Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 496
ХуЛитери: 6
Всичко: 502

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Nela
:: mariq-desislava
:: LioCasablanca
:: Lombardi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрегръдка
раздел: Разкази
автор: wingstofly

Понякога просто ми се пишат глупости. Дращят ми се думи, като заврънкулките по тефтерите до телефонните апарати. Нищо конкретно, просто малки малки триъгълничета, кръгчета и спирали, като фрагментите от деня.

Отивам тази сутрин на работа, понесла две огромни картонени чаши с кафе, моето с две сметанки, а на шефа ми с двойна доза подсладител и мляко и го заварвам да седи на огромното си бюро, отрупано с какво ли не и да брои диамантите на пръстена си. Усмихвам му се лъчезарно и му подавам кафето.

- Без захар е, нали? - винаги ми задава този въпрос, когато му нося кафе, с лек укор, като че ли чака деня, в който ще забравя. Понякога се изкушавам да го направя.
- Разбира се - усмивката ми става още по-сияйна, доколкото това е възможно в 5 сутринта.
- Знаеш ли, че имам 49 диаманта на пръстена си? - изтърсва вместо благодаря.
- Ъъъ? Не знаех. - вече съм сериозна, това не е шега работа, а пръстена му с 49 диаманта! Показва ми го, както по старите филми дамите подават ръка на някой джентълмен, за да я целуне.
- Прекрасен е, нали? - гледа ме с блеснали очи.
- Ооо, да - прекрасен е! - Прекрасен е точно, колкото са прекрасни снадките на тръбите на нефтените платформи. Имам чувството, че е отишъл при някой златар и му е казал: "Въобще не ме интересува какъв пръстен ще ми направиш, стига да побереш на него 49 диаманта.". Само дето това недоразумение със сигурност струва повече от годишните вноски по ипотеката ми.

Шефът ми е кукувица. Евреин. Работохолик. Гей. Милионер. Умен, на ръба на извратената гениалност. Перфекционист. Страхотен дизайнер. На партита. Ако искаш да си направиш сватба за един милион долара, той ще ти ги похарчи до стотинка. Много го бива да кара хората да му дават парите си. Ако министър председателя реши да покани султана на Бруней, например, и да го впечатли, му се обажда. Ако има събрание с преобладаващо мнозинство на евреи в парламента, които трябва да пият кафе в почивките и да прихапнат някой сандвич на крак, докато обсъждат бъдещето на северноамериканския континент, шефа ми пак е насреща, с пластмасови чинийки и чашки, опаковани в прозрачни пликове, запечатани с печата на мушкията, който удостоверява, че отговарят на безумните правила на юдеизма. Цената им е като в петзвезден ресторант на Ривиерата. Данъкоплатците имат бездънни джобове. Ако някой умре, той убеждава наследниците колко е важно покойника да бъде изпратен в разкош. Погребенията се превръщат в балове. Хората цъкат с език и постепенно тъгата им омеква.

Казва ми Хъни. Мисля, че го е страх, да не напусна. Вдига ми заплата всеки път, когато поискам. Не прекалявам. Плаща ми всички глоби за неправилно паркиране. И най-важното, никога не упражнява любимото си занимание върху мен. А то е да мачка хората. Предимно тези, които работят за него. Хората около него са жалко раболепни. Казват му Сър, разтриват му гърба и почват да треперят в момента, в който го видят да се задава от някъде.Повечето от тях е наследил от баща си, заедно с бизнеса преди двайсетина години. На мен не ми пука. И той го знае. Когато почнах работа при него, беше много мил. Така е с всички новопостъпили. Кара те да се чувстваш важен, да даваш най-доброто от себе си. Да се влюбиш в енигматизма му. И после се опитва да те смаже.

Беше една късна вечер, бяхме работили почти 18 часа и на мен ми писна.
- Дейвид, аз ще си тръгвам.
- Още не сме свършили!
- Знам. Изморена съм. Имаш достатъчно хора, за да приключите. - взех си чантата и палтото.
- Чакай! Къде си мислиш, че отиваш?
- В къщи, казах ти, че съм изморена.
- Ти за коя, по дяволите се мислиш?
- За коя се мисля? За някой, който си отива у дома. А ти за кой се мислиш?
- Аз съм шефа ти! - през гнева ме напуши ме смях - това е най-лесния проблем за разрешаване в тоя живот:
- Беше... - ухилих му се и си тръгнах. Чувствах се прекрасно!

