Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 0
Всичко: 795

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа един опонент
раздел: Други ...
автор: angar

С тебе се различаваме
и по писане,
и по мислене.

Аз съм от тези,
които изгарят на кладата.

Ти си от тези,
които носят съчките.

И "набожни" го давате,
и се мазните на ГОСПОДарите.

А се водите от "Бунтарите"!


Публикувано от Administrator на 22.10.2010 @ 09:18:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   angar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 5359
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"На един опонент" | Вход | 6 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На един опонент
от rajsun на 22.10.2010 @ 09:37:58
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 12:18:40
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Благодаря ти за удиветелната, Райсън! радвам се, че си го прочел и че, вероятно, си го харесал!

]


Re: На един опонент
от diva_voda на 22.10.2010 @ 09:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Доколкото познавам "въпросните", те дори няма и да се "усетят", че говориш за/на тях, Ангар:) здравей!


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 12:24:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Здравей, Дива Вода! И аз не се съмнявам, че е така; нещо повече - че и да разберат нещо, ще го разберат по съвсем превратен начин. Но не за тях съм го написал - написал съм го за себе си, а може би и за някои други - защото предполагам, че много сходни отношения съществуват и ще съществуват.

]


Re: На един опонент
от kasiana на 22.10.2010 @ 10:34:27
(Профил | Изпрати бележка)
Май много са "които носят съчките" във всяка епоха...

Малцина изгарят на кладата...

Поздрави:)))


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 17:28:28
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Поздрави, Касиана! Благодаря че прочете! И съм напълно съгласен с тебе!

]


Re: На един опонент
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 22.10.2010 @ 11:59:30
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
"Тихо мъртвият казал: Не – комунист!"...

Абстрахирам се от факта, че "един опонетг" в случая е к2.

Вярата в Бог е лично избран път. Както и всяка вяра.

Както и твоята (ако вярваш в нещо), както и Вапцаровата, да речем...
Веселин Андреев предостатъчно ефективно се е мазнил на вашите измамно-червени господари. А ти?...

Ако си мислиш, че не носиш съчки за нечия клада, никой не може да те извади от заблуждението ти.

Но да демонстрираш неверието си в Бог и да се се опитваш да осмиваш вярващите, е акт на отчайваща простащина. Нито те ще те направят вярващ, нито ти тях - невярващи.
Да слагаш знак на равенство между Бог и господари е обикновен малоумен цинизъм.

Помпозното демонстративно "аз съм от тези,
които изгарят на кладата" спокойно можеш да си го завреш отзад, тъй като то отсъства от огромните ти по брой и безсмислие писания.
Онези, които изгарят, наистина изгарят.

Стихотворението ти би придобило все пак малко по-човешко лице, ако "господарите" не бъдат изписани като "ГОСПОДарите". Понеже прекрасно разбирам какво точно си вложил. Да, срамно е мазненето пред господарите. (Това и за теб се отнася, не правиш изключение). Пред Господ никой няма как да се мазни, дори и да примира от приискване. :)

"С тебе се различаваме
и по писане,
и по мислене". - Чудесно! Ама дотук!
Красивата необикновеност на света е в многообразието му.
По-нататък обаче със железен ("не човек, а желязо") юмрук си мислиш, че сразяваш опонента си. И "доказваш" превъзходството си(?), размахвайки червеното (кърваво) знаме на безбожието.

Нито вярващите са по-велики от човека Чортов, поради вярата си, нито човекът Чортов (Дяволов) е по-велик от тях с атеизма си. :)

Приземи се малко, другарю, както би те посъветвал един от твоите патрони, ако беше жив.







Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 13:09:07
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Абе, Папакот, какъв комунист, какви пет лева? Все призракът на комунизва ви се привижда! И защо ли го споменавате без нужда, и го заклеймявате и се нахвърляте върху него, ако не за да се харесате на ГОСПОДарите си - защото антикомунизмът и на днешните ви господари, и на Господа се харесва! Що се отнася до мене - аз никакъв намек за комунизъм не правя; атеизъм да, но атеизъм и комунизъм не са синоними. Атеизъм е имало много преди появата на думата комунизъм.Но да се върнем към стихчето.

"С тебе се различаваме и по писане, и по мислене.
Аз съм от тези, които изгарят на кладата,
ти си от тези, които носят съчките."

Ето това е стихотворението! Това е, което ще остане!
И то ще надживее и мене, и опонента ми! Защото ситуацията е типична, имало я е и ще я има винаги! И тези думи ще бъдат употребявани и след век, и след два, и след повече! Без да знаят, че и аз съм ги написал - аз съм ги написал за момента, но и много други вероятно са ги написали, и още много ще ги напишат.

