пеш до седмия етаж, внимателно и почти безшумно отключвам и се шмугвам като крадец в жилището си. Моля се поне този път съседката ми Ани да не ме е усетила, защото ще цъфне моментално, а сега не ми е до нея. Вкъщи е тихо, значи Хриси си е тръгнала и в това няма нищо чудно – нали тази сутрин ми поиска поредния безвъзмезден заем.
Детската стая, която тя обитава през последните десетина дни, е в пълен безпорядък – свалям кирливите чаршафи от леглото и събирам вмирисани на пот блузки, вкоравени чорапи и ползвани прашки със засъхнало бяло течение. Хриси, която всъщност е Хрисема – кръстена на бабите си Христина и Емилия, ненавижда къпането, а прането я хвърля в неподправен ужас.
Тя е жена с вечно мазна белезникава коса, захабено лице, изпъкнал корем и страхотни крака. Приятелка ми е от детството и макар някои да й викат на майтап Хрисима, нищо хрисимо няма в нея. Навремето, когато носех очила, пукваше от бой всеки, който ме нарече очилато магаре. Иначе хич я нямаше в учението – пишех й почти всичките домашни и така изтика и основното, и средното образование, но иначе си беше и си остана цапната в устата. Ожени се още на 18 и роди две деца едно след друго. После благоверният й изчезна някъде и никакъв не се появи сума ти години, но и до днес продължава да й праща пари. Той сякаш наложи някаква порочна система в отношението на мъжете към нея, защото като по закон всички я зарязват – дори и най-големите оръфлеци. Откакто децата й са в Щатите(те също я подпомагат финансово), е станала напълно неуправляема, непрекъснато я тресат суицидни намерения и наистина се страхувам да не направи някоя глупост. Щом ми се обади с гробовен глас, че поредният педал е вдигнал гълъбите и тя сега ще нагълта всичките хапчета, които има, или ще се качи на покрива на петнадесететажния блок срещу тях и ще скочи оттам, нямам какво друго да кажа, освен да дойде вкъщи, и започва истински ад. По цели нощи оплаква съдбата си на изоставена, разнищва в детайли всяка една от многобройните си връзки, изпива промишлено количество бяло вино и пали цигара от цигара. През това време мъжът ми сумти гневно – той мрази да се пуши вкъщи и затова излизам на балкона, но правилото няма как да е валидно и за Хриси. Накрая той си ляга отегчен и сърдит, а аз оставам като изкупителна жертва на доброто възпитание и приятелството. Когато призори тирадите й станат почти нечленоразделни, все пак разпознавам любимия й спомен – как е станала кралица на абитуриентския бал. Тук винаги осъзнавам, че търпението ми не е безгранично – все още съм в добра умствена кондиция и няма как да забравя, че не тя беше коронована на същия този бал, а моя милост, колкото и невероятно да звучи това сега.
Хриси не работи и няма сила, която да я принуди да го прави, но аз всеки делник трябва в 8 часа да съм в агенцията – шефът е убеден, че само мързеливците започват да се трудят чак в 9. Ставам в 6, за да приготвя закуска на мъжа си – той много държи на нея, защото зареждала организма с енергия и спомагала отделянето на серотонин. Когато поиска палачинки или мекици, в 5 съм накрак. Моят не пие и не пуши, яде само домашно приготвена храна, която изключва всички готови миксове от подправки и купена кайма, и всяка сутрин бяга и прави лицеви опори, а откакто синът ни живее при майка ми – по-близо му е до университета, а освен това е скаран с баща си, - трябва да посвещавам цялото си свободно време на съпруга си. Когато Хриси е вкъщи, непрекъснато е нацупен: не може да я понася, зад гърба й я нарича Смръдлата, а тя зад неговия – Лешояда. Омразата им е искрена и взаимна. На него се опитвам да обясня, че тя е най-добрата ми приятелка, която никога няма да ме предаде; а на нея – че той освен мой мъж е и най-добрият ми приятел, който никога няма да ме нарани.
Тъкмо пуснах пералнята с чаршафите и дрехите на Хриси и Ани звънва на вратата. От много време тя ходи на психотерапевт, който й е казал да общува само с положително заредени хора – тя е преценила, че по-позитивна личност от мен няма.
- Знаеш ли – връхлита тя, - че моят наистина си има любовница?
После ми обяснява пространно как той сто на сто чука шефката си. „Ако го видиш някъде с оная кукумявка – продължава тя разпалено, - непременно да ми кажеш. Защото ти не си завряна като мен вкъщи да гледаш две малки деца. Пък когато си в командировка, влезе ли някоя тука, веднага ще те светна – ще ти звънна, което и време да е. Знаеш, че виждам всичко. Къде е Хриси? Тя най-добре ме разбира…”
Симбиозата между Хриси и Ани е направо смъртоносна – излиянията на едната преливат в монологичния водопад на другата, а аз се чувствам твърде зле употребена.
Утре рано заминавам поне за 5 дни и трябва да наготвя няколко манджи на любимия. Докато режа месото, научавам, че съседът Иванов, възрастен вдовец, такова едната продавачка от кварталния плод-зеленчук – след смяна тя идвала в апартамента му, а Ани ги е кръстила Ебанов и Ебанова. После, когато тенджерите и на двата котлона тихо къкрят, а във фурната се запича мусака, съм уведомена, че съпругът на Ани най-вероятно клати оная мърла на вилата й, което означава, че е наложително ние да отидем там и да ги хванем на калъп.
Мъжът ми е кисел, че ще отсъствам толкова дълго. За закуска иска пържени филийки с боровинково сладко, което направих през лятото. И да му налея кафето в термоса, защото, когато тръгвам, няма да е станал…
