Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 788
ХуЛитери: 2
Всичко: 790

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак се сдобихме с крава, юница и теленце
раздел: Разкази
автор: galiakara

...От няколко месеца хората от турски произход масово се преселваха в юго-източната ни съседката . Възродителен процес- така го нарекоха политическите управници. Няма да се впускам в подробности за него- темата е болезнена и дълга... Друго искам да ви разкажа.

Имахме едно приятелско семейство в едно от кърджалийските села. Много пъти сме им ходили на гости, те са идвали у дома. Децата ни бяха почти на една и съща възраст и чудесно се разбираха в игрите, а ние- на трапезата. През лятото организирахме пикници на открито, покрай Арда. Мъжете от вечерта захранваха рибката, после хвърляха по един ``ръб`` и ела да видиш - мята се прясна мрянка в мрежата, чака тигана. Изстудявахме ракийка, бяло винце и биричка- за всеки според желанието. Вечер разтягахме палатките в близост до брега. Събирахме големи речни камъни, правехме с тях един голям кръг, който пълнехме с дърва. Около кръга задължително почиствахме тревата, за да не предизвикаме пожар. За децата беше голяма радост да помагат в събирането на опадали клони и стъкването на огъня. После сядаха покрай искрящия пламък, съзерцаваха го и търкаха ръчици над него...
Ние пийвахме по една ракия и замезвахме от една огромна купа с нарязани домати,краставици, чушки- направо от градината на нашите приятели. След вечерята с пържена мрянка и охладен ``Димят``, сядахме кротнали покрай огъня и си бъбрехме до късно през нощта. Хубави бяха тези мигове на отмора покрай Арда , докато не дойдоха онези съдбовни дни и семейството на Мустафата трябваше да избере: да остава или да се преселва. Решиха второто...
Един есенен ден той ме намери на работата. Беше видимо разтревожен.
- Какво става? Гемиите ли ти потънаха в Арда? - опитах се глупаво да го развеселя.
Той ми даде знак да излезем навън. Отидохме в близката кафетерия и Мустафата ``изплю камъчето``.
- Спасявай положението, сестричке! Знаеш, че имахме един дам, пълен със стока. Аз успях да продам всичко, горе- долу на прилична цена. Но старата ми леля е вдовица и в последния момент реши да идва с нас. Има крава, юница и едно теленце за продаване. Никой не ги иска, сестро! Какво да правим?! А пари й трябват- за паспорта, за пътуването.
- Разбирам, приятелю! Но аз с какво мога да помогна? В град живея, какво да ги правя тези животинки?
- Знам, знам, но викам да отидем до свекъра ти на село да попитаме. Той нали има една кравичка, белким вземе и лелините. На безценица ги продава жената...
Почувствах безизходицата, която му се беше стоварила на главата. Взех разрешение да отсъствам и заминахме за село. Беше наблизо.
Свекърът и свекървата се видяха в чудо като им казахме за какво сме отишли.
- Абе, то хубаво, но още три животинки, как ще ги изхраним. Зима иде. А плевнята е полупразна. Трудно ми е вече сено да събирам...- тежко продума свекърът.
След подробно обяснение от страна на Мустафа колко дойна е кравата, колко доволни ще сме, колко изгодно ще ги вземат,старците склониха. На другия ден щяха да съберат пари от роднините, да ми ги дадат и аз, наемайки един товарен камион, да отида да прибера нещастните животинки.
Речено-сторено. Пътуването до там беше лесно. Мустафата ни чакаше. Бяха се събрали и съседите на лелята, да помагат за натоварването на добичетата. Завързаха ги с дебели въжета, натовариха и 5-6 бали сено, което приятелят ни беше обещал и се приготвихме за път. Съсухрената възрастна жена плачеше сърцераздирателно, като да беше умрял някой. Аз се суетях и се чувствах ужасно неловко. Хем вършех услуга , хем чувствах вина, че отнемам малката радост на тази жена...Конфузна ситуация...
На връщане започна друга одисея. Още на 2-3 км извън селото, ни спряха катаджии. Закъде сме пътували, откъде сме взели животните. Като не мога да лъжа, казах си истината...
- Връщайте се назад! Има строга забрана за пренасяне на добитък от един район в друг!
Нямахме избор. Върнахме се. Взех да се паникьосвам какво ще правя с животните, как ще стигна до село. Мустафа ме успокоява:
- Ще му намерим колая! Не бой се! Ще ви прекарам през реката. Има път.
Тогава шофьорът взе да се дърпа. Имаше защо- товарната кола беше една раздрънчана газка, дето годините си не знае. Двамата с Мустафа нещо защушукаха, докато накрая шофьорът кандиса и кимна с глава:- Хайде, качвайте се, че както се вижда до довечера няма да се доберем там,закъдето сме тръгнали!
Хубаво, че реката не беше придошла, ама вода си имаше, де! Прекосихме я. Ние с Мустафата, шляпайки, та да не тежим ... Дотам- добре! Ама като реши да издрапа по брега , забоксува, пустата й бричка- ни напред, ни назад...Една пясъчлива почва- танк да беше, щеше да затъне. Кравичките, горките и те на зор- подхлъзват се вътре в каросерията, мучат уплашено,усетили опасността... Засуетиха се двамата мъже да намерят някакво решение. Най-напред развързаха животните, свалиха ги от колата и ги поотдалечиха от мястото на събитието. После Мустафа се сети нещо, каза ни да го почакаме и побягна към селото. След половин час се върна с една чета свои аркадаши, награбили всеки- по една брадва. Взеха да секат клони от върбите край реката и да ги слагат под гумите на газката. После застанаха зад нея и шофьорът я подпали. Останалите- бутат отзад. Що опити бяха, що чудо, що псувни... Най-сетне я изкараха на някакъв черен път, който поне беше чакълест. Натоварихме отново кравичките и теленцето, благодарих на Мустафа и групата помощници и потеглихме. Докато стигнем до целта си, аз седях като натръни. Дето има една приказка:``Отели се волът ми``. Разтоварихме ги на двора в село, честитих с последни сили на свекъра новата придобивка и заедно с шофьора, поехме към града. Чувствах се ни жива, ни умряла...
Нашите приятели наистина се преселиха в Турция. Загубихме връзка. След години се засякохме в центъра с Мустафата. Искрено му се зарадвах. Седнахме да пийнем по едно- за срещата. Семейството се било устроило добре. Не се и съмнявах в това- бяха много свестни и трудолюбиви хора. Той станал търговец на спортни екипи. Децата му учели. Жена му гледала домакинството. Попита ме дали сме останали доволни от покупката. Не беше забравил онова есенно``приключение``.
- Да, много доволни са старците! Все с добро те споменават. И му разказах набързо, че без мляко и сиренце не сме останали, че юницата вече няколко пъти се тели и стоката е излязла от добър дамъзлък...
- Аз нали ви казах, че няма да съжалявате! - с гордост отвърна Мустафата. Хайде, наздраве за тяхно здраве и за наше! Бая се озорихме тогава, ама щом е за добро- халал да му е! - усмихна се той и засука мустак...

