Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 523
ХуЛитери: 2
Всичко: 525

Онлайн сега:
:: durak
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДве черни очи, две вишни
раздел: Поезия
автор: angar

Две тъжни очи
на девойка разплакана.

Две черни очи, две вишни,
под свода на тъмните вейки блестят,
от росата кристална измити.

От сълзите кристални измити,
под свода на тъмните вежди блестят
две черни очи, две вишни.

Две тъжни очи
на девойка разплакана.


Публикувано от hixxtam на 08.11.2011 @ 07:43:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 12:50:57 часа

добави твой текст
"Две черни очи, две вишни" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Две черни очи, две вишни
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 08.11.2011 @ 07:50:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Ала Яворов, но си е ангарово и много хубаво!...Поздрави-Ружа


Re: Две черни очи, две вишни
от angar на 08.11.2011 @ 11:23:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Поздрав, Ружа!
Това стихотворение е от ученическите ми години. Не знаех, че и тогава съм писал стихове! Никъде не е записано, беше напълно забравено. Но "понеже в живота ни съществува симетрия, и най-ранните спомени ни спохождат най-късно", неочаквано си го спомних, а също и по какъв повод бе написано - при вида на едно напълно непознато разплакано момиче. И да, подражание е на Яворовото "Две хубави очи" - по огледалното повторение на стиховете от средата към края. Някои могат да го обявят за плагиатство, не знам.

]


Re: Две черни очи, две вишни
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 08.11.2011 @ 11:06:44
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Поне напиши, че е опит за пародия.
Знам какво ще ми отговориш, не си хаби труда да го правиш.

Вместо да вземеш да утешиш тая девойка разплакана, си взел да се правиш на интересен. :)

Ей, Ангаре, да не схванеш думите ми като недобронамерени! :)


Re: Две черни очи, две вишни
от angar на 08.11.2011 @ 11:34:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти че прочете и за отзива, Папакот! Не схващам думите ти като недобронамерени; дори и да са такива, не схващам в какво. Но стихът ми не е пародия, на какво да бъде пародия? Може би на "огледалното писане", но аз не го осмивам.
А дали не е плагиатство от Яворов? Според мене също не - нито ритъма, нито съдържанието на неговото стихотворение повтарям. А похватът "симетрично-огледално писане" принадлежи на всички поети, както на всички принадлежат ямбът, хореят и пр.

]


Re: Две черни очи, две вишни
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 08.11.2011 @ 13:05:10
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Пародията не е еквивалент на осмиването. Надявам се, че го знаеш.
Това, което си написал, не е и плагиатство на Яворов, по скоро е гавра с неговото стихотворение. Дотам ли си закъсал откъм свои идеи?
Разбира се, "огледалното писане", ако ти допада, би могъл да го покажеш и без "две очи"...
Не ми се прави на хитра лисица, на която, ако мине номерът - мине. :)
Ако не - няма проблем - тя има поне още 299 хитрини. :)))
Не искам да употребявам израза "пошло подражателство", ама тая "разплакана девойка" и мен ме разплака. :) През едно носталгично време в казармите загорелите момчета с китари пееха за разплакани девойки. Няма лошо. Гот е. :)

Казах ти, че знаех как би ми отговорил. Жив и здрав да си!

(Истината е, че ме заболя за Яворов, ама това си е мой проблем).

]


Re: Две черни очи, две вишни
от angar на 08.11.2011 @ 18:40:03
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Хахаха, искрено ме разсмя!
Кой си ти, що плачеш за Яворов? Мъж ли си, жена ли, или хермафродит, звяр или риба? Кръстен ли си или си обрязан? Смешен плач!
Защо стихотворението ми да е гавра с Яворов? Намалява ли то или увеличава неговата слава? Стихотворението ми нито може да намали славата на Яворов, нито да му прибави слава. Той си я има, негова си е. А добре или лошо е, че е пуснато стихотворение, което дава повод отново да заговорим за Яворов? Добре е! "Докато говорите за мене, и аз ще живея заедно с вас!" - е казал поетът. Така че за Яворов няма защо да те боли!
Дали толкова съм бил закъсал с идеи? Ами не чувствам нужда от идеи. И не ги търся. Ако дойде идея, добре дошла; ако не дойде, още по-добре - няма да пиша. И това стихотворение не е написано "по идея" - и то, както и почти всички други, си е дошло само, без специална идея или преди идеята. Намерило ме е, когато съм бил на 17 години. И сигурно в него има нещо хубаво, щом и след 51 години не съм го забравил. Мисля, че още заглавието му е хубаво: "Две черни очи, две вишни!"
А можех ли да го покажа и без "две очи"? Ей, богу, не можех! Как да постъпех, като и моята девойка, както и "детето" на Яворов, и тя беше с две очи? Или щом като Яворов вече е употребил "две очи", другите трябва да пишем само за циклопи или за хилядооки (че са хилядооки казват за злите).

И съвсем не намирам стихотворението си за "пошло подражателство". Нито е пошло, нито е грубо подражателство. Моето стихотворение си е съвсем различно. И стихотворният ритъм е друг, и няма страсти и неволи, и душата ми не се моли, и пр. и пр.

Прочее, аз не мисля че "Две хубави очи" е от най-хубавите стихотворения. Когато в училище изучавахме Яворов, учителката ни каза, че с това систихотворение (с "Две хубави очи") Яворов е искал да покаже колко виртуозно владее стиха. Но аз не го мисля за кой-знае какво постижение - щом дори и Ангар, още съвсем млад и без особени усилия, е постигнал подобен ефект.

А думите ти, че съм "хитра лисица" и тези ти за казармата, не мога да си ги обясня с друго, освен с това, че съдиш за другите по собствените си пороци.

]