| Увивните растения
са увивни,
защото се увиват
за нещо
или някого... На южната тераса
съвсем случайно,
на едно увивно
не му дадох шанс
да се увие
за нещо...
или някого.
А то само,
случайно или не
се уви
около себе си...
Увивните растения
са увивни,
защото се увиват...
дори около себе си.
Прегърни ме!
Сам не мога...
2005 г
Публикувано от alfa_c на 20.05.2010 @ 09:39:31
| Рейтинг за текстСредна оценка: 5 Оценки: 4
Отдели време и гласувай за текста.Ти си Анонимен. Регистрирай се и гласувай. |
"ххх" | Вход | 14 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия | Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание. |
Re: ххх от roza1 на 20.05.2010 @ 11:37:12 (Профил | Изпрати бележка) | разликата между хората и растенията или...
още един начин да кажеш "липсваш ми":)
Поздрави! |
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 20.05.2010 @ 15:46:38 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Като се замисля сега, май няма много голяма разлика между
хората и растенията...и при едните и при друhите има и
плевели и цветя... и "увивни" ! :-)))
Ти, например, си Красива Роза с нежни бодли!
Усмивки :-))) |
Re: ххх от diva_voda на 20.05.2010 @ 16:12:48 (Профил | Изпрати бележка) | :)) с риск да се повторя ... :) умееш ги финалите! и пътеките към тях знаеш :))) хареса ми преживяването! благодаря ти! |
]
Re: ххх от diva_voda на 21.05.2010 @ 02:50:05 (Профил | Изпрати бележка) | ? "силно начало и без финал " - безкарая ли ми обещаваш .. :)) интересно :)) |
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.05.2010 @ 11:38:50 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Много силно е прозвучало...
Звучи ли почти невъзможно?
Нато избухнала Вселена...
Като Избухнала Любов...
Краят е долкова далеч, че сякаш си в безкрая.. :-8
|
]
]
Re: ххх от voda на 20.05.2010 @ 18:47:20 (Профил | Изпрати бележка) | Финалът!
Неочакван, но идейно свързан с цялото съдържание на стиха.
Майсторство!
:) |
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 21.05.2010 @ 11:41:35 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Финалът!
Хувбавият стих, е като хубавият парфюм!
Миризмите от началото и средата изветряват...
Финалният акорд остава... дълго след това... |
]
Re: ххх от kristi на 23.05.2010 @ 02:25:03 (Профил | Изпрати бележка) | Абе чета те, но не си ми от авторите, около които ще се "увия", момко, щото маниерничиш, търсейки формата. А тя- поезията не е като изобразяването. Поезията е громол, който е извън рамката и не е само рима, метрика, не е като картина, която си "пипнал" отвсъде. Поезията е картина, която тебе те "пипва" и или те сгромолясва, или те гощава с небесните трошици.
С добро!! |
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 23.05.2010 @ 19:03:43 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
С добро: Благодаря ти, Кристи, че отвори пистите... Сега ще те "увия" с ръце, дано са ми останали такива, че от предишните коментари почнаха да се оперяват... и ще се спуснем по най-стръмното! Най-после един истински коментар, породен от истински чувства... Нищо, че говори за ограничеността на безкрайния ти кръгозор. Формата никога не ме е интерисувала, тя е нетрайна, променя се, изчезва. Формата е тялото, съдържанието е душата. За теб е важно да говориш красиво, търсиш умишлено външната красота... Истински ще успееш, само тогава, когато изпляскаш една нова мисъл, гола и безсрамна, без да се интересуваш от формата в която ще я облечеш! Няма значение дали в рима, или в бяло... Душа без тяло!!!
***
Най-добрата грижа за тялото е грижата за душата.
***
Талантливите поети си приличат. Ти си една от многото добри поетеси... Имаш стил. А стилът е несъвършенство... Добре, че не съм поет! Добре, че не съм паднал в мечата яма на рамката, а предпочитам с дума-брадва. И това ме радва...
***
Ех, защо не съм поет,
поет като Пишура...
и написал ода бих
на дяда ми за кура!
