Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 4
Всичко: 799

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБавни пътешествия в залива. Втора част – 14
раздел: Романи
автор: tomatroev

И Фройд, и Маркс казват едно и също нещо, но по различен начин.
Цялата ни цивилизация дотук, казва Фройд, която е изградена като насилие, репресия върху инстинктите и природата на човека, е една голяма грешка.

Цялата ни цивилизация дотук, казва Маркс, е нещо съвсем маловажно, предистория, не се брои. И ние, и обществото ни сме толкова несъвършени, така далече от истинското си състояние, от времето, когато ще започне истинската ни история!
Аз разбирах книгата му така: ето, това е истинската история на парите, която е достигнала до своя край – парите са достигнали до пълен разцвет, до своя триумф, до края на своето развитие, до своя пълен блясък, до пълното осъществяване на собствената си вътрешна природа – превърнали са се в капитал.
Преди това са извървели дълъг път. И ако тръгнем мислено обратно, назад по този път, към началото, ще видим как са били злато и сребро, а преди тях прости мидени черупки.
Но ако историята на парите вече е завършила, истинската история на човека още не е започнала, тя тепърва предстои.
Тогава къде сме ние?
Дали човешката ни същност е само функция на нещо, което реално ще се появи по-късно? Или вече се е появила, има форма, макар и тая форма да е още несъвършена, примитивна, жалка и крехка като мидените черупки при диваците, служещи им за пари?
По-скоро е второто. Същността ни на творци, поне при някои, вече се вижда. Но колко крехки, несъвършени, нетрайни сме и ние самите, не само тялото ни, а и нашите творения!
Представата за Света не като нещо застинало, неизменно, не и просто в движение като вихър от галактики – а в развитие, сякаш е живо същество и расте като зародиш в някаква гигантска утроба, ме изпълваше с удивление.
А после следваше въпроса, който всяко дете, всеки млад човек си задава: „А къде е нашето място във всичко това? Какъв е смисълът на живота? Защо се раждаме на този свят?”
И тя, Вселената, е била атом, от който е израснала постепенно, бавно, за милиарди години, до сегашните си размери. Но колко бавно е ставало всичко! Тогава не е ли тъкмо в това нашето призвание – да ускорим този ход? Ние изграждаме всичко в несравнимо по-бързи темпове. Сякаш материята е създала разума, за да може после той да и помогне, да я освободи от собствената и мудност.
Така бавно, отчайващо бавно, огромните тромави шлепове с мъка се откъсват от пристанището и на собствен ход се опитват да излязат от залива. Виждал съм това стотици пъти. Но ето, че към шлепа се приближава малко, в сравнение с него, като играчка, корабче-влекач. Вълните, идващи от шлепа: заоблени, почти невидими, полюшват корабчето като кибритена кутийка. Моряците хващат внимателно края на здраво стоманено въже, закачат го и корабчето-влекач потегля напред. Дългото стоманено въже се обтяга, като че ли всеки миг ще се скъса или ще върне корабчето назад. Но чудно, то продължава все така уверено да пори водата! И гигантът далече зад него послушно го следва, въздъхва с облекчение и, набрал инерция, се отправя към открито море...


Публикувано от aurora на 15.04.2010 @ 12:00:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:06:14 часа

добави твой текст
"Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от stallion на 16.04.2010 @ 06:51:23
(Профил | Изпрати бележка)
"Цялата ни цивилизация дотук, казва Маркс, е нещо съвсем маловажно"
Не съм съгласен, че е маловажно, защото ни показва миналите грешки, както и правилните решения на обществата. Например, спартанците са престанали да използват пари за два-три века след въвеждането на законите на Ликург и преди да се изродят в империалисти, за да подтиснат атинския капитализъм. Точно от този период има аналог на идеите за равенство, които Маркс развива в по-всеобхватен вариант.

Май социализмът на 20ти век е огромен шлеп, задвижван от едно старо корабче-влекач, като стоманените нерви на Маркс са били толкова мощни, че въжето само е задвижвало шлепа, когато се налага.


