Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 598
ХуЛитери: 2
Всичко: 600

Онлайн сега:
:: pastirka
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХей, българи, я стига сте ревали
раздел: Хумор и сатира
автор: vesan

Какъв народ! Наместо да целува
прахта под Бойко, само негодува!


Хей, българи, я стига сте ревали,
че нямате пари, че скъп е тока,
че парното отдавна сте го спряли,
но сметката затуй пък е висока.

Я стига сте ревали, че ядете
наместо мръвка, соев протеин,
масло от палми в сирене, което
купувате от лъскав магазин

за екстра краве. Стига сте ревали,
че всеки трети дом е с емигрант,
и че в селата, в крайните квартали
върлуват ромски банди. Че обран

до шушка е от тях домът на дядо,
във който като малки под звездите
мечтаехте, че той е без пощада
от тях оглозган, като от термити.

Я стига сте ревали, че умират
децата ни дрогирани, а тези,
които смъртоносно ги дрогират
са в парламента, вместо във кафеза.

Я стига сте ревали, че бащите
и майките ни с левчета спестени
от пенсиите, плащат за щетите
на постните бюджети причинени

от явна контрабанда, от замени,
пишман приватизатори с продажби
за левчета на крими бизнесмени,
от скрит лобизъм и нескрити кражби.

Я стига сте ревали! Вижте само
как честно се печели с консултантски.
Открийте си и вие „Цанков камък”.
Я фирмата кръстете си „Балкански

Деликатеси и Салами”, сетне
чрез етикети със надпис БДС
продавайте хартия тоалетна
за кренвирши. Когато СДС

е във властта, бъдете седесари,
станете измекяри на Доган
когато под краката ви запари.
Станете агитатори без свян

за ГЕРБ. Станете даже атакисти,
другари, монархисти... както щете,
но пачки само от това правете,
но само престанете да ревете!

Да, престанете! Стига сте ревали!
Какво, че се дрогирали децата!
Я вижте тези нови магистрали,
я погледнете белите палати

коли луксозни, яхти, самолети
направени с „почтени” капитали
и горди от страната си бъдете.
Да, българи, я стига сте ревали!


Публикувано от Administrator на 14.09.2011 @ 18:30:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   vesan

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:22:52 часа

добави твой текст
"Хей, българи, я стига сте ревали" | Вход | 13 коментара (53 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от mariniki на 14.09.2011 @ 21:43:55
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
знаеш, Весан..още Алеко го е казал...
те всички са маскари...докараха народа до плач...
злободневно, макар и болезнено тъжно...
поздравявам те..


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 13:04:13
(Профил | Изпрати бележка)
До ще време, mariniki, може пък и други да заплачат!:)))
Поздрави!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 14.09.2011 @ 22:08:54
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, Весан! Защитаваш позицията на българските мъже, която аз не одобрявам? :))))
Припомни ми историята с предсмъртното стихотворение на Есенин:

“До свиданья, друг мой, до свиданья.
Милый мой, ты у меня в груди.
Предназначенное расставанье
Обещает встречу впереди.

До свиданья, друг мой, без руки, без слова,
Не грусти и не печаль бровей,-
В этой жизни умирать не ново,
Но и жить, конечно, не новей.”

Имало толкова силен отклик сред дълбоко разочарованата от революцията руска интелигенция, че компартията възложила на Маяковски да напише нещо, с което да го неутрализира.
Тогава той посветил на Есенин едно доста дългичко, което завършва така:

“Для веселия
планета наша
мало оборудована.
Надо
вырвать
радость
у грядущих дней.
В этой жизни
помереть
не трудно.
Сделать жизнь
значительно трудней.”

