| От косите на Баща му Шива,
който е бог и на вятъра,
обладал е кундалини,
победил е смъртта и
е извор на В с и ч к о,
се стичат водите на свещената
Ганг. Властта му над желанията
седи царствено над тигрова кожа.
Парвати е неговата Майка -
в гърдите й цъфтят слънца,
върху косите – венците на Шакти**,
в благодатните й ръце - лотоси,
а мистичната им сватба е
съюз на Съзнание и Енергия.
Синът им бог, с глава на слон,
възпят с хиляда имена,
е Ганеша (или А у м к а р а)...
_________________
* Аумкара (Ганеша) - Според индийската митология: тялото му отразява формата на Аум, ето защо на слона - бог се гледа като въплъщение на вселената. Той е повелителят на мъдростта, интелекта, обучението, късмета и щастието, на портите, домакинството и писането и т.н..
** Шакти, от Санскрит шак - "да бъдеш способен", означава свещена сила или упълномощение, първичната космическа енергия и представлява динамичните сили, които се движат през цялата вселена. Шакти е общата представа, или олицетворение на божествената женска сила, понякога представяна като "Великата Божествена Майка".
| Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 10
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
"Аумкара* (Ганеша)" | Вход | 17 коментара (43 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Аумкара* (Ганеша) от ATOM на 25.01.2011 @ 13:58:59 (Профил | Изпрати бележка) | Това представяне на мистичната сватба - съзнание и енергия,
според мен е отдалечаващо от смисъла. Не знам къде е загубата - в превод ли, интерпретация ли и чия, но е значима. |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от ATOM на 25.01.2011 @ 14:48:38 (Профил | Изпрати бележка) | не може да се назове с две думи, специално що се отнася до символите на Шива и Парвати
иначе имат много съответствия в алхимията, но обяснението ще бъде още по-сложно
във всеки случай, дори да говорим за проекции,
ако женихът ти остане съзнанието (става въпрос за чистия ум в будизма примерно, а не за нечие съзнание), то енергията е по-скоро дете, а не невеста
тук Парвати е нещо като първодвижение, или прима-материя
образно тя обуздава Шива
и така става възможно всичко нататък |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от Hulia на 25.01.2011 @ 14:56:29 (Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html | С думи е трудно, особено с малко, съгласна съм...но си беше една тръпка за мен да напиша това по възможно най-семпъл начин, като една мъниичка гледна точица, като...
* * *
Казваш, че "тук Парвати е нещо като първодвижение, или прима-материя" - а енергията не е ли материя?
* * *
Благодаря ти, знаеш, че много, много ценя мнението ти, Атомче:)))
|
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от ATOM на 25.01.2011 @ 15:34:11 (Профил | Изпрати бележка) | енергията е материя
но нито едното не е прима-материя
в нея няма потенциал за развиване, преди срещата със съзнанието
тя е утроба, но още неоживена
от тази гледна точка е решен и вечния философски спор за това, дали е оформена само от демиурга или и тя е сътворена от него и как, ако е нямало преди това материал за сътворяването
само че отговорът не е философски, а трябва някак да се види
преди допира с духа, прима-материята един вид я няма
от психично гледище - няма никакъв смисъл от нея, а съществуването и е безпроцесно, беззначно за каквото и да е, поради което не съществува
но самото оплодяване е и нейното раждане
това се отнася и за съзнанието
един вид - чист дух и чиста материя не съществуват, а само във взаимоотношението помежду си
но въпреки това, са противположни принципи
абе... думите много пречат
но повече - мислите :) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от Hulia на 25.01.2011 @ 16:47:03 (Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html | Благодаря ти:))) Атомче, освен много усърдното изучаване, трябва да се осланяме и на интуицията, на знанията вътре в нас и на съзерцанието на тези знания... Иначе, разговорите с теб са Подаръци неслучайни, както и това, че те има тук, в сайта:))) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от ATOM на 25.01.2011 @ 17:55:29 (Профил | Изпрати бележка) | Аз говоря за моя си взор, а не за нечий изучен.
