Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 0
Всичко: 833

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоглед към мен (пълна версия)
раздел: Разкази
автор: thebigplucky

Очи към себе си... Случвало ли ви се е да обръщате очите си в тази посока? Това не е като да отстояваш собствена позиция, да олицетворяваш егоизма си или чистата проба инат. Не е като да обличаш тялото си в дрехи над възможностите си, да съзерцаваш отражението си в очите на околните, а после да го събличаш, следвайки временни интереси или настроения. Не е да лееш пот във фитнес залата и с присвито сърце да се мъчиш с поглед да заковеш стрелката на кантара в желания диапазон. Не е...
Може би при обръщане на очите към себе си е редно човек да види не образа, а пътя си: откъде е тръгнал, накъде отива и докъде е стигнал; да признае реалността, неприветливо прозираща зад примамливата омара на мечтите; да усети под краката си шумоленето на изтичащото време, бавно влачещо копнежа и носталгията и натрупващо наносите от спомени; да потърси камъните, по които да премине през реката на живота...
Очи към себе си... Колцина го правят без специално да се налага?!
Но ето ме и мен, уж наясно с тази материя, а взрян напрегнато в огледалото, в поопознатото лице отсреща. Нямаше нищо, нищо останало от някога, нищо красиво. Посивяла, пооредяла коса, смешно чуплива на места; подпухнал от пороци и недоспиване унил поглед; вдебелени устни и гушка, издаващи прекаляване с лоши навици; оширени талия и таз, подкрепени от изтънели крака – намекващи, че дори и мераците са повече в сферата на разговорите, отколкото в реалната действителност... Как стигнах дотук? Едва в средата на живота!?
Да ме пита човек – струва ли си на петдесет да се терзая за подобни неща?! Не е ли позакъсняла тази суетност?! И излишна!? Какво съм се вторачил в това огледало, в „оня там” – не можеш да промениш с поглед това, което виждаш, колкото и да не ти харесва. Нещо унищожавано постепенно през последните двадесет години не може да се промени в един миг... И защо толкова го исках?!

Признанието запулсира в слепоочията ми. Пред себе си поне можех да призная – влюбен бях – силно и най-неочаквано, като хлапак десетокласник. Надсмивах се, когато казваха, че за това няма възраст; сега – патя. Отдавна не ми се беше случвало и с толкова, толкова болка. Любовта и невъзможното често вървят ръка за ръка, препятствия от всякакъв род се изправят насреща. Но този път беше съвсем различно. Увлечението ми не беше някоя позапазена наборка, знаеща какво иска и как да си го постигне, и също като мен осъзнаваща безценността на изтичащото време, и че не си струва да се пилее за глупости и в прекалена церемониалност. Любовта надникна иззад рамото на една мила млада жена, в неопределената безкрайна възраст между двадесет и пет и тридесет. В квартала се появи отскоро. Живееше на квартира в съседния блок – тук жилищата пустееха и бяха доста по-евтини от центъра, предвид замиращата икономика в града ни. Ходеше облечена небрежно, с небрежна прическа и без грим; поздравяваше съседите небрежно с отвлечен глас. С приятелите си също се държеше небрежно, белег за временност върху чувствата и отношенията им. Беше дънгалачка с чуплива, дълга до раменете кестенява коса; краката и изглеждаха много добре в тъмните джинси и кафявите велурени обувки; сивата блузка не скриваше какво се крие там, но размерът не беше предмет за излишни коментари, леката и попрегърбеност допълнително намаляваше ефекта, не и за мен; зеленото и яке с цвят на суров петрол и шапката от същият плат допълнително я правеха почти незабележима.
Такъв беше и начинът и на мислене – небрежно безметежен. Това го разбрах след една вечер в кварталното барче, където се напъха от скука или не знам по какви причини. Мястото да мен се оказа единственото свободно, понеже масичката беше най-отзад и ставаше само за сам човек, или за двама най-много, ако са си близки, а аз – единствения, когото познаваше, макар и бегло. Заприказвахме се за общи неща. Поразказах и това-онова за квартала – и без това ми беше омръзнало да гледам яловите усилия на футболните ни звезди, моите губеха и ме нервеха с безидейната си игра.
Самира се оказа интересно същество. Мило и нежно на вид – обръщаше водките със завидна лекота и псуваше като закоравял ултрас. Бързо се вписа в средата и в барчето не гледаха на нея като атракция, а като една от квартала. А после се оказа, че с нея може да се говори за всичко: и за изкуство, и за политика, и за човешките взаимоотношения. Въпреки разликата във възрастта ни ценяхме едни и същи филми, четяхме едни и същи книги, харесвахме едни и същи неща, еднакъв беше погледът ни върху проблемите на съвремието. Дори предпочитахме една и съща музика. През седмицата по-рядко се появяваше; работеше като преводач в местния филиал на голяма фирма, често и се налагаше да работи до късно. През почивните дни я виждах да скучае или да се влачи с разни компании по заведенията из центъра, но късните неделни следобеди почти винаги прекарваше в кварталното барче. Явно атмосферата на позастаряващата клиентела от квартални фенове и действаше отпускащо и позволяваше истински да си почива. Беше на годините на дъщеря ми, но с моята бях изгубил отдавна и духовната връзка, и навика да разговарям, не си липсвахме. А Самира някак естествено и непринудено се вмъкна в живота ми. Може би запълваше някаква липса, която не бях забелязал преди, но която сега болезнено усещах в периодите, когато не идваше. Не се учудвах на това – беше ми разказала за неподредения си начин на живот, за непостоянния си характер и временните си увлечения. Учудвах се на себе си: на неспокойствието и ревността, които ме обземаха; на изгубения интерес към всичко случващо се наоколо без нея; дори водката си беше променила вкуса. В началото не си давах ясна сметка какво се случва – мислех си, всичко е от скапаното есенно време, завираме се в тази бърлога и стегната душата ни търси полет. Днес, впрял поглед в огледалото и обърнал очи към себе си – нямаше кого да заблуждавам.
И трябваше да го приема! Не ми се случваше за първи път – ще помечтая, ще потъгувам, ще ми мине...

