| Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ Малко е особен този текст. Но така става понякога с текстовете – витаят в пространството и чакат някой да ги запише. Случи се да съм аз.
...Толкова дълго те търсих - както грънчарят търси подходящата глина или скулптурът – своя камък. И сега, когато те намерих, аз започвам нежно да те моделирам, да отвземам по малко от теб и по малко да привнасям – поглед, усмивка, реплика, дъх на лято и на невъзможност. Вая те така, както се вае шедьовър – фино, с тъга и любов.
И не използвам женски хитрости и капани – баналностите ме отегчават, а предсказуемите развития ще подценят и двама ни. И не те оставям да се почувстваш Ловец, а аз да съм твоята награда. Защото – хищница съм аз – и ти ще си моята награда, моята черешка на тортата . Защото – сводница съм аз – между теб и твоите желания.
И аз ще ти давам всичко, което ти е нужно, ще те измамвам, като ти доставям наслада и възбуждам болезнените ти въжделения, които сама съм създала. И аз ще те мамя всеки божи ден, всяка безценна секунда от твоя живот. И колко сладка ще е тази измама, изсмукваща твоята същност. И ти ще знаеш цвета на мастилото, с което ще подпишем нашия договор. А аз ще те дебна, ще дебна всяка твоя слабост и ще я превръщам в зависимост. Ще те обсебвам бавно, невинно и греховно, клетка по клетка, но всеки ден...
И колкото повече ме притежаваш, толкова повече ще натрупваш от своята отчуждена същност. И колкото повече ме имаш, толкова повече нямаш.
А когато завърша моето творение, ще седна в подножието на статуята и ще й се полюбувам, може дори да заплача, но после - после ще ми стане скучно.
Бой се от скуката, Ловецо! Тя е твоето наказание, но и твоето спасение. Не позволявай да ми стане скучно – променяй се! Променяй се бавно или бързо, много или малко, изненадвай ме, провокирай ме, не се оставяй да бъдеш завършен. Или съвършен.
Бих могла да ти покажа как да ме събличаш с думи, да ме обелваш като лук – люспа след люспа, и когато стигнеш до душата ми – ако не си много изплашен – да влезеш там. И да останеш...
Но няма да го направя. Защото тогава ще стана зависима от теб. Ако можеш, открий го сам - и тогава, може би, аз ще бъда глината в твоите ръце...
Вече много ти казах...Повече, отколкото е присъщо на моята хищническа същност.
Продължавам да те вая...
Но ти не спирай да се променяш, Ловецо!
Защото – сводница съм аз – между теб и твоите желания.
И скитница, и блудница съм.
Но, може би, бих искала да бъда глината в твоите ръце...
| Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 3
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от ASTERI на 29.08.2010 @ 11:25:28 (Профил | Изпрати бележка) | Здравей, Миа!
Защо? Защо каза, толкова много? Не е честно:))
Хиляди поздрави!
:)) |
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от jezabel на 29.08.2010 @ 14:29:43 (Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/ | Вярно, че е особен, а и парадоксите в него са повече от един,
така че на ловеца не му остава нищо друго освен да те послуша... ;)))
Що се отнася до отвореното изречени в края, сигурна съм, че имам отговор,
но щом се пръкна толкова лесно - най-вероятно не е правилният. :)) |
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 29.08.2010 @ 20:48:00 (Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g | Ех, и ти, Джез - как ме заинтригува!:):):)
Кой е твоя отговор и защо пък като е лесен, да не е правилен!;)
Ще чакам да прокоментираме парадоксите на скайпа - ако имаш време - не бих ги нарекла парадокси...
Доскоро!:) |
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от vladun (valdividenov@abv.bg) на 29.08.2010 @ 18:30:59 (Профил | Изпрати бележка) | Хубав флирт, свят да ти се завие...Поне мъничко си му подсказала...