10.01.2012


Публикувано от aurora на 10.01.2012 @ 10:04:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   galiakara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:49:49 часа

добави твой текст
"Как се сдобихме с крава, юница и теленце" | Вход | 8 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от tomatroev на 10.01.2012 @ 11:43:24
(Профил | Изпрати бележка)
Синдромът "Андрешко" отвсякъде! Държавата е враг на обикновения човек и той може само да я надхитри - и докога така?
Хубав е разказът ти и някак двусмислен, уж с хубав край, пък някак нагарча...

Поздрави!


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 12:42:52
(Профил | Изпрати бележка)
Така е Тома, уловил си двусмислието... Още в началото намеквам, че няма да обсъждам самият Възродителен процес, а ще разкажа само една история, като последствие от него. Затова си почувствал горчилка и правилно! Благодаря за отзива ти, приятелю! Привет!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от rajsun на 10.01.2012 @ 21:23:22
(Профил | Изпрати бележка)
Боли ме за невинните.
И за наивните(((


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 21:33:13
(Профил | Изпрати бележка)
Първото го разбирам, за второто- не съм съвсем сигурна, Райчо. Би ли уточнил?! Благодаря, че прочете!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 10.01.2012 @ 22:38:14
(Профил | Изпрати бележка)
Много човешки разказ...


