Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 787
ХуЛитери: 1
Всичко: 788

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВълча луна
раздел: Разкази
автор: vamp

Ножът хлътна в корема му леко. Без никакво съпротивление.
Стоновете отекнаха някак далечни. Игнорирал ги бях още преди часове. Нямаше нищо, което да искам да чуя от него. Исках просто всичко вече да свърши. Да съм освободил всичките демони, преследващи ме през последния месец...
А после... Няма после.

Измъкнах бавно острието, гледайки как кръвта започва да се стича около него. Забърсах го в ризата на копелето и го мушнах в калъфа закачен на колана ми. Представа си нямах за какво ще ми е необходим още този нож. Мисията му бе изпълнена. Но и не исках да го захвърля. Прекалено много нощи във взиране на бляскащото му острие, бях вложил в него.
Излязох от овчарската колиба и се огледах. Около местността "Двата вриса" започваше да се здрачава. Слънцето се бе заровило зад голите клони на дърветата преди около полувин час и скоро дневната светлина щеше да угасне напълно. Като живота на копелето зад мене. Но при него нямаше да е толкова бързо и ... леко.
Зарових в чувала оставен до колибата и започнах да хвърлям късовете свинско месо върху снега наоколо. Вълците щяха скоро да са тук. Сигурен бях. Захранвах ги през целия февруари. Всеки ден изминавах пътя от с.Бръшлян до тук с чувал на гърба. И броях следите на хищниците върху снега. Отначало два, или три, но вече се бе събрала сериозна бройка. Може би петнадесет - двадесет. А февруари беше лют. Истински Голям Сечко. Едва ли си намираха лесно храна. Но аз промених това. Бързо се научиха. Сигурно и в момента бяха наблизо. Очаквайки двукракия досадник да си тръгне, за да започнат пиршеството. Само че, този път в менюто щеше да има и ново блюдо ...
И зрител.
Трябваше да съм тук. Да попия всеки миг от ужаса, който очакваше копеленцето вързано в колибата. Мигове жадувани сякаш от цяла вечност. Момента на отмъщението.
Заизкачвах се бързо към вековния бук, където си бях направил нещо като скривалище. Той се намираше на петдесетина метра нагоре от изворите. Нямах търпение да се стая между клоните... И всичко да приключва най накрая.
Разбрах, че ще го убия в момента когато влезе в съдебната зала. С лека, небрежна усмивчица. Без да забелязва нищо около себе си. Все едно нищо нямаше значение за него. Все едно не беше променил съдбите на трима души. Моята, на съпругата ми и сина ни.

Пъхнах шейничката на малкия в багажника и се шмугнах в затопленото купе на колата. Ванката се беше изправил на седалката до мене и махаше енергично на майка си. Мая бе застанала до входната врата на дома ни и с усмивка махаше не по-малко ентусиазирано. Някъде наблизо прозвуча ревът на форсиран автомобилен двигател.
- Сядай, Ваньо, да сложим коланчето ... – казах на малкия, закопчавайки моя.
Вдигнах глава за да погледна към Мая. Любовта ми избухваше, когато я виждах да се усмихва.
Само че сега тя стоеше вцепенена. А Ванката се бе навел напред над седалката, гледайки къде по-точно да намести дупето си. Преди два дена беше станал на четири годинки ...
Трясъкът изпълни съзнанието ми. Гравитацията изчезна изведнъж и аз се разтресах като захвърлена кукла. Главата ми се блъскаше ту в нещо меко с вкус на гума, ту в нещо твърдо отзад. А наоколо летяха съзвездия и деряха кожата на лицето ми...
После всичко утихна. Остана само мирисът на гориво и машинно масло.
И нахлу болката. В костите ми гореше целия огън на преизподнята. А нямах дъх, за да извикам ...
Отнякъде изплуваха крясъци. Истерични. Неистински. Беше Мая. Не знам как ги разпознах...
Отворих очи и през липсващото предно стъкло нахлу студения зимен ден. Както и картината на приклекналата Мая над нещо на пътя. Бързо завъртях глава надясно, напук на стоновете от страна на прешлените. Седалката до мене беше празна. Като изключим пръснатите парченца стъкло. Погледнах отново навън и разпознах палтенцето на Ванко в ръцете на скимтящата си съпруга ...
Закрещях. И заблъсках с ръце в опит да се измъкна от капана на предпазния колан ...

