Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 1
Всичко: 867

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома – 43
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Иисус и Саломе

И като дойде Ирод Антипа с жена си Иродиада, отдоха в планната да търсят от светия Йоана опрощение за делата си, и останаха там до съботата.
А беше с тях и дъщерята на Иродиада, Саломия, иудейска принцеса, що всички наричаха Саломе, или Мира.
И като беше Мира сама в претория, намери Иисус и му рече: „Отидоха майка ми и баща ми в планината да изкупят греховете си. Ала аз, като нямам такива, идвам при Тебе, да ми бъдеш Учител!”
А Иисус и рече: „ Кажи ми, на какви постели заспиваш вечер?”
„На пухени.” – отвърна му тя.
„ А на сутринта, като станеш, на какъв поднос е закуската ти?”
„На сребърен поднос е!”
„А кой е баща ти и какъв е, и къде живее?...”
„Тетрарх е баща ми, намесникът на Галилея – рече момичето – а пък живеем в двореца му!”
А Иисус и каза: „ На твърд дървен нар спят моите ученици, а завиват се с груба черга. На сутринта, като станат, само хляб и лук е закуската им, а на обяд – пак хляб и ако има, риба. А пък бедни орачи и рибари са бащите им на моите ученици, и живеят в сламени хижи на брега... Не можеш с тях да ми бъдеш ученик!
„Иисусе мой – рече му Саломе – ако не може тук, нима не може в двореца?...”
А Иисус и отвърна: „Може, но тогава не аз на тебе, а ти на мене ще ми бъдеш учител!”
И като стояха така в къщата, и разговаряха, Саломе му каза: „Иисусе, не е истински мой отец тетрарха Ирод, и двамата с майка ми Иродиада много грехове имат, ала предскажи какво ме очаква, защото моят живот сега започва!...”
Ала Иисус, като идваше оттам, знаеше всичко, що има да става, и хубаво, и лошо. Ала лошото щеше да е повече от хубавото, и много неистини и много лъжи щяха да се изрекат около името и, защото бе невинна като ангел, а щяха да я направят по-черна от дявола...
И предрече и Иисус, че ще се омъжи щастливо и ще има три деца, и сребърни монети с нейният лик ще има в царството, и след хиляда години песни и книги ще се пишат за нея.... Ала и не каза какви, за да не я натъжи, понеже знаеше какво има да става...
А Саломе му каза: „Иисусе, знаеш какво е писано да става след хиляда години! Ала можеш ли да познаеш какво ни е писано сега да се случи?...”
Имаше върху себе си принцесата седем воала, а дългата и коса бе прибрана и завързана на тила и с копринена лента... И като стана, отметна от себе си първия воал, свали и втория, а после свали и третия...и отиде до Него.
И позна я Той, така, както се познава жена. И тя го позна, така, като се познава мъж...
А на сутринта, като стана Иисус, не я намери в постелята си... и цял ден не знаеше що да мисли, и що да говори.
Ала преди да се скрие слънцето зад планината, чува се конски тропот и римска калесница спира пред къщата на търговеца.
Слиза от колесницата Саломе, а след нея четворица от стражите на тетрарха.
И като им нарежда нещо момичето, влизат обратно войниците в каляската и започват от там да вадят и носят...
Ала не носеха те ни ножове, ни щитове, ни други оръжия.
И като тръгнаха да влизат един подир друг, носеше първия войник сребърен поднос, пълен с отбрани храни, вторият след него – две пълни делви, третият – маса от махагон, а четвъртия – вити столове от кедрово дърво.
И още два пъти отиваха и се връщаха, докато пренесат всичко от каляската в къщата на търговеца.
А накрая, като закачиха тежки драперии на прозореца, и постлаха ленена покривка на масата, а върху нея, наредиха храни и напитки, отиде си прислугата, а Иисус каза: „Момиче, беше като килия стаята ми, а сега сякаш съм цар Соломона, що имал сто робини, и сребърни рудници!...”
Рече му Саломе: „ Господарю мой, имаш ти сега само една робиня! Ала кажи, ми, прочее, какво искаш да ти поднеса: ето, има лангуста, изпържена в ливански зехтин, а това е авокадо, пълнено с морски дарове. Има и ягоди с крем, има агнешко месо, подправено с мента и розмарин, а има и печено в балсамово масло...
И като наля тъмно вино в чаши от сирйско стъкло, рече му: „Или искаш да опиташ първом от виното, що е дошло чак от от планната Арарат?"
А Иисус и рече: „Не искам аз сега ни лангуста, изпържена в ливански зехтин, ни агнешко месо, подправено с мента и розмарин!... И ще пия от виното, ала друго желание имам аз сега...”
И остана Саломе в къщата, и стоя още три дни и нощи, докато се върна майка и от планината. Така я позна Иисус, и не той на нея, а тя на него му беше учител.


Публикувано от alfa_c на 23.03.2011 @ 19:19:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:23:21 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома – 43" | Вход | 6 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от na_de на 23.03.2011 @ 19:58:41
(Профил | Изпрати бележка)
"...защото бе невинна като ангел, а щяха да я направят по- черна от дявола..."
Красив образ!

Вярвам, че това е истинската Соломе, а не оная, която описват другите твои лъжовни ,,събратя" , евангелисти и писатели !:)))))

Красив текст, Тома!

Успехи! :))


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 23.03.2011 @ 21:49:29
(Профил | Изпрати бележка)
Слепи ли са, че не я виждат?! Исус е казал: красотата ще спаси света!:)
А който не го е разбрал това, майната му...

Алилуя!

