Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 459
ХуЛитери: 2
Всичко: 461

Онлайн сега:
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзотерична книга
раздел: Хумор и сатира
автор: angar

"Написана е от глупак.
И за глупаци.

Глупаци я четат.
И стават по-глупаци."

Доколкото
акълът ми ми стига,
това си мисля аз за тази книга.


Публикувано от aurora на 09.01.2012 @ 13:17:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 20:59:15 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Изотерична книга" | Вход | 10 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Изотерична книга
от tomatroev на 09.01.2012 @ 18:26:49
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Ангар, за това! Абсолютно в десятката е! Тази езотерична "литература" е някакво бедствие, болест... много ми приличат тия писания, които бълват някои издателства, на ония рицарски романи, които накрая така гениално Сервантес осмива с "Дон Кихот".
Всъщност е още по-зле положението. Тия писания нямат никаква, нито художествена, нито научна стойност. Наскоро попаднах на една такава книга. Две дами на средна възраст си я купиха пред мен. Всички други подобни имали, само тази - не. Прегледах я. Това даже не може да се нарече книга. Вътре са написани абсолютни глупости! И си казах: как могат хората да четат това? Толкова ли е принизен читателския вкус?


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 21:10:37
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Няма какво да добавя и какво различно да кажа - радвам се че мислим еднакво. Точно това чувствам и аз. И това е причината да го напиша това стихче - мисля че трябва да има хора, които да изразяват и други мнения; и да ги критикуват, и да ги осмиват.

]


Re: Изотерична книга
от ulianka на 09.01.2012 @ 19:41:30
(Профил | Изпрати бележка)
По принцип съм съгласна с едно от твърденията на езотеризма, според него всеки сам е отговорен за собствената си съдба. Мистичното винаги развинтва фантазията... като жените да речем:))))))))))))) Отплеснах се, ама това беше шега:)


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 21:20:29
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Защо да си се отплеснала, Улянка? Аз не съм вещ в тази материя, мисля че изучаването й е загуба на време, т.е загуба на живот. Но ако всичко е предопределено - от числата в рождената ти дата, или от разположението на планетите когато си се родил, или от това какъв си бил в предишни прераждания, или какви са ги вършили дедите ти (нали с това окултните "науки" обясняват съдбите на хората), за каква свободна воля може да се говори?

]


Re: Изотерична книга
от geostal на 09.01.2012 @ 18:04:20
(Профил | Изпрати бележка)
Езотерична е правилно, писането с И е неправилна редукция на Е при произношение. Според мен има редица неща, които науката не може да обясни. Вярвах и на Ванга/ не съм ходил при нея/, и на Кочовска -Бог да ги прости! Спомняш ли си какво Иисус казва на Тома..., но всеки трябва да уважава позицията на другия. Отново ти е в раздел Хумор и сатира и, надявам се, няма да разсърдиш никого. Поздрави!


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 21:44:53
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Поздрави, Гео! За Ванга не знам колко е познавала - за нея от първа ръка съм слушал само от чичо си, който отиде да я пита кой му е запалил кошарата; но тя нищо не му е казала. Но тъй като баща ми е разказвал, че по негово време в село Сливарово, в Странджа, е имало една баба Васила, която познавала ако се загубели воловете къде са и дали ще се намерят, и че лекувала с баене, и че той сам е ходил при нея и какво му е казала, вярвам че съществуват и такива способности. Уверен съм обаче, че когато науката успее да ги обясни, пак ще се окаже, че и в тях няма нищо мистично.

]


Re: Изотерична книга
от zinka на 09.01.2012 @ 17:56:46
(Профил | Изпрати бележка)


- Марийке, защо, като не приемаш нещо, не кажеш: "не е вярно, не съм съгласна...", а не винаги да възкликваш: "глупости!"

- Глупости!...