Всичко това бе продължило в действителност не повече от петнадесетина секунди. Но през изминалите месеци след това в сънищата ми протичаше сякаш за часове. И всеки път сърцето ми се пръскаше, оцветявайки клепачите ми в червено. И винаги едни и същи въпроси ровеха дупка в черепа ми. Защо закопчах първо моя предпазен колан. И защо изобщо ми бе хрумнало да сложа сина си на предната седалка.
Мая се прекърши. Буквално искрицата на живота в нея изгасна. Разделихме се. Тя се прибра при родителите си. Аз напуснах работа. Продадох вече бившия ни дом и оставих полувината пари на тъста и тъщата да се грижат за нея. Доколкото могат. Върнах се в дома на моите родители в село Бръшлян. Те имаха късмета да не станат свидетели на събитията. Починали бяха години преди да създадем Ваньо.
Един единствен път намерих сили да отида на едно от съдебните заседания. И намерих нов стимул за съществуване. Трябваше да убия копеленцето унищожило всичко, което обичам. Да го обеля бавно и методично като картоф, и да го изпържа на бавен огън ...
Не се наложи да чакам дълго. Шест месеца след злополуката го пуснаха с условна присъда. Все пак бе син на общински съветник, бивш адвокат. А аз всяка вечер галех ловджиския нож на баща ми. И съзерцавах отблясъците на огъня от камината по острието. Изтривах нежно с памучна кърпа дулата на старата двуцевка, милвах приклада и се наливах с ракията скрита в таванската стаичка за специални поводи. Помагаше ми да заспивам дълбоко. Без сънища. Но не винаги.
И така мина година откакто нямах семейство. Отново беше зима. По-студена отвсякога...

Виковете на копелето отекнаха в главата ми и се пръснаха в безкрая.
Разтърках очи за да изляза от унеса. Беше замръкнало. Вълците бяха тук. Тъмни сенки върху снега. А почти пълната луна се надигаше над хоризонта и пръскаше искри върху очите им. Време беше. Филмът бе започнал, а аз бях на първия ред. Трескаво потърсих шишето в джоба на панталона си и изсипах огнена течност в пресъхналата си уста. Долу копеленцето бе разбрало каква е съдбата му и дереше гърлото си в мрака. А аз треперех, но не от студ. Адреналинът напираше да спука кръвоносните ми съдове. Само краката ми стегнати около клона, на който бях седнал го задържаха да не експлоадира.
Сенки пробляскващи. Хрупане на сняг. Ръмжене. Мляскане. Крясък. Вълчи вой. Хрущене на кост. Борба между гладни зверове. Викове нестихващи. Мляскане. Мая наведена над нещо. Нещо смачкано и изкривено. Писъци, удавени в слюнка. Или кръв. Палтенцето на Ванко в ръцете на Мая. Вой, всред звездите. Хрущене. Сенки притичващи върху снега. Скимтене. Скимтене на вълк, захапан от вълк. Ръмжене. Мляскане. Лицето на Ваньо в моргата. Крясъци. Моите крясъци...

Отскубнах старата двуцевка от клона, за който я бях закачил и скочих от дървото. Светнах фенера залепен за дулата и хукнах към овчарската колиба. Изстрелях двата патрона нанякъде за да разгоня зверовете. Когато ехото се разнесе настана тишина. Стори ми се, че дори луната помръкна и единствената светлина на света е тази от фенера на дулата на двуцевката. Копелето бе все още живо. Хъхреше, давейки се в собствената си кръв. Бяха успели да прегризят врата му.
Бавно, понеже пръстите ми трепереха, поставих два патрона в цевите. Осветих челото му с фенера и му пръснах тиквата с един изстрел. Обърнах се и излязох от колибата. Навън луната вече се бе издигнала високо и осветяваше едно синкавобяло пространство, отъпкано от безброй следи. Сринах се на колене и заплаках. Всичките сълзи, останали ми, се стекоха по снега. Сякаш усещах как той се стапя под тях със съскане...
Демоните бяха свободни.
Издигнаха се и крилете им се очертаха на фона на луната.
А аз бях празен. Нищо вече не можеше да запълни ямата, останала на мястото на сърцето ми. Имах още един изстрел. Опрях двуцевката на челото си ...

Огледах се. Наоколо бе зелено. Ветреца леко развяваше младите листенца на дърветата. Беше пролет.
- Тати ? Къде е мама ?
Ванко стоеше до мене. С ръчичка в моята.
- Сигурно е на работа, Ваньо. – отговорих му.
Нещо ме дръпна. Започна да ме тегли назад. Пуснах го за да не го повлека с мене.
- Къде отиваш, тати ? – тъжно ме изгледа момченцето ми.
- Тук съм – спокойно отвърнах.
Не исках да го плаша. Дърпането назад се бе усилило. Вече го виждах като в някакъв сумрак.
- Изчакай тук мама, Ванко ! Тя ще дойде скоро ...
- Добе – чух гласът му. Още му беше трудна буквичката „р” ...
А аз потъвах в най-тъмния мрак, който някога съм си представял че има. Но не се страхувах. Този последен миг, в който видях и усетих допира на сина си ми стигаше за цяла вечност ...


