Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 847
ХуЛитери: 1
Всичко: 848

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до който и да е мой приятел
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Напоследък разсъждавам, драги ми приятелю, върху приливите и отливите в човешкото общуване. Спомних си за един случай преди време, когато аз настоявах да не правиш това, което си намислил, а ти настояваше на своето.
След известно време, наситено с мое упорство и твое колебание, ти отстъпи. Последвалите събития потвърдиха правотата ми. По онова време ти ми имаше доверие и нещата между нас вървяха сравнително гладко. Но с течение на времето, естествено, се промениха – всичко тече, всичко се изменя.
Промяната се състоя в това, че сега, след поредица подобни случаи, ти ми имаш абсолютно и пълно доверие, а да имаш пълно доверие някому изглежда е едно много отвратително и тежко бреме за теб.
Този някой, на когото се доверяваш напълно, този гад-приятел, е винаги на твое разположение, за да обсъждаш с него проблемите си. Винаги е до теб, каквото и да направиш. Помага ти, за да успееш, спира те да не грешиш. Казва ти честно мнението си къде и защо си сбъркал, как би могъл да оправиш нещата, а понякога дори и как да ги обърнеш в своя полза. Изслушва те търпеливо, когато имаш нужда, оставя те на спокойствие, когато имаш работа. Стои си там някъде и само чака да ти потрябва. Няма да те изненада изневиделица, няма да те предаде, няма да те смути, няма да те разочарова, неизменно доброжелателен и готов да освети живота и делата ти като изгряващо слънце. Не, не точно като слънце, защото слънцето грее за всички, а тази гадина грее само за теб. Имало е случаи да се опита да огрее и за други, но след предупредителното ти ръмжене броят им стига почти до нулата. Доволен си, но... дали пък не се опитва да те ангажира по този свръх хитър начин? Нещо те предизвиква непрекъснато да го предизвикваш, за да проверяваш наистина ли е така, все още ли е така и докъде точно стигат границите на позволените ти предизвикателства? А може би искаш най-вече да покажеш, че тази пълна приятелска отдаденост не представлява нищо особено за теб... сам по себе си ти си такава изключителна ценност, че дори се учудваш къде блеят другите и защо единствен той е прозрял тази толкова очевадна истина? И дали всъщност трябва да говорим за доверие, а не за оказване на чест? Всяко поредно предизвикателство представлява изискване на поредно потвърждение, а потвърждението е толкова приятно, че е почти невъзможно човек да преустанови предизвикателствата. А тази въртележка на предизвикателствата ми напомни за Том.
Том е котарак.
След като бях заявила на домашните си животни, че са ми напълно достатъчни на брой, за да гледам още, и известно време те се съобразяваха с това, един ден донесоха у дома този звяр.
Голям и сив, толкова спокойно се беше разположил в прегръдките на мъжа ми, че не беше ясно дали е толкова спокоен защото му се доверява, или защото не му пука какво ще му се случи.
Случи се аз да се разкрякам, напомняйки какво сме си говорили, срещу което получих хорови уверения, разнообразявани от солови колоратурни изпълнения, как никой нямало да допусне животът ми да се затрудни или работата ми да се увеличи, нека да го поохраним, я колко е слабичък... та накрая жестокостта ми се сломи и склоних да опитаме за няколко дни.

