Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 575
ХуЛитери: 2
Всичко: 577

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: Anyth1978

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстинският Исус - 4
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Опитвам се да ги разгранича. И двамата говорят с огромно уважение един за друг.
"Не съм достоен да завържа връзките на сандалите му„ - казва Иоан за Исус.

" Не познавам друг по-велик човек от от Иоан Кръстител." - това са пък думите на Христос.
Преди две хиляди години, в началото, не Исус от Назарет, а Иоан Кръстител е бил популярния пророк в Галилея и Юдея. Представете си го като нашият Иван Рилски, пустинник, отшелник, който живее някъде вдън горите, в една пещера... Разнесла се е славата му на чудотворец от уста на уста и десетки и стотици отиват при него с надежда за изцеление.
По-късно същото ще прави и Исус. Още като слиза от планината след срещата си с Иоан, приближава се до него един прокажен и му казва: " Господи, ако искаш, можеш ме очисти." Исус протегна ръка, докосна се до него и рече: искам, очисти се!
И той веднага се очисти от проказата." / Мат. 8:2,3 /
Тогава къде е разликата между Иоан и Исус?
Първо, в това, че Иоан дава опрощение. Той казва така: Ето, идва Царството Божие. Искате ли да влезете в него?
Естествено, кой не иска това!
Ала има едно условие, в Царството Божие ще влязат само тези, които нямат грехове!
Е, ще кажете вие, че има ли на света човек безгрешен?
Така е, отговаря и Иоан, но ето, аз ще ви дам опрощение за греховете ви до днес, ще ви пречистя с вода и вие, вече пречистени и покаяни, ще бъдете готови за великия ден!
Всеки ли е могъл да се пречисти така от греховете си?
Предполагам, че да и от тук идва голямата популярност на Иоан Кръстител. При него са ходели и юдеи и римляни, и бедни и богати...
Макар че пък от друга страна, имало е фарисеи и книжници, които са негодували: кой си ти, казвали са, че даваш опрощение, това може да прави само Бог!
За да ви стане още по-ясна ситуацията, ще си позволя да направя още един паралел, още едно сравнение, този път с българската пророчица Ванга.
Така, както днес православната ни църква отрича Ванга, по същия начин тогава, преди два века, юдейските първосвещеници не признавали Иоан Кръстител, или, по-точно, не припознавали в негово лице оня чакан от тях пророк, както е писано в техния Стар завет.
Фарисеите / книжниците /или до ги наречем по модерному, учените, образованата прослойка, също били скептично настроени спрямо пророческите заложби на този странен пустинник, досущ както днес един учен и образован човек се отнася скептично и не вярва във врачки и баячки.
Естествено. Ако бях живял преди два века в Юдея, най-вероятно аз самия щях също да бъда сред тези книжници.
Е, ние сме все пак малка прослойка от обществото. И точно както Ванга бе търсена и почитана от българския народ, по същия начин и и обикновените юдеи са търсели при Иоан Кръстител спасение.
А може би тайно и всеки друг, независимо от общественото си положение, защото все пак знае ли човек...
Исус от Назарет остро е негодувал срещу това фарисейско поведение. Вие казвате, говорел той на фарисеите и първосвещениците, че Иоан не яде и не пие, живее като отшелник, смятате го за луд, а пък ето, аз ям и пия вино, събирам се с грешници, а и в мен не вярвате?!
Стигнахме до първото голямо различие между Иоан и Исус.
Иоан Кръстител не връщал никого и на всеки, който дойде при него, давал опрощение за греховете му.
Исус Христос, напротив, както добре знаете, казвал: по- лесно камила ще мине през иглени уши, отколкото богатият да влезе в Царството Божие!
Исус бил Спасител, ала само за бедните и онеправданите.
Иоан обещавал спасение на всеки, който се причести.
Но какво се получава?
Защо тогава се наричаме "християни", а не "кръстияни"?
Нима цялата Църква, особено католическата, с това, че ни дава опрощение на греховете ни, с "индулгенцията", с повечето си днешни ритуали, не е повече следовница на Иоан, отколкото на Исус?
Просто задавам един въпрос. Помислете си, а аз продължавам по-нататък.
Втората голяма разлика между Иоан и Исус. Иоан, подобно на Иван Рилски и Ванга през цялото време е бил в своята "свещена обител". Хората са го търсили и намирали там.
Обратно, Исус Христос още отначало е започнал да обикаля от град на град и от село на село. Първо в Галилея, а после и в Юдея. Не хората са идвали при него, а обратно, той е отивал при хората.
На кого ви прилича?
Това ви е познато?
Естествено, нали нашият апостол Васил Левски е правил същото!
Исус започва своята дейност от Капернаум. Ако отидете днес на екскурзия в Израел, там ще ви покажат къщата на Петър, където е живял Спасителя. Разбира се, това си е чиста проба туристическа атракция, защото къщата на първите двама негови ученици са били деца рибар, и са живеели в проста сламена хижа... И другите двама ученици са били деца на рибари, пак от Капернаум.
С колко слетовници тръгва Исус от този град?
Някой ще кажат - петима: Симон и Андрей, Яков Зеведиев и брат му Иоан, Филип от Випсаида.
Ала те забравят жените: Мария Магдалина, Иоана, която оставя мъжа си и отива с Филип, Сузана, "и много други, които му услужваха с имотите си." / Лука 8:3 /.