:)))



Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 18:20:18
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ама че глупост - въобще не съм Марийка! Благодаря ти, вземам си бележка! Само че аз много пъти съм си вземал бележка, а после пак съм си същият. Явно съм непоправим!:(((

]


Re: Изотерична книга
от zinka на 09.01.2012 @ 18:52:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ооо, това беше между Иванчо и Марийка, пропуснала съм да го персонифицирам :)))

Спокойно и аз не съм Иванчо! :)

]


Re: Изотерична книга
от erka на 09.01.2012 @ 13:23:33
(Профил | Изпрати бележка)
Е, щом е Изотерична...
смени я с езотерична, може да ти се получи :)))

Много яко!
Привет!


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 13:49:52
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Гледах в Гугала. От една страна е езотерика, от друга страна - изотерична литература. Приех това, което ми се стори по-звучно, а и което се отнася за литература. Така или инък, недоразумение не трябва да има.
Благодаря за прочита и коментара.

]


Re: Изотерична книга
от ATOM на 09.01.2012 @ 13:32:34
(Профил | Изпрати бележка)
ама ти прочете ли я, малко е неясно :р


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 13:53:19
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И съм я прочел, и не съм я. Прочетох малко, колкото да разбера за какво се отнася и какво проповядва. И като видях какви глупости пише, и как се представят за необясними явления, които науката отдавна ги е обяснила, я изоставих.

]


Re: Изотерична книга
от ATOM на 09.01.2012 @ 14:22:47
(Профил | Изпрати бележка)
е, то, значи е било въведение във физиката
от преди развръзката :)


]


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 17:32:41
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Аз не виждам с какво съвремените открития във физиката подкрепят тези науки. Всички открития на науката са подкрепяли и ще подкрепят материалистическия възглед за света. Ето, ние сега работим с компютри, общуваме виртуално - нещо само преди двайсетина години нечувано, и немислимо, и невъобразимо; но това ни най-малко не променя основния постулат - че светът е единен, защото е материален.Но аз имах предвид конкретна книга - в която за да се докаже съществуването на свръхестественото, се изопачават и премълчават неща, и се представят за необясними явления, които науката вече е обяснила.

]


Re: Изотерична книга
от ATOM на 09.01.2012 @ 20:25:15
(Профил | Изпрати бележка)
явно добре си я улучил книгата

а що се отнася до науката, вижда ми се, че си хапваш само "избрано"

на Айнщайн, който доказа идентичността на материята и енергията (и днес е ясна на всички) какво ще кажеш

аз лично не разбирам термина "свръхестествено"
понеже съвсем всичко си е съвсем естествено, ама са ни тесни очичките, та да проследят взаимовръзките

когато насила си ги стесняваме обаче вече е друго

]


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 21:31:22
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
АТОМ, ти както се вижда и от ника ти, си по-вещ по тези въпроси. Но идентичността на енергията и материята, т.е. неунищожимостта на материята, превръщането и в енергия и обратно, за нашето поколение не е нещо ново.И много от нещата, които днес ни изглеждат свръхестествени, след време, с развитието на науката, ще ни изглеждат съвсем естествени.Но има неща, за които и отсега твърдо се знае, че не могат да имат причинно-следствена връзка. А езотериката, нумерологията и пр. проповядват обратното.

]


Re: Изотерична книга
от ATOM на 10.01.2012 @ 05:43:59
(Профил | Изпрати бележка)
виж, аз не ги уважавам особено (нумерология, астрология и подобни; езотериката пък е съвсем разширено понятие, за да обобщаваме отношение), но те не представят причинно-следствени връзки, а просто някъде по линията им се опитват да догадят специфичността им
лошото е, че и самите те и занимаващите се, си мислят другото

]


Re: Изотерична книга
от desert_inrose на 09.01.2012 @ 16:33:34
(Профил | Изпрати бележка)
хи
напомня ми на нечие изказване :)

харесва ми освен това
приятна вечер!


Re: Изотерична книга
от angar на 09.01.2012 @ 17:46:21
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Приятна вечер, desert_inrose!Как се превежда никът ти - защото преводът му много ме затруднява.Ти, която вярваш и обичаш да ти гледат на кафе, сигурно не си съгласна с мене. Но това, че освен на кафе се гледа и на карти, и на боб, и на леща, и на пламъка на кандилото, и т.н. и т.н. не показва ли, че всъщност нито кафето, нито пламъкът, нито бобът, нито картите, нито числата от рождените ни дати имат някакво значение?Освен това любопитно ми е - на кое изказване ти напомня и защо?