Е, явно българските мъже са на позицията на Есенин, а аз, като представител на българските жени – на страната на Маяковски.
:))))))))))


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от rajsun на 15.09.2011 @ 12:05:57
(Профил | Изпрати бележка)
Маяковски НИКОГА не е бил член на компартията, за да му възлага тя теми за писане.
Странното е, българскини мъже, въодушевени от новото време, пак са позицията на Есенин)))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 15.09.2011 @ 12:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ти пък ме шашна, та чак ходих да проверявам. Бил е, откъде ти е информацията?
В Уики-то пише:
"КПСС съществува под различни наименования:
от 1898 - Руска социалдемократическа работническа партия (РСДРП)
от пролетта на 1917 - Руска социалдемократическа работническа партия (болшевики) (РСДРП(б))
от 1918 - Руска комунистическа партия (болшевики) (РКП(б))
от 1925 - Всесъюзна комунистическа партия (болшевики) (ВКП(б))
от 1952 - Комунистическа партия на Съветския съюз (КПСС)."
А в биографията на Маяковски - че е станал член на РСДРП (б). Да е напускал партията никъде не пише.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от rajsun на 15.09.2011 @ 14:03:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ако греша, объркала ме е смяната на имената.
Маяковски от юноша е свързан с революционното движение, членувал е в социалдемократическата работническа партия,
но за пръв път чувам някой да му е "възлагал" да пише.
Самият той говори за "обществена поръчка"- нещо съвсем друго: усетена вътрешна необходимост!
Както, предполагам, пишеш и ти своите коментари, без някой да ти възлага.
Чувал съм, че Ленин не харесвал стиховете на Маяковски.
Аз пък го смятам за един от най-големите световни поети.
Толкова голям, че ще изтърпи както моето уважение към него, така и нечия неприкрита ирония)))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от rajsun на 15.09.2011 @ 21:33:50
(Профил | Изпрати бележка)
...
Из тюрьмы после третьего ареста он был освобожден в январе 1910 года.[1] После освобождения он вышел из партии. В 1918 году писал в автобиографии: «Отчего не в партии? Коммунисты работали на фронтах. В искусстве и просвещении пока соглашатели. Меня послали б ловить рыбу в Астрахань».

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 16.09.2011 @ 13:47:58
(Профил | Изпрати бележка)
Да, накрая и двамата излязохме прави. :))))
Късно снощи намерих време, та и аз се натъкнах на това и други много интересни четива за Маяковски и съм ти много благодарна, че отвори приказка, едва ли щях да се насоча сама.
Четох и смятах:
- на 15 г. влиза в Партията
- на 17 излиза от нея, за да не го пратят нейде си (Що за политическа партия – с такива хлапета? Ама то пък умно и се усетило, бе...)
- на около 24 си урежда да го обявят за негоден за военна служба, за да не участва във войната
- новаторството му да разкъсва класическия стих му носело 2-3 пъти по-високи хонорари от тези на другите поети (пак умничък, бе! Всъщност той се е издържал от хонорари? Не видях да е бил някъде на заплата.)
- по време на пребиваването си в Париж, на около 32-33 г., пролетарският поет купил на Лиля Брик подаръче – кола Рено. Тя била втората жена в Москва, която карала собствен автомобил. Преди това е имало, разбира се, и златни бижута.
Ето и една доста интригуваща снимка на Лиля
Брик [img257.imageshack.us].

Мъдрите книги са рекли да не си правим кумири, ама кой да слуша?
:))))))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от rajsun на 16.09.2011 @ 19:33:27
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм докрай съгласен, но ще послушам Настрадин Ходжа:

Той бил съдия. Идва един да се жалва от съседа си – дал му крина жито, пък оня му върнал крина царевица, или нищо не му върнал, примерно. Прав ли е да си иска житото? Прав си, рекъл Настрадин.
Идва другият съсед: Той ми даде крина жито, ама аз му върнах крина царевица, (или ще му я върна догодина) която е по-скъпа! Прав ли съм, че спорът е приключен?
Прав си, рекъл съдията.
Писарят слушал, слушал, пък направил знак на съдията – да му каже нещо на ухото:
- Ходжа – рекъл, – не може така. Не може и двамата да са прави!
- И ти си прав! – отсякъл Настрадин Ходжа!
(- Кой тогава е крив?
- Който ме е турил за съдия.)
Добавката в скоби е на вуйчо ми, лека му пръст.

