Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 793
ХуЛитери: 2
Всичко: 795

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗимна Светлина
раздел: Произведения за деца
автор: secret_rose

Опитваш се да разгадаеш зимата...?
А толкова е тиха красотата и...
Ще ти разкажа приказка, помни я,
на мен ми я разказа вятъра...
Било е някога, в света на сенките. Когато музиката не била родена. И цялата земя била е ледена, прозрачна, и блестяща. И студена. В най-вихрения кът на планината живеели посестрими на Времето. Привързвали с ръцете му земята и нямало как някой да отнеме от тъмните им пръсти часовете и да ги пусне да летят свободно. В градината им - нито цвете не можело да разцъфти на воля. Едната се наричала Реалност, и носела реалното си име във всеки миг непроменима давност от вечността, когато я е имало. А името на другата било е един първичен, вечен паралел преотразен в играта мое-твое на сестринския и предел и всички казвали и Огледало, но не защото някой се оглеждал. Тя просто си била такава, цяла, побирала световната надежда. Така живеели си в самота и тайничко мечтаели за нещо, което с дивната си красота да претвори света им.
А насреща вилнеел само пагубния бяг на дните и годините. И вековете. На всеки отстров, дом или пък бряг. И ледения дъх на снеговете. И зимата им не била сезонна, а вечност без искричка топлина. Не можела да промени съдбовно живота им, без светлина.
В един от тези тъмни дни обаче почукал някой на вратата стара. Спогледали се двете над погачата, не знаели дали да му отварят. Надзърнали през кривата ключалка, а там - прекрасен принц стоял и чакал. От умиление се те разплакали, така разпръсквал светлина из мрака им. Поканили го да похапне сладко, и да разкаже от къде пътува, разпитвали го много - малко за други светове дали е чувал. А той усмихнат казал и на двете че в този свят се върнал да повика детето прелестно на боговете, изгубено под земни митове... И те ако поискат да помогнат тогава бързо щял да си замине, но помнят ли го, ще насмогнат а той ще дойде пак след три години. Посестримите тръгнали на път. Реалността - на изток и на север. А Огледалната за кой ли път решила ей така да я последва. А после продължили и на юг, а след това поели и на запад. И питали, и търсили и чукали, но никой и не чул бил на земята къде живее божие дете и как да ги упътят към дома му. А Времето живота им преде... и се усмихва от далече само, и си мълчи, че хубави принц навел се над смълчаната градина, целунал я, поставил нещо в нея и тихичко и мълком заминал...
От този ден се променило нещо. Небето се отдръпнало встрани. И някак станало и по-горещо и все по-светли идващите дни. Прониквал лъч към мъничкото зрънце, поставено на топличко в земята, люлеело го истинското слънце, достъпно само, само за сърцата. И ето че в един прекрасен миг, напуканата пръст се разделила. От небесата се понесъл вик - "От днес си Пролет, цялата от свила". И нежно като дъх едно листенце отправило разсънени очета и с тъничко като конче гласченце благодарило тихо на небето. А после, после втори лъч погалил покълналия нов живот и с ласка, от жизнените силици разпалил и оцветил в безкрайни, нови краски порасналото вече стъбълце, сияещо като неземно злато... И от небето две добри ръце докоснали го - "Вече ще си Лято". Тогава над скованата градина един вълшебен аромат се спуснал, и всеки, който тайничко преминел не можел и за кратко да допусне какво се крие в розовия цвят - уханна и копринена драперия, тъй сякаш не била от този свят с неземните по красота бродерии и толкова вълшебното ухание... А над света им се понесла песен - "Блажено ще е твоето незнание, красива, плодородна, пъстра Есен".
Какво последвало ли... ново чудо. Посестримите все така се лутали в пределите на своята заблуда, че божие дете в света са чули. А от небето мека светлина низспуснала към земната градина изплетена от цветове една прекрасна стълбица. По нея минал красивия ни като бог жених и влюбено до цветето притихнал. И бил смирен и много, много тих... До него светлината се усмихнала. И цялата градина заблестяла... И цветето разтворило листица... Небето станало прозрачно бяло, да видят всички - дивна хубавица пристъпила от розовия цвят. Била прекрасна... нежна и ранима... В нозете и засрамения свят нашепвал тихичко - "Това е Зимата". Защото от очите и цъфтели прозрачни бели перли, а по тях танцували красиви, малки, бели цветчета от небесен, чуден прах, защото цялата блестяла бяла и всичко се топяло в белотата и, и даже слънцето за миг поспряло да се порадва то на красотата и.
Пристъпил принцът и поел ръчицата. И зазвънели хиляди звънчета. "Любима, ще ми бъдеш ли Кралица..." нашепвало в сърцето му гласче. "За теб съм само..." - в тихата и песен трептяла от свенливост белотата и.
И нежния съюз сплотен от двамата родил началото на Тишината.

