Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 1044
ХуЛитери: 3
Всичко: 1047

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Heel
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВарна, хубава Варна
раздел: Други ...
автор: anonimapokrifoff

Заглавието е брилянтен пример за клише, но трудно ще се намери по-точно определение за Варна. Когато вечер идваш откъм Бургас, още преди да стигнеш Аспаруховия мост, красотата й те поразява – сякаш небето е подарило звездите си, за да украсят шията на залива. Доскоро се твърдеше, че тя е най-доброто място за живеене в България, но точно Бургас й отне титлата. Щом казват, сигурно е добър, само че никога няма да притежава нейната неописуема, преобръщаща сърцето ти прелест – просто е невъзможно да се случи, сам Бог е решил това.
Признавам си, че малко ми е трудно да пиша за днешна Варна, града на мутрите и моловете. Както навсякъде в родината, бабаити с колоритни прякори от фауната и флората си живеят необезпокоявани, някои от тях даже се трансформираха в уважавани бизнесмени. И тук обикновените хора не се простират, а все повече се свиват на непрестанно окъсяващата си черга. Здравеопазването е в критично състояние, болниците редовно захранват погребалните агенции. Тук са и най-псуващите шофьори в държавата – заради разбитите улици.
Градът е препълнен с народ не само през сезона: и Добруджа, и Лудогорието са се изсипали тук. Мизерията тласка хората към по-големия град, а конкуренцията за работно място е убийствена. Строителството доскоро беше неистово – пълно е със сгради, залепени една до друга, също като парченца от пъзел. Измъкнеш ли се от кварталите около центъра, истински можеш да си поемеш дъх чак във Виница, Аспарухово или Галата. Както казват варненци, заприличало е на София...
Колкото и да се опитват да опростачат Варна, че да напомня силиконова фолкпевица, трудно ще й отнемат естествената красота. Паралии окупираха плажната алея, бетонираха я и я нацвъкаха със заведения, от които гърми или чалга, или македонско. Пясък почти не остана, но морето и бризът са си там. Стои си и Морската градина – невероятно апетитна хапка, но толкова голяма, че ще затъкне всяко алчно гърло.
Спомням си най-колоритния плаж – Офицерския, точно под Морското училище. Многобройните стълби към него се виеха през прохладата на гората, с която беше обрасъл брегът. Долу чакаха горещият жълт пясък и прозрачното море, в което плуваха стада малки рибки. Тук се ловяха най-вкусните скариди, а мидите, печени на тенекия, не могат да се сравнят с нищо на света. Няма го вече този плаж, сега варненци бягат към Фичоза или Паша дере, но сигурно скоро и на тези места ще им бъде видяна сметката...
Различна е и градинката на Севастопол. Някога отсреща имаше кръчма със същото име – много отдавна я няма, но названието й се превърна в топоним. Сега дърветата са окастрени и се мъдрят някакви нехарактерни за местния пейзаж палми в саксии. И до днес варненци си определят среща тук – на крачка от морето.
И друго знаково място – Колелото, което хем разделя българите от циганите, хем ги свързва: там къщите са смесени. Гледка към Максуда има от улицата до канала: потресаваща беднотия и невъобразима мръсотия. Този квартал винаги е бил опасна и затворена територия – обхождах го преди години, докато учителствах в „Елин Пелин”. Придружаваха ме няколко циганчета и през 5 метра отговаряха на въпроса кой е с тях. И тогава много от мъжете си сваляха шапките – заради това, че им уча децата. Беше в един съвсем друг живот, в който малките циганчета ходеха на училище, а възрастните роми работеха. Днес Максуда е депо за дрога, населението му проси и краде. Мисля си за моите българчета, турчета, циганчета, еврейчета и арменчета, които учеха заедно и играеха заедно. Какви ли хора са днес?