А за кумирите, това е друг въпрос. И не се знае кой от нас ги има повече и кои в крайна сметка са за предпочитане)))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 14.09.2011 @ 22:23:10
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, че предвидливо си го сложил в раздел *Хумор...*!
Плач за смях е това! Ала и времената са други...
Та, затова и смешното на плача - различно!
Колко му е-на всеки 4 години, свободно пуснеш една бюлетина и нещата се оправят!
И ние, наистина - сменяхме та сменяхме управници. Цар дори си докарахме!
И стана това, което стана - надуваме *Гайди*, та чак ни прибират пискуните!
Време е вече да си вървим кротко в браздата (Сивушка - редом)...
И да не пречим на по-умните да ни поучават какво да правим!
А те ще ни успокоят, че след като не сме достатъчно умни и ерудирани
(поне като тях!) - да се задоволяваме с това, което ни се предлага!
Е, предлага ни се изброеното от теб! Ами, колкото - толкоз!
Светът е изграден от неравенства!
Браво, от мен, VESAN!!!
Горд съм, че мога да чета и такива стихове в сайта!

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 13:00:56
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам какво да добавя, Бой... точен си!
Благодаря ти!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от verysmallanimal на 14.09.2011 @ 22:30:11
(Профил | Изпрати бележка)
Какъв ти тук хумор! Няма ли раздел Трагедии? Страхотно съчетание между гражданска позиция и безспорен поетичен талант! Поздрав!


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 12:59:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за споделената позиция, verysmallanimal! Понякога е добре и на трагедията да се надсмеем!
Поздрави!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от zaltia на 14.09.2011 @ 23:06:58
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля че стихът ти, не се нуждае и от моите ръкопляскания!
Просто приятелски ти стискам ръката!
Дано те чуят повече хора!