Гадината изобщо не се разходи из къщата, за да я опознае, както би направила всяка друга улична живина на нейно място. Цяла вечер си седя съвсем спокойно на дивана, където я оставиха след къпането, примижаваше, но от време навреме отваряше едното си око, което светеше като жълт прожектор, и оглеждаше цялата стая. А когато си легнахме, изобщо не се опъна на желанието на мъжа ми да го вземе при себе си в леглото. Аз му бях показала още от вратата – не съм твоят човек! Само от мен не беше получил цунки-гунки и сладки гальовни думички, докато цялото домашно войнство ахкаше около него колко бил сивичък, мекичък и много вероятно с благороден произход, а той приемаше суетнята им с достолепно и презрително безразличие.
И така, четях си книгата най-спокойно, а мъжът ми вече хъркаше, когато усетих, че завивката откъм него се понадига. Том изпълзя изотдолу, както съм виждала по филмите да правят войниците под град от куршуми, качи се върху мен, постоя за малко кротко, колкото да затвърди постигнатото, след което започна бавно и внимателно да избутва книгата ми нагоре. Хванах го здраво и го натиках обратно на мястото му. Нали му бях показала вече на кого може да разчита – не на мен, драги. Точно след две минути обаче процедурата се повтори. А после и потрети. Оказа се упорит. Добре, викам си, да видим какво точно искаш. Оставих го да бута книгата. Тя го захлупи и за кратко той остана така – разположил се във вдлъбнатината между гърдите ми, книгата като покрив върху него, присвил уши и затворил очи. След малко ги отвори и ме погледна в упор с жълтите прожектори. Погледахме се известно време и изведнъж в очите му се появи победоносна насмешка. А след малко ми намигна. Много мъжко намигване. Дори нагличко. Усмихнах се, сигурно си въобразявам, рекох си, а той протегна муцуна и подуши устните ми. Бре, мъжкаринът му нйеден, оказа се много хетеро котарак, не искаше да спи при мъж! Искаше женско! Предадох се и се обърнах настрана, той се намести някъде около скута ми и така прекарахме нощта, а на сутринта обиколи къщата и за голяма моя радост маркира де що му попадна из територията. Аз пищях неистово, домашните животни лазеха навсякъде да чистят и дезодорират, вечерта Том пак примирено легна в мъжки обятия, а след малко пак се измъкна и пак ми се качи. С оня поглед.
Този звяр знаеше кой е. Тотален мъжкар. Всичко женско наоколо трябваше да бъде покорявано и подчинявано и той го правеше – доколкото бе в котешките му възможности, разбира се. Това, че съм от друг вид не го смущаваше, същественото за него беше, че съм от друг род. И през ум не му минаваше, че ако досажда, застрашава съвместното ни съществуване и е доста вероятно да разклати сигурността на подслона и прехраната си – нещо, което успява да проумее всяко куче. И след като няколко вечери подред упорства да ме покорява и подчинява по този досаден начин, лишавайки ме от вечерната ми читателска доза, събрах сили и постъпих логично и закономерно. Наречи ме жестока, наречи ме коравосърдечна, но просто един следобед го сложих в един сак и го понесох навън. Той започна да протестира, да ръмжи и да дере едва когато ципът на сака беше вече почти затворен. Никак не беше очаквал такова развитие, явно беше и психолог и усетил по някакъв негов котешки начин, че не съм от подлите жени. Но беше късно, решението - взето и зарът – хвърлен. Не си направих голям труд, занесох го на около 300 метра встрани от блока, макар и да бях чувала много разкази за котки, изминали километри, за да се завърнат у дома. Щом отворих ципа, той сам изскочи от сака и хукна нанякъде, давайки си вид, че само това беше чакал.
Когато вечерта ме попитаха къде е, излъгах, че сам е поискал да излезе и не се е върнал. Тъй като по принцип не лъжа и лъжата беше демонстративна и нескопосна, стана ясно, че няма смисъл да се говори повече по въпроса. Спогледаха се и замълчаха.

Щях да забравя безвъзвратно този случай, ако след няколко месеца пред вратата на апартамента не се чу настойчиво мяукане. Явно някой не можеше да стигне звънеца. Отворих и видях Том. Но не беше сам, водеше приятелка. Не ме удостои с поглед, влезе бавно и спокойно, с достойнството на важна персона, разведе я да й покаже всички стаи, като че ли беше гордият собственик, след което клекнаха пред входната врата. Отворих я. Прекосиха бавно площадката и едва преди да тръгнат по стълбите надолу, се обърна и ме погледна. Насмешливо, с оня поглед. Не може да бъде! Този изключителен мъжкар владееше всички мъжки номера! Помнеше унижението и се опитваше да ми го върне!

Но беше пропуснал шанса си да стана негова приятелка. Беше решил, че неговите изключителни сивота, мекота и жълтоочие са гаранция за всепозволеност. Не пожела да разбере веруюто ми - никой не е по-голям от книгата в ръцете на човека. Дори хлябът, който доброволно споделям с другите.
Нищо лично, драги ми приятелю. В крайна сметка Том успя да остави следа в живота ми – ето, написах за него.
Макар написаното да е колкото за него, толкова и за мен.