В началото на юни е вълшебно покрай ВИНС-а /и той вече е с друго име/ – уханието на липите се смесва с аромата на море. Или да се запилееш през лятото по напечените улички на Гръцката махала, да минеш покрай Римски терми, да влезеш в „Малката Св. Богородица”... Преди време тук служеше един сладкодумен свещеник и старата църквица беше най-предпочитаната за венчавки и кръщенета. Отецът говореше завладяващо на разбираем език, но се оказа, че не било по канона: разпопиха го, а той продължи да си носи расото...
Никъде не изпитвам толкова силно чувството, че се завръщам у дома, както когато вървя към една от улиците на "Левски". Вече 15 години не живея тук, но времето преди тях прекарах в този квартал.
На гости съм на жената на починалия ми братовчед. На четвъртия етаж съм, а бившият ми апартаментът е на шестия. Абсолютно същият. Тук не се пуши и излизам на балкона. И да затворя очи, пак зная каква е гледката: улица „Мир” се влива в булевард „Левски”, до морето са двайсетина минути пеша. Вдясно под мен е старата ни триетажна къща, която ни отчуждиха – сега е стоматологична поликлиника. Виждам верандата, но орехът пред нея отдавна е отсечен. Някога отгледахме с брат ми една малка гугутка, паднала от гнездото. Учехме я да лети, като я подхвърляхме нагоре. Тя размахваше крила и кацаше на ореха. После, след като укрепна, пак се връщаше, но един ден изчезна.
Чудесното бяло вино ми пресяда...
Дворът ни беше 6 декара, поне два от четирите блока са в наша земя. Струва ми се, че помня всяко камъче. От едната ни страна, зад гъстия плет от лески, беше чифликът на адвоката Сивко, от другата – пак бивш чифлик с островърх покрив, домът на съученика ми Христо. Улицата беше засенчена от надвесени над нея акации – днес не е останала нито една. После беше дерето с каменни прагове и чиста вода, в която ловяхме попови лъжички. Нагоре бяха лехите със зеленчуци на Стефан Градинаря. Някой беше изхвърлил в дерето котило, Христо го намери – едно от котенцата беше със счупени задни крачета. Превързахме го и им носехме мляко...
През зимата се спущахме с шейни по баира, а щом се затоплеше, почваха кървавите битки с долната махала. Въоръжавахме се с лъкове и с прашки – много болеше от металните скоби. Враговете ни рядко се осмеляваха да нагазят в наша територия, но пътят ни за училище минаваше през тяхната и редовно отнасяхме някой и друг удар от хвърлен изневиделица камък.
Колкото и твой да чувстваш целия град, в него има място, което е най твое. Моето е точно тук. На заминаване не се сдържах и отидох до къщата. Дървото, извисило се сякаш от основите й, трябва да е от нашите – едва ли е засадено после толкова близо. Докоснах го – докато ние сме били тук, то тъкмо е показвало зелено връхче от земята.
Хората обикновено не усещат кога свършва детството им, но аз помня точната дата и къде: на 9 януари пред входната врата на тази къща. Сега е метална, някога беше дървена. Всичко беше потънало в сняг. Студ. Връщах се от магазина, носех сирене. Бях на 12 години. Брат ми отвори, вторачих се в очите му, зелени като на татко, и казах: „Баща ни е умрял”. Никога няма да проумея откъде знаех – той наистина е бил мъртъв от няколко часа след трудова злополука в Бургас.
Преди това... Краят на лятото е, скоро трябва да тръгнем на училище. Връщаме се от село, където три месеца сме търчали на воля с копанарчетата. Така и не научихме езика им, защото пред нас говореха само на български. Мъчно ни е и ревем, а сълзите оставят светли браздулици по отдавна немитите ни лица. Изведнъж изгрява Варна – умопомрачително красива. Баща ми подкарва на зигзаг, колата сякаш е залюляна от морски вълни. Запява с глас, дрезгав от цигарите „Варна” : „Варна, хубава Варна! Варна, обичам те!” Но това е друга история – за обувки със звънчета, която, ако Господ ми даде дни и сърце, може и да разкажа.