Следва продължение.


Публикувано от alfa_c на 03.05.2011 @ 21:18:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 01:47:27 часа

добави твой текст
"Истинският Исус - 4" | Вход | 3 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Истинският Исус - 4
от sineva на 12.05.2011 @ 10:45:42
(Профил | Изпрати бележка)
Много много ти благодаря, Тома!
Така осезаемо действаш на духа ми!
И за познанието, което получих!
Хубав ден, мъдрецо!:)


Re: Истинският Исус - 4
от tomatroev на 12.05.2011 @ 12:06:53
(Профил | Изпрати бележка)
Е, аз съм само един книжник, Синева, но, надявам се да помогна малко да се избистри изворът, който е доста затлачен! Изяснявам за себе си какво е станало, радвам се, че и на теб ти допада това.

Поздрави!

]


Re: Истинският Исус - 4
от anonimapokrifoff на 03.05.2011 @ 22:24:31
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да коментирам написаното, защото не притежавам необходимото познание, но ми беше интересно да прочета и предходните части. Ще се върна и на "Тайното евангелие". Успех!


Re: Истинският Исус - 4
от tomatroev на 04.05.2011 @ 09:45:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Аноним!
След "Тайното евангелие" ми ще щеше да напиша нещо като резюме, "в кратце", на по-ясен език. Надявам се, че и двете четива ще ти харесат.

Поздрави!

Тома

]


Re: Истинският Исус - 4
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 04.05.2011 @ 09:49:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Допускал ли си, че персонажите в Библията може да съответстват на наши... душевни състояния? В смисъл - само символи да са, не физически исторически лица...


Re: Истинският Исус - 4
от tomatroev на 04.05.2011 @ 15:48:32
(Профил | Изпрати бележка)
Да, някои смятат, че не са реални исторически лица. В твоя смисъл пък можем да ги приемем като литературни герои, нещо като тези на Виктор Юго, образи - характери.
Аз ги приемам като реални личности, върху които църквата е насложила наноси, които, като се отстранят, човек открива истинската им красота и стойност! / За справка - "Тайното евангелие - 33" /
В евангелските текстове понякога само едно изречение или дори дума говорят много, ето например края на този текст 4, че продавали имотите си..., ако даде бог, ще видиш от там какво ще излезе! :)

Лека вечер!

Тома

]


Re: Истинският Исус - 4
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 04.05.2011 @ 16:13:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ако във всеки един от тях е имало по един Христос, то имотите им (телата) са му служели, докато са били нужни.

Реални лица са, но не в смисъла който ние разбираме под "реални", не като мен и теб реални...
Всъщност, нереалните сме ние. Реалното истинско не е проявено.

Тълкувания колкото искаш... :)
Допада ми гледната точка на езотеричното християнство. Една, по-конкретно, понеже и езотериката...

]


Re: Истинският Исус - 4
от tomatroev на 06.05.2011 @ 23:57:44
(Профил | Изпрати бележка)
Голяма истина е това, че личностното начало в нас още не е проявено.
Но иначе съм далече от религията и езотеричните четива, които, знам, сега са на мода. Хората търсят спасение и безсмъртие чрез тях. Нали знаеш какво е казал Чърчил за демокрацията, в смисъл, че хората през 20 век пробваха да я заменят с какво ли не... да, не е идеална, но нищо по-добро от нея още не е измислено.
Това важи и за безсмъртието. И църквата и езотериката прелагат примамливи неща, но уви, за сега няма реално нищо по-добро от "безсмъртие" чрез словото.
Според Ницше ще бъдем както казваш ти "реални", но трябва време, мисля, че споменава 10 хиляди години. Е, сега технологиите се развиха и можем да кажем, примерно, след 1000 години...
Тоест, за нас, скъпа Роуз, няма никаква надежда!

Ако ти все пак си я открила в някои езотерични четива, можеш да ме светнеш...

Лека вечер!

Тома

]