Мечтателния период запомних с пърхащото вълнение в гърлото всеки път, когато се срещахме и поздравявахме.
Тъжния период свързвам с мъчителната липса на смисъл, с празнотата в дните и с няколко прекалявания на спиртна основа. „ ... Не те е срам! Да ми се напиваш на тези години!?...” Хубаво, че жената не усети причините, явно вече ме броеше за безопасна игла. Времето, когато се смееха до сълзи на вицовете ми и въздишаха томително след секс маратоните с мен беше поотминало, но нещата още не се бяха обърнали...
Сега беше дошъл ред на периода, в който чаках „да ми мине”. Самира явно също беше в някакъв такъв период – неочаквано се завърна отнякъде след поредното си изчезване и пропиля няколко късни следобеда в разговори с мен „за живота и изобщо...” Виждах я, че е разпиляна повече от нормално, мислите и блуждаеха и някаква отчаяна безпътица я беше обхванала. Надявах се водката да поправи това, а не да я насилвам измъквайки я от сатурновата дупка. Водката обаче я понапи и обърка допълнително. По никакъв начин не исках да се възползвам от ситуацията; бях решил да се държа подобаващо – като мъж в петдесетте, женен, възпитал дъщеря, случайно попаднал в сложна житейска ситуация до тази млада и красива жена. След четвъртата водка обаче в очите и проблесна онова сияние, както когато говореше с детинско възхищение за любимите си герои или книги. Само че този път очите и бяха спрели на мен. Протегна неочаквано ръка и намести нещо в косата ми, после докосна дясната ми вежда.
- Господи! Къде са ми били очите досега?
Приближи се съвсем близо до лицето ми.
- Имаш невероятно зелени очи със ситни лешникови пръски в тях...
Сбърчи вежди, повдигна брадичката ми и леко наклони глава без да откъсва очите си от мен. След това съвсем тихо, сякаш не на мен, а на себе си каза:
- Невероятно... Искаш ли да те почерпя една специална водка и да направим заедно нещо специално? Тъкмо ще разбереш как си пилея времето.
Въпросът с „черпенето” беше нещо като закачка между нас. Първият път настоях на правото си като мъж да почерпя за истинското ни запознанство. След това тя често намираше поводи да се наложи. Изглежда работеше на хонорар, а не на заплата - имаше периоди, в които беше съвсем без пари, но имаше и добри дни. Приемах жестовете и – не исках да накърня достойнството и, приятелството ни го предполагаше. Но тази покана сега?!...
Мислите ми изпаднаха в колапс. В главата ми заблъскаха хиляди въпроси, както и хиляди варианти за отговори. Това сбъдване на желанията ми ли беше или поредното изпитание за тях?! Най-тъпата ми мисъл беше, че нямах в себе си презерватив...
- Добре... – почти не познах предразгавелия си глас. – Да взема ли нещо от магазинчето?
Погледът и ме отнесе някъде. Гласът на възбудените фенове и коментатора заглъхна. Виждах само нея; чувах само нейния глас и туптенето на сърцето в гърлото ми.
- Имам всичко необходимо...