А за какво е последният куплет? Последният куплет не е нужен, той не е типичен, той е частен случай, и като такъв само стеснява действието на стихотворението. Той само трупа популярност за К2, работи за него, и аз съзнавайки това, би трябвало изобщо да не го включвам. Но го направих, за да придам актуалност на стиха си. Но повтарям - третият куплет след време ще отпадне, той няма да има смисъл.

По другото, което си написал, особено за Веселин Андреев - че се бил мазнил на господарите си! Наистина за вас няма нищо свято, всекиго, когото споменете, искате да го омърсите. Защото Веселин Андреев доказа колко безкористна и искрена е била неговата вяра и с живота си, и с творчеството си, и със смъртта си!

Червеното кърваво знаме на безбожието! Засрами се - атеистите ли са създали инквизицията, кладите, мъченията, нетърпимостта към другите! Те ли организираха кръстоносните походи, те ли проповядват джихата! Кървави са боговете ви и техните фанатични слуги! Единствената хуманна религия е атеизмът!

И употребих ГОСПОДарите умишлено - за да подчертая, че като опонент визирам К2, защото той в последните си произведения и коментари го дава много набожно. Но ще отречеш ли, че "господ" и "господар" са думи с еднакъв корен?

]


Re: На един опонент
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 22.10.2010 @ 13:56:54
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Какъв комунист ли? :)))
Такъв като теб.
Твоите "богове", спретнали така наречения "народен съд" по какво се различават от онези, които убиха Гео Милев???
По какво се различават от средновековната Инквизиция, която няма нищо общо с вярата в Бог???
Истински вярващият не е фанатик! А ти правиш жалки опити за манипулация. Една от любимите ти манипулации е да разделяш политико-икономическата власт в България на тази, преди 89-та година и на онази - след нея - до днес! Другарю Чортов, една и съща е! Не нашата, а вашата е!!!
Бих ти простил поетическото бездарие, но надутата манипулативност - никога!!! Защото такива като теб и твоите "другари" пратиха и продължават да пращат в небитието милиони български съдби.

Гнус ме е от цинизма ти, когато твърдиш, че власта след 89-та е различна от предишната, вашата. Същата е! На същите изчадия, на синчетата им и на внуците им!

По онова време би ме дал на прасетата в Белене или Ловеч, другарю.
А сега няма нужда. И прасетата изядохте или откраднахте. За мен остана соята в стандарта "Стара планина". Знаеш ли защо? Защото все още не съм емигрирал от собствената си Родина, както направиха повече от милион трудоспособни българи.
Заслужавате да останете сами тук и да се самоизяждате помежду си.

За такъв "комунизъм" ми беше думата.Не че не си разбрал, лисицо.

Искаш да покажеш, че онези, които носят съчките, те били горели на кладата. :))) В някакъв Божествен смисъл, може и да си прав. :)

]


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 21:46:36
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Папакот, чудя се да се смея ли над "коментара" ти, да плача ли! Но, хайде казах си, да се посмея, че по-весело!

Лекции няма смисъл да ти се четат - с каквото се нов съд най-напред напълни, до края все на такова си мирише. Ще ти отговоря с цитат от стихотворението си "Камък на пистата" - то беше написано безадресно, като изобщо осмиване на явлението, но ето че се появи и конкретен човек, за когото в пълна степен да се отнася. И този човек си ти, Папакот.

" - .................
За камъните, пръснати по пистите,
за сделката с дълга, за терористите -
за всичко са виновни комунистите!

Мълчах, мълчах, пък викнах:
- Вашта мама!
Та комунистите от четвърт век ги няма!
Но още век, като се насерете,
все с тях ще търсите да ви забърсват гъзовете!"

А изречението ти:"Искаш да покажеш, че онези, които носят съчките, те били горели на кладата" показва, че съвсем не си вникнал в това, което съм написал. Защото си нямал и желание да вникнеш. Защото в стихотворението е казано точно обратното.

Когато са завързали Ян Хус на кладата, една бабичка се е приближила и е хвърлила и своя наръч съчки под краката му. На което Ян Хус е изрекъл думите "Свещена простота!" В моя стих обаче се имат предвид не случаи на трупане на съчки "от свещена простота", а от осъзната омраза.

]


Re: На един опонент
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 22.10.2010 @ 22:28:47
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Поне мем не можеш да излъжеш, че от четвърт век ги няма. Всички крадливи правителства след Т.Ж., включително и днешното, са от същотото котило, самонарекло се комунистическо отдавна, макар и да няма нищо общо с някои идеи, заимствани проформа и с манипулативна цел от християнството.

