Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 520
ХуЛитери: 0
Всичко: 520

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКолко е важно е да бъдеш невинен
раздел: Разкази
автор: inspired

– Падналите ангели не се пенсионират – каза Наташа – Това чувал ли си го?
– Не – признах чистосърдечно. – Какво означава?
Наташа се поприведе и ме погледна някак отдолу и отстрани. Един кичур от правата и руса коса падна върху половината й лице. Почувствах се глупаво.
– Означава, че ангелите не се пенсионират, дори когато са паднали. – Наташа въздъхна. – Те продължават да помагат.
– Да. – казах. – Но ти си млада. Защо да се пенсионираш.
Сервитьорката донесе водката и доматения сок.
Наташа мълчеше и ме гледаше замислено.
– Наздраве за падналите ангели! – казах и отпих. – На кого помагат?
И Наташа отпи. Музиката беше доста силна, говорихме си между песните.
– На всеки – каза след малко.
Вдигнах рамене. Какво искаше да каже, не разбирах. Дали Наташа не беше паднал ангел в момента?
– Ти... паднал ангел си? – попитах за всеки случай.
Наташа въздъхна. Въртеше широката кристална чаша между тънките си пръсти с нежен розов маникюр. После гаврътна на екс водката.
Почувствах лек страх да продължа този крайно пестелив разговор. Дали да се подам на инстинкта си и да забравя? Облегнах се на стола и се загледах в красивите бедра на танцуващите на сцената момичета. Бяхме на най-близката маса до подиума. Започнах да разсъждавам наум.
Аз съм отдавна женен и консервативно мислещ мъж. Независимо от това, като всеки човек, дори и такъв, какъвто посочих по-горе, си имам ангел-пазител, който стои зад гърба му и го води и помага. Ако сега изневеря на жена ми с някоя от тези красиви танцьорки, а ангела се окаже безсилен да ме спре, какво става с ангела? Става ли той автоматично (след прелюбодеянието) „паднал ангел”? Или може би аз се превръщам в паднал ангел, а моето място заема друг, консервативно мислещ и женен мъж...
Все още ми беше сложно. Отпих от доматения сок. Водката, както винаги, само близнах.
– Падналите ангели не се пенсионират – каза отново Наташа.
Почвах ли да схващам или така ми се струваше?
Ако наистина падналият ангел остава на служба, значи никога не ще е късно да ме спаси. Но как ще ме спасява, ако вече съм изневерил. Не, аз повече не мога да бъда спасен, аз трябва да спасявам невинните от изкушенията. Това ще да е било.
Погледнах Наташа. Излиза, че тя се чувства паднал ангел и иска да спаси някого. Огледах се. Нямаше кого да спасява, освен мен.
– Наташа, мен ли искаш да спасяваш? – попитах направо.
Наташа ме погледна втренчено. После поклати глава хоризонтално. Това какво значеше – „да” или „не” на руски? Винаги забравях.
– Искам да спасявам себе си – каза тя и изхълца. – Защото няма кой да ме спаси. Няяяма! – Наташа внезапно заплака.
Протегнах се и състрадателно я потупах по гърба. Гърбът и беше костелив и самотен.
От последния път, когато се видях с нея, тя беше се променила коренно. Беше паднала и си счупила крака и куцаше. Нещо беше направила със зъбите си и усмивката и беше много хубава. Черната й рокля стоеше прекрасно на слабото й стройно тяло. Прическата и беше стилна. Но... куцаше.
Дядо ми казваше, че трябва да внимавам с хора, които куцат. В момента много внимавах. Държах се внимателно с Наташа и нищо повече. Макар че много ми се искаше да знам какво се беше случило.
– Ти, в сравнение с мен, си ангел! – каза Наташа. – Ти никога не можеш да бъдеш паднал ангел. Ни-ко-га!
В такива моменти поглеждах надолу и се срамувах. Всичките ми приятели искаха да ми намерят любовница, но аз се дърпах. Беше ми добре и без любовница. Това обаче ги амбицираше. Странно. Нима и Наташа...
