Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 717
ХуЛитери: 3
Всичко: 720

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, XVIII част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Животопис на сълзите.
Ахлат, 2006

Усещането, че всичко случващо се днес е живяно многократно преди не ме напускаше. Влачех нозе край старите побити камъни, гробове и молитви, тъпчех в душата си минало и се губех. Губех се в остатъка от последното ми, оформено по човешки съзнание, дало начало на края - толкова желан и далечен. Той ме наричаше търсещ - единствения случай, когато бе сгрешил. Търсенето бе прекъснато в момента, в който зърнах сивата качулка. От там нататък исках да вадя, да късам и да хвърлям, но не можех - земята и без мен приличаше на безкрайно сметище. Още при входните врата на крепостта го усетих - двата огромни каменни лъва - стражите на истината, ме гледаха с мъртви очи. Шестоъгълната крепост издигаше стени към синевата, загръщайки познанието между шестте си лъча а в мен се раждаше седми - невидима отвестност, пробила ума ми като копие от вътре навън, хвърлено сякаш от самия Бог, лишаващо ме от прозрение. Пръстите ми сами докоснаха буквите - чудното везмо на древна култура, единствена украса, изкуство, носещо послания, неразгадани от нас, хората. Сельчукската калиграфия е значима и ценна, особен начин за предаване думите на пророка, и тънките йероглифи по каменните лица на тези камъни пазеха тайни за сътворението, Духа и смисъла, без да будят с припомняне спящите под тях халифели - древните проводници на любовта. Ебу Бекир, Селим султан, Али бин Ебу Талиб, Йезид, Мехди, Хади, Харун Рашид. Захир. Амир, Хафиз, Зафир... Господи... бяха безбройни. Знаците ги свързваха по руините като върволица от живи цветя, покълнала начало някъде с първото дихание на осъзнатия човек, минаваха през мен досущ натежал от живот накит, задушаващ ме с тежестта си и покапваха в човешкото утре, заземено в незнанието и собствената илюзия. Някой бе слязъл, бе видно - бе слязъл чак до тук - малкия ни егоистичен свят, бе оставил печата на Словото и си бе отишъл. А аз вече не търсех. Диадемата на личния ми мрак, с извезаното по нея "Ирис" силно притискаше същността ми надолу към прахта и не можех да вдигна очи към светлината. Посмеех ли, ослепяваха. G. тихо ме следваше и когато поспирах до някой надгробен артефакт, разказваше историята му, четеше надписите на глас и превеждаше. Бе изучавал Сельчукска и Османска история в първите години на офицерското си училище и макар да споделяше уважението и преклонението ми, бе някак далечен и странно студен.
- Няма да намериш своята истина в стъпките на мъртвите, Меги.
- Но добре, че са оставили стъпки, нали... иначе от къде щяхме да знаем.
- Да знаем какво? Автентичност и античност не са еднакви.
Принципно беше прав, знаех го. Но помнейки Ирис, бях сигурна, че пророците на тази земя не са именити и уникални фигури, както Христос, те бяха между нас, бяха и под тези камъни, и Словото е говорило с техните думи, изписвало се е по плочите с техните ножове и е останало тук заради тяхната, светла кръв.
- Да, всички са били суфи. Но между тях няма нито един безсмъртен, или по-точно - между тези личности и имена няма. Те нали виждаш къде са - в пръстта, под земята. Ако има друго, то не може да бъде погребано.
Мъжа ми ми се струваше твърде практичен, думите му виждах като противоречия и побързах да се отдалеча.
- Чакай, внимавай, тези руини са опасни. Както и надписите по тях...
Чух го да се смее притеснено и се спрях. Всъщност, камъните не ме вълнуваха и мен а той за първи път имаше желание да говори затова седнах на земята и извадих пакетче семки.
- И какво?
- Мен ли питаш? Нека да кажа и аз: И какво? - седна до мен.
- Ами... ако може да се вярва, че има прераждане. Между хората има учители и водачи, нали? И религиозни, и всякакви. Някои от тях са идвали тук с мисия - да донесат божието слово на хората, и сигурно още идват. Може дори ти да си бил някой от тези "ибн" или "бин" еди кой си но още да не знаеш. Пророк Мухаммед е станал пророк на 54 години.
- Със сигурност не съм бил аз, дори да съм бил.
- Как така?
- Ирис не ти ли е разказвал? Ние се раждаме и умираме многократно но винаги сме уникални, единствени и неповторими.
- Е, типично тълкуване на горд Лъв.
- Думите са си думи, не им придавай свои значения.
Признах, че това правя. Човекът не беше виновен за хаоса в главата ми и разнежена от търпимостта му станах и го целунах.
- Хубави са си гробниците, но ако дойдеш с мен, ще ти покажа нещо много по - интересно.


Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от alfa_c на 08.11.2011 @ 21:59:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:09:30 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извезани души, XVIII част" | Вход | 12 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, XVIII част
от joy_angels на 17.11.2011 @ 18:53:57
(Профил | Изпрати бележка)
Вече знам какво си. Посланик си.
И не само на чуждата култура... Не.


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 17.11.2011 @ 19:38:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Де да бях :)))
Всеки носи Посланника в себе си, заровен в дълбокото на съществото си; представи си го като нишка от божествена златна дреха, която е някъде в нищото и очаква да отвориш сърцето и да я изтеглиш бавничко върху си. Чак като те покрие става Посланник и повежда "играта" наобратно.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от verysmallanimal на 08.11.2011 @ 22:07:07
(Профил | Изпрати бележка)
(съвсем тихичко) - Много е хубаво! И у теб май има нещо от "хората на пътя", а? :)


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 08.11.2011 @ 22:49:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да, тази глава малко философска се получи, хубаво, че е кратичка :)
На пътя не съм... у дома си съм :))
Благодаря.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от anonimapokrifoff на 08.11.2011 @ 22:18:28
(Профил | Изпрати бележка)
Не зная дар ли е, или е наказание да има човек твоя поглед към нещата. Може би аз, ако отида там, където си била ти, ще видя само руини и нищо друго. Но пък казва ли ти някой предварително...


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 08.11.2011 @ 22:51:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто мястото е наистина красиво и вълнуващо...
Моята емоционалност обаче рисуваше картини, които спокойно може да не са Истината. Но си е хубаво да се посещават такива места.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 08.11.2011 @ 22:56:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
http://www.selcuklubaston.com/index.html

тук има интересни снимки от Ахлат, занаятчийството и бита.

а тук:
снимка на будистката пещера
http://www.ahlat.bel.tr/budist%20%281%29.jpg

тук друга:
http://www.ahlat.bel.tr/magaraerss.JPG

това е Деликташ:
http://www.ahlat.bel.tr/magaraerdelk.JPG

снимки от християнското скално селище:
http://www.ahlat.bel.tr/magaraerup.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/magaraereee.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/magaraer.jpg

и тунела:
http://www.ahlat.bel.tr/kulaksz118.jpg

писала съм, че е 1.5 квадратни километра, моля извинение за грешката. Не са квадратни :))

и кюмбетата там:
http://www.ahlat.bel.tr/kumbet.htm



Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 08:32:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Едноокия мост:
http://www.ahlat.bel.tr/kopruytr.jpg

древните хамами:
http://www.ahlat.bel.tr/kale%20hamam129bfnh.JPG
http://www.ahlat.bel.tr/kale%20hamam129bnh.JPG
в които не само водата но и въздуха е лековит и особен..

и надгробните камъни:
http://www.ahlat.bel.tr/Selcuklu1.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/mezar1.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/mezar3.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/mezar2.jpg

Немрут кралети - езрото до Ахлат:
http://www.ahlat.bel.tr/nemrutyr.jpg
http://www.ahlat.bel.tr/nemrut.jpg

]


Re: Извезани души, XVIII част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 09.11.2011 @ 04:46:47
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли ,много пъти съм се питала дали виждаме ,това,което ни се иска или това ,което е съхранено в нашето съзнание и трябва да продължим напред.Но затова ни е даден изборът-си отговарям.Въпреки,че всичко е предначертано,със всички вероятности,наш е изборът коя ще предпочетем и накъде ще направим крачка-напред или назад.
Сърдечен поздрав:)))


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 08:27:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Така е сигурно...
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ami на 09.11.2011 @ 10:42:26
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Меги..абе..прочетох го...то твоите текстове са за попиване само:)


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 10:49:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пътя на сълзата в края на тази част е нещо остатъчно от докосването ми до живия суфизъм и символите са от там, но не е каквото Е, понеже е само утайка...
Благодаря ти, Ами :)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 10:51:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
След години срещнах нещо много по-нежно, по-живо и по-силно... и там прочетох едни думички, които исках да поставя като мото към тази глава, но не е редно:

"Но в Духа на Христос, нашия Спасител, ние свидетелстваме за това, че по-скоро камъни ще се предложат да служат, отколкото да липсват изпълнители на Божията воля."

Конфесио Фратернитатис Р.К.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ami на 09.11.2011 @ 13:02:50
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
именно , защото думите са само утайка..затова не може много да се говори..особено след като се възприема по някакъв друг начин..и той всекиму различен..
за цитата..ще го помисля по късно пак..:)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 13:17:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
да...
но пък
в една чудна книжка на Я.в.Р. се казва:
"когато се цитира Апокалипсиса - иди и напиши каквото си видял"

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ami на 09.11.2011 @ 19:27:14
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Така де, а който чете написаното видяно..кво може да каже..ей туй имах предвид аз..:)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 19:29:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
ммм, може да поиска да отиде и той да слуша :р

не зная..
на мен от две години ми цитират Апокалипсиса, но всякакви опити да опиша чутото са неуспешни, Ами...
Истинското Познание се предава директно от Бог, през Чистите, до сърцата на хората, не през посредници като мен...

