Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 4
Всичко: 800

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома – 42
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Камъкът и зидарите

Отвориха му се очите, и като видя болните, хромите и другите, що бяха излезли подир него от пещерата, откри призванието си...
И денем работеше, а вечер лекуваше, и изцери мнозина от болестта им, а на други даде от вярата си. Ала колкото изцери, тройно повече ставаха болните, и на колкото даде вяра, тройно повече ставаха бедните и обезверените, които идваха и това нямаше край.
Веднъж, по обяд, дохаждат на страежа при Него фарисеи и книжници от Ерусалим, и като Го виждат, че отвън яде хляб с другите, прости и неуки люде, Му казват: „Човече, защо ядат тези хляба неумити? Защото ние не ядем, преди да си умием ръцете с палмово масло! И казано е, с каквито се събереш, такъв ще станеш...”
А Иисус, като стана, заведе ги отвън, където имаше разорана нива и им каза: „ Беше тук орач. И като разора тази нива, пося семена. И като пося семената, огладня, и седна да обядва.
Ала кажете ми сега, прочее, с какво е умил ръцете си преди това?”
И като не знаеха те какво да му рекат, наведе се и взе Иисус шепа пръст от нивата, и рече: „Ето, с пръстта от нивата умиват ръцете си орачите, и сядат да ядат, защото чиста е тази пръст! А като за тях пръстта е свещена, как може да ги оскверни?!
Така и рибарите – продължи Той - като ловят риба, умиват после ръцете си в морето и сядат да ядат.
Така и дърварите, които цял ден секат в гората, умиват ръцете си в тревите, а каменарите, които вадят камъни и ги дялат после, слагат дланите на гореща скала и така се пречистват...
Защото няма нищо по-чисто за тях от земята, от морето, от тревите и от къмъка...
Горко вам книжници и сребролюбци, защото, и ако да се миете и пречиствате с вода, нито ръцете, нито помислите ви са чисти!
Защото не за вас е Царството божие, а за тях иде то; не за богатите и знатните, а за бедните и неуките е: за простите орачи, рибари, дървари и каменари... И където от тях има трима, те са богове. А когато е само един, Аз съм с него.
Чуйте сега това, което ще кажа: Имаше едни зидари, които събираха камъни за къща. И като ги избираха и отделяха хубавите настрана, един остана. И като дойде Майсторът им, попита стопанина, на когото щеше да бъде къщата: „Покажи ми камъка, който зидарите отхвърлиха?” И като го взе, него тури за глава на ъгъла в основата на къщата.”
И почудиха се всички на това.
А Иисус рече: „Който има уши, нека слуша: Аз съм Оня, и тези, дето вие отхвърляте, те ще са в темеля на Божия дом!
И като се разчу за това, идваха при Него още хора от цяла Галилея, от Самария и от Иудея...
И като разбра, че не може / да смогне /, извика и другите си братя от Назарет на строежа, и така бързо завършиха къщата, и я покриха, а като свършиха, рече му търговецът Савел Вангеев: „Добра работа свърши, ала, ето, вече имам голяма къща и ако искаш, остани тук, защото виждам, преди ти на мене се надяваше, ала сега така стана, че другите на тебе се надяват!”
И остана Иисус при Савел Вангеев и започна да поучава народа. А водеха всякакви бедни и немощни при Него, и като поставяше ръцете си над тях, изцеряваше ги, и усмиряваше бесовете им.


Публикувано от viatarna на 22.03.2011 @ 15:12:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:28:26 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома – 42" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 22.03.2011 @ 15:44:14
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, ти да не го преписваш от някой древен папирус туй Евангелие? Толкова истинско и боговдъхновено звучи, че чак ми иде да извикам, Алелуя!


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от tomatroev на 22.03.2011 @ 21:00:00
(Профил | Изпрати бележка)
Идват ми на ум поне три отговора, Лео:и от праотеца ми Тома, от, както казват, "дава ми се отгоре", и третия, казвам: тайна е, нещо като подсладената вода, обаче - кока-кола!:)
За да не кажеш все пак - на краставичар краставици решил да продава, ще ти открехна малко от тайната, като ти кажа, че не знам дали е било така в Юдея, но българина има особена, свещена връзка със земята и наистина, на нивата, това го знам, като изореш и седнеш на обяд, ако нямаш вода, с пръст си "умиваш" ръцете, смята се, че пръстта е чиста, измива, било доскоро това и някъде може още да се прави, и това не мож го измисли никой писател.

Амин!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от na_de на 22.03.2011 @ 16:24:35
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Тома!
Истински се насладих на това ти евангелче! :)
Красотичка, приятелю!
Дано повече хора го прочетат и да се позамислят....

Честита Пролет ! И много, много усмивки!:)))
И нека облаци никога не скриват Слънцето ти !

na_de


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от tomatroev на 22.03.2011 @ 21:01:39
(Профил | Изпрати бележка)
Евангелче, ангелче, нали, Наде!

Утре, ако е рекъл господ, още едно, по-хубаво!

Лека вечер!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от sonnic на 22.03.2011 @ 17:13:14
(Профил | Изпрати бележка)
Признай си, Тома, кое от скритите евангелия извади на бял свят?!
Мъдро и поучително е, но
"Ала колкото изцери, тройно повече ставаха болните, и на колкото даде вяра, тройно повече ставаха бедните и обезверените, които идваха и това нямаше край." Кажи, Тома Верни, ще има ли край?!!!
Поздрави! И хубава вечер!


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от tomatroev на 23.03.2011 @ 12:53:29
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам за край, но винаги има надежда.
Все по-скрити и забранени стават, Соня, но, предполагам, туй им е хубавото!

Хубав ден!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от sineva на 22.03.2011 @ 18:09:41
(Профил | Изпрати бележка)
Отново ме зареди с мъдрост, Тома!
Възхитена съм отново!
Бог с теб!:))))))


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от tomatroev на 23.03.2011 @ 12:56:40
(Профил | Изпрати бележка)
Е, мъдростта на народа е това, глас народен - глас божи.

Хубав ден, Синева!

]


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от kasiana на 14.05.2011 @ 16:49:08
(Профил | Изпрати бележка)
Богопомазан си, Тома Български:)))))))))))))

Вселена от мъдрост е твоето "Тайното евангелие..."!!!!!!!!!!!!!

Щастлива, влюбена и творчески пълноценна вечер:))))))))))

Каси


Re: Тайното евангелие на Тома – 42
от tomatroev на 15.05.2011 @ 10:16:52
(Профил | Изпрати бележка)
Богопомазан, наказан, все едно е май... Но с тези последни части, надявам се, Тайното евангелие да се е дооформило.

Поздрави!

]