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 11.01.2012 @ 10:37:30
(Профил | Изпрати бележка)
За топлия отзив- сърдечно благодаря! Привети, приятелко!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от ringo на 10.01.2012 @ 15:40:18
(Профил | Изпрати бележка)
Много трогателен разказ, Галя!
С човешко отношение и много обич и топлота!!
Поздравления, приятелко!!


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 16:47:04
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря, приятелю! Здрав да си!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от krasavitsa на 10.01.2012 @ 15:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Разплака ме, Галя. Каквото и да се пише във връзка с този “възродителен процес”, няма как да се подминат срама и болката.
Престъплението на българската държава спрямо половин милион нейни граждани, изгонването им, заплахите, които са получавали, мародерството, гаврата на пресата, телевизията и отделни журналисти с тези хора... само Гарелов се извини – бил изпълнявал “партийна повеля”... а останалите? Комунистите са изпращали своите “активисти” от къща на къща и от апартамент на апартамент, за да ги “агитират” със заплахи да напуснат България. Километричните опашки на турската граница през лятото, дни наред под безмилостното слънце са се раждали деца и са умирали старци... и къде са отивали хорицата, като голяма част от тях не са имали и роднини в Турция, за да ги приемат...
Аз живея в София, тук много малко имаме преки контакти с български турци, но никога няма да забравя какво преживях лично и ще го разказвам на деца и внуци, за да не се забравя.
Мисля, че беше през зимата 1988-1989, бяхме тръгнали от Софийския университет към ЦУМ, най-прекият път е зад Парламента. През нощта беше валял сняг, всичко наоколо беше бяло, там паважът е с жълти плочки, които се пързалят ужасно и аз си гледах в краката, но когато наближихме пасажа откъм задната врата на Парламента, усетих нещо странно. Вдигнах поглед – и замръзнах. Цялата градинка беше черна. Почерняла от хора. Седяха на студената земя, в снега, един до друг, сигурно бяха 300-400 души, а над тях – тишина. Бяха мъже на всякаква възраст, но предимно старци, облечени в дрехи, които като цяло тъмнееха. Никой не ни погледна, всички бяха забили погледи в земята пред себе си. Не знаех нищо, но ми стана ясно, че става нещо страшно и още ще става. Изплаших се много, после разбрах, че това е бил мълчаливият протест срещу смяната на имената на българските турци, чух, че смелчаци са им носили чай, за храна едва ли някой е имал тогава възможност да отдели средства, не зная и колко време е траяло това, но мисля, че са и пренощували... никога след това, когато след месеци тълпи пълнеха площадите и се говореше, че сред хората има внедрени агенти на ДС, които ще предизвикват безредици, не съм се страхувала толкова. Впрочем, може би ще е интересно за несофиянци да знаят, че сред цялата тази човешка гмеж на първите свободни митинги в София не е била извършена нито една кражба, никой не е изплакал, че джебчии са го обрали!
Но да не се отплесвам толкова... след години, когато вече имахме интернет, по скайпа ме търсеха много турци, съвсем непознати – никнеймът ми е българска дума. Искаха да поговорят български, много мили и учтиви, някои се разплакваха, кой се оправил, кой не, но ми разказваха как сънуват България, ние сме си българи, казваха, не че сме живели много добре, но родината ни е при вас...
Пак се разплаках... проклети да са... знаеш кои...