почукай...

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ami на 09.11.2011 @ 20:41:12
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Така е Мег..По знанието е знаене без прилагане на средства..чувства се някак ..аз го наричам попиване..не знам как се случва, не може да се изказва..думите не помагат много за възприемащите го..

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 07:29:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
А може би наистина е попиване...
"Иди и запиши" може да означава - впиши в себето.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ami на 10.11.2011 @ 18:03:48
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
такова е..така повече ми се връзва..:)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 18:43:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
@--;--

]


Re: Извезани души, XVIII част
от boliarkabg на 09.11.2011 @ 11:41:20
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
лично за мене в това,което разказваш има нещо от езерото Ван: ивици бяло и синьо, и още ивици. Отделям чувствата ти в една ивица, разъсжденията в друга, в трета не спирам да мисля,че ние не познаваме Турция, макар и да имаме претенции. Тази държава,която лежи върху толкова и такива пластове и не е заличила нито един, обратно. Толкова много мисли поражда всичко това у мен, толкова вълнува душата. Прекрасна си!


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 11:50:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нещо което непрекъснато ме изненадва и радва е, че тук никой никога не руши. По останките на древноримски храмове султаните са реставрирали, поправяли и пригаждали за по-нататъшна употреба. Епохи преди тях са правили същото... всички се трудят за опазване на светините - свои или чужди. Много места са занемарени, но то е поради липса на средства навярно, но повечето, на територията на тази огромна земя се пазят като зеници. И повечето нямат вход, охрана или билетче за пропуск...

]


Re: Извезани души, XVIII част
от voda на 09.11.2011 @ 13:17:16
(Профил | Изпрати бележка)
След прочита и снимките оставаш с усещането, че си бил там, по онези далечни и непознати места...
Поздравления и благодарности! :)


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 13:18:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че е така...
Мястото е чудно наистина... и само на 60 км от дома ми тогава. Честичко обикалях пещерите.

]


Re: Извезани души, XVIII част
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 09.11.2011 @ 13:21:08
(Профил | Изпрати бележка)
Обаждам се само, за да маркирам, че продължавам да чета с нестихващ интерес и удоволствие от възможността чрез словото ти да се докосна до един нов и непознат, но богат свят. И да ти благодаря за това!


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 13:52:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Весан..

]


Re: Извезани души, XVIII част
от Markoni55 на 09.11.2011 @ 16:30:07
(Профил | Изпрати бележка)
Защото човешката сълза е проекция на истинското слънце. Нейният път тръгва от руините на древността, полегнала в забравата на началото, влива се по сухите артерии на втвърденото съзнание, чиито подпочвени води бълват единствено сяра, поема по вените на сгрешения път и обикаля сърцето - обвива наоколо му остатъчния си дъх, поглъща всичката сол, рециклира я и се завръща - тихичък пулс, роден от диханието на Полъха. От там се въздига към каменните ръбове на Граала, смесва човешката наличност в него с искрата на вечността и се ражда в зениците - неразрушимо късче, топъл диамант, бижу, от божествената корона на огъня. Опитаме ли да я докоснем изчезва. Покълнем ли я - провиждаме"
Ще ми е нужно още време за да го осмисля...Намерила си, нанизала си всички онези думи, които не само изразяват и рисуват. Те звънко трептят и докосват там, където съзнанието не допуска друго. Сполай ти! Мисля, че в този част си извезала същината на своята изповед - животопътепис.


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 09.11.2011 @ 18:49:18
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Ваня...
докато описвах пътя на сълзата, разбрах, че дори да го разбирам в сърцето си, нямам с какво да го предам... и думите са доста объркани.
Благодаря за прочита..

]


Re: Извезани души, XVIII част
от ANG на 10.11.2011 @ 09:37:07
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
че продължи - си е дръзновение (поздравления за което),
а да стигнеш до планирания край, може да се оприличи с геройство (пазим фанфарите за тогава)

мисля, че за създания като Ирис минало, настояе и бъдеще са слети в Едно - и още - такива хора обикновено не търсят различията в неща, не сравняват...


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 11:18:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не зная, ще видим, дано го завърша..
Благодаря :)

]


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 16:03:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да..

"Бъди нащрек! Спри да изричаш „утре".
Много „утре" са идвали и са отминавали.
Ако не внимаваш, времето за сеене ще изтече."
Мевляна

:))

]


Re: Извезани души, XVIII част
от zaltia на 10.11.2011 @ 11:45:59
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за тази разходка Меги!
А описанието ти на сълзата, прочетох като....приказката за най- красивата капчица...
Отивам да видя пак онези капчици....


Re: Извезани души, XVIII част
от secret_rose на 10.11.2011 @ 12:49:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)

]