Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 761
ХуЛитери: 3
Всичко: 764

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак станах фризьорка
раздел: Хумор и сатира
автор: Danielita

Фризьорка ли? Как така, нали всички трябваше да бъдем учени. Но като задуха “вятърът на промяната” и почна да ни издухва от институтите, се сетихме, че има и други професии.
Уменията си по фризьорство открих като все бях недоволна от подстригването си във фризьорските салони и започнах да се стрижа сама. После експериментирах върху главите на роднини и приятели, за щастие без рекламации. Реших да взема и диплома за всеки случай. Чевръсти фирми вече предлагаха съкратени курсове, има няма 3 месеца и хайде- фризьор, да му мислят клиентите. Но си можех да подстригвам, без майтап.
Междувременно вятърът се засилваше все повече, наситен с ритмите на повсеместна чалга.Тогава реших да посъбера дипломите си и да ги нося за превод, да имам готовност за попътен вятър към страната на неограничените възможности.
Когато занесох четири дипломи и още толкова сертификати за превод и легализация, преводачите се объркаха, такъв рядък екземпляр не баха виждали – инженер-химик, доктор по физика, че и фризьор. Предупредих ги да внимават с най-ценната ми диплома-фризьорската.
С пристигането в Америка започна голямото преследване на Американската мечта, с други думи- голямото търсене на работа. Колкото повече дипломи им показвах, толкова повече не ме искаха. Имаха си и термин за това „Оувъркуолифайд”, демек по-квалифициран от необходимото. Синът ми не проумяваше, нали сме го учили, че колкото повече знаеш е по-добре. Не и в Америка. На всичко отгоре попаднах в щат, където нямаше нито една фирма в моите няколко научни области.
Фризьорски салони обаче, колкото щеш. И тръгнах да развявам фризьорската си диплома като знаме на българската демокрация. Само че в този бранш бяха ясни: Не, без американски лиценз не можеш да работиш! Трябва да се явиш на изпит-теория и практика! Как така след 11 Септември 2001 ще дадат ножица в ръцете на някаква непроверена българка!
Е, викам си, с изпити ли ще ме плашат, имам зад гърба си около 50 взети. Да, ама като видях програмата, ентусиазмът ми се поизпари: 160 въпроса, половината по медицина, другата половина по химия. Химията си я знаех, но медицина, само това не бях учила до тогава. Теорията обаче беше нищо в сравнение с практическия изпит- девет различни вида услуги, изпълнени за определено време и качество.
Имаха много специфични изисквания, които никой не искаше да ми каже. Просто бяха решили да ме вкарат в училището, срещу заплащане. Да, ама не знаеха с кого си имат работа – мен две държави, 20 години са ме учили без пари, та за фризьорско училище ли ще плащам? Не, та не!
Никой от комисията не беше чувал за България, никой не вярваше че ще взема изпита. Когато изкарах 92% на теорията, промениха тона. Започнаха да дават по малко информация за практическия изпит.
Най-голям зор видях с техниката от 30-те години- правене на къдрици с пръсти и гел. На изпита го докарах доста добре, но един от комисията дойде с линийка и започна да мери ширината на къдрицата. В тоз момент инженерната ми мисъл не издържа и го попитах:
- Извинете сър, какъв е допускът в размера на къдрицата и каква е точността на линийката Ви?
Естествено ме скъсаха. Ама аз, както мама ме е учила, не се предавам – след 3 месеца-пак на изпит. Този път се хванаха за ролките, които провиснаха като обърнаха манекена с главата надолу. Попитах колко е земното ускорение в тази местност и пак не минах.
На третия път вече го взех този исторически изпит. И заработих в най-популярните салони в града, и имах добра клиентела.
За беля при идването си до България, един приятел зъболекар, не стига че ми взе бакшиша за две години, ами и каза колко ме съжалява, че доктор на науките работи като фризьор. И реших - на него и на други, съпричастни към моята съдба, включително и майка ми, да се доказвам отново като инженер и учен. Направих го. Работих в престижни фирми, университет и космодрум. Приятелите ме реабилитираха. Майка ми умря спокойно.
Сега най-после мога да си отворя частен салон. Ама докато работих като инженер, загубих клиентелата. Сега събирам нова. Заповядайте!

От конкурса "Очи за себе си" - 2010 г.


Публикувано от Administrator на 12.05.2010 @ 19:15:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Danielita

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 10:56:33 часа

добави твой текст
"Как станах фризьорка" | Вход | 5 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как станах фризьорка
от ASTERI на 12.05.2010 @ 21:30:47
(Профил | Изпрати бележка)
Браво,Danielita! По момчешки изсвирвам ,,пиратската" за тебе!
Заслужаваш!
Аплодисменти!

(ще дойда, къде е салона)
Поздрави!


Re: Как станах фризьорка
от Danielita на 12.05.2010 @ 23:07:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря АСТЕРИ! Това разказче спечели поощрителна награда в конкурса "Очи за себе си"-2010. Дано да съм я заслужила. Пуснах го пак за да отиде при другите ми публикации, нямаше друг начин. А ето, че доставих удоволствие на още хора. :)))

]


Re: Как станах фризьорка
от HANS на 12.05.2010 @ 21:42:02
(Профил | Изпрати бележка)
Дръж се, българко, колкото коса ми е останала - твоя е! И в подстригването и в писането - Оувъркуолифайд!!


Re: Как станах фризьорка
от Danielita на 12.05.2010 @ 23:12:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ХАНС! Все сме "over", а парсата обират тия дето са "under"!
Задръж косата докато си дойда в БГ! :)))

]


Re: Как станах фризьорка
от kasiana на 12.05.2010 @ 22:23:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Danielita, за удоволствието
да те чета!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Прегръдка()


Re: Как станах фризьорка
от Danielita на 12.05.2010 @ 23:23:33
(Профил | Изпрати бележка)
Кас, много си мила! След конкурса "Очи за себе си" тези публикации бяха сложени на скришно място. Сега го пуснах пак за да отиде при общия ми списък, нали ми е наградено отрочето :)))

]


Re: Как станах фризьорка
от Elbereth на 13.05.2010 @ 03:24:32
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Това с „Оувъркуолифайд”-а е един от великите абсурди..., ама какво да се прави и аз съм българче и мен са ме учили, че колкото повече знаеш - все не е достатъчно.
Давай само напред.
Сърдечен поздрав!


Re: Как станах фризьорка
от Danielita на 13.05.2010 @ 19:43:23
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Elbereth! Благодаря за коментара. Радвам се да те срещна в Хулите. Посетих сайта ти и съм приятно изненадана какви хора имаме в Хулите. Браво за постиженията ти и все така! Поздрави! Дани

]


Re: Как станах фризьорка
от Elbereth на 13.05.2010 @ 23:56:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.silviyamihaylova.com
Здравей и от мен, Дани, и аз много се радвам да те срещна, хулите винаги е било място за прекрасни срещи. :)
Благодаря за милите думи, аз пък от своя страна те чета с най-голямо удоволствие, защото не само имаш какво да кажеш, но го казваш по особено интересен начин, а и напипваш проблеми, с които се сблъсквам всеки ден!

Сърдечен поздрав и от мен, Силвето

]


Re: Как станах фризьорка
от dedenze на 15.05.2010 @ 02:51:24
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Като част от експерименталния ти материал поттвърждавам - постригваш
добре!


Re: Как станах фризьорка
от Danielita на 15.05.2010 @ 23:54:25
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси! Страдай сега без личен фризьор.

]