Публикувано от alfa_c на 11.05.2011 @ 21:55:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 19412
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Варна, хубава Варна" | Вход | 21 коментара (45 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Варна, хубава Варна
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 13.05.2011 @ 20:32:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
С риск да ме оскубят почитателите ти – я не се смей, рискът е сериозен, скалпът ми вече започна да се клати! ;) – мисля, че съчиненията ти губят, когато вкараш в тях гражданска нотка. Или политическа, или каквато там се нарича. Освен ако не са специално такива. Не знам дали добре се изразявам, не умея да критикувам хубавото. Просто го чувствам в още един-два твои текста и ми е странно в комбинация с другото в тях.

Защото начините, по които бъркаш в определени анатомични части и вадиш аорти, е впечатляващ.
Защото ако замениш Варна с произволно родно селце, дори и без море, ще е пак толкова красиво. С извинение за разочарованието...
Всъщност, не мисля, че има тема, от която да не можеш да направиш наистина качествен текст.
:)


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 13.05.2011 @ 21:04:47
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно е, че съм аполитична натура - дори не гласувам - и навярно ми личи. Щом казваш, че текстовете страдат, сигурно е така - трудно ми е да преценя, защото те във всичките си части са си мои. Когато пиша, не се замислям за стратегии и похвати, което, разбира се, си е чиста проба мързел или неграмотност: в моя случай наистина е по-скоро първото. И да не ти пука за скалпа - тук индианци няма.

]


Re: Варна, хубава Варна
от mariq-desislava на 13.05.2011 @ 08:00:05
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че всеки може да припознае своя роден град тук, като един същий събирателен образ. С една малка разлика обаче - моята уличка в Русе е застинала във времето, такава е, каквато я помня от дете (едно голямо чудо:) Във Варна винаги съм се чувствала особено, действа по странен начин този град, някак те кара да се усещаш като у дома си.


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 13.05.2011 @ 20:00:04
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми, че Варна те кара да се чувстваш така.

]


Re: Варна, хубава Варна
от shtura_maimunka на 12.05.2011 @ 22:15:25
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Надявам се, всички, които прочетат този разказ, да го усетят така, както аз, Доки и Уф-и го усетихме!
Стискам ти ръка!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 22:39:58
(Профил | Изпрати бележка)
Който няма море във вените си, трудно ще го усети. Благодаря ти за прочита и коментара!

]


Re: Варна, хубава Варна
от ANG на 30.05.2011 @ 20:20:51
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
добър разказвач си

а иначе, спомените са болест, според мен (де да можех да ги избегна)


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 30.05.2011 @ 20:23:38
(Профил | Изпрати бележка)
Не зная дали са болест, но със сигурност могат да разболяват.

]


Re: Варна, хубава Варна
от Ufff на 12.05.2011 @ 14:55:40
(Профил | Изпрати бележка)
Ох! Светна ми на душицата от този текст. Спомни ми и времето, в което хрупкавите картофки не се наричаха чипс.
Благодаря ти!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:51:22
(Профил | Изпрати бележка)
Светнало ти е, защото си пристрастна - все пак си ми градска.

]


Re: Варна, хубава Варна
от verysmallanimal на 12.05.2011 @ 12:27:09
(Профил | Изпрати бележка)
Neveroyatno!!! Grabna me i me zaprati...ne znam kqde:) Kogato chovek pishe za neshto blizko do sqrceto mu, kogato opisva svyat, kojto poznava i koyto mislite mu obitavat - togava stava taka - poluchava se idealniyat tekst.
A, i drugo - Ne edno i dvbe leta kato yunosha bleden sqm prekaral na Oficerskiya...i ne edna i dve mastiki sqm izpil na Trifon Zarezan - veche kato ne tolkova bleden...:):):)
Ogromna blagodarnost za udovolstvieto, koeto izpitah i trite pqti, kogato go chetoh!!!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:53:49
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, механата "Трифон Зарезан"! Пет лева в джоба и си цар. Умишлено не вкарах курорта в писанието, защото той, колкото и да е неделима част от Варна, все пак си има собствен живот.

]


Re: Варна, хубава Варна
от mariniki на 30.05.2011 @ 14:43:12
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
толкова ми е близко и сродно...затова, ме разплака...
моят град е друг...но останалото е абсолютно същото...
и песента помня...Варна, хубава Варна...неверооятно
преживяване са твоите разкази, anonimapokrifoff...
сърдечено те, поздравявам...а ти, имаш и дни,
и сърце...продължавай да разказваш...


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 30.05.2011 @ 20:07:18
(Профил | Изпрати бележка)
Дано да си добър пророк!

]


Re: Варна, хубава Варна
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 11.05.2011 @ 22:08:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много хубав разказ, Анонимче...
Варна е чудна. И хубава, хубава, хубава... а красотата и - непреходна, въпреки днешните нещица дето опитват да я променят. Не могат, духа и е чуден. И с Бургас не може дума да става за сравнение :)) там "живеят" щото евтино и лесно всичко.
А аз... като тебе, и дървена портичка си имам в сърцето, и вечни спомени...