С този цитат вече си ми отговарял тук:

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=108162&mode=&order=0&thold=0

И понеже "аргументите" ти са в псувни вече втори път, що и аз, докато се смеем двамата, да не изокам:

и твоята мама също? :)))))

Така поне ще си сигурен, че съм те разбрал. :)))

Няма да изокам, няма нужда. :)
Колкото до "лекциите", достатъчно лекции са ми чели другарчетата ти. Тук си прав, нямаше смисъл. :)))
Простак си останах. :)))




]


Re: На един опонент
от beche на 22.10.2010 @ 13:26:53
(Профил | Изпрати бележка)
ехеее, егати анализа, папа:))))
кефиш


]


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 21:53:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"кефиш"

С този си коментар, Бече, ти ми напомни за един друг ник - за Албатрос. Той така не можеше да сдържи и скрие удоволствието си, когато някой ме нагрубяваше, и възкликваше "Кефиш!"

]


Re: На един опонент
от beche на 23.10.2010 @ 23:50:54
(Профил | Изпрати бележка)
а не!!!

като не си разбрал можеше да ме питаш на лични,
а още по-малко да изписваш любим ник:))))
коментарът ми беше ироничен, защото едва ли си вложил толкова време за този продукс, колкото папакот многоспектрално ти е анализирал творбата

лека

]


Re: На един опонент
от angar на 24.10.2010 @ 08:04:43
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Съжалявам много, Бече!

Наистина не ми мина през ума, че коментарът ти може и да е ироничен! Заслепен от нападките, чувството ми за хумор в този момент ме е било напуснало!

Нещо повече, грях ми на душата, но си помислих, че и в тебе, която инак си толкова принципна, чувствата са взели връх над принципите ти - не можах по друг начин да си обясня защо вместо да направиш забележка на Папакот, че измества темата, изказваш такъв възторг от коментара му!

]


Re: На един опонент
от beche на 22.10.2010 @ 13:17:57
(Профил | Изпрати бележка)
ролята на жертва, която играеш ми издиша:))
май си от тия със съчките, че не знам
с твоето инакво виждане за всичко, хм, доста полемики създаваш!

намирам за глупаво да изписваш конкретно кой е зад "опонента"
прати го на дъното цялото си послание

краят можеш да го хвърлиш в кофата, нищо не става от него.

едно ядосано пубертетче би написало нещо подобно, затова 3 от мен, идеята само те спасява, но изпълнението е ужасно!


Re: На един опонент
от angar на 22.10.2010 @ 23:06:58
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
“ролята на жертва, която играеш ми издиша”.
Издиша ли ти, Бече? И откъде ти издиша, ако не е тайна?
Аз ли създавам полемики? За какво е полемиката под стиха ми? Кое кара Папакот да се нахвърля и лае като бесен. Виж каква антикомунистическа пледоария направи - че народен съд, че Белене, че политико-икономическа власт, че Вярата на Вапцаров, че Веселин Андреев, че колко злъч и обидни думи лично към мене!
Има ли такива неща в стихотворението ми? Това, което толкова го ядоса, е една проста междуличностна закачка! Едно /ще си послужа с израза на К2/ “връщане на фаса”, който К2 демонстративно хвърли в градината ми, обратно в неговата кола! Не написа ли К2 за мене: “Ще се наложи да ти услужа с няколко шамара - литературни, поетични и каквито други дойде на сгода!”
Е, добре – щом иска да си разменяме шамари, моето стихотворение е точно това - “едно литературно поетично шамарче”!
Това впрочем е второто шамарче, първото беше коментарът ми под стихотворението му “Есенно”, за снегорина. Но точно затова и не съм в ролята на жертва, както ти се опитваш да внушаваш. В ролята на жертва щях да изглеждам, ако след заплахата му се бях свил и си замълчал.
“Намирам за глупаво да изписваш конкретно кой е зад "опонента"” – пишеш. Кой “конкретно” е опонентът го изписах не аз, а Папакот. А аз го бях изписал косвено, но пак така, че всички да се сетят. А защо - сега ще обясня.
В един от “Диви-те разкази” на Николай Хайтов един мъж унищожава пчелина на омразния си тъст /отмъщение за това, че и тъстът само мръсотии му е правил/, като разбива всички кошери и ги запалва. Направил го е през нощта, никой не го е видял и не би могъл да докаже, че е той. Но каква ще му е радостта, ако тъстът му не знае на кого и защо дължи тази загуба? И той отива пред къщата на тъста си и се провиква: “От мене ти е това, деде, от мене, да знаеш!”
Та и аз, написвайки във този вид ГОСПОДарите” /като се имат предвид предишните ни реплики във форумите и под стиховете ни/, все едно че извиках: “За тебе е това, К2, за тебе!”
Но не смятам, че аз съм по-виновния. Реакцията ми е отговор на неговото предизвикателство, връщане на камъка в неговата градина.
И съм в очакване на неговите литературни шамари.

