Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 587
ХуЛитери: 1
Всичко: 588

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе поет, а желязо
раздел: Хумор и сатира
автор: vladun

Поет е денем, нощем - командир
на гладна армия свирепи думи.
От слюнката си е излял куршуми,
от сянката си е ушил мундир.

За него полигон е листът бял,
писалката – кинжал или рапира,
жлъч ядна от сърцето му извира,
а стотният му ник е Анибал.

Отдавна Картаген е прах и дим,
ни вест, ни кост от войнствените пуни,
но пак кънти на кухо и се пъне
поетът воин - с каска, но без грим.


Публикувано от Administrator на 27.03.2012 @ 22:53:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   vladun

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 04:49:10 часа

добави твой текст
"Не поет, а желязо" | Вход | 22 коментара (61 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не поет, а желязо
от lordly (lordly@mail.bg) на 23.07.2012 @ 23:56:48
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми анализа на Диди "Бой с възглавници", заради кьорфишек, "уйдурма" заради "уйдурмата", навярно би се включил Дядо Вазов, ама де го?


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.07.2012 @ 22:38:19
(Профил | Изпрати бележка)
И ще стане батална сцената:)

Поздрави!

]


Re: Не поет, а желязо
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 23.07.2012 @ 23:47:58
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Дааа, така е
и е рецензия на "Мизерия" от Ра Славянинъ, спасен от дядо ми ръкопис от роман


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 23.07.2012 @ 23:50:29
(Профил | Изпрати бележка)
С интерес бих прочел този роман!

Благодаря ти!

]


Re: Не поет, а желязо
от secret_rose на 27.03.2012 @ 23:00:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Добро...
:)


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:03:23
(Профил | Изпрати бележка)
Като метрика и рими не е зле, но виждам по-надолу разнопосочност на мненията относно съдържанието и посланието...Тук съм още с усмивка:)
Благодаря, Меги...

]


Re: Не поет, а желязо
от secret_rose на 28.03.2012 @ 20:23:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто... бе неочаквано...
и всички си го интерпретираме според себе си...
Аз (във втория ми коментар) имах предвид само, че всеки един воюва с Аза си... Мисълта ми не допусна, че може да е написано от теб за друг, някак :р затова.

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:52:26
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото за всички, това и за гол Асан;)
Разбира се, че не изключвам и себе си - но не харесвам явлението, това съм се опитал...:)

]


Re: Не поет, а желязо
от secret_rose на 28.03.2012 @ 22:00:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз пък се разпознах в него, Поитвам да воювам с перо. Точно както си ме описал... И забравям, че нито една война не е плодовита.

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 22:12:25
(Профил | Изпрати бележка)
Точно това е...всеки се изкушава понякога да войства...и как беше онова банализирано - и най-лошият мир е по-добър от най-добрата война

]


Re: Не поет, а желязо
от secret_rose на 28.03.2012 @ 23:07:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да :)
Когато воювах сам сама срещу цяла Турция ако помниш, ми каза същите думи. И те ми спасиха живота.
Ако войнстваме, причината е само в нас самите, не в онова, което считаме за враг...

]


Re: Не поет, а желязо
от Liulina на 27.03.2012 @ 23:00:43
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Има ги и такива поети ...


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:04:49
(Профил | Изпрати бележка)
Безспорно, факт е, че съществуват...
Здравей, Деси:)

]


Re: Не поет, а желязо
от roza1 на 27.03.2012 @ 23:02:55
(Профил | Изпрати бележка)
Без грим е най-добре!:)

Поздрави!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:06:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ама и без каска, ако може:)
Поздрави, Ани!

]


Re: Не поет, а желязо
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 27.03.2012 @ 23:12:57
(Профил | Изпрати бележка)
ох, само да не изпадаме и ние самите понякога в това състояние, че ще ни описват в раздел "Хумористично". За себе си говоря, де!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:17:15
(Профил | Изпрати бележка)
Важи и за мен, и за мнозина още - всеки може да се озове понякога в това състояние, но някои не излизат от него..
Благодаря, Жени:)

]


Re: Не поет, а желязо
от voda на 28.03.2012 @ 03:42:50
(Профил | Изпрати бележка)
...И дано го прочете!
:))))


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:22:16
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност няма конкретен прототип, образът е сборен и някои от чертите му можем да открием и днес, но и години, та дори и векове назад...:)))
Поздрави, Ели!