– От една година не мога да взема решение да напусна мъжа си – продължи тя. – Ти не ми даваш. Ти, с твоята невинност! – ожесточаваше се тя. – С твоите позитивни възгледи за любовта и брака. Няма любов! Няма приятелство! Няма брак!!!
Мълчах благоразумно.
– Ти си ненормален – продължаваше Наташа. – Невинен и ненормален! Ти не обичаш жена си, както аз не обичам мъжа си, но не си го признаваш. Искаш да й изневериш с първата... – Наташа благоразумно не се доизказа. Нещо и подсказа, че така ще нарече и себе си. – Ами да, не си нормален – повтори тя.
– Не бъди груба – рекох помирително – знаех, че тона ми ще я издразни. Предпочиташе да й трясна един. – Аз те харесвам и като паднал ангел.
Това последното не трябваше да го казвам. Ако кажеш на един паднал ангел, още повече от женски пол, че го харесваш и когато е паднал, непременно ще се разциври. Падналите ангели страшно обичат да бъдат харесвани и утешавани. Или поне да се отнесеш към тях приятелски....
Наташа обаче бързо се овладя (съвсем по руски) и пое дълбоко дъх, после се премести по-близо до мен. Обутият й в черен чорапогащник топъл крак долепна до моя. Отстрани погледнато изглеждахме много интимно, почти като любовници, но в действителност не беше така.
– Представи си един човек, за който допускаш, че те харесва, че е нещо повече за теб, как да кажа, влюбен е в теб...в мен. – каза Наташа. – И аз съм влюбена в него, обаче не мога да се реша. И знаеш ли защо не мога да се реша да го напусна... мъжа си. Защото е невинен като теб! Винаги ще ми прости, винаги! ...
– Не винаги – рекох, но Наташа сякаш не ме чу. Мислеше за Другия.
– Бях на тази маса, когато го видях да минава на отсрещния тротоар. Знаех, че ако изтичам сега при него, никога няма да се върна повече у дома. Никога. И знаеш ли какво направих?
– Изтича – казах. – Но се спъна в подлеза и падна. Счупи си крака и той зарасна накриво. Затова сега куцаш. Тъкмо намери любовта и я загуби. Беше наказана...
– Откъде знаеш!? – Наташа ме погледна с толкова широко отворени очи, че побързах да се дръпна назад. Паднех ли случайно вътре, нямаше измъкване.
Дали да й кажа все пак. Истината и само истината.
– Аз те спънах, Наташа – рекох тихо. – Стоях невидимо зад теб. Така трябваше. Аз бях твоят ангел-пазител.
Почувствах, че трябва да кажа още нещо. Лъжата, непременно лъжата.
– Кракът ти ще се оправи – казах – ще спреш да куцаш. Мъжът ти ще си намери любовница и ти ще бъдеш свободна да се влюбиш отново. Всеки има право на тридесет секунди щастие и го намира, дори и куцайки.
– Сигурен ли си? – прошепна Наташа.
– Сигурен съм – прошепнах.
После се изкашлях. Държах се твърде сантиментално. Време ми беше да се пенсионирам най-сетне и аз...


Публикувано от Administrator на 06.05.2011 @ 21:53:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   inspired

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 01:53:56 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Колко е важно е да бъдеш невинен" | Вход | 5 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Колко е важно е да бъдеш невинен
от anonimapokrifoff на 06.05.2011 @ 22:10:31
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми. Имаш перо.


Re: Колко е важно е да бъдеш невинен
от apostolicia на 06.05.2011 @ 23:52:39
(Профил | Изпрати бележка)
О, да! Имаш перо и то едно от най-добрите в този сайт! Поздравления!


Re: Колко е важно е да бъдеш невинен
от zebaitel на 07.05.2011 @ 21:23:02
(Профил | Изпрати бележка)
"Гърбът и беше костелив и самотен"! Харесва ми такъв начин на писане!


Re: Колко е важно е да бъдеш невинен
от diadoto на 08.05.2011 @ 12:27:44
(Профил | Изпрати бележка)
Идеята ми хареса. Малко ми е дълго като текст.


Re: Колко е важно е да бъдеш невинен
от mariq-desislava на 08.05.2011 @ 19:39:06
(Профил | Изпрати бележка)
Богат език, който обогатява и читателя.