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 12:18:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Краси!
С удоволствие поемам ръката ти!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 14.09.2011 @ 23:33:48
(Профил | Изпрати бележка)
Хайде, хайде, стига сте ревали :-( ... няма да ви закачам повече.
:)))))))))))))))))))
Еееееей там - виждате ли в далечината?
:-) @ *******************
Задал се е един юнак на червен кон, той ще ви възпита децата и всииииичко ще оправи, само спрете да ревете, че голЕма врява вдигнахте, а полза - никаква.
Като не ви харесват магистралите, няма да ви ги строят, не бойте се. Само да няма после - ама това, ама онова.....
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 11:45:56
(Профил | Изпрати бележка)
Нали точно това и аз казвам, Красавице; Стига сте ревали!... пък, който има уши - да слуша, който има очи - да гледа!
А що се отнася до натрапващата се алюзия с батюшката на червен кон, който всичко ще оправи... бъркаш адресата. Не съм аз този, който трябва да иронизираш в пристрастие към червената идея. Ако има нещо, което искрено да не приемам (да не употребя по-силна дума), то е комунистическите лъжи за всеобщо благоденствие, тоталитарната система от близкото ни минало. Но това не означава, че сляпо и безкритично трябва да аплодирам псевдодемокрацията и подменената пазарна икономика, които апологетите на същата тази тоталитарна система и техните мекерета ни пробутват в последните над двадесет години.
И за магистралите... ами не съм против това да ги строят, още повече, че в голямата си част това се прави под европейско давление и с европейски пари, които, така или иначе, са целеви и не биха отишли за нещо друго. Но да превръщаш единствено магистралите в свой приоритет и да зарязваш други сфери на икономиката, които (поне според мен) са стратегически жизнено важни, в никакъв случай не означава държавническо поведение.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 16.09.2011 @ 12:20:08
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам как си представяш зарязването на другите сфери на икономиката при положение, че икономиката по конституция е основана не на държавната, а на частната стопанска инициатива. Държавата създава общата рамка, добри условия – но самата тя не произвежда. Условия за инвестиции се създават – най-малкото с ниските данъци. Сегашните управници играха на резултати в по-далечна перспектива, като запазиха в кризата този нисък данък (освен че и нас не ни натовариха) и май успяха – гръцки и румънски фирми започнаха да се регистрират тук и ще си плащат данъците в нашата хазна. Разчу се, и други ще дойдат. Но да се строят държавни заводи – няма да стане.
Обаче глей сега за какво ще те погна – тук си вкарал магистралите, за които обаче в коментара казваш, че разбираш правителството и не го упрекваш. Къде ти отиде истината – веднъж – икономическата, и втори път – истината за искреното ти мнение? Много добре ти е паснала думичката за ритъма и римата, та си направил този компромис със съвестта си. :))))
Е каква истина - историческа или лична - да търсим в поезията? Ааа-ха-ха, а наскоро стана ясно (поне за мен), че по същия начин Вазов пообъркал географията, та сменил прохода Шипка с връх Шипка. Ама то верно, как да възкликнеш “О, свети Никола!”. Друго си е “О, Шипка!” А после сума ти правителства напасвали географията към поезията! :)))))
Поздрави!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.09.2011 @ 13:23:39
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, тъй като, според мен, представите ти за живота и в частност за икономиката явно не отиват по далеч от някакви учебникарски неолиберални клишета, смятам това да е последният ми коментар по темата. В заключение ще кажа само, че няма нормална държава по света, която по един или друг начин да не протежира или регулира икономиката си (в най-общ план)... та ако щеш даже, да води и войни...
И някъде, ако не се лъжа, в по-предните коментари бях подчертал, че съм върл противник на бившия ни роден псевдосоциализъм, така че не ми говори за държавна икономика и заводи.
Оттук насетне можем да говорим единствено за поезия, да дебатираме по художествените достойнства или липсата на такива на творбите, по техниката на стиха, стилистичните похвати и пр., но не и за политика и икономика с капаци и розови очила... Разбира се, ако желаеш! :)))
Поздрави!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 16.09.2011 @ 15:43:48
(Профил | Изпрати бележка)
Държавите протежират, но с пари от бюджета, който се пълни, като се събират данъци и такси. Колкото по-високи – толкова по-богата държавата. А на народа дУша да му е яка как ще ги плаща.
Не знам учебниците и теориите, аз ти говоря съвсем конкретно – за законите ни и за действията на нашето правителство. Трябва да знаем законите, за да не искаме от изпълнителната власт нещо, което е противозаконно (тя затова се нарича изпълнителна – защото е длъжна да ги изпълнява).
Ако не харесваме законите, имаме пак законни възможности да ги променяме.

