Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 568
ХуЛитери: 3
Всичко: 571

Онлайн сега:
:: VladKo
:: LioCasablanca
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗАЩОТО на любовта
раздел: Есета, пътеписи
автор: ra4e-ton

– Защо се влюби точно в него? – ме пита приятелка.
Защо? Неподходящ въпрос. “Защо” предполага логическа мисъл, решение. Разум. “Защо” изисква причина. А любовта не е причина... тя е следствие.
Любовта е онова, което става с нас след нелогична, емоционална вихрушка, която ни избира и белязва... не ние нея.
Не мога да обясня причините. Аз самата съм следствие. Аз съм по-млада, по-чувствена, по-свободна, по-луда, по-жива, по-добра, по-вдъхновена, по-дива... Това са последствията, резултатът от едно емоционално нападение, срещу което бях безсилна. Защо е избрало мен? Не знам. Имах ли избор да му се противопоставя? Не мисля. Омагьосващо, могъщо и първично е. Като чудо. Идва и те променя, без да пита, без да се интересува от последиците... и в никакъв случай – от реалността. От разумните причини, от сходствата на характерите или интересите... Просто така, като безразличен океан, който помита зажадняла суша, заличава я и я пренаписва отново. Оставя я тръпнеща, въздишаща и замечтана, жадна за още и още... пристрастена. Заразена с магия, с живот...
Чувствам се заразена. И болна от крайности, от небе и подземие, които се редуват с такава бързина и безочие, че погледът ми неконтролируемо губи идея за хоризонта. Щастие и нещастие се редуват мигновено, асансьорно... Болестта и лечението имат едно и също име. Неговото име. Присъствието и отсъствието му са стрелките, с които измервам времето си, с които запълвам пропастта в себе си. Светът има една ос и ако не се върти около нея, изобщо не се върти и става бодливо неподвижен. Непреглъщаем. Секунди, часове, дни стържат ръждясало в съзнанието ми... или устремно летят на вълшебно килимче към залеза, изгрева, безвремието... Зависи от неговото съществуване.
Аз, цялата аз, съм сведена до реакция. До биологично и елементарно същество. Дишам, издишам. Туптя, не туптя. Зависи от него. Но съм жива във всеки един нюанс на живото. Светя от радост или скърцам от болка... но съм жива. И затова не съжалявам. Затова не се интересувам от “защо”...
И все пак – защо ли? Защото мисля, че най-страшното нещо в живота е да не си достатъчно жив. Да си забравил какво е да си жив. Да си забравил милувката на вятъра в крилата ти, да си забравил еуфорията на безтегловността, да си забравил колко е хубаво да бъдеш неразумен и свободен... Ето затова се влюбих. Защото съм орисана да вкусвам живота и да не забравям...
Сега получи ли своето “защото”?...


Публикувано от alfa_c на 26.05.2011 @ 18:01:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ra4e-ton

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 22:12:40 часа

добави твой текст
"ЗАЩОТО на любовта" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: ЗАЩОТО на любовта
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 26.05.2011 @ 18:19:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Заслужава си даже страшния съд след това :))
всяка минутка безтегловност...


Re: ЗАЩОТО на любовта
от ra4e-ton на 26.05.2011 @ 21:33:52
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, щастието е в глупостта... без която не бихме били човеци :)))
Поздрави! :)))

]


Re: ЗАЩОТО на любовта
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 26.05.2011 @ 19:48:23
(Профил | Изпрати бележка)
Ако влюбеност е диагноза, това е първото нейно смислено описание и обяснение. С тая теза и дисертация можеш да напишеш, сеpиозно говоря!
Поздрави, Раче, и нека лирическата не спира да вкусва...
:)))


Re: ЗАЩОТО на любовта
от ra4e-ton на 26.05.2011 @ 21:32:25
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Vladun! Много точно си забелязал, че всъщност описвам влюбеност, а не любов; макар първото да е стъпка към второто, а второто не винаги да е завършек на първото :) Позволявам си тук да ги припокривам само защото влюбените много силно усещат и вярват в чувството. Иначе за мен разликата между двете е много ясна и осезаема...
Благодаря ти за прочита и мнението! :)))

]


Re: ЗАЩОТО на любовта
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 27.05.2011 @ 09:08:37
(Профил | Изпрати бележка)
Познаваш цвета на думите, усещаш дишането им, знаеш как да изградиш с тях мост между себе си и читателя и го правиш по прекрасен начин, Тони!
Възхищавам се! И на поета, и на есеиста в теб!


Re: ЗАЩОТО на любовта
от ra4e-ton на 27.05.2011 @ 21:21:56
(Профил | Изпрати бележка)
А за мен твоите думи означават много, умееш да ме ласкаеш така, че почти да се възгордея и същевременно да се засрамя, защото не е възможно да се отнасят за мен... Благодаря ти, Миме! :)))

]


Re: ЗАЩОТО на любовта
от tstoni на 28.08.2012 @ 01:34:22
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля , че това е голяма глупост! Едва ли е редно когато си омъжена, имаш детенце и обичаш "според думите ти" ,
мъжът си да се занимаваш с подобни глупости! Не е редно, особено когато обричаш целия си живот на провал!


Re: ЗАЩОТО на любовта
от ra4e-ton на 27.05.2013 @ 12:10:11
(Профил | Изпрати бележка)
........................

]