Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 746
ХуЛитери: 3
Всичко: 749

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТрактат за духа
раздел: Други ...
автор: KBoianov

„ Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство”- Йоан 3:5

Какво представлява духът? Има ли той определено място в тялото на човека? Този въпрос е задаван неведнъж без задоволителен отговор. Къде е връзката между духовното и материалното?
В дебрите на мозъка

Сякаш побързала да се застрахова, науката на 20 век беше обявила за кощунство дадена функция на висшата нервна дейност да бъде отнесена към определена мозъчна структура.
Молитвата като духовно изживяване представлява медитация, насочена към Бога.
Днес механизмите на медитацията се разкриват пред учените със средствата на новите технологии за сканиране на моъзка, познанията в областта на неврофизиологията, програмирането и лингвистиката.
Известните физици Ракович и Коруга над десетилетие изучават феномена на медитацията. Те установили, че не всички мозъчни структури работят на една и съща честота. Центровете в дясната мозъчна инсула работят с делта и тета вълни и имат отношение към началото на медитацията и механизмите на запаметяването.
С позитронно-емисионна томография PET-scan е установено, че занимаващите се с медитация имат повишена активност и дори хипертрофия на същите центрове, както и на префронталната кора.
Активирането на префронталната кора е налице, тъй като при медитация има концентрация на вниманието. Друго обяснение е връзката на тази област с Аджна чакра- нашето „трето око”.
Следващото място, обвинявано за място на духа е епифизата. Десетилетия наред тя се е считала за инертна структура, която закърнява във зряла възраст.
Електронната микроскопия обаче установи сложна структура от неврони и светочувствителни клетки-пинеалоцити.
Неврофизиологията описа важната функция на жлезата в биоритмите, произвеждаща мелатонин и серотонин. Дори се появиха таблетки с мелатонин за безсъние.
Рик Страсман в книгата си „ДМТ- молекулата на духа” описва влиянието на още един продукт на епифизата-диметилтриптамин върху доброволци, приложен венозно. Те имали медитативни видения.
Възможно е центровете в дясното слепоочие да активират епифизата и тя да произвежда ДМТ, служещ като невротрансмитер в състояние на медитация.
Светочувствителните клетки на епифизата биха могли да предават получените медитативните образи към зрителната кора по нервни пътища, добре известни на науката.
Тъй като образите не идват от очите, те се проектират като усещане не пред, а зад окото, възприемани директно от мозъка.
От друга страна езотеричните школи в света твърдят за връзката на епифизата със седмата чакра, участваща в медитацията. Професор Валори Хънт говори за т.нар скаларна вълна на медитация, произлизаща от тази област. Тя намери за интересна хипотезата ми, че мозъчният пясък, намиращ се в епифизата може да бъде източник на това явление. Прашинките мозъчен пясък вибрират с делта и тета вълните и произвеждат резултантна скаларна вълна. Тя се усеща от медитиращите като „стълб, колона на медитация” над седмата чакра.
Както се вижда, връзката на човека с духовното по пътя на медитацията засяга редица мозъчни структури, невромедиатори и дори биофизични феномени. Но това не е достатъчно епифизата да бъде обявена за орган, контролиращ цялата мозъчна дейност, характер и психика.