Особено на финала...:)))
Поздрави, Миа! |
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от wildberry на 31.08.2010 @ 12:11:02 (Профил | Изпрати бележка) | :) Добро е и в същото време не е добро, има оплитане на две линии или два сюжета с едни и същи "актьори". Тази с ловеца е провокативна, докато тази със скулптура банална, освен ако не броим факта, че и ловецът и скулптурът са мъжки социални роли и това означава, че със сигурност жената, която е в една от двете е трансгресирала ролево (тоест тук има известна изненада, да речем хех). Понеже доколкото разбирам това е скултурът (i.e. скулптурка), дори и като някакъв метафоричен образ - доста необичайно е. Самата фигура на извайването иначе е доста банализирана (тоест преупотребявана).
Друго, художникът (в случая скулптур) и творецът винаги се стремят към точно определено "творение", тоест бягството на това определено "целево състояние на творбата" какво е? Изплъзване, неумение на твореца, нова творба извън желанието на твореца, самоопределяне (понеже творбата е олицетворена някак си), тоест тука нещата остават смътни.
Накрая понеже творбата бяга в известен смисъл от твореца си, пък творецът (жена), която е цел на ловеца трябва да бяга от него, хеххе кой всъщонст е huter и кой the hunted. Това ли е парадокса? (видим в заглавието, май) Обаче, едно голямо обаче в историите за hunting винаги има жестокост, страх, pain и т.н., които определено не са обосновани, тоест те са ирационални (когато не са в някакъв пред-исторически момент), докато изкуството е ирационално по друг, възвишен начин, т.е. двата типа ирационалност се разминават в изживяването (емоцията), която при изкуството да речем по-често е положителна, и най-малкото самото изкуство има някаква катарзисна роля хехехе :)) Мисля, че на жестокостта някои theories също отреждат нещо като трансцедентираща и катарзисна роля, но ... хм... това са доста примитивни практики (най-малкото), докато изкуството е предимно сублимиращо :))) по принцип, макар че ти изглежда използваш извайването като "оформяне", не толкова като изкуство.
Та... като за текст си мисля, че ако беше по-дълъг щеше да е добре (но това са хулите все пак, не е нещо сериозно), обаче като история, просто като история не ми допадна тази едновременно баналност (на скулптурната метафора) и жестокост (ловец, хищник), и лека долнопробност (сводница, блудница). Като лично мнение (извън текстово) по последното изречение - мисля си, че понякога, макар и по-скоро рядко творбата определено става "оформяща" за твореца, but i personally dont think this is much desired. :) И също извън чисто скулптурните работи, не мисля, че някой има право (освен родителите може би) да оформя когото и да било, може да му дава съвети, насоки или нещо от сорта, но другото е абсолютно нежелано, така че ако някой изпитва подобно нещо should avoid it, а не да си играе тъпи игрички, на каквото ми заприличва цялата ти "историйка" (това е лично ми мнение :).
Благодаря за текстчето, замисли ме наистина какво трябва и какво не трябва да се случва, независимо от "желанията ни". |
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 31.08.2010 @ 20:52:51 (Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g | lol - сериозен и дълбочинен коментар - впечатлена съм, изненадана и ...заинтригувана!:):):)
ЗА мен самата този текст е сложен и труден и се радвам, че някой си е дал труда да поразсъждава - наистина благодаря!:):):)
Съвсем наскоро, обсъждайки този текст, аз чистосърдечно / първа!/ казах, че да - глината е клише. /моята глина в този текст/
Клише е и / в известен смисъл/ скулпторът, Ловецът, Блудницата.
Но!
Какво са клишетата - символи, за които има консенсус в обществото - за да станат клишета, те съдържат закона, правилото, мъдростта - и като такива са архетипни конструкции за определен сегмент от време. И затова мисля, че самоцелното разбиване на клишета - само за да не ни упрекнат за тях - е просто безсмислено оргиналничене - и много далеч от реалното експериментиране с прозата.