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 16:56:52
(Профил | Изпрати бележка)
Привет, красавице! Всичко, което пишеш, мила е вярно и още много по толкова! Беше тежък период не само за тези наши събратя, които се изселваха от родината си, но и за нас, които бяхме свикнали с тяхното присъствие, приятелство... Историята си каза думата, но онези, които вършеха беззаконията пак си останаха ненаказани, за жалост... Народите никога не са се мразели помежду си. Политиците винаги са били онези, които са се опитвали да ги настроят един срещу друг, да създадат напрежение и да постигат користните си цели!
Благодаря ти, мила за споделените мисли! Бъди здрава!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от angar на 16.01.2012 @ 22:08:04
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Разказът много ми хареса. Интересен, човечен, истински. Галя все й попада на добри хора - и тук, и в Гърция. Само с първия си мъж не е случила, но то се случва.И твоят коментар, Красавице, е хубав - що се отнася до страданията и мъката на обикновените изселници. Но с ето този пасаж от коментара ти не съм съгласен:"Престъплението на българската държава .... Комунистите са изпращали своите “активисти” ... Българската държава ли? Като говорим за държави, нека да сравним българската държава с турската и с гръцката държава. Какво направиха тези държави? Какво направиха с българското население в източна и беломорска Тракия? Нали това население беше основно българско? Унищожиха го, прогониха го, погърчиха го и го потурчиха, а които не се потурчиха и погърчиха - унищожиха ги! А защо в България турското население не беше прогонено или насила побългарено? Защото в България, за разлика от Турция и Гърция, на власт бяха комунистите. Които, по идеология са интернационалисти, които вярваха че нациите ще изчезнат или че ще се интегрират, че религиите също ще изчезнат, че хората с различна националност и религии могат да живеят в една държава и в съгласие. Както беше при социализма, както беше в Съветския съюз. Но се видя, че това е илюзия. Показа го Косово, показаха го и атентатите в България. И държавата ни се усети, но за жалост много късно. Не от добро беше започнат възродителният процес, той беше необходим, но вече не беше възможно да успее. А прогресивен ли беше той или реакционен? Марксизмът учи, че дали е прогресивен или реакционен даден процес, се съди по последиците му. Обективно възродителният процес изигра прогресивна роля. Първо за България - благодарение на изселването на голяма част от турското население, избегнат беше косовският сценарий, последствията от който щеше да бъдат много по-ужасяващи. И второ - за самите изселници: те намериха своята втора ли, истинската ли, както щете я наречете, родина, и там се радват на по-добър живот от живота, който биха имали в освободената от комунизма България. Защото ако възродителният процес не беше ги изгонил от България, сега щяха да се натискат да слугуват на гъркините.

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 16.01.2012 @ 22:44:53
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Ангеле! Най- напред, в последователността на изразените от теб мисли, благодаря за топлите думи по повод моя разказ! Да, Галя среща добри хора в живота си, защото умее да вижда доброто в хората. Затова народът ни е казал : Каквото си постелиш, на това ще спиш! и Който нож вади, от нож умира! и мн. др. Няма нищо чудно в това... Срещала съм и не толкова добри себеподобни, но като виждам, че нямаме общ език, че те не приемат моите светоусещания, просто се отдръпвам, защото продължението на едно такова общуване винаги завършва с нараняване и за двете страни. Надявам се да съм била ясна в обяснението си. Остани със здраве! Лека нощ!

Колкото до коментарът на Красавицата, не знам защо си решил да го напишеш в отзива си към мен, но не бих желала да вземам отношение. Предпочитам да не занимавам читателите си с чисто политически мои или нечии други, мнения, защото все пак това е форум за художествена литература, а не политически форум.

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 10.01.2012 @ 12:53:38
(Профил | Изпрати бележка)
За човещината!!!


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 13:07:29
(Профил | Изпрати бележка)
Здрав да си, Ангеле! Сполай ти!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 10.01.2012 @ 11:30:27
(Профил | Изпрати бележка)
много ми хареса. Интересна история, с положителен край. Спомням си обаче, че не всички турци успяха да стъпят на краката си в Турция. Трудно им беше. Някои отново тръгнаха назад и се върнаха вече съвсем безимотни... Трудни времена бяха...