Издирване в биополето

Въпреки все още мистичната или нихилистична нагласа на масовата аудитория, днес биополето се разкрива пред науката като сложна енергийна мрежа със своя структура и функция.
Ние не виждаме биополето, но то може да бъде измерено на принципа на обратната биолотична връзка и компютърно изобразено.
В езотериката е класическо схващането за 7 слоя на аурата и 7 главни чакри, които я контролират.
Най-академичното описание на тези слоеве е направила Барбара Ан Бренън в книгата си „Ръце от светлина”. Според нея биоплазматичното тяло е посредник между нашето тяло и его. То не е хомогенна субстанция, макар да е газов флуид с електромагнитни свойства.
Нечетните слоеве имат мрежа, по която протича енергия и информация, докато междинните са аморфни. Пример за това е първият, най-близкият до /и във/ тялото слой. В него е включена акупунктурната мрежа на организма, която се контролира от чакрите.
В акупунктурната мрежа тече....светлина! Това са т.нар.биофотони с размер 60 нанометра и скорост 2-5 метра в секунда.
За компютърният специалист не е изненада светлината да пренася информация- та нали най-добър пренос на данни става с оптичен кабел.
В същия ход на мисли чакрите могат да се оприличат на модулатори на сигнала, разпределящи енергията и информацията към дадена телесна област.
Днес науката е склонна да приеме, че първия слой на биополето отразява сумарната биологична активност на организма и има значение за здравето.
Следващите 2 слоя- емоционален и ментален отразяват мозъчната дейност и могат да имат значение в областта на психологията. Те не могат да бъдат разделени при тяхното измерване, но са достъпни за компютърно изобразяване.
Джон и Ева Пиеракос са авторите на т.нар. психодинамика , основана на измерването на чакрите.. С точност, значително по-добра от четирите неврологични типа по Павлов, може да се опишат определени черти на характера.
Това може да послужи в областта на психотерапията на личността.
Отвъд тези 3 слоя на биополето обаче науката е безпомощна. Описанията на сензитиви, които могат да ги виждат дават оскъдна информация. Те са свързани с понятия като обич в универсалния й смисъл, религиозен екстаз и кетерната матрица на съдбата ни в седмия слой.
Несъмнено горните слоеве на аурата участвуват в духовните изживявания на човека. Но са ли те дух или по-скоро структури, които го ползуват? Защо трети, пети и седми слой имат същата мрежа като акупунктурната и какъв енерго- информационен обмен се извършва?
Въпросите потъват в сърцето, за да намерят светлия му отговор.

Издирване в сърцето

„ В мен, сърцето и душата..” Прав ли е бил Ботев? В опитите върху 100 йоги-доброволци изтъкнатия учен и парапсихолог Хироши Мотояма регистрирал с фотодетектор светлинно излъчване, при концентрация на изследваните върху сърдечната чакра. Възможно ли е това да е феномен, излъчван от духа?
Или колкото и да се опитваме, трябва да търсим с духовните категории на религията и психологията?
За да разберем същността на духовното, следващата ни спирка е древен Египет.
Египтяните имали доста сложна представа за духа, като категориите, които използували не винаги намират аналог в съвременните ни представи.
Отделните компоненти на духовното включвали Ба, Ка, Анкх, Име, Сърце, Сянка.
Ка- това е индивидуалната жизнена сила, която бог Кхнум създал на грънчарското си колело. Тя се въплатява при раждането в Сърцето-Иб и е онова, което различава живото от неживото. Храни се със жизнената сила на храната и за това египтяните имали наздравица „За твоето Ка!” Тя е не само жизнена енергия, но и личността, индивида с неговата интелектуална и духовна сила, памет.
Ба- тя е подвижен елемент на духа, съединен с Ка в Сърцето. Изобразява се като птица с човешка глава. Притежава памет и индивидуалност. Съществува от началото на живота на човека, „знае” го. Това е връзката на човека с Божественото.
Египтяните вярвали, че човек трябва да следва сърцето си, вършейки добри дела- Маат и избягвайки лошите- Исефет.
При смъртта индивидуалния дух- Ка се среща със своята божествена част- Ба и сърцето му се премерва за делата, които е извършил. Ако е вършил добро, сърцето и индивидуалния дух се запазва, ако е вършил зло- унищожава се и това е втората смърт.
При това отсъждане бог Нефебхау отнемал или давал Кау-качества на личността.
Цел на духовния път на египтяните било да запазят сляти Ба и Ка в т.нар Акх- синоним на духове- предтечи, „сияйните”. Много прилича на нашите светци.
Египтяните отдавали значение на името като компонент на духа. Бог Пта дал име на всичко при сътворението. Всяко новородено веднага получавало име. Считало се, че при бъдещото възкресение трябва да се извика името на мъртвеца. Отдавало се значение на съхраняването на доброто име в паметта на поколенията.
Сянката- представлява по-скоро аурата на човека или неговата астрална проекция.
Тя предпазва тялото, но също трябва да бъде предпазена.