!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:55:23
(Профил | Изпрати бележка)
Изразявам абсолютно съгласие с теб относно конкуренцията между Варна и Бургас - просто такава реално не може да има.

]


Re: Варна, хубава Варна
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 11.05.2011 @ 22:13:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Някъде четох, че родното място не е дадено случайно, както нищо друго случайно няма на този свят, и човек се чувства най-добре там, където е роден. Има много да си боледуваме бягствата. Аз съм от 34 години в София и не мога да изболедувам града си. И няма да го изболедувам. С мен ще си отиде тази болка.
За Бургас и Варна можем да спорим, но предпочитам очи, в очи. :-))))))))) По Великден 2 пъти бях във Варна и така се случи, че е възможно и в бъдеще по-често да ходя във Варна, отколкото в Бургас, където имам само гроба на мама и татко, но Бургас е по-хубав. :-)
Поздрав! Хвана ме за гърлото!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:57:53
(Профил | Изпрати бележка)
Съвсем скоро, ако е рекъл Бог, очи в очи ще се хванем за гушите:))))) Доста са красивите градове в тази държава, но Варна наистина е целуната от Него.

]


Re: Варна, хубава Варна
от ASTERI на 11.05.2011 @ 22:32:22
(Профил | Изпрати бележка)
За сетен път се убеждавам, че едни от най-хубавите неща които са писани, са произведенията свързани с болката по родния край...
Винаги е истинско до сълзи! И как хлъцва сърцето от милост...
Приеми и моите поздрави!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:58:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Астери! И - права си.

]


Re: Варна, хубава Варна
от Hulia на 11.05.2011 @ 22:38:51
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Толкова затрогващо си описал тази хубава Варна, която май всички обичаме, а в същото време толкова мили и сродни са детските ни спомени, независимо от родното място...
* * *
Но...във Варна диша наистина една невероятна духовна атмосфера:)))


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 19:59:27
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че я усети.

]


Re: Варна, хубава Варна
от krasavitsa на 11.05.2011 @ 23:02:48
(Профил | Изпрати бележка)
Като си спомняш милно за Варна, нужно ли е да хвърляш камъни по София? :)))
Понеже освен в София не съм живяла другаде, и аз си имам своите спомени, свързани с туй или онуй място. Само че, не знам защо, никак не страдам, че в града има много промени, дори се радвам. И, честно казано, както София, така и Варна в детските ми спомени са отвратителни запуснати градове със стари неподдържани къщи с олющени мазилки - дотам, че беше много по-престижно да се живее в нов блок из комплексите, които сега псуваме на корем.
Но понеже всичко тече, лесно си представям как след години някой ще си спомня милно за родния мол, където... и т.н. :))))))))


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 20:08:47
(Профил | Изпрати бележка)
Първо: наистина не е регионален патриотизъм, а просто любов:))) Второ: не хвърлям камъни по София, защото рискувам да ми паднат на главата /засега живея в нея/. Трето /то е най-дълго/: след години, когато домашният робот получава съответния моден парцал, произведен от робот и доставен от робот, но предназначен за господаря му, който е човек, последният с неизлечима носталгия ще си спомни как като детенце е придружавал майка си на пазар из родния мол и как са ги обслужвали хора, и как тогава е ял истинска, а не синтетична храна в "Макдоналдс"...

]


Re: Варна, хубава Варна
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 12.05.2011 @ 06:02:11
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Затрогващо носталгично...

Как пък точно вчера ми се случи да се заскитам из онеси къси улички покрай миризливия канал?! Псувах си късмета, че се обърках, и че Оня отгоре ме уреди да съм във Варна в отговор на една моя мечта с 30-годишно закъснение обаче. Сигурно в задухата пролях поне пет литра пот...

А сега произведението ти ме накара да погледна с други очи на този град. Има неща непреходни - това ни спасява. Върна ми част от вярата, че моята някогашна мечта си е струвала. Хващам се за думите ти: "... Колкото и да се опитват да опростачат Варна, че да напомня силиконова фолкпевица, трудно ще й отнемат естествената красота..." Навсякъде има красота - трябва само да се взреш по-внимателно.