]


Re: Не поет, а желязо
от Ufff на 28.03.2012 @ 05:32:06
(Профил | Изпрати бележка)
Шест!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:29:18
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се на подрепата и най-вече на разбирането.
Благодаря, Таня!

]


Re: Не поет, а желязо
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 28.03.2012 @ 08:59:37
(Профил | Изпрати бележка)
Свирепите думи, белия лист и писалката са познати атрибути, но за каска не се бях сетил, а е нужна наистина ;)))

Поздрави Влади!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:32:14
(Профил | Изпрати бележка)
И бронежилетка, ама нямаше как да я вместя в стиха;)))
Благодаря, че си тук, Лео!
Поздравявам те и аз!

]


Re: Не поет, а желязо
от 4erGologan на 28.03.2012 @ 09:14:08
(Профил | Изпрати бележка)
Тежко на враговете му....
:)


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:35:10
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност той сам си е най-големият враг...
Поздрави, Боре!:)

]


Re: Не поет, а желязо
от verysmallanimal на 28.03.2012 @ 09:44:13
(Профил | Изпрати бележка)
Хе! Най после едно твое нещо, с което не съм съгласен:)
И то по два пункта! -
1.Не всеки, който реди куци рими за онанизъм, полюция и онождане на поезията е поет.
2. Защо си губиш времето с психопати?
Той е като един мъничък Херострат - просто го забрави.
То все така става - посвещават се стихове на психопати, а за читавите - нито ред :):))))))) (нямам предвид себе си)


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 20:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
Ако се взрем само в конкретния тесен смисъл на текста, ще кажа, че си прав! Ама се сещам за прочутото чудомирово "И я че изокам некой ден" - та и аз се реших да изокам...Като в оная скороговорка - рекох да му не речем, па рекох, чекай да му речем - да не рече: рече да ми рече, па ми не рече:))))
Тук пък ми идва да цитирам Ст Йежи Лец - "Пазете се, този критик потапя нож в мастило!", дали да не го използвам и за мото. Тогава може би стихът ще се възприеме в по-широк смисъл, а също така ще редактирам и никовете, както ме посъветва Кристи.
Но имаш право на твоя прочит, за който ти благодаря!

]


Re: Не поет, а желязо
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 28.03.2012 @ 17:03:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Браво! Напипал си вярна следа. Особено срещан е този вид в нета.
Поздрав!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:09:22
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Лили, поздравявам те и аз!:)

]


Re: Не поет, а желязо
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 18:24:47
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Das unsichtbare Visier ...
Поне аз го възприех така... (Имаше такова заглавие на немски филм) :)
Иронията ти би могла да се отнесе към Ботев, да речем. Знаеш, в "градския" фолклор битува израза "ако Ботев беше с каска, а Левски с ботуши"... :) Или думата "ядна" (ядно), която пак Ботев употребява в смисъл "отровна"...
Би могла да се отнесе и към Вапцаров - "живот без маска и без грим"...
Би могла да се отнесе към така наречените "революционни поети".
Ако е така, не намирам връзката със "стотния му ник", която ме препраща в днешното интернет пространство. Ако става дума за сайта ХуЛите, прототип би могъл да ти бъде един Ангар. Но той се проявява като нещо подобно много повече в коментарите си, отколкото в стиховете си, пък и не използва различни "никове", нито е анонимен...
Затова направих аналогия с "Das unsichtbare Visier", което означава "невидимият прицел". :)
Прости ми, ако греша... Но наистина не разбрах съвременните ли писачи са те предизвикали или мъртвите поети, които са писали революционни стихотворения...


Re: Не поет, а желязо
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 18:44:04
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Пропуснах още един писач - Веселин Андреев, който се мъдри в заглавието ти. :)))

]


Re: Не поет, а желязо
от secret_rose на 28.03.2012 @ 18:46:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не съм сигурна, Влади ще каже като дойде, но на мен ми се струва, че стиха е автоирония... Мисля, че пише за себе си в него..

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:29:02
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, че има и автоирония, Меги, добре, че ме познаваш:)

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:26:23
(Профил | Изпрати бележка)
Очевидно тези никове подвеждат, ще опитам да го редактирам по-нататък така, че да се възприема в по-широк смисъл..А да си мислиш, че би ми хрумнало да иронизирам Ботев е все едно да търсиш под Вола теле - имам предвид връх Вола:) (тук ти ми прости шегата, но мисля, че по този начин ти отговарям най-точно и категорично)

Колкото до Веселин Андреев - да, позволих си да пародирам в заглавието.