Съвременни аналогии

Макар сравнителния подход на Де Йонг да не дава много плодове, можем да открием аналогии в редица моменти на египетското мислене .
Такава би била триадата от християнството: тяло-,душа- Ка и дух- Ба.
От областта на психологията и психоанализата аналози намираме в представите за личност и ядро на личността. Ако ядрото е като слънце, то короната му е индивидуалната личност. Ядрото- Ба е връзката ни с Божественото .
Това е онази искрица, която се намира във всеки от нас и чака да бъде пробудена.
Качествата на ядрото- Ба да се движи също го оприличават и с кармичното око, което регистрира човешкия живот и накрая отсъжда.
Макар Ба да изглежда „по-горен” от Ка египтяните настоявали за пряката му връзка и командуване дейността на тялото. В някои езотерични школи се говори за т.нар. срединна точка, на нивото на сърцето, която командува биополето и цялата енергийна система на човека. Съвсем не изглежда случайно „Витрувианския човек” на Да Винчи, изобразен с разперени ръце в кръг. Там срединната точка е разположена в златното сечение,сърцето. За компютърния специалист е очевидно, че командуващия център е най-лесно да бъде на място, достъпно за всички части от периферията, които да ръководи.
И този пренос на информация става чрез чакрите- модулатори на сигнала, като сигнала е светлинен, осъществяван от биофотоните, циркулиращи в акупунктурната мрежа.
Това е безсмъртното ядро, това е

Светият Граал

Йоан 6.63 Духът е, който дава живот . плътта нищо не ползва.
Да- живото е одухотворено, иначе няма да е живо без своето Ка.
Безсмъртното ядро е това, което наричаме съвест, вътрешен глас. То не е измислица. Пробуждането му е процес, който изисква вършене на добри дела- Маат. И резултата е пробуждането му в Сърцето-Иб:
Йоан 14.23 Ако ме люби някой...ние ще дойдем...и ще направим обиталище у него.
Сърцето- обиталище на Божественото, негов свещен съд...
В процеса на преоткриване човекът-Ка търси дълбоко в себе си своето Ба.
Оглежда се като в криво огледало и решава да изкорени недъзите в духа си, обръщайки се към светлината-Ра.
Научава се да контактува със...съвестта си. Става добър човек. Малко ли е това?
В един момент искрицата-Ба се пробужда и го съединява с Божественото. Ето защо:
Йоан 14.10 Думите, които ви казвам, не от Себе си ги говоря..
Светият Дух изпълва търсещия духом със сила и вяра.
Йоан 7.38 Ако някой вярва в Мене, реки от жива вода ще потекат от утробата му...
И не може да бъде измерен:
Йоан 14.17.Дух на истината, когото светът не може да приеме, защото го не вижда, ниго го познава.
Затова потърси, читателю:
Там- дълбоко в същината ти лежи едно малко зрънце, дето сам Бог Отец е посеял с любов!
И ако е станало кълн, що кълни- значи си избрал Доброто и Светлото Му Начало.
И ако е станало цвят, що цъфти- то е алената вяра, що пулсира в кръвта ти, чувствата и мислите и зове към промяна.
И ако е станало ослепително бяло пламъче- то е Божията Истина, Свещената Светлина, дето те изпълва целия. То е непресъхващият извор на Отца.
Бъди Светлина!
Амин.


Публикувано от Administrator на 08.02.2011 @ 18:23:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   KBoianov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:41:00 часа

добави твой текст
"Трактат за духа" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Трактат за духа
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 08.02.2011 @ 20:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!


Re: Трактат за духа
от mariq-desislava на 09.02.2011 @ 04:17:59
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.youtube.com/watch?v=1O8oE5RHinA


Re: Трактат за духа
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 09.02.2011 @ 06:17:17
(Профил | Изпрати бележка)
Да, така е, както на филмчето.
Даже ослепителната светлина също.

]