Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 825
ХуЛитери: 1
Всичко: 826

Онлайн сега:
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе се сърдете на Пейлин!
раздел: Есета, пътеписи
автор: vorastak

Сърдим се на някакъв англичанин - Пейлин, заради негов филм, представял България като циганска държава. Не познавам тази личност, но е възможно да е поръчков "творец". Въпреки това, мисля, че не бива да му се сърдим. Явно човекът не е ориентира и пише за неща, от които и хабер си няма. Първо, циганският етнос има същите права за добър живот, каквито има и инглийският!? Второ, този Пейлин няма понятие не само от днешния, но най-вече от миналия живот на Балканските народи! За Пейлин толкова, защото повече не заслужава.
Нека да се обърнем към истинските виновници, тъй като проф. Николай Овчаров е разочарован от поведението на англичанина. Само, че искам да задам едзин въпрос на професора: "Господин Овчаров, не заксъсняхме ли и то много с археологичните разкопки? Светилището на Орфей, Перперикон, златните съкровища, и откритите древни градове на територията на днешна България, колизеумът в София, Несебър тепърва ще показват на света кои сме ние, но отново, за съэжаление го казвнам, прекомерно много закъсняхме! Печално е, че несебърци не желаят света да научи, че техният град е древната Месемврия, а софиянци какво ли ни правиха и не писаха против разкопките на колизеума, защото за една година щял да се разстрои трафикът в центъра на града?! А за още по-голямо съжаление, политици избрани от народа да опаравят положението ни, като чеи оглавиха тези най-просташки протести!? Най-печалното е, че ние не си познаваме историята и така преиначаваме нещата, че на просветените хора кръв им капе от сърцето! Една от най-достойните личности в нашата история е Патриарх Евтимий, а еднес чета написаното от г-н Валери Роев, че ще бъде поставена видеокамера на "Попа"?! В момента на падането на страната ни под османско робство, този свят човек е бил надеждата на цял един народ. Дори Мурад и Баязид не са си позволили да го убиятт, но ние не жалим никого и без да го поставяме на подсъдимата скамейка, го "възпроизведохме" в "Попа"?! Някой може да си помисли, че съм болезнено взискателен, но това е история и като започнем да я преиначаваме, някои ще ни рисуват като клозет, а други ще ни правят на малостойностни! Не те, а ние се правим на такива, а после се оплакваме като ощипани невести!? И днес нямаме единни становища по отношение на траките в официалната ни историография?! Те са коренните житгели на тези земи, а изведнаж ги няма?! Питам - къде са? Никой не посочва други земи, в които евентуално са се изселили, а аз не мога да си помисля, а какво ли е пък да се съглася, че са сублимирали, защото такова явление не е доказано при жива човешка плът. А аз съм учен свързан материално и духовно с науката за човека!
Питам, дали някой щеше да знае нещо за Гърция, ако не беше Акрополът и стотиците археологични паметници на територията на съседната ни страна? Дори и Рим щеше вече да е забравен, ако го нямаше колизеумът, и археологичните и културните паметници от времето на мощта на Рим и на да Винчи, Микел Анжело и другите творци титани!? Рим не се помни заради Нерон, Калигула и Месалина, а заради запазеното от някогяашната му история!
Пейлин снимал Азис, като отрицателен герой, т. е. като циганин. Това че той е циганин, но с примера, коийто даде на неговия етнос - евала! А кой създаде мита Азис? Българските телевизии и българските журналисти!? И не само него създадоха, а и Кондьо, Шамара, Евгени Минчев и...и...и...и... и да не говорим повече! Тези институции създадоха и мита, че това са най-големите творци на България?! А като сме се обърнали към циганския етгнос, защо не не поглреднем към Бони, Софи Маринова, Венци Такев и още стотиците творци от този етнос? Ако всички тях ги поставим до Пейлин, то той ще трябва да коленичи пред тях и да им целуне ръцете!
По телевизиите не се показват свестни хора, а искаме някой да ни каже, че сме държавата на свестните!? Има и много, които по телевизиите ги титулуват като професори, а по-късно с месеци и години ни обясняват, че не били такива!
Говорейки си на български език, след години няма да можем да се разбираме взаимно, защото много български думи ще проидължат да се заменят с чуждици, а диалектите, ще направят езика ни ниеразбираем и за стамите нас!
Тогава някой нов Пейлин ще направи нов филм за нас с наслова - "страната на глухо-немите"!