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 20:29:29
(Профил | Изпрати бележка)
Когато до един и същ извод се достига по различни начини, какво да кажем? Към компанията на Фройд и Маркс мога да присъединя и Циолковски: "Земята е люлка на човечеството, но човек не живее цял живот в люлката си!" Може би думата "маловажно" не е точна. Маркс използва по-точна: "предистория". Така че първите седем години от нашия живот наистина не са маловажни, важни са, но това е нашата предистория. Нещо такова исках да кажа. Мога да присъединя към тази компания и Ницше: "Всеки човек трябва да свети..."
Исках да кажа, че най-добре е да се четат западните мислители, а най-лошо - да се вярва на Ленин, Сталин и Тодор Павлов и какво те са казали за "социализъма"!
За цивилизацията си прав - тя наистина ни дава представа за грешките и "правилните решения". Да, Спарта, Фашистка Германия и Съветска Русия са грешки. За първата не знам кой е виновен. Но със сигурност за последните две не са виновни Ницше и Маркс.

Благодара за коментара и за възможността малко да "пофилософстваме". Няма само да пишем стихове, я!)

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от Danielita на 15.04.2010 @ 21:38:47
(Профил | Изпрати бележка)
Mnogo dobro i razmisliashto e i towa pateshestvie.
"Тогава не е ли тъкмо в това нашето призвание – да ускорим този ход? Ние изграждаме всичко в несравнимо по-бързи темпове. Сякаш материята е създала разума, за да може после той да и помогне, да я освободи от собствената и мудност."
Mnogo mi dopadna towa i napalno go spodeliam.

Pozdravi! Dani


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 19:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Допълвам го с последния текст от пътешествията.Така че приключвам, Дани! Е, живот и здраве да има нови пътешествия!

Тома

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от sonnic на 15.04.2010 @ 19:27:11
(Профил | Изпрати бележка)
Интересни размисли, интересни въпроси и ... отговори, които пораждат нови въпроси...


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 14:41:16
(Профил | Изпрати бележка)
Край няма, така е. Във всеки случай нашата работа не е да даваме абсолютни отговори. Така че пътешествията трябва да продължават!

Поздрави!

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от sonnic на 16.04.2010 @ 15:24:53
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно съм съгласна, че не са необходими абсолютни отговори. Исках да изразя мнение, че умният текст поражда размисли и въпроси...

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 15:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Соня!
Радвам се, че ти е харесал текстът. Всъщност това е края на тези "бавни пътешествия". Ако някой се намери да ги издаде, ще черпя!) Надявам се да напиша, /а преди това да направя/ други, както всеки човек се надява да си направи своите, живот и здраве да е!


]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от sonnic на 16.04.2010 @ 16:05:49
(Профил | Изпрати бележка)
Желая ти успех, Тома! И дано намериш издател. Мисля, че край морето има богати хора, опитай да предизвикаш носталгията им към младостта и детството. Още веднъж - успех!!!

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от ASTERI на 15.04.2010 @ 17:28:13
(Профил | Изпрати бележка)
Липсват ми детските пътешесвия:))
Поздрави!


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 14:36:10
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да се прави, все някога идва краят им! Но и пътешествията на възрастните не са лоши!:)

Хубав ден ти желая и много приключения!

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от sineva на 15.04.2010 @ 15:49:39
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Тома!:)))))))


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 16.04.2010 @ 19:45:34
(Профил | Изпрати бележка)
Би трябвало аз да ти благодаря за подкрепата и разбирането!

Надявам се, че текстът изразява и някои твои съкровени мисли и чувнства!

Поздрави!

]


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от dedenze на 17.04.2010 @ 13:01:49
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Звучи научно и фантастично не съм срещал досега подобна, правдива хипотеза.Такива мисли съм имал, но в малко по-друга посока за растителния свят, развиващ се в друго времево измерение. Уцели десятката, браво ! Поздрави!


Re: Бавни пътешествия в залива. Втора част – 14
от tomatroev на 18.04.2010 @ 14:13:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам, но обикновено накрая истината се оказва съвсем проста и в същото време много по- невероятна от най-странната хипотеза. Затова казават, че физикът трябва да има по-голямо въображение от поета!

]