Аз написах текст, в който упреквам българските мъже най-общо в слабохарактерност. В резултат мисан4о ме обвини във фалш и снобарство, нарече текста “вулгарно-цинично изхождане”, “изопачено-цинично, антинародностно и антихуманно писание”, дори с Ангар си направиха извод за моето блестящо и оттук – явно морално нечисто материално положение.
Ти пък го нарече “открит цинизъм”. Всичко това – защото не споделям вашите възгледи, че икономическото ни положение трябвало да оправи някой друг, когото анатемосвате, че не го прави.
За вас този “друг” очевидно е държавата и само държавата, но за мен не е така.
И аз не знам как си позволих да имам мнение, различно от вашето, така че сигурно си заслужавам да ме наричате всякаква. :)))))
И какво сега? Каква полза, ако се скараме, драги ми мъжаги?
Аз съм сигурна, че вече съжалявате за силните думи, но какво да ви правя – поети, отдавате се на моментните си емоции. А Коки няма да спи една седмица, че написал първата единица в живота си. :))))
Ще ви мине, не ви се връзвам и не ви се сърдя. (Е, струваше ми малко усилие, де...)
Като не се караме, за всичко можем да си говорим, не мислиш ли?:)))))))))))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 16.09.2011 @ 17:35:27
(Профил | Изпрати бележка)
Нито ти се връзвам, нито ти се сърдя (дори и затова, че слагаш в един кюп моите възгледи с възгледите на Ангар), нито пък споделям твоите възгледи, че всеки сам си е виновен за дереджето на което е, но пък Бойко е месията, затова, повтаряйки се, те моля - пиши за стиховете като такива, или пък недей, но не и за политика!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 16.09.2011 @ 18:40:38
(Профил | Изпрати бележка)
Хайде сега... ти пишеш текст с мото, съдържащо името на политик, споменаваш политически партии - при мен има ли нещо подобно? Някъде да съм писала, че ББ е месията? В текст или в коментар? Вие си правите необезпокоявани политически агитации, а скочихте върху мен, защото упреквам мъжете в слабохарактерност.
Аз не коментирам вашите политически възгледи, а вие с мисан4о моите граждански позиции, и то доста обидно - "цинизъм", “вулгарно-цинично изхождане”, “изопачено-цинично, антинародностно и антихуманно писание”. Тези думи не са към текста ми, а гневен чисто политически коментар.
Това е положението - според мен (и не само) животът е предизвикателство и очевидно само силните и кадърните се справят с него. А вие си се тръшкайте колкото си искате.
И в слабите мъже има чар.
:))))))))))))))))))))))))))))))


]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.09.2011 @ 00:02:49
(Профил | Изпрати бележка)
Да, писал съм, пиша и ще продължавам да пиша поетичните си опити, в които да защитавам своята гражданска позиция. Не съм казвал, че съм непричастен към политиката, казах че не желая с теб да дискутирам за политика. Също така не съм си позволявал да отправям лични нападки към теб, а към твоите убеждения. Точно за това, в името на добрия тон, ще подмина забележката ти, че съм безхарактерен. Вероятно съм такъв щом силата на характера се измерва само с материалното благополучие.
С най-чаровната си усмивка ти желая лека нощ и още много успехи в живота, така както си го разбираш! :)))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 17.09.2011 @ 10:36:45
(Профил | Изпрати бележка)
Не хитрувай, Весане!
И аз съм изложила в текста си своите убеждения - животът е борба - едни я могат, други я хленчат.
Всички, които се нахвърлихте върху текста с обидни думи, а през него и върху мен - с доста елементарни и шаблонни заключения, сами се причислихте към СЛАБОхарактерните мъже. :))))))
Благодаря за добрите пожелания, приеми и ти моите.


]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.09.2011 @ 12:01:20
(Профил | Изпрати бележка)
Красавице, специално си направих труда да погледна моите коментари под твоя текст „Гайди” и никъде не забелязах аз да съм коментирал неговото съдържание, камо ли пък с обидни квалификации. Първият ми коментар е под твой отговор към Ангар, в който ти, съвсем непредизвикано, чрез забележката си за яхтите и самолетите правиш препратка към моето стихотворение „Хей, българи, я стига сте ревали”. И надолу диалога продължава с политическа, а не литературна окраска и не касае текста ти за ревливите и мекушави български мъже. Впрочем, не знам защо си въобрази, че моето стихотворение „Хей, българи, я стига сте ревали” е отговор на твоето „Гайди”... поне аз никъде не съм го афиширал като такова. Повтарям, не съм обиждал нито текста ти, нито персонално теб, а само съм определил политическите ти възгледи изложени в коментарите като цинични.
Съжалявам, че се забърках в цялото това словоблудство, но накрая само бих искал да добавя, че според мен силата на характера и човешкото достойнство се измерват със способността да отстояваш принципите си, дори това да ти струва много, вместо конформистки да се нагаждаш към конюнктурата, за да благоденстваш.
Късмет и успехи! :)

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от tomatroev на 14.09.2011 @ 23:36:44
(Профил | Изпрати бележка)
Достоен отговор, Весан! Какво повече да кажем? Дано да се обедини народа за промяна, твоето стихотворение изразява онова обществено недоволство, в такива случаи казват, глас народен, глас божи! Но трябва много да се работи, за да се събере в една сила обществената енергия.

