Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 424
ХуЛитери: 5
Всичко: 429

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХаусмайстор
раздел: Разкази
автор: aleko

Два месеца без работа. В търсене на късмета. На работа, подходяща за квалификацията и уменията ми. А мога всичко (е, не чак всичко, но така е думата)!
Ровичкане в Интернет, изпращане на мейли из цяла Австрия, с надеждата, че все на някой му трябва ценен кадър като мен. Цветуща автобиография. Откази. Учтиви... „Мястото вече е заето, но сме уверени, че с вашите умения и квалификация ще си намерите подходяща работа“. Два месеца... Хубавото е, че на белите хора им плащат и пари за безработни.
Интервю! Най-после! За хаусмайстор в хотел! Високопланински курорт. Чудесно! Посрещат ме с усмивка.Какво мога да правя? Всичко с електричество, силни и слаби токове, високи и ниски напрежения. Шлосерство. Дърводелство. Мога ли да боядисвам, защото се налагало пребоядисване на хотела (отвътре). Мога. Мога ли да ремонтирам батерии за мивки и душове, душ кабини, тоалетни казанчета, дограма и брави. Мога! Мога ли да помагам на всички останали, когато нямам работа? Мога! Разбирам ли от газови инсталации? Е, все пак съм майстор, а не магьосник. Разбират ме. Допаднах им. Започвам работа един месец преди началото на сезона и двайсет дни преди пристигането на останалия персонал.
Един месец боядисване. Стая след стая. Коридор след коридор. Етаж след етаж... Дойдоха камериерките, готвачите, сервитьорките. Започна се едно чистене...
Първите гости! Еуфория! И съответно няма още нищо за ремонтиране. Но има вече найлонови чували с боклук по всички етажи. И е работа на хаусмайстора да ги свали в помещението за боклука. Да сортира всичкия този боклук на пластмаса, хартия, метал, стъкло и общ... Не е много – трийсетина чувала на ден. Пък и го взимат само веднъж седмично, та помещението, където се съхранява няма да го мия всеки ден, а само веднъж на седмица (с „Аякс“ и вряла вода, и разбира се с огромна метла – четка). Свободно време бол... Дали?
От втората седмица гостите са вече много. В кухнята е паника. Не смогват с почистването и миенето. На помощ идва кой? Разбира се, вездесъщият Хаусмайстор. Като не е необходимо да се ремонтира машината за миене на чинии, може поне да се работи на нея. Или да се подсушават и полират вече измитите!
Е да, ама камериерките също се задъхват. Докато почистват стаите, Хаусмайсторът сваля старите и качва нови чаршафи. Не много. 200 – 240 комплекта... Ха ха ха. Майстор! 50-60 курса на три етажа. Бързо. Следващите гости вече чакат...
Ех, майсторе! Добре, че има сняг, та поне малко мъжка работа да хванеш. С голямата лопата пред трите входа. Другаде чистят фрези. Добре, че снегът е малко – повече от метър не е навалявал. Предни години е стигал до 2 – 3 метра на валеж! Да те видим тогава! Какво можеш да ремонтираш и колко си сръчен! И кога ще имаш време за токове, врати, прозорци, тоалетни и душове! Разбира се, след всичко останало...
И накрая, като останеш насаме със себе си, като се погледнеш в огледалото (не онова на стената, а другото, вътре в тебе), виждаш, че от човека от третия свят, човека, когото познаваш от детството, гостоприемния, готов на всичко за приятели и роднини, за род и Родина, не е останало нищо! Отсреща гордо ти се усмихва един съвсем нов и непознат БЯЛ ЧОВЕК.


Публикувано от alfa_c на 08.04.2011 @ 22:00:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   aleko

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 09:01:34 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хаусмайстор" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хаусмайстор
от galiakara на 09.04.2011 @ 06:58:54
(Профил | Изпрати бележка)
На какво ли не е способен човек, когато е на зор?!
Важното е, че си се справил и си доказал всестранните умения на
българина!!!
Поздравления!