Поздравления!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 20:10:28
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, но красотата на Варна се вижда и от слепия. А ти да не би да си станал варненец?

]


Re: Варна, хубава Варна
от lubara на 12.05.2011 @ 08:20:13
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Да, заболя ме сърцето. За мен Варна е площадът с катедралата, морската градина, и най-вече асфалтовият път покрай морето, към Златни пясъци. С цветята по средата на двете ленти. И с "Трифон Зарезан" и чудния плаж долу, след стръмните стъпала покрай малките лозя. И "Кривата върба" на Златните, и хотел " Шипка", където бяхме една седмица след сватбата ни, през хубавата топла есен.
Сега, просто не ми се говори. Дори имам постинг- " Отвратителните Златни пясъци". Цялото ни черноморско крайбрежие е съсипано. Няма връщане назад.


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 20:12:15
(Профил | Изпрати бележка)
Черноморието наистина е съсипано, особено Южното. В Северното все още се намират непокътнати места, не задълго.

]


Re: Варна, хубава Варна
от doktora на 12.05.2011 @ 08:47:34
(Профил | Изпрати бележка)
браво анониме...разчувства и мен, коренякът варненец, израснал край градския часовник и градина, зимата с шейните по ак баир до табаната...хех, а до южния плаж не ни отнемаше повече от десетина минути, а с ролковите кънки се въртяхме около аквариума и калните бани...после през д-р Шишковата градина край р-нт България до театъра се наливахме със сиропи и бомби ))))))) Та пиши братче, да не се разпиша и аз хе хе

Поздрави от брега но морето, което...

Никос :)


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 20:14:24
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че ми припомни сиропите (с кисело!). И вземи, че се разпиши.

]


Re: Варна, хубава Варна
от joy_angels на 12.05.2011 @ 08:57:27
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно ми беше да прочета.
"Хората обикновено не усещат кога свършва детството им, но аз помня точната дата и къде: на 9 януари пред входната врата на тази къща." - поздравявам те за това. Харесвам подобно компресиране на "пространство-време" с изведен "свръх-детайл".
А иначе... Някога, отдавна, бях писала - София е нещастен град. По ред причини той привлича потока хора, идващи тук с и без желание. Но той е населен "с чужденци", на които им е все едно какво са случва с него, защото цялата позитивна енергия е запазена за родното място. А София кучета я яли. И аз имам любима уличка с малки къщички, цъфнали люляци и китни (наистина китни!) дворчета. Зимно време от комините миришеше на дим. Ходехме по асфалта направо - нямаше нужда от тротоар, защото минаваше по една кола на час.
Познай дали уличката я има?
Поздрави, Аноним! :)))


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 12.05.2011 @ 20:20:26
(Профил | Изпрати бележка)
Може би не си съвсем права за чужденците - много от тях само за месеци са по софиянци от кореняците, дори възприемат и диалекта, който е доста далече от литературния български. Семейният ни автомобил заради варненската си регистрация днес ни изненада с прясно нарязани гуми, колата на дъщеря ми поради същата причина две години всекидневно беше малтретирана в "Лозенец". Но спомените - тях само амнезията може да ни ги отнеме.

]


Re: Варна, хубава Варна
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 14.05.2011 @ 17:06:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хайде, Господ да ти даде дни и сърце, за да разкажеш и тази история за обувките със звънчета - трогна ме този ти разказ - носталгия по детството и не само...
Човек загуби ли връзка с корените си - всичко е загубил...


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 14.05.2011 @ 20:52:01
(Профил | Изпрати бележка)
Така е, права си.

]


Re: Варна, хубава Варна
от RonnieSlowhand на 15.05.2011 @ 23:18:10
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Чувай, Анониме, много ми хареса това. Не очаквах да ме хване, а на - разчувствах се.


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 15.05.2011 @ 23:26:39
(Профил | Изпрати бележка)
И що не очакваше да те хване, щом става дума за Варна?

]


Re: Варна, хубава Варна
от RonnieSlowhand на 16.05.2011 @ 00:13:24
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Нямам много хубави спомени от този град (което не е по вина на града, а по моя). Та трябва да ти благодаря, защото ми помогна да "видя" Варна.