***
Секса е като бриджа. За добрият секс трябва да имаш добър партньор... или добра ръка. Така е и в поезията, а ти повярвай ми, имаш много добра ръка - сядаш и ръкоблудстваш с думи, понякога прекаляваш с тропите, не са нужни тропи, за да тропнеш по главата на читателя, и да го доведеш до оргазъм! Оргазъм, но един от многото стандартни оргазми... Аз имам много добър партньор! Животът е поета, а аз съм просто жив!
***
Мозъкът е по-големия ми полов орган...
***
Ти делиш думите на добри и лоши, както и хората на добри и лоши, както и поетите да добри и лоши... Повториението е умишлено. Аз затова и не пиша поезия... Поезията е МЕЧТИ В ДУМИ! БОЛКА В ДУМИ! В красиви думи! Поета казва нещо просто, като Любов, Смърт, Раздяла,
поета е майстор да ти каже най-простите неща по най-сложния начин. Поета лъже, мами, видоизменя, но винаги те докосва, хваща за гушата, за сърцето, защото всеки човек знае за простите неща... Поета предизвиква възхита,възсторг,захлас... добрия поет е като добър магьосник, чародей, вълшебник който прави магия с думите, магия, която те превзема, прави те покорен, правите дребен, прави те потребен...
***
Искуството е нагъзена жена, всеки трябва да може да се „допре” до нея.
***
"А тя-поезията не е като изобразяването." - Да, Криси, ще те оттърва сега от тази заблуда.
|
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 23.05.2010 @ 19:41:39 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Найезията е като изобразяването. Няма никакво значение дали рисуваш с думи с боя или с ноти... Найезията е КАРТИНА, която НЕ СЪМ ПИПАЛ ВЪОБЩЕ, аз не пиша, аз само имам МИСЛИ и после копи - пейст! АЗ САМО НАПИСВАМ ПРИПИНАТЕЛНИТЕ ЗНАЦИ!
Криси, права си за това : Поезията е ГРОМОЛ! Аз ще сложа, само знаците! Поезията е оГРОменМОЛ!!! Пълен е с "Ученички", за които ЕДИНСТВЕНО ФОРМАТА определя СЪДЪРЖАНИЕТО ИМ. ДУШИ облечени в Дизел, Есприт, Манго, Зара...
КРАСИВО!!! И нявсякъде смях и цвърчене! КРАСИВО! ПОЕЗИЯ!!! :-)))
***
Най-езията има двойна цел... Да очарова познавача и да разочарова натрапника.
***
Четох те! Браво!
Ето защо не се епилирам! Защото четох поезиятат ти!
Защото има такива моменти, в които косъмът тегли една майна на гравитацията!!!
***
ТЪРЖЕСТВО идва от ТЪРгувам с ЖЕСТове...
Написах всичко това с тъга... Нито намек за Търговия с Жестове! Тъжен съм и ще продължавам да съм такъв, докато Хората продължават да правят Добри неща, продължават да бъдат Добри хора, продължават да желаят Доброто на ближния, но НИКОГА няма да могат да се оттърват от най-голямото зло, ТЕ ВИНАГИ ЩЕ СИ ОСТАНАТ МАРИОНЕТКА В РЪЦЕТЕ НА СВОЕТО СВРЪХСЪЩЕСТВО!!!
Ако някой дочете това докрая, ще прочете и самия край: Приземихме се, спускането свърши... надолу беше лесно, нали Кристи.... Я да те видим сега обратно... ногоре! ( На лифта на САМООЦЕНКАТА пише: OUT OF ORDER! )
Бай Jimm
п.с.
Най-висшата форма на човешката интелигентност е да наблюдаваш себе си без оценка.
Дано Нидаба да ми прости, ако съм бил многословен и голословен едновременно...
|
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 23.05.2010 @ 20:18:05 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Писах ли писах, а исках да само няколко думи:
ПОЕЗИЯТА Е НЕЩО ИЗВЕСТНО НА ВСИЧКИ, НО КАЗАНО СЪС КРАСИВИ И НОВИ ДУМИ! Поезия се пише от поети, с бели мисли или с тъпи рими заети!
ВЪВ НАЙЕЗИЯТА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ДА ИМА НОВА ФИЛОСОФИЯ, НЕЗАВИСИМО С КАКВИ ДУМИ Е КАЗАНА!
