Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 800
ХуЛитери: 4
Всичко: 804

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХалюцинации
раздел: Разкази
автор: inspired

„Маша, Маша, как се докара дотук с тази захарна болест!”
Така се питаше за кой ли път Маша, от момента, когато разбра, че отново си е забравила спринцовката с дозата инсулин.
Беше пила много водка и се беше смяла почти до припадък на празничната вечеря. Беше Коледа, нейната „руска коледа”, а навън валеше безукорен пухкав руски сняг. Само че беше в чужда страна и я нямаше „тройката”, за да се прибере в апартамента, който обитаваше. Беше тръгнала пеша през парка за по напряко, през рехавите борчета, да се наслади докрай на детския си спомен, когато внезапно усети, че й призлява.
„Трябва веднага да взема такси...” – мина й през ума. „Нямам никакво време...”
Започна да рови в чантата си да намери поне някаква дъвка, знаеше, че сладостта й ще и стигне за още няколко минути. В момента, в който я напипа, се успокои и се огледа.
Навсякъде беше бяло. След като се взира с усилие няколко секунди и разбра, че започва да губи зрението си, най-после различи нещо като алея. Маша се затича към нея, но веднага спря. Сърцето и биеше в гърдите като лудо.
„Само да не се свлека” – помисли си Маша. – „Няма кой да ме намери...”
В трудни моменти винаги си спомняше страшните книги и филми от нейното детство. За войната. Представи си замръзналото поле, труповете и стенанията на войниците и се видя - една такава малка, слаба, с остри черти и руси опашки на рехавата си коса. Тя е сестричката, която трябва да спаси умиращите. Гладна е, ужасно е гладна, ох, как е гладна, вие й се свят, студено й е, трепери и погледът й се раздвоява, но трябва, на всяка цена трябва да спаси всичките... „В такива моменти човек не мисли за себе си, а само за другите!” – повтаря си Маша и прегръща черните трупове на дърветата... „...едно, две, три...дванадесет...” – брои тя наум... „Ти си герой, Маша, ти си герой...” – чува тя в ушите си отново командира на полка и върви, върви между черните стволове... Тя е на алеята, а алеята винаги има край. Тя води към хората...
Внезапно Маша се сети как в един филм взводният караше войниците си да си свиркат с уста, за да не усещат адския студ и изтощението... Какъв ти студ! Маша беше плувнала цялата в пот.
Маша изплю отдавна безвкусната дъвка и започна да си подсвирква с уста мелодията от „Маша и Мечокът.” Любимата й приказка.
Само че сега Мечокът беше Смъртта и тя трябваше да я надхитри!
А снегът валеше толкова приказно!
„Туп-туп – туп-туп...” – Маша не знаеше дали това бяха нейните стъпки или ударите на сърцето й. Тя спря и усети как й се завива свят...
Изведнъж почувства как една силна ръка я подхваща под лакътя.
– Извинете, лошо ли Ви е?
Маша се засмя истерично. После кимна, по-точно тръсна главата си. Усети, че косата и е мокра, а кичурите полепнали по челото й. Мина й през ум, че с мокра глава е грозна. Острата й брадичка, носът й. Боже! Тя се усмихна горчиво. Имаше ли значение? Опря се на ръката.
– Такси! – прошепна тя. – Моля ви...
Тръгнаха.
– Чувате ли ме!... – Маша разбра, че това бучене в ушите не е от вятъра и се уплаши. Тя се вкопчи в ръката да не припадне и се опита да фокусира погледа си.
Ръката принадлежеше на един младеж, може би двайсетгодишен, може би и по-млад. Все още детското му изваяно лице, падащата до раменете къдрава коса така я сепнаха със светлината си, че Маша веднага се стегна. Дори почувства как се изчервява.
– Моля Ви – каза Маша и се усмихна, макар и накриво – Много по-добре съм, но трудно виждам и чувам... Само ми говорете ... нещо, какво и да е.... Така трябва – каза Маша. – Да не припадна.
Младежът сякаш разбра. Той намести на гърба бялата си раница и инстинктивно се огледа. Беше настъпила космическа тишина. Наоколо беше бяло и тихо, а от черното дълбоко небе падаха беззвучно последните снежинки.
– Всичко ще е наред – промълви момчето – но какво да ви говоря – нищо не ми идва наум... А, преди малко казаха прогнозата за времето... В ранните часове на нощта снеговалежът ще престане и вятърът ще утихне, ще бъде тихо, бяло и красиво, а утре ще изгрее слънце... снегът ще се стопи и първите вишни ще разцъфтят...