Следващите два дена не се обади. Аз си приведох резюмето в бойна готовност. На третия ден се обади и се извини. Имам предвид - извини се наистина. Искрено. Повярвах му. Повече никога не ми викна.. Имам чувството, че се държи така с хората, за да види кой ще му се опъне. Кой има сила. Извратена работа. Повечето или напускат мълчаливо или седят и търпят. Чакат да ги потупа по гърба. И тогава са щастливи.

Няколко месеца след случката, ме покани на гости. Живееше в палат. Лъскав. Разкошен. Направи ми почетна обиколка на гардеробите си. Всъщност, той няма гардероби. Дрехите му си имат стаи. Има си стая за бели ризи. И стая за розови ризи - тази много ме впечатли! Два реда един над друг обикалят четирите стени, като оставят дупка само за вратата. Ризите са подредени от най-бледото, почти незабележимо розово, минават през пепел от рози, бебешко розово, още по-розово, тъмно розово, и накрая наситеното, почти черно виолетово от другата страна на врата. Стотици ризи. После си има стая за панталоните. Един ред черни, един ред бели. Стая за саката. Черни и бели. Стая за палтата. Всичките черни, като най-отпред виси задължителния визон. После - стая за обувките. Всичките му дрехи бяха в бяло, черно или розово. Никакви други цветове. Мислех, че полудявам, отчаяно ми се прищя на видя нещо синьо, зелено, жълто, истинско! После ми показа огромната си баня и спалнята към нея, естествено, декорирани в стил "зебра". Върху раклата му имаше няколко стотин шишенца с парфюм и ми стана жал за чистачката му. Този човек си обичаше вещите, както се обича дете. Говореше за ризите си на Версаче, както хората говорят за прощъпулника на децата си. Ходеше от стая в стая в някаква треска, все едно търсеше нещо, което не знаеше къде е оставил. И тогава видях самотата. Не бях виждала по-самотен и изгубен човек. Пихме кафе и ядохме курабии с подсладител. Аз му разказах за семейството си. Той искаше още и още истории. Беше странна вечер. След нея почнах да му купувам сутрин кафе.

Той е като едно дете, с гадничък характер, но все пак дете. Хем го мразиш, хем го обичаш. Понякога ми казва:
- Хъни, дай ми една прегръдка! - после почти виновно добавя - Нали знаеш, всеки има нужда от прегръдка понякога.

Само дето прегръдките не се вземат. Дават се. Прегръщам го и ми става толкова хубво...


Публикувано от viatarna на 17.12.2010 @ 19:06:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   wingstofly

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 18:27:24 часа

добави твой текст
"Прегръдка" | Вход | 7 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Прегръдка
от zebaitel на 17.12.2010 @ 19:25:47
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво разказваш, Хъни! Дай една прегръдка!


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:12:29
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Ама разбира се, то от това по-хубаво?:) Прегръд!:))))

]


Re: Прегръдка
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 17.12.2010 @ 19:44:06
(Профил | Изпрати бележка)
И на мен ми стана хубаво - давам ти прегръдка!:)


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:18:25
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
:))))

]


Re: Прегръдка
от ASTERI на 17.12.2010 @ 19:49:00
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Ивет!
Много ми хареса!!! Много неща ни каза! И изобщо – поздрави!


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:18:49
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Поздрави, Ас!

]


Re: Прегръдка
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 17.12.2010 @ 20:22:57
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Побрала си няколко идейни пласта в малък обем, та се получил як концентрат. :)
И пропорциите са добре премерени.
Замислих се, на някои автори биха били нужни повече страници, за да постигнат това внушение...
Много ми хареса!

P.S.
Аз на тоя бих му сипал отрова за плъхове в кафето.
Майтап, Хъни. :)))


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:20:54
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Мерси за коментара, Плам!

p.s.
И нещо с дъх на бадеми ще свърши работа:)))) Без майтап:))))

]


Re: Прегръдка
от dumite (malisia@mail.bg) на 17.12.2010 @ 20:24:13
(Профил | Изпрати бележка)
Мислещо разказващ и увлекателно. Поздрави!


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:21:19
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Благодаря ти!

]


Re: Прегръдка
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 17.12.2010 @ 20:43:25
(Профил | Изпрати бележка)
- Хъни, увлекателно разказваш!
- Искаш ли кафе с две прегръдки? :-)


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:22:30
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Благодаря ти, Вятърна! А предложението ти е толкова примамливо, че ми се прищя да яхна самолета:)))

]


Re: Прегръдка
от midnight_witch на 17.12.2010 @ 21:32:02
(Профил | Изпрати бележка)
вече те прегърнах


Re: Прегръдка
от wingstofly на 20.12.2010 @ 05:23:58
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
ооо, да, направи го и то как само!:))))

]