Публикувано от Administrator на 13.03.2011 @ 17:16:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   vorastak

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 40551
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Не се сърдете на Пейлин!" | Вход | 2 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не се сърдете на Пейлин!
от sonnic на 13.03.2011 @ 21:08:31
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, Човече! Споделям мнението и гнева ти, но първо не е ли време да излезем от анонимност и да се представяме такива, каквито сме, а не да се държим като "ощипани невести"!!! Второ, мисля, че дори в безсилието си можем да направим нещо! Ако ти, ако аз и следващият след нас, тачим българския език, не употребяваме чуждици и т.н. , спазваме изискванията за употребата му и предаваме това поне на още двама...т.е. като в песента на Богдана! Представяш ли си какво би станало?!!!
Хубава вечер! И не се гневи излишно, а направи нещо!!!


Re: Не се сърдете на Пейлин!
от vorastak на 14.03.2011 @ 09:14:12
(Профил | Изпрати бележка)
Първо, благодаря ти за съпричастността. Второ не съм анонимен, но тук в хулите изискват анонимност и за това съм дал някакъв аноним, който не ползвам. Аз съм член на писателски съюз и съм член на управителния му съвет, така че се явявам често с истинското си име. Само едно, приятелю, не съм в никаква мафиотска формация и не желаят да публикуват критикуващи материали. Аз по професия не съм филолог, а съм лекар и съм се занимавалм с наука и съм хабилитиран специалист, така че нямам стари връзки с издатели. Аз просто жадувам за такива катко теб, като мен ентусиаст, без да се страхувам и да бичувам. При нас се налага да сме по-резки в обвиненията си и да не спазвнаме римското провило - "сатирата трябвда да пощипва, а не да наранява"! Но ние сме по-зле отколркото в римско време и за това трябва да сме по-крути. Аз харесвам израза "пролетарии от всички страни съединявайте се"! Лошото на българина е, че той не търпи съединението. И за тодва трябва ние да издигнем призива - "творци на словото, съединявайте се! За съжалениеи, ние творците в днешно време, като че ли сме излишни!? Нашите гласове са гласове в пустуни! Всеки от нас прави нещата сам и аз съм много доволен от твоя призив да се вслушаме в песента на Богдана. Кликни ми на 0886 40 68 20. Още един път ти благодаря.












]


Re: Не се сърдете на Пейлин!
от VOINOV на 14.03.2011 @ 06:38:27
(Профил | Изпрати бележка) http://voinov50.blog.bg/
Прав си!
Напълно съм съгласен с твоето мнение по този въпрос, поздравления за позицията ти,
само с другото - пуснал си материала, вероятно, когато вече си заспивал - натурял си букви повечко отколкото трябват... :)))


Re: Не се сърдете на Пейлин!
от vorastak на 14.03.2011 @ 09:23:49
(Профил | Изпрати бележка)
Благоразположен си към мен и към моето становище, за което много ти благодаря. Ние мислещите по този начин трябвда да се намираме, дори и малко грубо да прозвучава, като краставите магарета. Дойде ми на ум за тези магарета, защото в нашата страна такива като нас все още ги смятат за крастави и ни прекарват през иглени уши и често ни критикуват неоснователно. Лично аз не се трогвам от такива критики и на други места съм писал за израза на Славейков - "критикаре, като нашето магаре"! Радвам се, че ни спохождат подобни мисли, благодаря!

]


Re: Не се сърдете на Пейлин!
от vorastak на 14.03.2011 @ 09:23:50
(Профил | Изпрати бележка)
Благоразположен си към мен и към моето становище, за което много ти благодаря. Ние мислещите по този начин трябвда да се намираме, дори и малко грубо да прозвучава, като краставите магарета. Дойде ми на ум за тези магарета, защото в нашата страна такива като нас все още ги смятат за крастави и ни прекарват през иглени уши и често ни критикуват неоснователно. Лично аз не се трогвам от такива критики и на други места съм писал за израза на Славейков - "критикаре, като нашето магаре"! Радвам се, че ни спохождат подобни мисли, благодаря!

]