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 10.01.2012 @ 12:46:24
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Женя! Да, така е! Но специално нашите приятели, преуспяха и не се върнаха. Никое преселване не е лесно, особено когато тръгваш с чувството, че си изгонен и ненужен...
Благодаря ти за коментара, мила и за добрата оценка!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от gorskapastirka на 17.01.2012 @ 01:00:46
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен разказ. Но аз искам да добавя светлина към така наречения процес на смяна на имената. Само по себе си това деяние е грозно и с нищо неоправдано. Как точно е протекъл този процес не знам. Но в днешно време от него се "изтискват" "факти" които никога не са съществували. И с тези "факти" се потулва ЗА СМЕТКА на България истината. Затова е добре да се знае следното:
1) По времето на кампанията за смяна на имената, на близо 99% от българското население, освен в страни от социалистическият лагер, не му е разрешено и носът си да покаже другаде. Тези, които по това време работят по линия на външно търговски дружества са пресявани през доста ситно сито, за партийно членство и вярност. Останалата част от народа гледа с учудване към тоблероните в кореком и се чуди какво е това.
2) По същото това време (България вече е подписала харатата за човешки права), българи, (мислещи се или настояващи да ги приемат като хора с турски произход,) започват да подават молби в МВР, за визи за пътуване до Турция. Тези които ги получават, сами желаят да си сменят имената на български. Защо? Защото като турски граждани имат право да работят в Германия и български имена ги приемат без проблем. Защо е трудно да се каже, но това е факт, който лесно може да се докаже, от самите български турци работили в Турция. Тоест първоначалната причина за смяна на имената е икономическия мотив и до него по-скоро лично желание отколкото избор. 3) Самото изселване на турците в Турция: Става дума за масовото такова, а не за отделни случаи, става не зарди смяната на имената - а заради желанието им да използуват тази възможност и излезнат зад обхвата на желязната завеса. Това е мое мнение, базирано на два примера, които разбирам може и да не са достатъчни: По това време турското посолство бе на бул. Толбухин. Два пъти случайно минахме от там с близки. И двата пъти видяхма дълга опашка от чакащи хора. Това което съм запомнила бяха две групи лица: едните приветливи, радостни, а другите бих казала гледаха с омраза или надменност. И точно заради тази разлика си позволихме да спрем и попитаме, накъде сте се запътили и защо? Веселият отговор бе, че си отиват в Туция, там била тяхната родина, настояли се били тук, където и пиле не можело да излезе извън България. Отговорът на другата група бе, че щели да се върнат и да се справят с гяурите. Пожелахме им успех в пътуването, тъй като ние самите бяхме живущи зад граница по това време. 4) Понеже тази случка ме впечатли, вечерта я споделхме пред домакините. В отговор, домакинът каза че току що се е прибрал от командировка в Хасково и това което е видял там, само го кара да им пожелае на добър път. На площада в Хасково, видял една две учителки водещи деца от първи клас, когато един минаващ "турчин" хвърлил стотинки по нея, с репликата че българките и тези стотинки не струват, като се върнели тяхното време щяло да дойде.
Затова ми е трудно да приема, че било много страшно, и всичките тези оплакващи вопли днес ... Ако е имало хора които са страдали, вярвам че ги е имало. Но те не са тези които някои се опитва тук да описва с измишльотини за общи събирания, .. Кой по това време е разрешавал събирания за протест в центъра на София?! Никой. А още по-малко пък, че едва ли имали пари да им купят кафе и сандвичи?! То бива фантазия, но не чак толкова. По това време и кафето и сандвича са били достъпни ЗА ВСИЧКИ. Както и парното и качественото кисело мляко. НЕ В ТОВА Е БИЛ ПРОБЛЕМА ТОГАВА. Та по жълтите плочки хлъзгави или не, кавито опашати лъжи се плъзгат днес, никога не е било така. В това е разликата. 5) А ако някои твърди, че е имало, доказването никак не е трудно. И нека да излезе наяве: Колко жертви, кой са причинителите, нека да бъдат наказани. Вместо това построи се паметник, а наказни нито един! Парадокс! 6) Най-важното, ако положението на българите, мислещи се с турски произход, бе наистина толкова сериозно и страшно, защо Турция, само след два месеца, затворя границите си и отказа да приема повече имигранти? Защо? 7) Руско-турската война, е единствената война в света, до де

още коментари...


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 17.01.2012 @ 07:38:13
(Профил | Изпрати бележка)
Здравейте г-жо, горска пастирка! Явно, че не сте прочели добре началото на моя разказ, в което изразявам скромното си желание да не се впущам в разглеждане на политическите мотиви за провеждането на Възродителния процес. Но тъй като вие не само изразявате мнение за него, а с репликата: "Но не са тези, които някой тук се опитва да описва с измишльотини за общи събирания...", засягате лично мен, ще ви отговоря накратко. Първо: можеше да бъдете малко по-учтива и поне да изпишете псевдонима ми- galiakarа. Второ: изглежда напълно сте забравили, че това не е сайт за политически мнения и спорове, а за художествена литература.Затова е и наречен така:ХуЛите. Трето: явно не знаете, че в художествените произведения съществува категорията "художествена измислица", без която който и да е вид художествена творба, би се превърнала в исторически документ. Разбира се, че пресъздадената история в разказа ми е истинска и естествено, че в него има и доза художествена измислица. Но не и "измишльотини за общи събирания". В думите ви също има и едно очевидно противоречие. В началото на коментара си казвате: "Интересен разказ", а по-нататък ме обвинявате в "измишльотини". Затова ли е интересен?! И на кое да повярвам?! Останалата част от коментара, няма да обсъждам само и единствено заради причината, която изтъквам, както вече споменах, в началото на разказа си, а и тук.
Не оспорвам ПРАВОТО ви да изразите своето мнение по въпроса, но не мисля, че това е подходящият форум за тази цел.
С уважение: Галя Карааргирова