Публикувано от alfa_c на 05.09.2011 @ 21:39:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:36:50 часа

добави твой текст
"Писмо до който и да е мой приятел" | Вход | 13 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до който и да е мой приятел
от nironi (nironi@mail.bg) на 08.09.2011 @ 09:56:36
(Профил | Изпрати бележка)
Мдам, завърна ме в една моя случка с котка и книга посред нощ, така и не узнах пола, но мъркането й в скута ми продължавам да усещам като вибрация и до днес )))


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 08.09.2011 @ 12:10:04
(Профил | Изпрати бележка)
Хе, написах, че се е сгушил около скута ми, защото никое животно няма да легне на върха на сгънати колене например, а винаги ще потърси ъгъл - няма никакъв друг намек.
С разказа за Том се опитах да вкарам и природата в човешките взаимоотношения. Сега като го чета, не съм успяла много, седи ми закърпено, въпреки че го мотах повече от седмица. Явно ми е трябвал поне месец. :)
Всичко се върти около приятелството, помощта, която си оказват приятелите, даването и приемането й и как могат да се променят отношенията, ако единият винаги дава повече.
Нещо такова исках да напиша.
Поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от zebaitel на 07.09.2011 @ 22:12:43
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно, че според англичаните "любопитството убило котката", ама Том не е точно котка, а котарак и освен това, до убийство не се стига, така че, отказвам да им вярвам на англичаните и се отдавам на четене на твоите писма! Къде по-интерсно е!
Абе, исках да кажа, че харесах разказа, обаче пуста логорея...!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 22:52:33
(Профил | Изпрати бележка)
Рей си, рей си лого-то, приятно е да ти се обаждат под съмнителните писания. :))))

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 07.09.2011 @ 22:31:43
(Профил | Изпрати бележка)
Мила Krasavitsa, снимката на "този звяр" ме убеди в достоверността на твоя разказ, а удоволствието от прочита е безспорно. Бих го сложила в хумористичния раздел заради усмихващата самоирония, премерена и претеглена така, че да да не натежава, но да напомня за себе си :)
Съгласна съм с теб, че котките са невероятно чувствителни, благодарни и паметливи същества. На село имаме котка Лора, която две-три години подред ражда в петък вечер, когато сме на вилата и тя може да разчита на вода, храна и сигурност за бебето си поне през първите два-три дни от живота му... После остава сама до следващата събота и неделя...


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 22:51:03
(Профил | Изпрати бележка)
Житейският ми опит засега обхваща само женско куче и мъжко коте.
Поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от angar на 07.09.2011 @ 18:32:46
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не съм ревнив,
но този Том ужасно ме нервира -
с това че и гърдите ти маркира!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 20:48:24
(Профил | Изпрати бележка)
Не си, не си ревнив... ма как бе, Боже...
а другото е - който както може.
:)))))

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от Markoni55 на 07.09.2011 @ 18:20:10
(Профил | Изпрати бележка)
Бях позачезнала нещо и се радвам, че с влизането попаднах на твоите писма. Естествена почвам с последното!!!!/ нали съм близнак / и после ще отида на другите. Не отдавна се пробвах в разказа, като естествено разказах истории от моя си живот с известна ирония. Най-неочаквано приятелка, чието мнение ценя ме посъветва да не ги публикувам. Разви теорията че истинския разказ трябва да е лишен от личното преживяване. Да е микс от образи - един или няколко измислени, но убедителни и т.н. Почти се бях отказала, но сега твоето писмо ме хвърли отново в размисъл. Толкова е свежо и в същото време сериозно. И всъщност, ако това не си ти е наистина убедителен образ, в който си влязла като в собствена кожа. Но и това не е важно, важно е другото около това, нещото заради което си струва времето отделено за прочитането и времето, в което с удоволствие се връщаш към текста за да си направиш своите изводи и асоциации. Поздрави!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 21:07:48
(Профил | Изпрати бележка)
Ако ме питаш дали написаното е едно към едно лично преживяване и описание на моята личност, не е. Доста по-мека Мара съм, а би ми се искало да не съм. :) Е, разсъжденията са си мои, естествено. Но едно е да си го мислиш, друго - да го направиш.
Сбърках с жанра, не е точно разказ, а по-скоро есе. Но класическите есета обикновено са доста досадни и допълних скучните разсъждения с този Том - та се получи някакъв хибрид. :)
Що се отнася до съвета на приятелката ти, принципно го споделям. Макар и понякога от точно описание на реални събития от живота ни да излизат доста добри разкази. Тънка работа е. :)
Поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 05.09.2011 @ 22:00:41
(Профил | Изпрати бележка)
Увлекателно и поучително! Сега вече зная повече за котките и за двукраките им домашни любимци;):)
Поздрави, krasavitsa!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 06.09.2011 @ 12:01:44
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
Поучително е, да. За котараците. Сак, цип и - вън. :)))
Поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от mariq-desislava на 05.09.2011 @ 23:28:28
(Профил | Изпрати бележка)
Доста материал даваш за размисъл на човек, това винаги ми е харесвало в твоите текстове, нищо, че не се обаждам.:)