]


Re: Изотерична книга
от desert_inrose на 09.01.2012 @ 18:27:52
(Профил | Изпрати бележка)
изказване на мой близък човек
той казва, че няма нещо, което да не знае от написаното в тези книги :)

никога не са ми гледали на кафе
както и на нищо друго
(и... мисля, че не бих го позволила)

и мен ме затруднява преводът на псевдонима
затова го оставих така - на латиница
щото пак си е моя измишльотина
(основното е пустинята, а не някакъв десерт - десерт се пише с двойно S на английски)

]


Re: Изотерична книга
от sineva на 18.01.2012 @ 08:05:25
(Профил | Изпрати бележка)
Добро утро,Ангар!
Замисляш...
А това раздвижи ,,акъла,, ми...
И ти благодаря за това!
Поздрав и хубав ден!:)


Re: Изотерична книга
от angar на 19.01.2012 @ 09:41:23
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти че прочете и за коментара, Синева! Ти, предполагам, си разбрала че повод за това стихотворение са "езотеричните изчисления за квадратурата на календарните градове".
И в българската история има пример на езотеричното тълкуване: на изречението "Туркия ке падне = лето 1876 то". Слава на тези, които са го измислили! То, според Захари Стоянов, е агитирало за подготовката и вдигането на Априлското въстание повече от всичко друго! И макар да не се е сбъднало, създаването му има чудесно патриотично обяснение.

]


Re: Изотерична книга
от Paisa (paisa@abv.bg) на 22.01.2012 @ 14:03:52
(Профил | Изпрати бележка)
На това място до известна степен имаме общи възгледи. Аз си мисля, че езотеричното, така както е представено в наши дни, а може би и винаги е било така, е въдица за лапни-шарани. Лапни-шарани с претенции, че са нещо по-така, от горките невежи. Че знаят онова, което другите не знаят, че това ги прави същества с плюсче отпред. Не казвам обаче, че езотериката не носи никакво знание.

Много добре си поставил въпроса за свободната воля. Точно по този въпрос и във връзка с езотериката, ще ти постна два цитата, нищо, че са от друга книга, която знам, че не ти е любима. Сигурно няма да те изненадам, понеже си се изказвал много често срещу нея и би трябвало да я познаваш добре, щом си позволяваш да го правиш. Така или иначе, тук си улучил десятката.



Втор.18:9 Кога влезеш в земята, която Господ, Бог твой, ти дава, да се не учиш да вършиш гнусотии, каквито са вършили тия народи;

Втор.18:10 не бива да се намира у тебе (такъв), който прекарва сина си или дъщеря си през огън, предсказвач, гадател, вражач, магьосник,

Втор.18:11 омайник, ни който извиква духове, ни вълшебник, нито който пита мъртви;

Втор.18:12 защото, всеки, който върши това, е гнусен пред Господа, и тъкмо поради тия гнусотии Господ, Бог твой, ги изгонва отпреде ти.



Иак.2:12 Говорете и постъпвайте като човеци, които ще бъдете съдени по закона на свободата.


Re: Изотерична книга
от angar на 22.01.2012 @ 14:49:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Да, Пайса, по този въпрос сме на едно мнение и с тебе, и с уважаваната от тебе книга. В нея има и много чисто човешка мъдрост. За съжаление, както в реките рибата е размесена с многото вода и камъни, и затова е трудно да се улови, така и мъдростите в тази книга са така разпръснати сред хиляди изречения в прослава и преклонение пред Господа, че на човек му трябва много време, за да ги прочете. Малко по-концентрирани са тези мъдрости в частите за Наставленията на Еклисиаст и на Исус Сирах, откъдето съм взел и това: "Гадаене, белези и сънища са суета, и сърцето се пълни с мечти като у родилка. Сънищата са вкарали мнозина в заблуда, и които са се надявали на тях - паднали са!"
Езотериката не съм забелязал да се споменава - може би по онова време тя не е била толкова разпространена; но и нейните гадаения са като тези на сънищата.