Публикувано от Administrator на 09.04.2011 @ 16:24:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   vamp

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:28:17 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Вълча луна" | Вход | 10 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вълча луна
от libra на 14.03.2018 @ 14:42:43
(Профил | Изпрати бележка)
чета днеска тук разкази, които съм пропускала, докато ме нямаше в сайта, като този примерно и се сещам само за още един човек, който можеше да пише така всеобхватно и вселенски, не знам това талант или наказание е, но такъв човек не можеш да го обвържеш в някакви отношения, той трябва да е свободен, да е волен, нищо да не спира полета му, за да твори такива неща, като това което прочетох
:)


Re: Вълча луна
от Vamp на 08.04.2018 @ 21:13:43
(Профил | Изпрати бележка)
Мога само едно да кажа ...
Благодаря !
За разбирането.
Наказание е ...

]


Re: Вълча луна
от verysmallanimal на 24.07.2012 @ 20:08:51
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав! :)


Re: Вълча луна
от Vamp на 25.07.2012 @ 09:48:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ре-поздрав! :)

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 09.04.2011 @ 16:43:20
(Профил | Изпрати бележка)
Разказа е посветен на Ивайло Дражев.
Бивш президент на ФК Черноморец.
Бивш общински съветник в Община Бургас.
И най-важното.
Настоящ убиец.
Лишил от живот трима души, поради немарливост при шофиране.
Посвещава се още и на съдебната ни система, която влачи с години делата на такива престъпници. И накрая издава смешни присъди ...


Re: Вълча луна
от mariq-desislava на 09.04.2011 @ 16:50:09
(Профил | Изпрати бележка)
Смразяваща драматургия, момче, и след като научих и повода за написването съвсем не ми се говори.


Re: Вълча луна
от Vamp на 09.04.2011 @ 16:55:46
(Профил | Изпрати бележка)
Трябва да се говори по тези теми.
Ако искаме да накараме институциите в България да работят както трябва...

]


Re: Вълча луна
от GINKO_PRIM на 09.04.2011 @ 17:14:17
(Профил | Изпрати бележка)
Вълците още са тук...
Иде ми аз да грабна една пушка, че мъжете са в липса...


Re: Вълча луна
от Vamp на 09.04.2011 @ 17:30:32
(Профил | Изпрати бележка)
Крумови закони ни трябват на нас българите ...

]


Re: Вълча луна
от linasvetlana на 09.04.2011 @ 17:39:58
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм! С уважение към загиналите... Поклон...

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 09.04.2011 @ 17:50:47
(Профил | Изпрати бележка)
Уважение и за живите ...
Само докато го писах снощи до среднощ потръпвах ...
Не искам да си помислям що за чувство е да загубиш близък човек по такъв нелеп начин...
Днес мразя въображението си от снощи ...

]


Re: Вълча луна
от linasvetlana на 10.04.2011 @ 08:28:28
(Профил | Изпрати бележка)
Силата на характера и силата на таланта се притежават от човек-като теб-заявяващ, защитаващ и отстояващ позицията на нравствеността. Чрез произведението си Ти караш читателя да потръпва, мисли, избира и защо не-като седне да шофира-да цени живота. Създал си рожба-разказ със самостоятелни комуникативни способности. Разбирам какво е да изживееш емоцията на представата преди да я вградиш в словото, Вамп... С уважение...

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 11.04.2011 @ 07:30:21
(Профил | Изпрати бележка)
Не е нормално в една европейска страна, в 21-ви век, човешкия живот за държавниците да не значи нищо ...

]


Re: Вълча луна
от zebaitel на 13.04.2011 @ 22:44:38
(Профил | Изпрати бележка)
Много пъти го чета, Вамп и не знам, какво да напиша! Предполагам, че с всички останали е така! При толкова силна емоция е може би по-добре да помълчим!


Re: Вълча луна
от Vamp на 13.04.2011 @ 22:59:30
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, аз просто искам децата ни да имат нормално детство... Такова като моето, с игрите на воля... Без да се притесняваме на какъв ще попаднат по пътя към училище. Или дали някой съученик няма да им посегне... Писнало ми е от толкова негативни статистики за бъдещето на БГ...

