Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 791
ХуЛитери: 2
Всичко: 793

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСказание за двата града
раздел: Приказки
автор: rupani

Имало град, като нашия, обикновен град, в който нищо не се случвало, дори и нещо да се случело, никой не му обръщал внимание, и то сякаш не се било случвало.
Всички в града се блазнели от своята обикновеност и си предпочитали само нея, без да се стремят към друго. Работели като волове, спели като къпани, размножавали се като хлебарки и мрели като мухи. По тази причина в града не ставали чудеса. Знаели хората, че градът им е обикновен, знаели, че в други градове нещата се случват, но това не ги тревожело особено и те продължавали да си живеят като скотове.
Дори се женели.
Имало град, не като нашия, град с островърхи кули, сред скали и крепостни стени; град на море, и със стръмни улици, с големи площади и пъстър народ; град където чудесата се случвали; и всеки ден бил едно чудо; и хората се дивели, и странници идвали, и оставали в града; и градът се разраствал, и вървяла търговията, и изкуствата процъфтявали; и имал този град мъдър цар.
А най-мизерният просяк се измъквал всяка сутрин измежду делвите с боклук, разкършвал здравата си, спечена снага и се оглеждал за ново чудо; а първото чудо, което виждал, било изгрева на слънцето. И после се занизвали: небесни знамения, чудовищни нападения, земетресения, погребения, дарения и пения; рождения, прения, свирения, плюения и възкресения; и множество спасения. Вечерта просякът заспивал като къпан под чудните звезди, или под чудната луна (в зависимост от фазата), а понякога му се случвало на главата му да излеят леген с помия и той се премествал. А как живеели по-заможните граждани, можете само да си представяте!
А и на двата града Бог изпращал едни и същи чудеса, защото това били два съседни града. Но докато във втория град всяко чудо било изяждано до троха, в първия град просто не го забелязвали; и в първия град Бог просто не съществувал, а във втория живеел постоянно. И чудел се Бог, защо е така?
И открил една страшна тайна. Тайна, която била известна на всички жители от първия град, но тайна, която всеки пазел за себе си. Толкова страшна била тази тайна, че никой не искал с никого да я споделя. Не искал да я сподели нито с любимия си, нито с най-близките си, нито дори с най-омразните си. Никой не искал да каже на другите, че той всъщност е Бог.
Такива били жителите на първия град – всеки се мислел за Бог. А във втория град – там вятър ги веел на бял кон – никой не се вземал за бог, и всички виждали чудеса.
И разгневил се Бог и унищожил... втория град. Сторил го по пладне, с небесен огън, и само за половин час. Никой от жителите на втория град не се спасил.
И за първи път жителите на първия град видели чудо.
....
От тези времена, казват, била тръгнала поговорката: „Всяко чудо – за три дни”.
Корав е народът по нашите места...


Публикувано от Administrator на 21.09.2010 @ 16:00:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   rupani

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:11:30 часа

добави твой текст
"Сказание за двата града" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сказание за двата града
от RonnieSlowhand на 21.09.2010 @ 16:03:26
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Харесах приказката ти, но не разбирам Бога в нея. И той много... български Бог ще, твърдо решен да треби хубавото в полза на лошото.


Re: Сказание за двата града
от rupani (rumen_p_nikolov@abv.bg) на 21.09.2010 @ 16:12:21
(Профил | Изпрати бележка) http://4eti.free.bg
:) По-добре се опитай да разбереш Бог в себе си, а не Бог извън себе си, нещо такова...

]


Re: Сказание за двата града
от ulianka на 21.09.2010 @ 22:40:40
(Профил | Изпрати бележка)
Пиши,пиши:))аз си те чета:))))
Те, боговете край нямат, а ние все вярваме в чудеса:)Поздрав!


Re: Сказание за двата града
от rupani (rumen_p_nikolov@abv.bg) на 22.09.2010 @ 14:13:20
(Профил | Изпрати бележка) http://4eti.free.bg
:)

]