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от gorskapastirka на 18.01.2012 @ 01:49:57
(Профил | Изпрати бележка)
Здравейте госпожа Галя! Извинете, че не се обърнах поименно към вас! Не знаех, че е важно! Направих го, защото моят коментар не бе насочен към писаното от вас, прегледайте го още веднъж и ще се убедите. Колкото до разказът, отново казвам, хареса ми. Но нека да поясня защо. В началото пишете, че няма да се впускате в подробности, за възродителният процес, защото „друго“ искате да ни разкажете. Наистина не се впускате в подробности , но „друго“-то се оказва чист фрагмент от този процес. По-точно, описвате как две семейства създават своя политика, в отовор на в.п. Ако не бе така, целият разказ губи смисъл, (защото българският селянин и в миналото и днес ежедневно е принуден да се раздели със някоя и друга мила му животинка от двора си; същото е и с раздялата с приятелско семейство, потеглило на незнаен гурбет в тези дни.) А се смях на начина по който сте го описали . Това, че пожелах да добавя светлина към "други" фрагменти от същият процес, е нищо друго освен реакциятa ми към друг коментар тук, видяна в действията на други групи от хора. Едни чакащи пред посолството с различни мисли в главата; други с протеста на „стотинките“, трети без вина виновни между стотинките и процеса, и накрая самата турска държава, отворила за кратко врати през 89-та. Все мотиви за разкази, но никой не се сеща да пише за това. Лично на мен ми се струва, че е по-добре тези неща да се замразят до тук. Защо ли? Хубаво е, че държите да виждаме само хубавото в отношенията с герои от двете ни южни съседки,но ако това не е цялата картина, тя определено става пристрастна. Той Ботев го е казал най-добре, в паралела между „Хаджи Димитър“ и „Политическа зима“, единият му герой лежи там горе на Балкана, а другият в „кревата“. Но спирам, щото току виж и Ботев се окаже „неуместен“ ! Успех Галя!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 18.01.2012 @ 06:14:01
(Профил | Изпрати бележка)
Добро утро, горска пастирке!
Благодаря за отделеното време! Приятен ден!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от gorskapastirka на 18.01.2012 @ 13:34:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! И на вас приятен ден!

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от galiakara на 18.01.2012 @ 14:24:15
(Профил | Изпрати бележка)
://

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от angar на 18.01.2012 @ 09:37:51
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"7) Руско-турската война, е единствената война в света, до ден днешен, в която и косъм не е паднал от цивилното население на бъдеща България."
Но, Горска пастирке, трябва да се уточни, че единствено руските войски не са причинявали зло на цивилното население. Защото турските войски, след временното оттегляне на руските войски отново зад Балкана и повторното завземане от турците на някои градове, като Стара Загора и Сопот например, са опожарявали и зверски са изклали голяма част от това население.

]


Re: Как се сдобихме с крава, юница и теленце
от gorskapastirka на 18.01.2012 @ 13:33:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ви! Много правилна забележка. Това е потресаващ факт в българската история. На този петвековен черен поробител, да му опазиш населението, а той докато се извлича от България, за сетен път сред море от хиляди невинни жертви да го прави. Това никога не бива да се забравя.

А какво общо има това с процеса в близко минало. Отговори много, включително и художествени. Но за такива плужъци, които заливат жълтите плочки със "смешен плач", не напразно и турския съдия се е отвратил, спрямо един подобен, гласувал за обесването на Дякона.

Мирът между българи и турци е между обикновенните хора и нека да го има и да се тачи като се зачита достойнството и на двата народа. Като си в България, български гражданин си и като такъв бъди.

]