Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 776
ХуЛитери: 1
Всичко: 777

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБъди себе си, пък да става каквото ще!
раздел: Други ...
автор: valsebnica

До къде може да стигне човешката изобретателност? И на какво е способен онзи, който на всяка цена си търси престижна работа? Отговорът на тези въпроси се крие в постановката „Шведска защита” на Малък градски театър „Зад канала”.
Още със самото си семпло начало спектакълът ни кара да се замислим, че ще станем свидетели на нещо уникално, което ще ни промени по доста неузнаваем начин.
Осветлението в залата угасва. Чува се звън на мобилен телефон и само след миг пред нас се появява Феран (Христо Мутафчиев). Той е привидно спокоен, но това спокойствие крие под себе си ярка конфликтна личност, чието минало се връща като бумеранг върху него. Феран е перфектния служител без капчица съвест и частичка състрадание. Готов е да коли и беси само и само да получи лелеяният пост. А с кого всъщност се бори? Със своите собствени страхове или с вътрешното си „аз”? А може би животът, който води го е превърнал в бездушна кукла на конци, която се мъчи да оправи жалкото си съществуване?! Всъщност в него все още е останало нещо чисто човешко – страхът да не остане сам, изолиран от себеподобните си.
Христо Мутафчиев с невероятна лекота преминава през всичките емоционални състояния на своя персонаж. Той сякаш е най-облагодетелстван от текста да разгърне пълния си театрален потенциал и от достолепен темерут, какъвто е в началото, слиза до нивото на едно нищожество.
На Мерсе (Василена Атанасова) се пада честа да играе поредната откачалка, която не би се спряла пред нищо, за да постигне целите си. Дори и новината, че собствената й майка е в болница, не я отказва от интервюто. Кой нормален човек би постъпил така?! И все пак светът е пълен с чудаци!
Припадъкът й когато разбира за смърта на майка си всъщност е една преигравка. В един миг губи съзнание, а в следващия вече е на крака. Нещо, което в реалния живот едва ли би могло да се случи. Затова в първия момент зрителят започва да се чуди дали режисьорът на спектакъла Бина Харалампиева с право се е доверила точно на тази актриса за ролята на Мерсе. Действена в началото, тя много бързо сменя краските си, докато накрая сякаш загубила здравия си разум, забила празен поглед в нищото, продължава да води една предварително загубена битка.
В края на спектакъла обаче става ясно, че това е едно от най-запомнящите се превъплащения на Василена Атанасова. И докато ролята й на Силви в „Странната двойка” сякаш не й беше по мярка, тази тук й пасва идеално, все едно е написана специално за нея.
Най-интересен от всички, обаче е Карлес (Пенко Господинов). Типичния мачо в началото, страстен сваляч с кожено яке, в края той ни разкрива истинското си „аз. С интерес наблюдава и изучава опонентите си, като че ли търси нещо с което би могъл да ги компроментира, за да спечели той.
Пенко Господинов е виртуозен в това свое превъплащение. С огромен хъс и невероятна лекота той се впуска в действието, сякаш играе сам себе си. Неговият Карлес е чувствителен и лесно раним човек. Когато в един миг всички се отдръпват от него, като че ли е прокажен в очите на актьора наистина има сълзи от болка и обида. И това няма как да убегне от погледа на зрителите, тъй като от двете страни на сцената на черно-бели екрани камера дава близък план на актьорите в ключови моменти.
Когато на Карлес му се налага да удри плесница на Мерсе, се обръща с гръб изненадан и умерзен от собственото си действие. Вероятно в реалния живот Пенко Господинов би реагирал по същия начин.
Енрик (Атанас Атанасов) е типичния пример за малкия човек вманиачен на тема чистота.
Най-трудно за един актьор е да бъде такъв, какъвто не е . Но това сакаш е като детска игра за Атанас Атанасов и той много умело „лъже” зрителя, че е една мижитурка по-тиха от вятъра и по-ниска от тревата! А не е ли това случайно една от маските на неговия персонаж?!
Сценографията е изчистена до съвършенство. Сцената е превърната в кабинет за събеседвания, а публиката с лекота е пренесена в едни фирмен офис с доста странни изобретения.
Всичко е театър в театъра. Мястото за работа е само едно, а кандидатите – четирима. Кой от тях го печели? Лесно можете да разберете това. Достатъчно е само да се настаните удобно в театралния салон и да се потопите в магията на „Шведска защита”.
А следващият път когато се явявате на интервю за работа внимавайте, защото можете да се окажете на мястото на актьорите в спектакъла. И това никак няма да ви хареса! И все пак най-ключовият път към успеха е да бъдеш себе си, пък да става каквото ще!


Публикувано от alfa_c на 29.03.2010 @ 16:30:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   valsebnica

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:51:20 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Бъди себе си, пък да става каквото ще!" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бъди себе си, пък да става каквото ще!
от sineva на 02.04.2010 @ 10:00:08
(Профил | Изпрати бележка)
,, Да бъдеш себе си,,!
Това е!
Миличка, чета винаги с интерес творенията ти за ,,театъра,,, защото са истински и вълнуващи!
Всичко хубаво ти желая!
УСПЕХИ във всичко!
Светъл Великден, Мими!:))))))))))


Re: Бъди себе си, пък да става каквото ще!
от valsebnica на 29.04.2010 @ 16:48:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, много! За мен е важно това, което казваш!

]


Re: Бъди себе си, пък да става каквото ще!
от LATINKA-ZLATNA на 09.04.2010 @ 10:11:08
(Профил | Изпрати бележка)
Пишеш вълнуващо за театъра, Вълшебничке!
Изцяло се потопих в магията...

Поздрави!


Re: Бъди себе си, пък да става каквото ще!
от valsebnica на 29.04.2010 @ 16:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти благодаря! Те умееш да цениш истински хубавите неща!

]