]


Re: Вълча луна
от zebaitel на 13.04.2011 @ 23:26:46
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм сигурна кога ще го постигнем това "нормално детство"! Дано да съм лош пророк! От друга страна, ако повечето от родителите намерят поне малко време в претрупаното си ежедневие да обърнат внимание на децата си и да общуват човешки с тях, може би все още има надежда да се ограничи агресията!/не говоря за случай като този, който ти описваш! Там спасение няма!/

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 14.04.2011 @ 18:54:10
(Профил | Изпрати бележка)
Аз също не виждам светлината в тунела ...
То си и личи по разказа, за съжаление. Но поне мога да се опитам да дам добер старт за детето (или децата) ми. Дано и държавата реши да вложи средства най-сетне в човешкия ресурс, че само с мускулите на родителите не става...

]


Re: Вълча луна
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 14.04.2011 @ 19:02:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Смразяващо! Нямам коментар. То за такъв случай какви думи има ли?


Re: Вълча луна
от Vamp на 14.04.2011 @ 19:18:32
(Профил | Изпрати бележка)
Извини ме, че толкова негативно звучи написаното.
Всъщност цялостната идея беше доста по-обемна. С подробности за главния герой, който всъщност е полицай. Разочарован от системата напуска МВР. Съпругата след катастрофата влиза в психодиспансер и затова са нужни парите от продажбата на дома им. Има повече моменти със семейството, включени като спомени. Както и подробности по организирането на отмъщението.
Но реших да ги спестя, за да не натоварвам писанието...
Направих едно резюме на основните сцени, и затова се получи толкова хард ...

А го написах, защото съм се интересувал от казуса на Ивайло Дражев.
Пример - първо убива поради небрежност приятелката си при катастрофа. Докато се влачат разследванията продължава да шофира. Употребил алкохол или... Съответно премазва двойка момче и момиче ...

Кой е виновен ?!
Извършителя, или системата позволяваща такива събития ...

]


Re: Вълча луна
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 14.04.2011 @ 19:58:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Ужасно е. Разбирам те. Много въпроси, а отговорите са ясни, но не виждам как и кога ще се оправят нещата. Нали всеки ден ни заливат с информация кой на колко бил осъден. Невероятна страна сме. Днес чета за Ковачки. За 16 млн лв - 3 год. условно и 10 000 лв. Ако ще съдят всички така, ще взема и аз да потърся отнякъде 16 млн да присвоя. 3-те условни и 10 000 няма да ме уплашат.
Поздрави на Бургас!

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 15.04.2011 @ 07:55:56
(Профил | Изпрати бележка)
Действай с милиончетата ... ;-)
Пък ела после да похарчиш некой хилядарка в Бургас... Да оправим общинския бюджет ...

]


Re: Вълча луна
от Hulia на 14.04.2011 @ 19:27:36
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Потресаваща история... Отмъщението никога, никога не е решение, дори обратно...


Re: Вълча луна
от Vamp на 15.04.2011 @ 18:21:03
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам дали изобщо има някакво решение...
Дори и правосъдие да имаше в България, човешкия живот вече е заминал.
Но можеше поне да не се подиграват с присъди будещи смях ...

]


Re: Вълча луна
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 14.04.2011 @ 19:47:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Потресаващ разказ...


Re: Вълча луна
от Vamp на 15.04.2011 @ 18:22:36
(Профил | Изпрати бележка)
Приемам, че съм постигнал замисления ефект... ;-)

]


Re: Вълча луна
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 15.04.2011 @ 18:23:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
и много, много въпросителни...
но ти пожелавам (и на цяла България...) постигане..

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 15.04.2011 @ 18:27:34
(Профил | Изпрати бележка)
Някои от въпросителните ще ми подхвърлиш ли ?!...
Стига да е в способностите ми да отговоря... :-)

]


Re: Вълча луна
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 15.04.2011 @ 18:31:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто... съм непоправим оптимист и понеже живея извън България и ми липсва... успявам да видя само красивото. Мога да кажа че съм твърде неинформирана за правосъдие там и изобщо.. срамувам се, че научавам такива неща от литературен текст и коментари и много много съжалявам, че се случват..
Преди месеци бях за 4 месеца в България и пак виждах единствено красотата.

]


Re: Вълча луна
от Vamp на 15.04.2011 @ 18:39:21
(Профил | Изпрати бележка)
Завиждам ти, че виждаш само красивото... :-)
Аз също я виждам, но за съжаление има много хора сред нас в БГ, които я неглижират.
Въпреки че текста е изцяло негативен, не значи че идеята е да излъчва само това. Просто искам случайните читатели като го прочетат да се замислят. И следващия път като се качат на автомобила да бъдат по-внимателни...

]


Re: Вълча луна
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 15.04.2011 @ 18:42:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Замисля...
замисля.

Пиши...

]


Re: Вълча луна
от anonimapokrifoff на 02.05.2011 @ 22:22:36
(Профил | Изпрати бележка)
Много силен текст.


Re: Вълча луна
от Vamp на 04.05.2011 @ 23:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Попрекалих с драматургията...

]