Поздрави, Пламене, и благодаря за вниманието!

]


Re: Не поет, а желязо
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:32:12
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
И аз ти благодаря, Владо!

]


Re: Не поет, а желязо
от kristi на 28.03.2012 @ 19:43:30
(Профил | Изпрати бележка)
Az i 4ifteto pi6tovi ne zabravqm ))

Ima gi i takiva poeti, prav si, vlad! I go priemam kato tehen sboren obraz. Samo s edno ne sum suglasna - prisustvieto na ..nik.. . Tova stesnqva ramkata po princip i naistina e prepratka, koqto sled 20 god. primerno ne bi bila razbrana. )


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 19:59:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за коментара, Кристи, забележката ти е точна и се съгласявам с нея - ще се опитам да махна никовете, но ще запазя Анибал, тъй като той е свързващото звено със следващата строфа!:)

]


Re: Не поет, а желязо
от kristi на 28.03.2012 @ 20:46:28
(Профил | Изпрати бележка)
Ooo, Anibal... razbira se, 4e e ..gudel.., koito potreben e )))))

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2012 @ 21:27:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за разбирането!:)))

]


Re: Не поет, а желязо
от elenasim1 на 29.03.2012 @ 09:23:08
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.03.2012 @ 19:35:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ели, поздравявам те и аз:)

]


Re: Не поет, а желязо
от zebaitel на 29.03.2012 @ 09:43:04
(Профил | Изпрати бележка)
Влади, нещо не мога да го разбера този стих. Струва ми се, че в първите два реда има противоречие: ако си поет, то не е само денем, а ако си командир на гладна армия свирепи думи, то не са ли всички поети такива и то не само нощем? Сигурно би ми звучало по-ясно, ако визираш някого, но пък доколкото те познавам, никога няма да намекнеш кого визираш!
Иначе, самият стих като постройка и изразни средства е много силен!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.03.2012 @ 19:37:44
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
Важно ми е финалното ти изречение, благодаря, Живе!

]


Re: Не поет, а желязо
от angar на 29.03.2012 @ 10:15:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Отдавна Картаген е прах и дим,

ни вест, ни кост от войнствените пуни,

но пак кънти на кухо и се пъне

поетът мизантроп и комплексар -

на който прототипът е Ангар.”


Стихотворението е много въздействащо, с предаващо се на читателя настроение. С барабанния си войнствен ритъм, със свирепите си, изричани със слюнка на устата думи; така, както биха звучали стиховете на такъв поет, какъвто е обрисуван в стихотворението.

Но това всъщност е много рядък тип поет, образ на непримирим поет-гражданин; повечето поети, да не говорим за поетесите, ги занимават само личните им чувства и преживявания.

Добре би било да има и действителен прототип на такъв поет. Но най-малко смятам че за прототип на такъв поет може да служи Ботев, а още по-малко – Вапцаров или Веселин Андреев; защото и Веселин Андреев е много нежен поет, а и много добър човек (като всеки истински комунист). И който е прочел книгата му “Соната за Петя Дубарова”, най-добре го е разбрал. Заглавието Владун е заимствал от стихотворение на В. Андреев, но да не забравяме, че и там не мъчителят е комунист, а измъчваният.

Според мене в стихотворението има и едно противоречие. Войната е свършила, враждата е свършила, метафората е, че Картаген отдавна е разрушен; но този поет продължава да става и да ляга с думите “Картаген трябва да бъде разрушен!” Оттук следва, че този поет е враг на Картаген. А изведнъж – последният му ник, любимият му ник е Анибал – защитникът на Картаген, водачът на войските на Картаген.

Затова по-логично е вместо “а стотният му ник е Анибал”, да бъде: “омразният му ник е Анибал!” Разбира се, би могло да бъде и “а стотният му ник е Канибал” – за да се подчертае неговата свирепост.


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.03.2012 @ 19:49:37
(Профил | Изпрати бележка)
А бе, хора - какво общо имат със стиха Ботев, Вапцаров, В. Андреев, Петя Дубарова... кви ти комунисти, мизантропи и канибали? Ангаре, това е литературен текст, плод на въображението като цяло, дори да има някакви податки за минимално вероятна /подсъзнателно докосната/ конкретност...

