Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 810
ХуЛитери: 3
Всичко: 813

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ час по литература
раздел: Хумор и сатира
автор: geostal

"Учителят трябва да бъде търпелив като вол, добър като агне и телесно здрав като битолски просяк" - Хр. Ботев.

Някъде в едно N-училище, в час по литература, в Република България. Време, когато учениците са се досъбудили вече и трябва да разредят енергията, насъбрала се в тях, след изяждането на поредния хамбургер, изпитата кола или енергийна напитка.

Влизам в стаята и започвам с усмиряването на по-буйните, с молбата да седнат на чиновете и да си извадят тетрадките и учебника по литература. Половината го правят, на половината на другата половина трябва персонално да им кажа, а последната половина просто нищо не носи. Част от момичетата са дошли с дамски чантички, а част от момчетата – с полупразни опърпани ранички.
„Милено – викам на момичето от първия чин – защо си дошла без учебника по литература, нямаш и тетрадки!” „Тежат много, господине, не мога да нося всичко!”- аргументира се момичето. /Тя всъщност нищо не носи, в дамската и чанта има всичко друго, но не и учебници – най-много някоя тетрадка по всичкология./ „Господине, не съм „Милено”, а Милена!”- сърдито ме поглежда госпожицата. Обяснявам и, че такава е звателната форма, така е правилно, ама тя и не иска да знае. „Разбра ли, Миленче!”- гледам да туширам напрежението. „А бе господине, не съм „Миленче”, вече съм голяма, от миналата година имам цикъл, не искам да се обръщате към мене като към малко дете!””Знам, че имаш цикъл и че си голяма, но по тоя начин изразявам положителното си отношение към теб”-отвръщам и. „Откъде знаете, че имам цикъл – кой ме е издал?”- и поглежда недоверчиво съученичката до себе си. „Ами нали преди малко ми каза, пък и в седми клас си, нормално е!”-отвръщам и сговорчиво. „Да, господине!”-прибира бодлите момичето. Пубертети, палят се от малко. Преди време идва една моя ученичка на междучасието и ми вика:”Господине, дойде!””Кой бе, моето момиче?”-питам учудено. „Не очаквах да дойде, ама на, трябва да ме пуснете!””Кой дойде, бе момиче?””Дойде ми, бе господине! – изяснява картината госпожицата. Често и злоупотребяват, ама нищо не може да се направи…
Вратата се отваря и влиза Желязко, бузест, пухкав, всяко междучасие яде. Кимам му, той ме гледа като теле и мълчи.”Защо закъсня?- питам го – трети час е вече.” Майка му не чула будилника и нямало кой да го събуди навреме. Казах му да се научи сам да чува будилника и да не тормози повече майка си. Питам го дали си носи тетрадките и учебника по литература. Отвръща, че мислел, че имали български език. „А знаеш ли съдбата на двете патки, дето много мислели?”- питам го. Знаел за първата, чеши се по главата, не знаел за втората. „Станала професор, Желязко!”-натъртвам аз.
Отивам при Димо да му видя домашната работа. „Нямам, господине, четох много, ама нищо не запомних, много съм тъп!”- самокритикува се момчето. „Не се тревожи, има по-тъпи и от теб!”-успокоявам го. Не е тъп, ами мързелив.
„Асене – обръщам се към едно от момчетата, които се опитваме да десегрегираме и интегрираме – ти написа ли нещо за Йордан Йовков?” „Не съм, бех на село при дедо, офсите се агнеха, та помагах!” „Добре, Асене, от тебе ще бъде чевермето за Гергьовден, а от мене тройката за годината!”-шегувам се, ама той е съгласен.
„Господине – вика ми Костадин от последния чин, който блести често с изключителни находки в областта на знанието – вчера го гледах по телевизията!” „Кого си гледал, Коце?” „Йордан Йовков, господине, щял да участва на олимпиадата, много е як!”Класът се залива от смях, смея се и аз от сърце…”Коце, Коцеее, пак удари десетката, гледал си Йордан, ама Йовчев, бе глупчо!- през сълзи му изяснявам грешката.
Спирам се при Иван и му казвам да прочете това, което е написал за баба Илийца. „Баба Илийца, била много печена и отишла с внучето си в гората за гъби, но ненадейно пред нея изскочил един младеж, който и поискал хляб, но тя нямала и му дала гъби. Той бил облечен в светъл екип и тя му обещала да му донесе тъмна дреха. След това отишла в Бачковския манастир, където срещнала патриарх Евтимий, който нещо и се репчел, ама и тя не му останала длъжна, накрая гепила хляб и една дреха. След това тя, внучето, с ладията бързали за гората да се видят с младежа….” „Стига, стига, Иване, а каква е съдбата на внучето?”- задавам последен въпрос. Иван продължава:”Внучето пораснало и след време станало рейнджър, ама сега къде воюва, не знам, господине, в Ирак ли, в Афганистан ли…”
Звънецът бие, облекчено въздъхвам и отивам да си изпия поредното за деня кафе…

Всякакво съвпадение с действителни лица и събития е случайно – авторът!

"Очи към себе си"-2012 г.


Публикувано от alfa_c на 03.04.2012 @ 19:22:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   geostal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:22:49 часа

добави твой текст
"В час по литература" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В час по литература
от krasavitsa на 03.04.2012 @ 22:39:58
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))
"Мъчно се усвояват такива свойства от един учител, но с божа воля, като се поотворят тук-таме фабрики за попове-учители или учители-попове, то - „дето махнеш със сопа - таквоз добиче ще удариш.“
(краят на Ботевия цитат)





Re: В час по литература
от geostal на 04.04.2012 @ 21:00:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за вниманието! Хубави празници!

]


Re: В час по литература
от radi_radev19441944 на 04.04.2012 @ 20:35:10
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ами нормално е. Едно време даскалите ни караха да зубрим глупости, но днешната младеж просто си купува дипломи. Весело разказче.


Re: В час по литература
от geostal на 04.04.2012 @ 21:02:41
(Профил | Изпрати бележка)
Който оправи проблемите в образованието, заслужава Нобелова награда! Благодаря за прочита! Хубави празници!

]


Re: В час по литература
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 12.04.2012 @ 09:44:52
(Профил | Изпрати бележка)
Да се смеем... друго не остана... :)))


Re: В час по литература
от geostal на 12.04.2012 @ 19:46:27
(Профил | Изпрати бележка)
Сега е смешно, но след време ще е трагично...Благодаря за прочита! Хубави празници!

]