В хола и беше поразхвърляно, но достатъчно уютно. Бутилката „Данска” и двете чаши изглеждаха съвсем на мястото си на малката масичка между нас и двете отоманки. Статив с празно платно от едната страна на прозореца, наредени до стената завършени и незавършени картини и изстрадала приста запълваха стаята. Стара виенска закачалка в ъгъла, почти затрупана от дрехи завършваше интериора. Нормална квартира за временно пребиваващ, но отстояващ себе си човек.
- Рисувам с дни, когато разни настроения ме превземат.
Разговорът се завъртя през красотата и необяздената стихийност на природата към Бог и божието, падението на старите езически богове, греха и грешното в нас; по-морални ли са били хората в древния Рим с открития си начин на живот или ние сега, с общественото и личното си лицемерие и неделните изповеди. Аз застъпвах позицията, че старите богове, сами по себе си доста развратни, са налагали волята си всявайки страхопочитание; Исус с проповядваното смирение и любов към всичко – просто е един светъл пример за подражание. Самира държеше на откровението на римските патриции, за които моралът е бил в съответствие със сана и съответно заплатен; нещата изглеждат неморални само от нашата гледна точка – те не са имали подобни терзания и колебания; не са вървели против природата си: вино, изобилие, война, жени – всичко това е било част от нормалният им живот по начин по-естествен от нашия...
- Искам да живея в онова време- Самира сипа поредната водка. – Към римските жени са се отнасяли като към истински жени - въздъхна и отпи. – А ти ми приличаш на истински римски патриций – и като визия, и като отношение към мен. Ако бях твоята хетера щеше да вдигаш наздравици и да пилееш ауреусите си по мен, а аз щях да крася трапезата ти, да те топля с погледа си и да карам всички останали да ти завиждат.
Пак отпи. Беше възбудена от водката и от казаното, страните и очите и сияеха.
- А сега – изненадата... Събличай се. Аз – ей сега идвам...
Стана и излезе. А моята глава експлодира. Отпих толкова голяма глътка водка, на колкото бях способен, но не помогна. Опитах се да влезна в разговор със себе си и да се събера в едно с всичките „за” и „против” – не се получи. Помислих, да стана и да изчезна, уж съм много напит, да запазя това крехко приятелство, но прецених, че е безсмислено – след като нещата са стигнали дотук, приятелството ни едва ли ще оцелее...
Когато тя се върна – не бях мръднал от мястото си. Носеше чаршафи в ръцете си. Белотата им грабна погледа ми и го погълна. Погледна ме и се усмихна.
- Хайде, ставай! Един римски патриций не бива да се срамува от голотата и фигурата си – всички те са били възрастни и са били над това – силата е била в духа и честта им.
Изтръгна празната чаша от ръцете ми, сложи я на масата, изправи ме и започна да ме съблича. Нямах сили да се съпротивлявам и се оставих в ръцете и – да става каквото ще...

След около два часа ми каза да се облека. Стоях прав до прозореца увит в чаршаф, наподобен на римска тога. Тя, на метър и половина от мен, обърнала статива към себе си, изцапана с боя по ръцете и дрехите продължаваше да рисува с увлечение. Помислих си колко ли непреодолимо би могло да бъде това разстояние и допих последната си водка, оставена милостиво на перваза на една ръка разстояние.
Минах зад нея и погледнах над рамото и. Един побелял римски патриций, подпухнал от порочни навици и разгулен живот се наслаждаваше от гледката през прозореца на къпещата се в басейна прекрасна хетера и отпиваше с блаженство от златен мастос. В погледът му напираха дух, дързост и възхищение пред силата на мига. И всичко беше красиво и чисто... Харесваше ми това, което виждах.

11.03.2011
Добрич


Публикувано от aurora на 04.04.2011 @ 09:35:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   thebigplucky

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:48:24 часа

добави твой текст
"Поглед към мен (пълна версия)" | Вход | 10 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Поглед към мен (пълна версия)
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 04.04.2011 @ 22:08:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Пич, не лъжи хората... Не всички са усетили, че твоят най-сериозен талант е никой да не разбира къде свършва истината и започва фантазията. И къде свършва фантазията и започва таланта.
:)
Още ставаш. Вярвай ми. Ако преценката ми има стойност, по принцип и конкретно...
;)
Не режи друг път. Никой и нищо не заслужават да режеш от себе си насила. Прекрасно съчинение... Прегръдка бе!


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 05.04.2011 @ 10:34:57
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
:-)
На онази максима сме, пооткрадната от Дядо Вазов: " Не остана вече мощ, ала за един удар - имам сила йощ..."
;-)
На твоите преценки - Вервам ти!
:-)
И от мен една огромна прегъдка!

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от nironi (nironi@mail.bg) на 04.04.2011 @ 15:51:30
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми това, което видях...и ме избива на водка :)


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 19:19:03
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
:-)
Чувствам се виновен, че те разстроих!
:-)
Нека първият, третият и петият ред са от мен!
;-)
Разговорът ни ще е дълъг...