В колата сме трима: операторът кара, аз съм до него, а отзад е онова недоразумение Вальо. Работата ми наистина е смазваща и от дълго време се молех за помощник, но животът е разсеян сервитьор: ти му поръчваш мачо натюр, а той ти поднася педераст по твърдишки. Валенцето има малки унили очички и разплут женски задник. Всички сме запознати в ювелирни подробности как родното градче е тясно за широката му душевност. Обикновено не върши нищо като хората и когато му направя забележка, нацупва устнички и изстрелва с обвинителен апломб „Ти си хомофоб!”.
Ще снимаме клип за предизборната кампания на независим кандидат. Хубав млад мъж, неженен, бивш спортист без явни пороци – дотам ангелоподобен, че чак да умреш от скука. Платформата му си я бива, но това може да се каже и за конкурентите му – всички обещават на килограм и на километър. За да сме успешни, трябва да намеря онова, което го отличава от другите и му придава не сухарски, а нормален човешки облик, но не ми остана време да се подготвя – Хриси ме обсеби нацяло… Всъщност някои от опонентите му твърдят, че е гей, защото никога не се е появявал на обществено място с жена.
И изведнъж се сещам за майката на състудентката ми Соня – леля Катя. Тя живее в същия град, гледа на кафе, карти и на каквото се сещаш, познава почти всички.
- Хубаво че звънна, моето момиче, тъкмо аз се канех да те търся – чувам я как силно дърпа от цигарата си. – Снощи Сончето ми се обади от Лондон и се чудехме какво правиш. После ти хвърлих едни карти. Лоша работа, малката – около теб денонощно са само вампири. Изпиват ти енергията и както си се предала, скоро ще падаш по улиците. Да си вържеш червен конец на лявата китка, да идеш до Рилския манастир и да си вземеш повечко светена вода – напръскай къщата, а после се облей цялата, ама не се избърсвай, а чакай да изсъхнеш. И отивай да ти прочетат Киприяновите молитви…
Все пак успявам да й кажа за какво я търся. Пристигаме, срещата с клиента трае до късния следобед и накрая се уговаряме за следващия ден. Операторът изчезва, защото имал тук старо гадже, което обещало да му пусне, и аз оставам с меланхоличния колега. Докато ровичкам пържолата си с гъби, той за пореден път ми разказва нещастната приказка за неразбрания от обществото различен. Повръща ми се вече от откровения и тъкмо смятам да си легна най-невъзпитано, макар още да няма 8 часа, когато леля Катя ми звъни – нашият човек бил верен на ученическата си любов, с която го разделили родителите й. После тя се омъжила за друг, нямала деца, но той я изоставил не заради това, а защото се разболяла от множествена склероза. Сега живеела в близко до града село и за нея се грижела майка й, а клиентът ни отивал там още в петък вечерта и се прибирал късно в неделя.
Значи ще го убедим да вплетем в клипа тази история – ще го снимаме с любимата и т.н., но без да го докарваме чак на латиноамериканска или турска сапунка. Всичко това си го мърморя на глас, обяснявам на колегата коя е тя и кое е селото. Той слуша с половин ухо и подкарва излиянията защо се разделил с последния си приятел – това ми идва в повече и се тръшвам полуумряла в леглото преди 9.
Още не съм си взела сутрешния душ, и ми се обажда шефът: веднага да съм се разкарвала оттам, нямало нужда от мен: снощи Вальо му разказал за страхотното си откритие – човекът ни си имал тайна любима, при това нелечимо болна. Бил се обадил и на клиента и той кандисал. Научавам, че педито и операторът вече са тръгнали към селото, без да ме уведомят. Немея от изумление няколко секунди, опитвам се да обясня какво подло и гадно копеле е колегата, но босът ме прекъсва: „Запомни, Петрова – не се осланяй на стари лаври, а се поучи от младите!” И прекъсва разговора.
Звъня му поне пет пъти, но ме изключва. Накрая се обаждам на секретарката: „Големият вожд каза – хили се тя – да не го набираш повече, а да си довлечеш тук кльощавия задник следобед точно в три.”
Не помня нито как съм хванала автобуса за София, нито как съм пътувала. Толкова съм бясна! Този път ползвам асансьора и когато отключвам апартамента, ясно чувам шумоленето зад вратата на Ани – ако погледна през шпионката й, сигурно ще видя ококореното й от любопитство синьо око. Убедена съм, че ще довтаса преди да съм обула левия си пантоф. Нахлузвам десния, протягам ляв крак, сега би трябвало да чуя звън. Но няма. Задържам в това положение няколко секунди. И нищо. Намъквам и левия пантоф. Странен ден е днес.
Влизам в кухнята и хлъцвам от изненада – на масата има чаша за кафе от скъпия ми костен порцелан, термос и най-грамадната ми чиния: в нея е изгряло слънце от жълтъка на варено яйце, а наоколо са облачета от белтъка; по-надолу са цъфнали розички от доматчета чери, разлистили са се тревички от тънки резенчета краставица, налице е и калдъръм от маслини… Синът ми си е дошъл вкъщи, сдобрили са се с баща си и той е направил закуска на детето! Детската е празна, холът – също. Значи мъжът ми притежава шесто или седмо чувство и е усетил, че се връщам преждевременно и съсипана… Влизам в спалнята, за да се съблека и пъхна в банята, а после, докато косата ми съхне, ще изям онова произведение на изкуството. Не мога да си обясня защо първо виждам препълнения пепелник, след това – двете чаши и празните бутилки от вино, и чак накрая сънената гола Хриси в моята половина на леглото.