Но не е интуиция. |
]
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от ATOM на 25.01.2011 @ 18:31:29 (Профил | Изпрати бележка) | Аз говоря за взор, без обект. Ако има обект, той е ограничение. Взорът е по-скоро е поглед отвъд себе си. Там нещата просто са. Проблемът е, че този контакт не е съвсем реален и съзнанието пак пречупва. Но донякъде прониква, все пак, за малкото време в което почти го няма.
Изучаване не е в никакъв случай. Възприятие е. Ако премине в изучаване се губи възприятието.
Самото насочване означава проектиране. Там има само лични сенки, не и действителност.
Всичко това не е постижимо за човека, защото е против природата му. То е точно обратното на природата му. Но... |
]
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от doktora на 25.01.2011 @ 14:48:27 (Профил | Изпрати бележка) | А според мен, всичко е Потенция, заложена в бисексуалната природа на Нещата...просто не може да има еднозначност.
Ганеша и Шакти, интуицията ме води, са двете лица на една монета, така както мъжът и жената в нашия свят на сенките създават живот, имайки потенцията...
Велик е замисълът на Създателят. И неразгадаем априори.
Ние, несъвършените и далечни проекции на Съзнанието, опитваме да докоснем Смисъла на безсмислието, по своему.
Разнообразието също е Принцип. И ти го постигаш, Уляна Паскалева!
Никола Анков :))
|
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от Narwal на 25.01.2011 @ 15:31:26 (Профил | Изпрати бележка) | Прекрасно си възпяла Аумкара (Ганеша). Има една много интересна легенда за Ганеша и Луната, водеща до поверието, че не трябва да се гледа Луната в периода на нейното нарастване, защото това води до лош късмет. Поздравления, Ули! Много ми хареса! |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от kasiana на 25.01.2011 @ 16:03:24 (Профил | Изпрати бележка) | Поздрави за твоя лаконичен прочит на мита за Шива, Парвати и Ганеша, Хулия!!!!!
:))))) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от mariq-desislava на 25.01.2011 @ 17:47:49 (Профил | Изпрати бележка) | От моя свят си ти, как ме възрадва само. |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от sia на 25.01.2011 @ 17:51:57 (Профил | Изпрати бележка) | Хареса ми, при все че не
съм много знаеща индийската митология...
Поздравления! |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от Omaia на 25.01.2011 @ 18:14:05 (Профил | Изпрати бележка) | Поднасяш ни герлянди с цветове и ухания от други- екзотични и тайнствени- небеса, Ули.
Поздрави! :) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от voda на 25.01.2011 @ 20:21:11 (Профил | Изпрати бележка) | Възхищавам се на познанията ти, Хулия!
И ти благодаря, че ми поднасяш част от тях –
по този достъпен начин.
Защото съм пълно невежество! :))) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от vladun (valdividenov@abv.bg) на 25.01.2011 @ 23:06:30 (Профил | Изпрати бележка) | Без да съм вещ по темата ще кажа само, че ми хареса.
Поздрави, Ули!:)))) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 26.01.2011 @ 00:50:09 (Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/ | Ммм... значи, всички, които се удивляват и възхищават на могъществото в сътворени от Бог неща, дори да нямат знание, се наричат шакти.. Дори учените, които са привлечени от необикновените действия и взаимодействия в природните явления също са шакти. Тези хора постепенно се издигат и стават саурии, или гаанапати и пр. ... Едва ли има по- сложна и необятна митология от индийската!:) Но често онази неназовима сила на вдъхновението в съюз с интуицията(в случая - индуицията:) ) успяват да родят красиви неща, а често и нови истини.. Та... венците на шакти върху косите на Првати са си...една красива истина, сякаш..:)
Поздрав, Хулиа!:) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от vanya777 на 26.01.2011 @ 09:49:52 (Профил | Изпрати бележка) | Поздрави с възхищение Ули!:) |
]
Re: Аумкара* (Ганеша) от mariniki на 30.01.2011 @ 20:04:50 (Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/ | от други измерения е този стих, мила Уляна...
непознат, загадъчен свят, толкова близки по звучене
и смисъл понятия...съюз на съзнанието и енергията...
сърдечен поздрав за красивия мъдър стих... |
] | |