Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 851
ХуЛитери: 1
Всичко: 852

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦиганета до казана
раздел: Други ...
автор: aknital

Гледам ги до казаните за отпадъци – четири-пет мургави, окъсани и безкрайно мърляви циганчета, на възраст между 7 и 10-12 години.
Забавям ход, за да видя разпределението на труда. Най-големият, естествено, е ръководител на звеното. Сочи с пръчка в казана и обяснява нещо на своя си език. Другите отговарят и се получава някакъв крещящ и възбуден ромон от непознати думи. Пълнят някакъв чувал, разгръщат друг и личи, че са възбудени от съдържанието на казана.
Бях на път да ги отмина, когато видях, как най-малкото циганче се надигна на пръсти, държейки се с все още неукрепналите си ръце за края на казана и занаднича в него. Гледаше така, като че целият свят беше съсредоточен сред хорските отпадъци. За безкрайно мърлявото и още по-зле облечено дете светът беше в боклука. С такъв поглед малките чистички деца изучават света, държат играчката и я оглеждат като най-интересното нещо. Приличаше ми на мокро сиво врабче, което иска да клъвне трошица хляб, но не може да я стигне. Очите на това дете все още не бяха зли и недоверчиви.
После си спомних за връстниците му, които имат шанса да се родят при, да ги наречем – отговорни семейства, където децата са толкова, колкото финансите позволяват. В този час и на тази възраст връстниците на опърпаното циганче със сигурност са на топло и сухо и вероятно настойчиво ги приканят да си изядат следобедната закуска. А на капризното детенце и през ум не му минава, че под дъжда човешко същество на неговите години се надига на пръсти и съзерцава… нахапана кифла.
Ще минат две-три години и погледът на това дете ще се промени. Ще гледа нападателно и яростно, ако някой посегне на хубавия отпадък. Ще се бие за кифлата, кашона, желязото или каквото и да е друго нещо, годно за продан в казана, и ще е щастливо, когато победи. Със сигурност нито едно от децата в тази невръстна боклукчийска компания не ходи на училище. Кой знае колко ги е натръшкала майка им? Без да мисли, че оставя на света още и още нещастни същества, чиято съдба от рождението им ще бъде свързана с боклука на другите. Най-вероятно след казаните ще дойдат дребните кражби, после по-едрите, след това побоищата, оскотяването и ограничените цели в живота – храна, пиене и секс (разбирай създаването на още деца)…
Виновни ли са те? Дали е вина това, че са родени от безотговорни родители? Но отговорността за тях ще трябва да носи обществото – да ги приютява, лекува, да им осигурява работа, която те не искат, да ги ограмотява, без надежда, че ще придобият елементарни умения да се справят с конкуренцията на труда. И за този омагьосан кръг, от който никъде и никой не би излязъл, ще ни хокат и сочат за пример, че не си „интегрираме” циганите. А на мен не ми се иска децата и внуците ми да понасят все по-голямо финансово бреме, издържайки хора, които не дават нищо на обществото.
Не, не ги мразя. Опазил ме бог от такова чувство към човешко същество, което не е виновно, че се е родило. Не ми пречат, свиква се с всичко. Само ме е срам, ужасно ме е срам, че това малко дете надничаше в казана и се надигаше на пръсти, мечтаейки да стигне до боклука.

Латинка Минкова


Публикувано от Administrator на 08.07.2010 @ 18:54:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   aknital

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 19415
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Циганета до казана" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Циганета до казана
от na_de на 08.07.2010 @ 19:50:32
(Профил | Изпрати бележка)
Силен разказ, Лат!
За съжаление, това е техния свят- такъв,какъвто го виждаме...
Но още по- трагично е , че напоследък като тяхна конкуренция
се явяват и хора, съвсем различни от този етнос..., принудени да се борят с тях за съседната кофа с отпадъци .
Това е ужасно...
Поздрави!


Re: Циганета до казана
от voda на 08.07.2010 @ 21:31:38
(Профил | Изпрати бележка)
Ужасната действителност, която разширява кръга си - като вода, в която е хвърлен камък...
Поздрав за позицията!


Re: Циганета до казана
от anelim на 09.07.2010 @ 13:43:51
(Профил | Изпрати бележка)
Някой беше казал, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му. От много различни позиции тръгваме да се развиваме и много са различни мечтите ни..., но сме все хора, нали?
Този разказ докосва силно, от него боли...
Поздрави!