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от zebaitel на 04.04.2011 @ 13:06:02
(Профил | Изпрати бележка)
И в кратката си версия разказът ти е изключително впечатляващ и запомнящ се, Плъки! Моите специални поздрави и за двете версии!


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 19:17:16
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Кратката версия е като есенция - набляга се с по-голяма тежест на самата случка. В Пълната версия с по-голяма сила са описани вътрешните преживявания, а и самата философия на разказа: един и същи образ е в огледалото и на картината, но на светлинни години един от друг. И кой ли да предпочетем?!...
:-)
Благодаря за поздравите и оценката!

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от anonimapokrifoff на 04.04.2011 @ 12:09:27
(Профил | Изпрати бележка)
От мен - една голяма въздишка и една голяма водка. Случило се е, каквото трябва - по-добре така, отколкото иначе.


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 19:09:47
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
:-)
Погледите към нас са най-вярната преценка - какво представляваме и колко струваме. Остава да си я заслужим сами!
:-)
Все се чудя: кое е по-добре - да овкусяваш водката с мъдрост, че тогава е по-лесна за преглъщане, или да разреждаш мъдростта с водка - че тогава по-весели неща стават...
;-)

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от anonimapokrifoff на 04.04.2011 @ 21:27:16
(Профил | Изпрати бележка)
Гласувам за разредената мъдрост и категорично отричам разредената водка!

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от doktora на 04.04.2011 @ 10:48:08
(Профил | Изпрати бележка)
Уау, невероятен текст :)))

...дано е бил оценен по достойнство...
лично, не смятам конкурсното начало за креативно...повечето ми "бият" на субективизъм...и затова не участвам...
за последно беше преди 3-4 години в "Уикенд", простете ми хех

Та така, майсторе!! Четох го и го четох...с хедонистична нега, да знаеш ха хе хе

Браво, Пламски, приятелю!


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 18:55:58
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
И ти си достатъчно порочен - би ти мязала ти поне сенаторска титла в Древния Рим.
:-)
А и от женската красота разбираш с подробности... Ах ти, палавнико...

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от shtura_maimunka на 04.04.2011 @ 10:19:06
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
В последно време се питам, защо е устроен така този живот...не може ли, когато мъжът е физически 100% пълноценен, да е и душевно зрял и толкова чувствителен, както на тази възраст.Нещо, като две в едно.
Тюх, да му се невиди...
Браво Плъки, харесва ми да се потопя в твоите разсъждения, и изобщо в твоя свят.


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 18:46:52
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Моят свят е като Сливенския затвор - килия до килия, пълни с жени...
:-)
Зрелостта е наказание за мъжа, Щурачке - изгубва първичността си и почва много да му мисли, а тогава интересните неща спират да му се случват...
;-)
Така че - избирам по-незрели индивиди ако искаш да преживееш нещо вълнуващо!

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от shtura_maimunka на 04.04.2011 @ 19:13:09
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
`Щото по-незрели, затова ли ти замръзна...`сичкото, само по един чаршаФ, до прозореца?! ;-))))))

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 21:54:57
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Виж сега, да си остане между нас, такива уроци са поучителни, особено за самомнителната страна...
;-)

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от diva_voda на 04.04.2011 @ 09:51:32
(Профил | Изпрати бележка)
Как беше...? .... като си в Рим, прави като римляните , нали?
Ех, Лакеров! Като се "зададеш" само и вече е ясно, че няма да се размине без любов:)))
И на мен ми хареса това, което прочетох!
усмивки!


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 18:42:15
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Покрай мен е "море от любов", а аз - моряк удавник.
:-)
Плачи ти бедно сърце...

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от sonnic на 04.04.2011 @ 09:50:28
(Профил | Изпрати бележка)
Пленително самовглеждане!!!
Поздрави!!!

А защо "римският патриций, не се появи с китарата във Варна. Очите ми се изкривиха да се оглеждам!


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 04.04.2011 @ 18:39:48
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Римският патриций беше във Варна, но на друг адрес, призован на вярна служба от император ЕОН.
:-)
Цяла нощ съм ви мислил да не останете без ток, че доста кофти време се случи.

Другият път ще си попеем. Гледам по снимките - Дивият козел се е погрижил да не скучаете.
Поздрави и от мен!

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от ariel_b на 10.04.2011 @ 07:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много силно, знаеш си...
Препрочитам си поантата:))))


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 11.04.2011 @ 06:35:35
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
А да рисуваш - можеш ли?
:-)

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от ariel_b на 12.04.2011 @ 10:43:04
(Профил | Изпрати бележка)
Мога, мога, особено при подходящо осветление:)))

]


Re: Поглед към мен (пълна версия)
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.04.2011 @ 22:08:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Финалът е убиец! / във всички смисли!;)/
Тази пълна версия е много по-красив и дълбочинен поглед - комплименти!:)