Маша вървеше и се усмихваше. Беше го хванала под ръка. Момчето продължаваше да измисля с все по-голяма страст, забелязало как бледността по бузите й намалява. Изведнъж то спря и гребна с шепи сняг от клоните.
– На! Разтъркай лицето си ! Ще се съвземеш по-бързо.
Маша пое крехкия сняг и го прокара по бузите си в началото по-бавно, а след това натисна и започна да разтрива, докато не усети горещината през ръкавиците си. Но тя не се заблуждаваше, вече усещаше приближаването на втората криза и ако не стигнеха навреме... В далечината вече се виждаше редицата от сиви жилищни сгради. Сигурно вече наближаваше полунощ.
„Дали да не му поискам нещо сладко, може пък и да има” – помисли си тя. Беше започнала отново да трепери и сигурно той го усещаше. Маша се отдръпна от него.
– И на мене се е случвало да препия – момчето се усмихна кротко. – Веднъж в училище, на една екскурзия... Бяхме страхотна компания... А иначе „трева” не съм пушил никога и не знам какво ти става... А моят приятел беше наркоман. Веднъж дори за малко не умря. Беше прекалил с дозата. Четири електрошока, представяш ли си, и на последния се върнал от онзи свят...
Маша усещаше къдриците му по лицето си, но не смееше да го погледне. Изведнъж се почувства страшно стара. И безнадеждно, безмълвно, безкрайно самотна. Сякаш беше изпила бутилка водка или се беше боцкала наистина.
„Можеше да ми е син”, мислеше си тя, докато вървеше към дома си, „И да не ходя на тия безкрайни купони с колегите. Всъщност, глупости, той щеше да спасява някоя наркоманка в парка, а аз щях да пия сама вкъщи. И има ли значение къде ще си, щом нямаш любов. И дали ще умреш някъде на улицата или пред телевизора у дома. Или в някое чуждо легло навръх своята Коледа...”
Маша потръпна и погледна крадешком към младежа.
„Колко е хубав и невинен”, помисли си тя. „Като икона...” После внезапно усети, че ще припадне...
Когато отвори очи почувства, че устата и лепне. После видя кафявите му внимателни очи с черни извити вежди над тях. Очите й се усмихнаха.
– Защо не казахте по-рано! – сега в тях имаше известен укор. – Добре, че случайно имах мед в раницата. Видях при личната Ви карта картонче, че сте диабетик. Извинявайте, но когато паднахте, чантата ви се разсипа...
Маша видя, как слагаше внимателно дреболиите в дамската й чанта. Под тила си усети меката буца на раницата. После той хвана китката й и започна да мери пулса, вперил поглед в часовника си.. Маша почувства, че ще заплаче, но не затвори очи, макар че й се искаше. Когато и втората сълза се плъзна по лицето й и изчезна невидимо в снега, тя безшумно пое дъх. Отдавна не беше се чувствала така безсмъртно щастлива.
– Вече съм по-добре – каза. – Моля, помогнете ми да стана.
След пет минути бяха до входа. Маша отключи солидната метална врата и се обърна. Беше усетила нещо странно в младежа. Сякаш изведнъж бе пораснал с няколко години.
– Няма нужда да ме изпращате до горе – каза тя – вече съм добре.
И се усмихна. Дали беше видял кривите й зъби? С положителност, нали й бе сипвал мед.
– Сигурна ли сте?
Можеше да го почерпи поне едно кафе. Защо се страхува!
– Сигурна съм – каза Маша.
– Тогава довиждане.
– Довиждане. И благодаря.
После се сети:
– А имате ли къде...
– Разбира се – каза той и се усмихна. – Но на рождения си ден никога не спя, пътувам...
Изведнъж отнякъде забиха камбани.
– Честито Рождество! – се чу да казва Маша.

Но Него вече го нямаше.


Публикувано от viatarna на 25.02.2011 @ 22:09:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   inspired

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:03:19 часа

добави твой текст
"Халюцинации" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Халюцинации
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 26.02.2011 @ 18:48:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Хубаво! Много хубаво!
Поздравления!


Re: Халюцинации
от question_of_my_mind (otgovorite@gmail.com) на 26.02.2011 @ 20:34:15
(Профил | Изпрати бележка) http://n0sense7.blogspot.com
Ех приятелю .. когато чета нещата от теб, ме обхваща тази носталгия за живота, .. като онази твоя ракла и голямото легло, тези уж малки и неуловими нещица от живота. Би ми се искало да знам кой е човека зад думите .. ако имаш желание естественно да споделиш