]


Re: Изотерична книга
от Paisa (paisa@abv.bg) на 23.01.2012 @ 02:58:53
(Профил | Изпрати бележка)
Ангар, онзи, който е разбрал със сърцето си, че има Господ, който е повярвал в това, няма как да не го прослави. Защото Той е Господ на правдата и Любовта.
За сметка на това, невярващите са готови да прославят други неща. Примерно - Майкъл Джексън или Ким Чен Ир. Или Партията, с голямо "П", защото е единствената и непогрешимата. Или "боговете" Ленин, Сталин, Димитров...или Политбюро... Ти говориш за глупост по-горе и си прав. Аз пък, ще говоря за липсата на достатъчно интелект:

Рим.1:18 Гневът Божий се открива от небето върху всяко нечестие и неправда на човеците, които държат истината в неправда;
Рим.1:19 тъй като онова, що може да се знае за Бога, тям е явно, понеже Бог им го откри.
Рим.1:20 Защото онова, що е невидимо у Него, сиреч, вечната Му сила и Божеството, се вижда още от създание мира чрез разглеждане творенията; тъй че те са неизвиняеми.

]


Re: Изотерична книга
от secret_rose на 22.01.2012 @ 14:10:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Сичкио народ я чел тая книга бре :)))
аз пън не съм, и ти вярвам, че с четене по се сглупява

ся кажи в кавичките от кого е :р


Re: Изотерична книга
от angar на 22.01.2012 @ 15:12:48
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Привет, Сикрет!Нищо не си изгубила, че не си я прочела - нали все пак си чела някои такива. А, както се е изказал близкия на desert_inrose човек, "няма нещо, което да не зная от написаното в тези книги."Но понеже по-горе с Пайса се отворихме на библейски поучения, изкушавам се да напиша едно, за което се боя да не е много актуално и за тебе: "И освен това, синко, пази се от това - да съставяш много книги - то няма край, и да четеш много - то е уморително за тялото!"Защо е казано, че е уморително за тялото, а не за ума - аз обаче не разбрах.

]


Re: Изотерична книга
от secret_rose на 22.01.2012 @ 16:44:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Споменатите Библейски думички са си супер, малко по - различно звучат сякаш... Не се наемам да ги тълкувам, всеки сам за себе си ги открива, но ако не разбирам нещо, не значи, че в него няма истина, нали...
Има такива хора, Ангар, които са получили цялото знание на земята и са разбрали, че не струва. От една гледна точка. От друга - може да има и такива, на които човешкото знание да им е достатъчно. И двамата ще са прави...

Аз друго те питах, за кавичките. Представено е като... диалог със себе си :) С кого разговаряш? Дали не в някой вътре в тебе дето има съмнения относно истините на познатия ти.

]


Re: Изотерична книга
от angar на 22.01.2012 @ 18:05:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Да, не бях се замислил над това, че може да ми се зададе въпрос "На кого го казваш?"

Но няма нищо интересно. В книжката ми "Типови лъжи и измами" съм написал: "Свръхестественото не съществува! И независимо какво свръхестествено явление ни се представя, винаги трябва да търсим разумното му материалистично или психологическо обяснение и решително да отхвърляме всяко внушение за нещо свръхестествено."

Обаче имам позната, която вярва във всякакви такива чудесии. И ми предложи въпросната книга, с надеждата тя да промени отношението ми към тези учения. А в нея между другите "необясними неща" - летящата чиния над партийния дом в София (и то години след като направилия си шегата с тази снимка е разказал историята й); за Царичинската дупка - след като легендата за такива скрижали я има в десетки страни и за стотици места, и мине не мине време, някъде току я подемат; за необяснимото плъзгане някъде в Америка на камъни нагоре, въпреки законите на гравитацията (а обяснението на това явление е показано в специален филм по Дискавъри), и пр. и пр.

Та обръщението ми всъщност е към тази позната.

]