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 06.09.2011 @ 12:04:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че си направи труда. Тук е мястото и аз да си кажа - и аз така. Чета те, харесвам и не се обаждам.
Не съм по похвалите, щото. :)))

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от anonimapokrifoff на 06.09.2011 @ 11:16:14
(Профил | Изпрати бележка)
Много изискана притча!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 06.09.2011 @ 12:07:15
(Профил | Изпрати бележка)
Мислиш, че на притча ли съм го докарала? Позамислих се за жанра, когато го пусках, като че ли напоследък ме избива на епистоларна есеистика. :))))

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 06.09.2011 @ 21:26:24
(Профил | Изпрати бележка)
Добрите текстове винаги са огледало на авторите си.
Дори и *криво*... но огледало! :) , :)

Всъщност затова те чета - за да видя теб.
Котаракът Том е само пейзажът (зад Джокондата :) , :) , :)

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
(най-интересна е усмивката... ти :) , :) , :)



Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 06.09.2011 @ 22:56:40
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, рядко успявам да не туря и себе си в текстовете си.
Може би трябва да направя експеримент само с пейзаж. :))))

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от 0805 на 06.09.2011 @ 22:31:45
(Профил | Изпрати бележка)
Е, и не само за него и теб. :)
Пък и веруюто ти е трудно за разбиране, камо ли за приемане. А как го споделям, ако знаеш! :))
Припомни ми сто неща с това писмо, и още двеста сами се наместиха, непоканени. И макар че съм сигурна, че стоиш там някъде и само чакаш да ми потрябваш като слушател, ще ти спестя излиянията си. Но веднага хуквам да звънна на един приятел! Така де, и това ако не е чест за него! :)))

Благодаря ти! :)


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 06.09.2011 @ 23:00:11
(Профил | Изпрати бележка)
Няма нужда да бързаш, той си седи там някъде и те чака. :))
Поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от azzurro на 07.09.2011 @ 11:11:19
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм се противяла срещу присъствието на домашен любимец защото се привързвам. Имам в къщи един звяр, като този. Прибрах го преди две години в началото на зимата с първите гадни студове. Беше ужасно болно коте на ръба на оцеляването. Идеята ми бе само да го спасим и после отново навън, но не се получи остана завинаги. И това лято при нашествието на всички останали/ домашни зверове /както ги наричаш в къщи, повтарях на глас, че това е най- доброто и самостоятелно животно което не иска нищо от мен, за разлика от останалите. Това което разказваш или по- скоро тънкия конец който подръпваш и разплиташ стигайки до самия край е хвърлянето в размисъл за всичко в нас и около нас. Удоволствие е всеки един твой разказ. Знаеш как да го направиш. Поздрав!!!!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 12:22:32
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
Подръпвам, та дано от коментарите изпадне някоя по-зряла круша от моята.
Благодаря и поздрави!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 07.09.2011 @ 11:29:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Много внимателно трябва да се подхожда с приятелите. :-)))) Враговете са много по прогнозируеми. Този гад-приятел... :-)))) Знаеш ли? Всъщност има един вселенски, както казват вещите по вселенските неща, принцип: "Не прави непоискано добро!"
Поздрав!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 07.09.2011 @ 12:30:34
(Профил | Изпрати бележка)
Тя е дълга... много работи са казани. Ще се опитам да си изложа разсъжденията в някое следващо писмо. :)))
Благодаря!

]


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от verysmallanimal на 09.09.2011 @ 00:14:50
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен текст, който позволява различно тълкуване - и това няй-много ми харесва:) Сърдечен поздрав!


Re: Писмо до който и да е мой приятел
от krasavitsa на 09.09.2011 @ 10:07:19
(Профил | Изпрати бележка)
От минусите изковахме плюсове?
Понякога читателят е много благодарно животинче. :)))
Поздрави!

]