]


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 16.05.2011 @ 20:07:30
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина се радвам, че ти хареса.

]


Re: Варна, хубава Варна
от sani-ti на 27.02.2012 @ 17:20:40
(Профил | Изпрати бележка)
Варна, хубава Варна! Няма друг такъв град, като Варна! Този от детството, когато през лятото цял ден не излизахме от морето, докато не ни побелееха пръстите на ръцете и краката, и зъбите ни тракаха от студ, този, с пъстрата тълпа курортисти, ледения сироп, глъчката и чуждата реч навсякъде! А за Нова година, пред театъра на "Шадравана", изникваше новогодишния базар, с музика, скара и осмарски пелин, пълен с народ, ех, всичко остана там,
назад...в онова прекрасно, безгрижно време!
Чудесен разказ! Благодаря ти, Аноним!


Re: Варна, хубава Варна
от sani-ti на 27.02.2012 @ 17:19:53
(Профил | Изпрати бележка)
Варна, хубава Варна! Няма друг такъв град, като Варна! Този от детството, когато през лятото цял ден не излизахме от морето, докато не ни побелееха пръстите на ръцете и краката, и зъбите ни тракаха от студ, този, с пъстрата тълпа курортисти, ледения сироп, глъчката и чуждата реч навсякъде! А за Нова година, пред театъра на "Шадравана", изникваше новогодишния базар, с музика, скара и осмарски пелин, пълен с народ, ех, всичко остана там,
назад...в онова прекрасно, безгрижно време!
Чудесен разказ! Благодаря ти, Аноним!


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 27.02.2012 @ 19:17:23
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен коментар, сойто ми припомни толкова мното варненски неща. Благодаря ти, Сани-ти!

]


Re: Варна, хубава Варна
от sani-ti на 28.02.2012 @ 03:37:26
(Профил | Изпрати бележка)
В момента съм далеч, на 7 000 км от любимия град! В огромния космополитен Шанхай, е хубаво, но....толкова ми липсва морето, любимите хора, Севастопол, дори и мръсотията, дупките!, дори кучетата...:))))))))))

]


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 28.02.2012 @ 09:18:13
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък сега ти завидях за Шанхай.

]


Re: Варна, хубава Варна
от edena на 25.02.2013 @ 16:34:05
(Профил | Изпрати бележка)
От друго поколение си - за много от нещата, които разказваш само съм чувала. На офицерския плаж никога не ходехме, защото както и централния и южния, беше мръсен - най-близо на трета буна, а ако имаше коли - журналист или в обратната посока след галата - в търсене на по-спокойно местенце. Севастопол никога не е било за мен друго освен място за срещи - но пък кой варненец не го знае - срещите са или на севастопол, или на козирката (която учудващо все още си съществува). Максуда отдавна не е на българите. От време на време отивам там да видя маминка си (каква красива варненска думичка), която си обича къщата и казва, че иска да си умре в нея. Но кварталът е все по-занемарен с всяка година. В Елин Пелин, където е учила майка ми и за който има чудесни спомени, вече почти всички българи избягват да си пращат децата. Говори се че ТИМ има планове за максуда - за добро или зло ще видим, но кварталът е истинска язва в сърцето на града - приемана от всички за даденост, както и дупките по улиците.
И все пак Варна си е моя и е хубава. Въздухът тук е различен. Дори и седмици наред да нямаш път към морето, то се усеща и ако имаш нужда успокоява. Отникъде другаде красотата на града не се вижда както от панорамата на Галата. А морската градина... тя е сърцето и душата на Варна - и белите дробове :). Дано успеем да я запазим, да не ни я откраднат, защото тогава Варна ще умре. Все още е прекрасна - има я отвесната стълба от делфинариума към плажа - по която се измъквахме често след училище през юни и винаги след това имахме мускулна треска - и още е там мостчето на желанията, както и кътчето с причудливите дръвчета, летният театър, за който ако не можеш да си позволиш билет, можеш да седнеш на пейките отвън и пак да слушаш - или раковината, която е отворена за всички.
Отплеснах се - исках само да благодаря за разказа и че ме накара да се замисля колко обичам моята хубава Варна :)


Re: Варна, хубава Варна
от anonimapokrifoff на 25.02.2013 @ 16:57:25
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че попаднах на съгражданка.

]