А и един цитат :"Тъй като оригиналността и честотата на употреба варират във времето и пространството, това дали даден израз е клише или не зависи в голяма степен от това кой дава тази оценка и от това кой и в какъв контекст е използвал израза."
Мисля, че изводите са очебийни...;)
Колкото до въпроса - кой е ловеца и кой плячката - много бих искала да знам!;) Хубаво е в едни взаимоотношения още в началото да се знае - ти си в тази роля и не правиш и крачка извън нея. Но в реалния живот нещата не са черни или бели - актьорите често бъркат ролите и репликите - като че нарочно - да дразнят режисьора!;) А СЕГА сериозно - в един по-дълбок контекст Ловец и Жертва често са едно и също нещо - едно цяло, трудно разграничимо - и макар, че Ловецът никога не би го признал дори и пред себе си - той е много интимно свързан със жертвата - ама това чисто теоретично - малко квантово физично и дзен-будистки...
Спирам дотук, защото не ми се иска да ограничавам интелигентните читатели като теб в интерпретациите...
И съвсем не съм сигурна колко личности и роли живеят във всеки от нас...
А и не е редно да давам ключа - не все още!;)
Колкото до подмятането за долнопробност, идваща от думите сводница и блудница, не намираш ли, че робуваш на клишета?/хахаха/
Във втори том на "Капиталът" Маркс на едмо място казва, че стоката, подобно на сводник изсмуква същността на работника - от това трудът му не става долнопробен, нали? /ще падна да се хиля тук!/
И последно - "но това са хулите все пак, не е нещо сериозно" - кое е мястото за сериозна литература? Много ми е интересно!:):):)
Още веднъж - благодаря за коментара - ще помисля върху него - може би наистина може да е по-обяснителна творбата, но пък ще загуби тази мелодичност и ритмичност...
Хубава вечер!:):):)
|
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от wildberry на 25.03.2012 @ 13:08:12 (Профил | Изпрати бележка) | уау, и аз благодаря за този отговор, съжалявам, че не го бях видяла преди. Така че с малко закъснение...
"Колкото до подмятането за долнопробност, идваща от думите сводница и блудница, не намираш ли, че робуваш на клишета?/хахаха/" Да, робувам, ама като робувам - що робувам, а като не - що не? то може ли да се угоди на някого въобще (това е извън нашия разговор, просто напоследък едни такива ми ти работи)
"Във втори том на "Капиталът" Маркс на едмо място казва, че стоката, подобно на сводник изсмуква същността на работника - от това трудът му не става долнопробен, нали? /ще падна да се хиля тук!/"
това дори няма да го коментирам LOL
"кое е мястото за сериозна литература? Много ми е интересно!:):):)"
да, и на мене. Има разни конкурси и издатели, но не всичко е сериозно и там :) в това съм съгласна
поздрави |
]
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от wildberry на 18.04.2012 @ 14:00:22 (Профил | Изпрати бележка) | така е, не си пишем бързо, но хубавото е, че си намерила правилното издателство. Good news. |
]
]
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от angar на 30.12.2012 @ 17:24:59 (Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg | Мисля, че много го усложнихте, много го разкрасихте, много се разглаголствахте.
А за да се разбере, това трябва да се опрости, да се съблече, да му се махнат всички украшения и финтифлюшки.
Каква е целта им, към какво се стремят? И ловецът, и хищницата искат и трябва да се нахранят. Но вместо да подхождат открито и честно, използват разни хитрости, капани, капризи и глезотии.
И изречението "не използвам женски хитрости и капани" също е една от хитростите. |
Re: Ловецо, бягай! /не по Ъпдайк/ от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 01.01.2013 @ 16:59:17 (Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g | хехе, ех, че сте прозорлив, мистър Ангар!:):):)
А не ви ли хрумва, че може би хищникът и плячката непрекъснато си сменят ролите, макар и те самите да не са наясно!;)
Весела и успешна Нова Година!:) |
] | |