/Стихотворението е много въздействащо, с предаващо се на читателя настроение. С барабанния си войнствен ритъм, със свирепите си, изричани със слюнка на устата думи; така, както биха звучали стиховете на такъв поет, какъвто е обрисуван.../

Ето, това е верният коментар - какви ти прототипи (барабар с Ангар)...
Най-малко пък теб съм визирал...

]


Re: Не поет, а желязо
от angar на 30.06.2012 @ 08:42:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Точно така, Владун - това, за което пишеш "това е верният коментар" е действителния коментар, който се отнася за стихотворението ти.

Останалото е коментар на коментарите, в които имаше предположения за прототипа, и по-специално на коментара на Папакот - че прототип може би е Ботев, Вапцаров, Веселин Андреев или дори "един Ангар".

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 01.07.2012 @ 19:18:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ангаре!

]


Re: Не поет, а желязо
от DianaStefanova на 29.03.2012 @ 19:30:23
(Профил | Изпрати бележка)
В пуническото писане е пръв
изтрепва рими с демонична стръв -
и щеше да е Африкански Млади,
обаче спука му триумфа Влади!

Сакън, развали ми рахатлъка! Досега си траех, че точно в мен се пъне въпросното явление: наежен стихоплет със каска, но без грим - пък ти взе, че ме разконспирира... Та сега вея бялото знаме, чак пушек се дига. Виж, предлагам - ако е битка, да е с пасти, че слюнко-вдъхновението пресъхна и нямам вече рими за мятане! Сърдечен поздрав и прегръдки, Влади! :)))


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.03.2012 @ 20:13:15
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен шарж, дето е рекъл поетът - жестокостта ми се сломи:)))
С пасти - може, ама за стимул да вкараме в боя и възглавници (меки дунапренени)...

Желана си тук, Диди, с поздрави и прегръдки отвръщам!

]


Re: Не поет, а желязо
от DianaStefanova на 29.03.2012 @ 20:22:42
(Профил | Изпрати бележка)
Уррааа - бой с възглавници! Пу, розовата е за мен! :)))))

http://images.sodahead.com/polls/000104322/polls_pillowfight_5238_93238_answer_2_xlarge.jpeg

]


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.03.2012 @ 21:07:48
(Профил | Изпрати бележка)
Много ясно - розовата за момиченца, синята - за момченца:)))))

А ето още с какви боеприраси можем да обогатим арсенала:
http://www.youtube.com/watch?v=4KASMlCjjro

]


Re: Не поет, а желязо
от Hulia на 31.03.2012 @ 18:50:00
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
:)))) Не знам какво да кажа тук, Влади...


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 31.03.2012 @ 19:58:59
(Профил | Изпрати бележка)
Няма нужда от думи, Ули, по-важно ми е, че си тук!
Благодаря ти!

]


Re: Не поет, а желязо
от mariniki на 31.03.2012 @ 21:29:31
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
мога да кажа само...че много добре те разбирам...
а ти, Влади си го казал и написал чудесно..
сърдечен поздрав за теб..


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 31.03.2012 @ 23:15:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за безрезервната ти подкрепа, Маги, сърдечен поздрав и от мен!:)

]


Re: Не поет, а желязо
от mamontovo_dyrvo на 30.06.2012 @ 04:51:13
(Профил | Изпрати бележка)
Айде да не казвам гниален,ама си много добър! Точните ти формулировки ме изкефиха много!


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 23.07.2012 @ 23:17:33
(Профил | Изпрати бележка)
А, наистина би ми дошло много...;)
Точните формулировки са достатъчни:)
Благодаря ти!

]


Re: Не поет, а желязо
от waljo (zhivko-slavov@abv.bg) на 09.07.2012 @ 22:04:14
(Профил | Изпрати бележка)
смелият воин може да носи поетична душа,а поета може да вдигне милиони на бой, за една велика и справедлива кауза! Не бива да униваме и да плачем над разлятото мляко и да се пропиваме... Времето ражда своите герои,а всички ние сме воини на майка България.Трябва да вярваме и да работим за нашето едиство там е нашата сила и бъдеще


Re: Не поет, а желязо
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 23.07.2012 @ 23:18:28
(Профил | Изпрати бележка)
Споделям казаното от теб, Живко и ти благодаря!

]