Поздрави, Наде и благодаря за подкрепата!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от na_de на 23.03.2011 @ 22:17:16
(Профил | Изпрати бележка)
Казано е, че любовта на мъжа минава през стомаха...:))))
Не знаех, че това важи и за Исус..!:)


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 23.03.2011 @ 22:22:15
(Профил | Изпрати бележка)
Наде, ти какво си мислиш?
И ако за тебе е Бог, нима не мислиш че е и Мъж, като всички, та и много повече!:)

Тома

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от na_de на 23.03.2011 @ 23:32:55
(Профил | Изпрати бележка)
:) ..естествено, не мисля така! Да не се казвам мисанчо:) /шегувка/!:)

Приемам го като литературен образ, Истината ти казвам!
А пък чудесата си са чудеса- идват и си отиват...
та дори и на триста години веднъж:)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от florans (florans_x@mail.bg) на 24.03.2011 @ 06:10:22
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох с интерес и харесах!

Флоранс


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 24.03.2011 @ 11:13:45
(Профил | Изпрати бележка)
Бог да е с теб, Флоранс!:)

Хубав ден!

Тома

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.03.2011 @ 10:29:20
(Профил | Изпрати бележка)
А майката позна ли Иисуса, а бащата?
Не знам, ама знам, че те са познали главата на Йоана, дето Го кръсти и на сребърен поднос са я познали.
Въобще голямо опознаване е ставало...


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 25.03.2011 @ 11:29:25
(Профил | Изпрати бележка)
Е, майката... Тази хубава история става, докато майка и и баща и са при Йоан. А това вече е друга история, да, със сигурност по-късно Ирод убива Йоан. Но за другото, че майката му се е слагала, не съм много сигурен... той е бил аскет, пустинник, хранил се е с корени и скакалци, пущиняк, както биха казали днес!
Както и да е.
Но за това каква е била Саломе, вярвам на праотеца си Тома, а не на другите, като почнеш от Марка и Лука и стигнеш до Оскар Уайлд!

Готина е Саломе, дай боже всекиму такава!:)))

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 25.03.2011 @ 14:55:31
(Профил | Изпрати бележка)
Вярно, че кръстителя е бил пустиняк, пардон, пустинник и вероятно е вонял лошо, но.. не забрявай, че тогава "светите" хора са били на почит. Не случайно Саломе му е поискала главата. Била е уникална украса, глава на светец и като се има в предвид разпуснатите нрави по онова време не се знае дали не са се "опознавали" ;)) Подозирам, че още от тогава е започнал култа към мощите. Тук няма да дебатирам как на острова край Созопол са открити части от главата и от ръката на Кръстителя, като тези две части са били отделени още в древност(?) Но кой ти се замисля за тези подробности, щом трябва да спасяваме месния туризъм ;)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 25.03.2011 @ 15:39:24
(Профил | Изпрати бележка)
Майката Иродиада е била от тия...не Саломе. Сега, това е легенда, някой учен ще използва термина "хипотеза". Коя хипотеза е по-правдива, ти прецени: Саломе е била, някой казват, на 12 години тогава, според мене, по-голяма, но в никакъв случай по-голяма от 17 години. Това, за главата но Йоан на тепсия и си е гадост, но още по-голяма гадост прави църквата, като свързва всичко това със Саломе! Какво да ти кажа, нелепости, а пък като това в Созопол просто не ми се говори...

Поздрави, Лео, успехи!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 28.03.2011 @ 09:14:57
(Профил | Изпрати бележка)
Че защо глава на светец, опулена кротко на сребърен поднос да е гадост? Не те разбирам. Живота тогава не е струвал скъпо, сега още по-малко, достатъчно е да те обявят за арабски фундаментален терорист за да изсипе чичко Сам цялата си огнева мощ върху главата ти. Така, че Йоановата главица си е била съвсем на мястото, дар за Йехова и радост за очите на разголени танцьорки :)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 12.04.2011 @ 13:08:52
(Профил | Изпрати бележка)
Разбрах защо не ме разбираш, но се опасявам, че днешните "римляни" дето са оттатък атлантика и на нас сега гледат по същия начин:)

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от sineva на 25.03.2011 @ 15:40:10
(Профил | Изпрати бележка)
Така обичам притчите ти, Тома?!
А тази е като приказка.
БЛАГОДАРЯ!
Честито Благовещение!
Благост и усмивки по пътя ти!:)


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 25.03.2011 @ 18:40:29
(Профил | Изпрати бележка)
Да като приказка, апокриф, таен, малко опасен, и забранен от църквата, но затова пък още по-сладък! Дори отците, които са ги заклеймявали от амфона, вечер скришом са ги разгръщали...:))

Светъл празник!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от mariq-desislava на 26.03.2011 @ 07:52:44
(Профил | Изпрати бележка)
Отредил си по-благодарна роля на принцесата, отколкото са й определили в Библията.


Re: Тайното евангелие на Тома – 43
от tomatroev на 26.03.2011 @ 08:46:25
(Профил | Изпрати бележка)
Библията, Новият завет, мила Мари, е една компилация от текстове, подборка, направена от пресметливи и хитри, съвсем не духовни, а практични и алчни за пари и власт хора. Подбрали са по свое усмотрение четирима евангелисти, както виждаш праотеца ми Тома е останал "извън борда"!:)) А и други, като твоята съименичка Мария, това е отвратителна история, първо с поборката, а после "светите отци" в тази тяхна "Църква" допълнително, къде перфинено, къде грубо, са успели да очернят още повече и Саломе, и Мария-Магдалена... и да преиначат цялата история...
Така че приеми просто, че чрез мен, сега св. Тома тъпкано им го връща!:)))
Но, разбира се, трябва и вашата помощ, на всеки един...

Хубав ден!

Тома

]