Поздрави!


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 12:17:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за коментара, Тома, но да си призная, аз съм песимист относно пожеланието ти за обединение на народа и за промяна. Докато народа търси бащицата спасител, който да го поведе и да му поднесе щастливото бъдеще на тепсия, и го вижда ту в лицето на Костов, ту на царя, ту на Бойко, още много такива спасители ще се извъртят. Или пък не... може някой по-ловък да се превърне в доживотен такъв!:)))
За да заживеем нормално, първо трябва да узреем за правилата на нормалния живот!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Paisa (paisa@abv.bg) на 15.09.2011 @ 09:04:48
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам за теб, но аз съм песимист. И то не заради управниците ни, а заради обикновения човек. Защото власт имащите не са "нов внос", а са част от далавераджийско-чалгаджийската ни същност.
Нищо ново, никаква промяна в народопсихологията. Колкото и пъти да се роди Алеко, толкова пъти ще бъде убиван от Бай Ганьо.
Да, работата е за рев. За жалост ревем само като потърпевши. Когато се научим да ревем, понеже ние сме нанесли вреда някому, тогава трябва да черпим.
Защото се е родила Надеждата.


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 12:08:32
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, че заради обикновения човек... управниците са такива, каквито си ги избира народа и търпи да го управляват, както много често ние, българите, обичаме да интерпретираме прочутата фраза на Хегел.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Paisa (paisa@abv.bg) на 15.09.2011 @ 17:07:35
(Профил | Изпрати бележка)
Нямах предвид точно това.
Отчайващото обстоятелство е, че хората на всички нива са еднакви. Онези, които сега се оплакват от статуквото, щом се домогнат до власт, вече го харесват.
Нещо повече, още преди да са се докопали до властта, вече се хвалят как са на далавера, как са преметнали поредния "баламурник", сякаш те няма да са утре следващите жертви...
Една друга революция трябва. Много проста и прагматична. Осъзнаване на причинно-следствените връзки. Осъзнаване, че всеки един от нас е част от цялото и че действията му се отразяват на всички.
Ако мнозинството се съобразяваше с това, бихме живели неизмеримо по-добре от начина, по който живее и най-безскрупулния егоист понастоящем.
За съжаление простотията и егоизмът нямат граници. И пак за съжаление, раняват и убиват. Затова пъшкаме и затова ревем. А колко малко трябва - всеки да шамароса врагът в себе си. Тогава няма да имаме и външни врагове.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 17:27:23
(Профил | Изпрати бележка)
Разбрах те още с първия коментар и извинявай ако отговорът ми е прозвучал различно. Просто вече повече от 2 хилядолетия всеки употребява посланията на Христос както му е угодно, но не и така, както учи Той. Така че да шамаросаш сам злото у себе си...!? Друг е въпросът и що е зло, но това е друга тема. Затова по-добре да се опитаме да поставим нещата по местата им според човешките закони.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Paisa (paisa@abv.bg) на 15.09.2011 @ 19:29:11
(Профил | Изпрати бележка)
За мен е странно да прочета такъв отговор, но...
Човешките закони се пишат от власт имащите. Не трябва точно на теб да обяснявам кой е "князът на този свят". То просто си личи.
Например, напълно законно е да нямаш право да предявиш иск за каквато и да е сума, ако не си в състояние да внесеш доста чувствителен процент от нея в съда.
Т.е. богатите могат да те съдят, но ти тях - не.
Човешки са били законите и по време на турското робство, и по време на хитлеризма, и по време на сталинизма, и в по-нови времена. Кога те са били справедливи? И ако с лека ръка отречем по-далечното минало, да ти припомня ли, че европейците, преди да станем страна членка на ЕС, бяха законно приели финансова бариера спрямо онези от нас, които имаха желанието или необходимостта да посетят държавите им? Ама хич и не се интересуваха червен ли си, син ли си, мутра ли си или проститутка. Условието беше едно - да имаш ПАРИ. А много добре знаем, пък и те - още по-добре, кои имат пари у нас...
Човешките закони, Весан, не служат на Бога, а на Мамона.
Що се отнася до Исус Христос - мога само да добавя, че през същите тези 2000г., май онези, които си мислят, че разбират как учи Той, не отстъпват по брой на употребяващите посланията. Няма да бъда голословен - погледни колко различни църковни общности има. Всичките ДО ЕДНА - с претенции, че са единствената и непогрешимата. И че ако не си част от тях, става страшно.
Но, не искам да започвам спор. На всеки от нас е даден разум, дух и право на свободен избор. Нека ги употребим по предназначение. И - успех в начинанието!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.09.2011 @ 19:42:07
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, законите винаги са били писани и прилагани в угода някому - човек, група, клика, класа, държава... Прекрасно би било, ако може над всички тях да се възцари единен общ закон подчинен на принципите на хуманизма и човешкия разум, само че... живеем в реален свят!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от anonimapokrifoff на 17.09.2011 @ 00:28:34
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Весане, за това стихотворение! Лично на мен ми писна да ми навират в очите магистралите, ама какво да направят хората, като няма какво друго да кажат.