Понякога исказът е кратък, а понягога думите сами продължават нататък. Също така може и да няма рима там, където не е необходима, важното е речта да е проходима.
При най-езията е недопустима художествената измислица, защото най-езията е измислица на художник.
|
Re: ххх от Elbereth на 24.05.2010 @ 01:51:46 (Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com | Пиши, baijim, пиши, никой не може да вземе на артиста изкуството, било изобразително, музика, поезия или най-езия. :)
Ще ти подаря моя най-ценен цитат, той е от "Илюзии" на Ричард Бах и гласи "Моята единствена отговорност е да бъда".
Бъде винаги себе си, така никога не можеш да сгрешиш!
Поздрав, Силвето |
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 24.05.2010 @ 02:45:21 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Здравей!
Благодаря ти за подаръка. Ричард е страхотен. :-)
С удоволствие слушам и музиката на един негов далечен роднина по майчина линия...
Връщам ти жеста с един мой любим цитат от същата книга:
Вятър работа е вярата. Не се иска и грамче вяра. Иска се единствено въображение.
Ще пиша, разбира се. Аз си се чeта! С кеф! :-)))
НайЗдрав, Бай Jimm
|
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 24.05.2010 @ 02:31:42 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | Забележка:
1. Интерисувам да се чете - интеРИСУВАМ :-)
( Формата никога не ме е интеРИСУВАЛА )
2. Квадратчето, да се възприема като усмивка :-)
( И това ме радва... ) |
]
]
]
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 24.05.2010 @ 03:10:10 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | Към Кристи:
Забележка:
1. Интерисувам да се чете - интеРИСУВАМ :-)
( Формата никога не ме е интеРИСУВАЛА )
2. Квадратчето, да се възприема като усмивка :-)
( И това ме радва... ) |
Re: ххх от mariq-desislava на 24.05.2010 @ 08:28:33 (Профил | Изпрати бележка) | Литературата като понятие според мен отдавна е придобила едно широкообхватно значение, различно от битуващото в миналото.
Литература е всичко, за което се сещаш или пък не. Да облечеш нещо толкова изхабено като понятие в стройни правила и формули противоречи на самия процес на писане, на създаване на някакъв творчески "продукт".
Не е възможно да се направи строго и ясно разграничение - видите ли, това е литература, а това не. И тук пак опирам до въпроса за субективността, който Анг е развил, виждам, до космически размери.
Когато пишеш не се питаш: кого ще обогатя с това като мисли, дали ще постигна целта си, абе това, което пиша всъщност литература ли е?
Не, писането само по себе си е сакрален акт, не някакво грозно и машинално подреждане на думи по законите на мерената реч.
Убедена съм, че повечето хора имат необходимост просто да пишат, да се изповядат един вид, пък дали някой ще сметне това за литература е друг въпрос.
От позицията на моята нищожна камбанарийка мога да кажа, че пиша, защото изпитвам вътрешна потребност и не се подчинявам на никакви съществуващи формулировки. Не си казвам - ей, отдавна не съм писала, чакай да седна да попиша вече, да не загубя тренинг. НЕ, нещо ме кара да го направя, когато дойде подходящият момент за това.
Аз всъщност не решавам с РАЗУМА си кога ще стане това.
Всичко си е поставено на една чиста интуитивна основа. |
Re: ххх от baijim (jimmyart@abv.bg) на 24.05.2010 @ 11:59:00 (Профил | Изпрати бележка) http://jimmyart.free.bg | :-)
Съгласен съм и с двете ви! :-)))
Много добре казано! Ще добавя само:
Искуството е субективна потребност, която консумира първо себе си и която не се интересува от обективните интелектуални бедствия, които ще предизвика в последствие!
Абсолютно си права. Искуство не се прави с РАЗУМ!!!
Весел Празник! :-) |
Re: ххх от vladun (valdividenov@abv.bg) на 07.11.2010 @ 00:46:00 (Профил | Изпрати бележка) | Тове е много силно стихотворение, Джими, шапка ти свалям!:)))
Поздрави! |
]
Re: ххх от galiakara на 04.03.2011 @ 22:18:52 (Профил | Изпрати бележка) | Колко мила молба, сбрала всички пресирани чувства в едно нежно сърце!!! |
] | |