Публикувано от alfa_c на 03.04.2012 @ 20:56:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:49:00 часа

добави твой текст
"Хриси и други вампири" | Вход | 15 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хриси и други вампири
от joy_angels на 03.04.2012 @ 21:07:17
(Профил | Изпрати бележка)
Това си е хорър "в перничански стил", както казва един приятел...
Толкова мая и брашно тури, че вече не знаех кое откъде ще шупне, пък то взе - че отвсякъде!
Браво ти, Ано! :)))


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:35:51
(Профил | Изпрати бележка)
Чуя ли за Перник, резко се изнервям иставам скакауец!

]


Re: Хриси и други вампири
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 03.04.2012 @ 21:31:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Хубаво е казала жената. Трябва да се побърза със ветената вода, че нещата излизат от контрол.
Поздравления за моженето ти!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:37:17
(Профил | Изпрати бележка)
Героинята наистина му е отървала края, но аз си мисля, че ще се оправи.

]


Re: Хриси и други вампири
от verysmallanimal на 03.04.2012 @ 21:39:23
(Профил | Изпрати бележка)
Малките войни които водим- кой знае защо. Малките предателства, които ни изненадват - кой знае защо.
Умно и красиво написано,
поздрав!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:38:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, че си губим времето в глупости.

]


Re: Хриси и други вампири
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 03.04.2012 @ 22:12:53
(Профил | Изпрати бележка)
Май освен светена вода, ще й трябва връзка чесън и сребърен кръст, много са се развилнели тия вампири! :)))


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:41:56
(Профил | Изпрати бележка)
Това вече е тежката артилерия, ама понякога и до нея се опира.

]


Re: Хриси и други вампири
от secret_rose на 04.04.2012 @ 00:47:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Шапка свалям на лирическата. Да наблюдаваш света наоколо отстрани, без да те докосва, независимо расте ли или се руши - това е дар (или изкуство...?)


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:42:43
(Профил | Изпрати бележка)
Глупостта обикновено ни прави недалновидни.

