Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 2
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБезименният пръст
раздел: Произведения за деца
автор: elenasim1

- Бабо, бабо искам да ти кажа нещо! - тичешком, с разперени за прегръдка ръчички, идваше към мен малкото ми внуче.
- Кажи, слънце мое! - казах с обожание в очите си и добавих. - Какво е това нещо, което те е развълнувало толкова много?
- Днес научих имената на пръстчетата. Този е показалец, този е палец, среден, кутре и този тук е най-странният. Казва се безимен. Можеш ли да ми обясниш, защо са го нарекли така? - каза задъхано милото ми внуче.
Бързо започнах да прехвърлям разни историйки в главата си, за да измисля някакво разбираемо за малкото му мозъче обяснение. Детето ме гледаше с такова любопитство, изписано на лицето, че не ми оставаше голяма възможност за мислене.
- Добре, ще ти разкажа моето впечатление за значението на името на безименния пръст.
Внучето ми се настани удобно в скута ми и зачака търпеливо.
- Имало едно време преди много, много години едно кралство, където кралят бил много проклет. Той имал пет сина, от които само единият приличал на него. Във всичките му лоши дела му помагал. Очаквал, че когато баща му остареел един ден, щял да му остави на него кралството, за да го владее. Но, не щеш ли, кралят заболял тежко и рухнал за един ден. Така кралството нямало обявен владетел и трябвало да се избере такъв от петте братя.
Среден бил най-големият. Показалец и Имен били по-малките, а Палец и Кутрето най-малките.
Изненадващо за братята, в деня на заболяването на баща им, съседното кралство им обявило война. Всички били много притеснени, само Имен бил готов за битка. Искрено се надявал да бъдат погубени братята му, за да стане той владетел. Заговорнически се измъкнал от палата, преоблечен като човек от народа. Отишъл в близката гостилница, за да разбере какво е положението в кралството. Седнал на една маса и се заслушал в думите на хората.
- Братята ще са единни, ако Имен не ги насърчава и използва проклетията си, за да се превърне войната в по-размирна! – рекъл възмутено кръчмарят, който пълнил чашите за жадните работници, трудещи се всеки ден, за благото на кралството.
- Така е! - рекъл един старец от масата, която била близо до тази на самия Имен. - Но, според мен, ако са обединени, ще се потули всичко и ние ще сме добре, и те ще са добре. Да речем, че петте пръста на ръката ни са петте братя и се трудят така, както се трудят ръцете ни. Със всеки изминал ден ще могат да сътворяват още и още идеи. Вижте човешката ръка докъде е стигнала. Издигнали сме палати, грижим се за реколтата, учим се да пишем и още много, много други неща, които тепърва ще изграждаме. Малко ако си приличаха братята със пръстите ни, щеше всичко да приключи добре.
- И така ще бъде! - провикнал се Имен.
- Ти кой си, човече, нов ли си тука? Как се казваш? - рекъл кръчмарят.
- Аз съм Безимен! Нямам нужда от лошата слава... - Казал Имен и хукнал като опарен към палата.
Когато влязъл в кралската зала за съвещания, видял четиримата си братя във отчаяние. Никой от тях не искал разгара на тази война. Всеки един търсил варианти как да премине всичко мирно и кротко.
- Слушайте, братя! Аз ви забърках в тази война и аз ще ви измъкна от нея! - рекъл на един дъх Имен.
Братята му го изгледали недоверчиво. Никой от тях не виждал смисъл да повярва в думите му.
- Знам, че досега ви показвах лошата си страна, но от днес нататък няма да е така. - обърнал се и излязъл от залата.
Приготвил си една чанта с малко храна и скришом се промъкнал от палата.
Палатът бил построен върху тайнствен проход, който водел в другото кралство. Преди години владетелите на двете кралства били двама неразделни приятели. Но децата на тези двама приятели били от малки смъртни врагове. Бащата на Имен ненавиждал владетеля на другото кралство, защото се отличавал с добротата си. Имал пет прекрасни дъщери за задомяване. Бащата на Имен искал да открадне петте принцеси и да ги принуди да се омъжат за синовете му. Така си мислел, че ще има контрол над всичко. И това довело до решението за обявяването на войната между двете кралства. Имен знаел всички тайни на баща си и всички лукави идеи, които се появявали в главата му. Смело се изправил пред добряшкия владетел и му обяснил, че всичко се обезсмисля със смъртта на баща му. Братята му ще се съгласят на мирен договор между двете кралства и животът ще си продължи по обичайния му досега начин. Кралят се зарадвал много от мирния разговор, който бил провел със пратеника. Защото той помислил Имен за пратеник и му рекъл.
- Мир да има благовести му! И ти да им пратиш хубавата новина, но преди да си тръгнеш, ми кажи, как се казваш?
- Аз съм Безимен... - рекъл и добавил. - ... за да не нося лошата слава.
Кралят се усмихнал и разбрал. Изпратил с дарове Имен и го поканил да направят заедно пиршество. Това пиршество продължило може би и до днес. Никой не знае. Но Имен си взел поука, че сам със лошотията си не ще прокопа, а братята му останали толкова изумени от постъпката му, че обявили Имен за Безимен, за да се заличи лошата му слава. Хората толкова им се радвали на задружието им, че нарекли техните имена на пръстите на ръцете ни. И така и до днес, това странно пръстче, където казваш, носи името си с гордост.
- Бабо, ами принцесите, не са ли се оженили за братята? - рече всезнаещото ми внуче.
- Ами, ако ти харесва идеята, че са се оженили, нека ги оженим... - казах аз, като не можех да спра да се смея.


Публикувано от alfa_c на 15.05.2011 @ 11:06:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   elenasim1

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 17716
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Безименният пръст" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Безименният пръст
от sineva на 16.05.2011 @ 21:38:21
(Профил | Изпрати бележка)
И аз бях там, и им се радвах на щастието.
Харесах приказката ти, Ели!
Всъщност много интересна интерпретация, как злото, може да се превърне в добро.
С обич, мила!:)


Re: Безименният пръст
от elenasim1 на 20.05.2011 @ 21:44:53
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че ти хареса!!!
Прегръдка от мен!!! :-)

]