]


Re: На един опонент
от Jandra на 26.10.2010 @ 19:14:46
(Профил | Изпрати бележка)
Хаха, кой е този опонент, за който става дума и кой е искал да те гори на клада? И защо "Бунтарите" са с главна буква, дали е свързано по някакъв начин с конкретни бунтари, да нямаш нещо против Христо Ботев, Амадео Модилиани или Джим Морисън примерно ?


Re: На един опонент
от angar на 27.10.2010 @ 14:09:02
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Бунтарите" не трябваше да е с главна буква наистина. Тъй като не съм сигурен дали въпросният опонент е регистриран и автор и в сайта "Бунтарите", пък и не сайта съм имал предвид, не трябваше да го пиша с главна буква. Грешката е моя. В този сайт аз не съм влизал и не знам нищо за него; може би вие с Вийон, като модератори там, ще кажете нещо повече за него.

В стиха си, под "бунтарите", имах предвид онези автори, независимо членове или не на някоя формална група, които в произведенията си се бунтуват срещу всичко: срещу правописа, бездарието, морала, приличието, и въобще срещу ограничените и тесногръди хора, към които причисляват всички, с изключение на себе си.

Единственото срещу което не се бунтуват обаче е Бог - срещу него не смеят гък да кажат!

]


Re: На един опонент
от Jandra на 27.10.2010 @ 19:45:18
(Профил | Изпрати бележка)
хехе, хах, откъде знаеш дали сме модератори там като не си влизал...?:)))
а и не се сърди, ама от стиха излиза, че само себе си разграничаваш от така наречените "бунтари", на мен бунтар ми звучи добре, нещо като бунтовник, да ме прощава Джими, ама той не знам дали е бунтар... понеже е показвал "НЕЩОТО СИ" си на публични места.... въпреки всичко даже и да псува някакси е звучал оригинално...

и пак да не се разсърдиш, но не можах да схвана замисъла ти... Бог ли само ги респектира, да не се олеят тези.... б....извинявай ама бунтари пак не ми се връзва, не е ли по добре "псевдобунтари" или те себе си поставят наравно с Бог. ?



]


Re: На един опонент
от angar на 28.10.2010 @ 08:08:30
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не съм влизал в сайта, защото не съм регистриран и не съм чел публикуваните там произведения. Но началната страница погледнах, а там бяха изписани модераторите.

Но доколкото познавам бунтарите от проявите им другаде, най-голямото им бунтарство наистина се изразява в това - да показват "нещото си" на публични места.
Затова и ги наричам "псевдобунтари" - последният ред от стихотворението ми /"А СЕ ВОДИТЕ от "бунтарите""/ точно това значи - че "само се водят" бунтари, а от истинското бунтарство са толкова далече, колкото е далече бунтарството им от Ботевото бунтарство. />
А срещу бога не смеят да се бунтуват или защото са суеверни, т.е. от страх от бога, или ако не са суеверни - от страх от светиите му, от църквата. По същата причина, по която някога убедени атеисти, държавни и партийни вождове, сега се показват като ревностни християни и не пропускат водосвети и литургии.

]


Re: На един опонент
от Jandra на 29.10.2010 @ 22:28:50
(Профил | Изпрати бележка)
чакай сега, съвсем вече не мога да се ориентирам, къде сега стана дума за Партията... Да не говориш за политическо бунтарство :))) и пак не разбрах кои са тези бунтари и какви прояви са имали, "ако са си показвали нещото" като Джими, но са показвали и поезия, лошо няма, ама ако става дума за суеверни атеисти, вече съвсем не мога да разбера за какво иде реч :)

]


Re: На един опонент
от angar на 30.10.2010 @ 14:42:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Реч не иде нито за партия, нито за бог. А само за човешки качества.
"Ако са си показвали нещото си, но са показвали и поезия, лошо няма", пишеш. Лошо няма, но това е невъзможно. Защото какъвто е поетът, такава е и поезията му. Не може псевдо-бунтар да пише истински бунтарски стихове, както и псевдо-поет да твори истинска поезия.

]