]


Re: Хриси и други вампири
от Iszaard на 04.04.2012 @ 06:56:29
(Профил | Изпрати бележка)
Животът определено си е гадничък:)) Хареса ми!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:43:27
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса!

]


Re: Хриси и други вампири
от galiakara на 04.04.2012 @ 06:58:47
(Профил | Изпрати бележка)
...ами така става обикновено в реалния живот- колкото си по-добър и всеотдаен, толкова си по-експоатиран! :))) Чудесен разказ, написан с тънко чувство за хумор! Поздрав за авторката и нейната злощастна лирическа! :)))


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:44:22
(Профил | Изпрати бележка)
Права си, по правило добрите са жертви.

]


Re: Хриси и други вампири
от galina (diana610@abv.bg) на 04.04.2012 @ 12:47:11
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Прочетох с удоволствие и интерес.
Поздравче !


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 12:49:56
(Профил | Изпрати бележка)
И на теб!

]


Re: Хриси и други вампири
от zebaitel на 04.04.2012 @ 13:21:04
(Профил | Изпрати бележка)
Животът верно е разсеян сервитьор, ама как само го надушваш къде пак е сбъркал поръчките, Анониме!!! Браво ти!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 15:43:01
(Профил | Изпрати бележка)
Не се изисква кой знае какъв нюх - той все греши.

]


Re: Хриси и други вампири
от Markoni55 на 04.04.2012 @ 16:21:07
(Профил | Изпрати бележка)
но животът е разсеян сервитьор: ти му поръчваш мачо натюр, а той ти поднася педераст по твърдишки.
Мноого яко и разбиващо! Абсолютно попадение! Поздрави!
Понеже не си падам по хоръра имаше опастност да пропусна този разказ, но....и този път направих компромис или любопитството ми надделя. Просто не си падам по вампири, ама пусто....


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 17:12:56
(Профил | Изпрати бележка)
Никой не си пада по вампири, но обикновено си ги търпим.

]


Re: Хриси и други вампири
от mariniki на 04.04.2012 @ 16:54:50
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
защо ли не се изненадах накрая...като правило стана в живота
да се прецакват всеотдайните, добрите хора...тъжно ми
стана за лирическата...уникален разказвач си...
anonimapokrifoff, поздравявам те..


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 04.04.2012 @ 17:14:27
(Профил | Изпрати бележка)
Да бъдеш добър, е чисто човешка измислица. В природата или трябва да си хищник, или да си много бързо бягащо тревопасно.

]


Re: Хриси и други вампири
от Musketar на 05.04.2012 @ 12:16:41
(Профил | Изпрати бележка)
Баси калейдоскопа, баси лудницата! И неизменно - някой гледа да впие зъби във врата ти и да пие до забрава... Това превръща половината ни живот в отбрана...
Хубав разказ, Ано!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 05.04.2012 @ 15:02:00
(Профил | Изпрати бележка)
Обичта често те прави жертва, ако пък е любов - жална ти майка.

]


Re: Хриси и други вампири
от stefka_galeva на 24.04.2012 @ 18:36:59
(Профил | Изпрати бележка)
Умрях...от смях!!! Чак накрая...нещо ми дожаля. Или обратно... Поздрави!:):)


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 24.04.2012 @ 20:48:59
(Профил | Изпрати бележка)
Що бе? Че той купонът е в края.

]


Re: Хриси и други вампири
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 18.12.2012 @ 13:10:37
(Профил | Изпрати бележка)
А кажи ми сега как да не повярвам, че живеем сред вампири, и май че скоро ще вампирясаме, ако вече не сме!
Както винаги великолепно разказваш и съжалявам, че едва сега го прочетох!


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 18.12.2012 @ 13:42:38
(Профил | Изпрати бележка)
Със сигурност живеем сред вампири, а може и ние да сме такива, но на някои хора хич не им дреме - нищо не ги събаря.

]


Re: Хриси и други вампири
от mamontovo_dyrvo на 18.12.2012 @ 11:20:55
(Профил | Изпрати бележка)
Глей сега..аз съм възмутен...на курвенските и различающите се номера! И ако не си искал това да кажеш, просто не ти вярвам. И понеже съм много възмутен, вероятно си го написал много добре този разказ. Само това бяло течение...е бати съпруга...


Re: Хриси и други вампири
от anonimapokrifoff на 18.12.2012 @ 12:33:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха! Бялото течение е белег на безсрамния ми натурализъм, пък и не е непознато за доста жени.

]