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 20.09.2011 @ 17:19:35
(Профил | Изпрати бележка)
Най-лесно е да се захванеш с нещо такова... винаги можеш да го изкараш на показ и да се тупаш в гърдите какво си направил!
Много по-трудно е да се захванеш с реализирането на дългосрочна непопулярна програма, която ще има стратегически ефект върху обществото, но резултата от която ще проличи след години... само че така по-трудно се краде и не се печелят гласове!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 21.09.2011 @ 11:14:53
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявай, но по време на криза само луд може да седне да прави дългосрочни програми. Те се правят при устойчиво развитие. След като не знаеш какви са горе долу параметрите на променливите, с които боравиш - и да изготвиш програма - какво от това?
След един месец ще изглежда смешна, а народът ще вика, че си го излъгал. :)))))
При криза се прави точно това, което правят нашите - търчи се нагоре надолу да се запушват дупки - и не се пропускат възможностите за външна помощ - а точно това е строителството на магистралите.
Ако можех, бих забранила на всички, които сега недоволстват от магистралите, да ги ползват след това. :)))))))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 26.09.2011 @ 13:50:52
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))))))))))))))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от angar на 20.09.2011 @ 05:45:07
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Стихотворението на Весан много ми хареса - то е и вярно, и силно, и стилно. А и съветът във финала е оптимистичен: че всяко зло е за добро, ако човек съумее да се възползва. "Песимистите смятат, че всяка жена е невярна, но оптимистите вярват, че е така!"
Хронологично стихотворението на Весан би трябвало да предхожда това на Красавица. А и Красавица в своето стихотворение е права, и нейната гледна точка може да я има и я има. Както казва Райсън, "и двамата сте прави".
Може би от Весан не е използвана най-точната дума: вместо "стига сте плакали", по-точно ми изглежда "Българи,стига сте псували!" И смисълът на лозунга на финала, би могъл да бъде по-друг: вместо ами какво ви пречи да грабите и вие, да бъде нещо като:
"Българи, стига сме плакали,
че страната ни стана на гьол!
Политиците и красавиците,
се оправят само с кол!"