Заспиваш ли... а приказката свърши.
О, не, не свърши... сякаш е начало...
Пусни и ти в сърцето този лъч
и ще познаеш Светлината бяла...


Публикувано от viatarna на 01.01.2011 @ 03:07:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Произведения за деца

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:32:35 часа

добави твой текст
"Зимна Светлина" | Вход | 10 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Зимна Светлина
от voda на 01.01.2011 @ 09:05:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много красиво!
ЧНГ, Роуз!
Здраве и светлина в душата ! :)


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 09:39:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря Вода
Нека е честита за всички ни и да донесе много щастие.. :)

]


Re: Зимна Светлина
от mariq-desislava на 01.01.2011 @ 09:35:26
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, как ги пишеш тия работи, направо ме изумяваш.:) Може да се усети музиката...


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 09:39:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Радвам се, че ти харесва.. :)
Честита нова година, Мимче

]


Re: Зимна Светлина
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 01.01.2011 @ 09:48:06
(Профил | Изпрати бележка)
Красота, светлина и любов са съставките на вълшебната ти приказка!
Честита нова година, Меги:)


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 10:02:28
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Миниатюрно подаръче:

http://depositfiles.com/files/fff9mdk37

:)

]


Re: Зимна Светлина
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 01.01.2011 @ 10:39:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря...:)

]


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 11:12:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
виж под мисанчо :))

]


Re: Зимна Светлина
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 01.01.2011 @ 10:14:17
(Профил | Изпрати бележка)
Да се чуди човек... с теб...
Кое по напрд - да се захласва в омайните ти приказки ли?...
...да се пази от дряновата ти сурвачка ли... ?????? :) , :) , :)

Ама - аз изпреварвам събитията!!!

Сурва, сурва Година-а-а-а!!!
Догодина - пак!!!... (ще те *мина-а-а-а*(!!! :) , :) , :) !!!

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 11:10:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ми... такава съм си, всичко ми е по две :))) заради глупавичката диалектика.
Но ти се чувствай насуровакан :))) и искам стихчета-монетки.

]


Re: Зимна Светлина
от dandan на 01.01.2011 @ 11:01:25
(Профил | Изпрати бележка)
Пусни и ти в сърцето този лъч
и ще познаеш Светлината бяла..


Прекрасна бяла приказка, честита Нова година!


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 11:08:05
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Северният вятър разказва, че ако някой пусне в сърцето си този неземен Лъч, за него се раждат сезоните - пролет, с разпукването на синапеното зрънчице, лято - с растежа му, есен - плодородността и дарява на света новото, и зима - края на този свят и началото на другия, небесния...
В противен случай в света е винаги много, много студено, защото няма и искрица божествена топлинка.

Приказка само :)
Благодаря ти, че хареса и весела нова година
@--;--

]


Re: Зимна Светлина
от Hulia на 01.01.2011 @ 13:26:36
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Вълшебство и светлина има винаги при теб, Меги...


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 13:45:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]


Re: Зимна Светлина
от mariniki на 01.01.2011 @ 16:28:06
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
и внесе твоята светла приказка
в душата ми вълшебство...сърдечно, Меги...
Честита Нова година!


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 17:08:47
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Честита и за теб, Маги :)

]


Re: Зимна Светлина
от radi_radev19441944 на 01.01.2011 @ 18:17:25
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Съвсем истинска приказка! Отдавна не бях чел :) ЧНГ


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 01.01.2011 @ 18:18:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много ми се иска да е истинска... :)
Пожелавам и го..

]


Re: Зимна Светлина
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 02.01.2011 @ 00:10:06
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Вълшебна интерпретация на раждането на сезоните... :) Красиво е.. А Зимата е един особено вдъхновяващ сезон..
Поздрав, светло момиче!:)


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 02.01.2011 @ 00:14:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря ти..

]


Re: Зимна Светлина
от ASTERI на 02.01.2011 @ 08:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен, secret_rose!


Re: Зимна Светлина
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 02.01.2011 @ 08:55:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, радвам се че хареса :)
Усмихнат ден

]