Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 542
ХуЛитери: 5
Всичко: 547

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: VladKo
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУлов край морето - 5
раздел: Разкази
автор: tomatroev

Иронизирам. Но най-добре иронизира Историята. Или, още по-общо - Природата, ако щете дори - Бог...
Ето я сега Божията ирония:

Чакахме да дойдат американците, нали? Новият ни Голям брат отвън Атлантика?
А сега, след двадесет години, е пълно с руснаци и украинци!
Аз съм живял тридесет години по тоталитарно време. Но през целият си живот не съм виждал толкова много руснаци по Черноморието, колкото за последните три месеца.
Сутрин, ако тръгнеш по Главната улица на малкия град, ще помислиш, че си в Русия. Около тебе се чува само руска реч! Вечер, пред входа на някоя нова кооперация или хотел край морето може да видиш и чуеш как пияна рускиня ругае мъжа си и го налага здравата по главата! Неповторимо изживяване!
Ние тука си ги знаем местните пияндета, но те си пият кротко в точно определени кръчми... Стават понякога вечер изпълнения, то трябва да ви кажа, че братушките са друга работа!
Първо дойде украинската мафия. Украинската мафия вкара първите контрабандни цигари през бургаския порт, построи първите големи, луксозни хотели, в градчето се появиха първите луксозни проститутки - нещо невиждано дотогава!
Украинците бяха като Невидимият на Едгар Алън По: никой нито ги вида, нито ги чу. Някакви местни хайвани, обикновени момчета от крайбрежието ги "представляваха" и "отговаряха" за хотелите. Бяха късметлии, защото с украинските мутри се случи същото, каквото и с нашите - за има няма пет години в "смутните времена" се изпозастреляха едни други и хотелите се оказаха изведнъж българска собственост!
Това беше само едно начало.
Сега край плажната ивица в някогашните вонящи стари солници и блата изникна един цял руски град: огромни бетонни постройки, сякаш всеки е искал да покаже по-голяма мощ и да надмине другия. Фирми, магазини, офиси, всичко е на руски.
"Мама - говори до мен рускинята от телефонната кабинка - здес можно купит апартамент для милион рублей!"
Казва го това, сякаш един милион рубли са хилядя лева! Пък може и така да е за тях, знам ли?!
"Марожнъй в болгарии очень хароший..." - продължава рускинята. Все едно, не са виждали сладолед през живота си...
Телефонистката до мен, обаче, се видя в чудо. "Здесь дешевле?" "Дешевле, дешевле!" - казва тя. И наистина е така. Кабинките са през БТК и всичко е супер евтино. Рускинята говори вече час, час и половина, два и накрая броячът показва 12,50лв.... "Сколька стоить?" - пита рускинята и вади пртмонето си. "Сто двадесет и пет лева!" - отговаря телефонистката. И наистина би трябвало да е толкова за този двучасов разговор... но броячът показва друго и рускинята не е вчерашна! "Здес паказъйвает другое..."
На другият ден идва мъжът на Телефонистката, слага външна антена и прекарва всички телефони през Интернет, където броячът отброява двойно по-бързо... Дешевле, а? На ви сега, руснаци, едно дешевле...
Лакмус за сбърканият ни преход се оказаха пак руснаците. След "прехода" спряхме да изучаваме руски език първо във вузовете, след това руският език отпадна и от програмите на средното училище, а накрая и от началното... Допреди две години в българските училища учеха руски език само циганчетата, вместо английски... Циганите само спечелиха от това, защото пък после, през лятото, идеално се оправяха с рускините, докато българските "гларусчета" не разбираха и бъкел от езика им... И ние сме сваляли навремето чехкини на плажа, ама сме се разбирали с тях на руски!
На плажа мангалът има още едно предимство - може да мине просто за човек с добър тен на кожата... и колкото и да ги убеждаваш, че "цигань очень пахнет!", те си ги харесват и току виждаш вечер как някакъв кирлив дребен мангал е прегърнал през кръста бяла, висока и кръшна рускиня, говори и нещо на ухото и я води към дискотеката...


Публикувано от viatarna на 31.07.2011 @ 16:01:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 10:29:20 часа

добави твой текст
"Улов край морето - 5" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Улов край морето - 5
от sineva на 31.07.2011 @ 21:23:38
(Профил | Изпрати бележка)
Така си е!
А руснаците са оправни хора, както циганите.
Поздрав, Тома!:))))


Re: Улов край морето - 5
от tomatroev на 01.08.2011 @ 14:49:02
(Профил | Изпрати бележка)
Част от пейзажа са, ще допълня още малко картинката...

Хубав ден, Синева!

]


Re: Улов край морето - 5
от Danielita на 31.07.2011 @ 21:29:00
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Тома Верни! Богатите руснаци са навсякаде по света. Също и учените руснаци, с изтекли мозъци. Какво да се прави, кой каквото улови в мътната вода. Няма вече нации и национално достойнство.
Поздрави! Дани


Re: Улов край морето - 5
от tomatroev на 01.08.2011 @ 14:57:03
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Дани!
Радвам се, че си тук!
Да, промени се света, аз тук само описвам това около мен, в някои детайли понякога ни се откриват истини...

Тома

]


Re: Улов край морето - 5
от verysmallanimal на 01.08.2011 @ 22:37:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ндаааааа.....:):) Мангал да си сега! (или, в краен случай - рускиня) :)


Re: Улов край морето - 5
от na_de на 02.08.2011 @ 02:57:12
(Профил | Изпрати бележка)
Дешевле, а?.... :))))))))))))))))
Ама прав си, Тома, сега и циганите/ ромите, хайде, и билингвите ще ги нарека/, отказват да изучават руски език...., смятай, какво да говорим по- нататък! И дали не са прави, а? Май да! :))))

С голям интерес чета !:)




Re: Улов край морето - 5
от tomatroev на 05.08.2011 @ 17:39:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, вярна ми читателко, ще продължа, ама друг път! )

Успехи и спорен ден!

]