И, за щастие, колкото и да се опитват да ги омаловажават или оклеветяват, за големите поети, какъвто е и Маяковски, имаме възможност да съдим не само по написаното от биографите им, а преди всичко по написаното от самите тях. Защо и как е написал стихотворението си "На Есенин", Маяковски разказва много подробно в статиите си "Как делать стихи". Едва ли има друго стихотворение, на което от самия автор, а не от критиците, да е направен толкова задълбочен и интересен - като урок за останалите поети - анализ. За никаква поръчка от компартията не става въпрос, а за "обществена поръчка", усетена от самия поет: да се даде оценка на жеста на Есенин във време, когато стотици негови фенове се втурват да се самоубиват, повтаряйки стиховете му:
"В етой жизни умирать не ново,
Но и жить, конечно, не новей." В друго стихотворение - в "Разговор с А.С. Пушкин", - Маяковски се изказва доста пренебрежително за Есенин: :Четеш Есенин - сякаш богослов е. Крава с ръкавици празнични ..." Есенин обаче се оказва по-любим и "по-дълготраен" поет от Маяковски, но това е друга тема. И двамата са велики.


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от krasavitsa на 20.09.2011 @ 06:20:19
(Профил | Изпрати бележка)
А мое ли да попитаме нещо, че тука ни се яви един въпрос, начи?
Кола за красавиците като от растителен или от животински вид го готвите?
Щото ако е от втория вид, немам нищо напреки, ебаси.

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 11.05.2012 @ 13:32:29
(Профил | Изпрати бележка)
Аз спирам да рева
и хващам гората,
там на края на селата
там дето дядо си почива
до бабата...

С кози, две, три
и прясно сирене
не ще да страдам
от насиране ;)


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 12.05.2012 @ 13:59:10
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти е сладко, Лео!
И аз смятам да хващам гората! :)))
Поздрави!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 15.05.2012 @ 16:17:51
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък като я хванах, та стигнах до една пещера [www.hulite.net] ;)

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 15.05.2012 @ 18:15:27
(Профил | Изпрати бележка)
И това е вариант за спасение! :)))

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от doktora на 15.05.2012 @ 11:11:54
(Профил | Изпрати бележка)
))))))))))))))))))))))))

Весане...хубаво, брат...остра сатира, злободневна, майсторски изпипана.

Но...питам, хех:

;) къдя я Дуган философина от Дръндар, варненско, дет зимА 2-3 милиончета като икспертин пу язовирите

;)...къдя я оня мадридски хитрец и комарджия който си зимА горите с надбавка, чи й мусала щеши да лапни...

...къдя я оня на когото първият му работен ден беше като министър председател...

...в сатирата ти, не за друго, а за да си точен и честен пред себе си като автор...
лично аз съм ги сатирясал в сайта още преди 4 години когато не се знаехме...

Светъл ден, майсторе на римата!
Док:)


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от lordly (lordly@mail.bg) на 15.05.2012 @ 11:32:26
(Профил | Изпрати бележка)
Аферим Докторе, тъй си е!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.05.2012 @ 10:21:46
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Док!
За "етническия шаман" Доган, за "мизерника със знатно потекло" от Мадрид както и за "послушните мекерета с чукундури на раменете" от столетницата съм писал тук (http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=60869&mode=nested&order=1&thold=-1) приятелю, още преди пет години.
Не ги долюбвам, но от това, че ги мразя тях не следва да обичам ГЕРБ... и те са от същото котило!
Пък и няма как в едно стихотворение да правиш политически анализ на целия спектър!
Светъл ден и на теб, Док!:)

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от doktora на 20.05.2012 @ 11:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
...да приятелю не следва...

прав си(

И бъди!
Док

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 21.05.2012 @ 13:35:06
(Профил | Изпрати бележка)
Жив и здрав да си, Док, и да ти е светъл деня!

]


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от milcho на 27.05.2012 @ 03:36:33
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Весане,
Ревали - се римува и с
абдали!!
Стига сте ревали като сте абдали,
зиме или лете Боко изберете!
:)


Re: Хей, българи, я стига сте ревали
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 28.05.2012 @ 12:05:47
(Профил | Изпрати бележка)
За жалост, Милчо, колкото и да е тъжно, май си прав... от години демонстрираме политическа недалновидност и късогледство, и избираме все погрешни управляващи, или пък драговолно се примиряваме с такива, попаднали незнайно (или знайно, но потайно) във властта, в очакване на добрия юнак спасител!

]