Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 569
ХуЛитери: 3
Всичко: 572

Онлайн сега:
:: malovo3
:: Icy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗавой
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Не очакваше, че Ирина може да му вдигне такъв скандал – никога не беше повишавала тон. Отиде при нея след погребението, на което тя не дойде, защото и двамата се съгласиха, че присъствието й ще е неуместно. Той искаше да избяга от зачервените и пълни с обвинения очи на тъща си. Жената се беше вкопчила безпаметно в ковчега на дъщеря си, а когато я изтръгнаха от него, се вторачи в зет си с омраза - за нея той беше палачът на Мая и виновникът за всичките й нещастия...

Усещаше се странно да е вкъщи толкова рано – обикновено се прибираше след 10 вечерта. Мая откъсваше поглед от компютъра и му казваше, че яденето е във фурната. Никога не го попита къде е бил – дори когато се връщаше сутринта. Не го гледаше в очите. Отдавна беше престанала. Той също не задаваше въпроси какво е правила през деня. Разминаваха се, внимавайки да не се докоснат, сякаш от допира телата им щяха да се взривят...
Всичко наоколо сякаш крещеше името й, защото тук беше всъщност неин дом, а той като гостенин прекарваше в него няколкото часа, през които не беше на работа, на делова вечеря или при любовницата си. Къщата беше изпълнена с присъствието на Мая, макар нея да я нямаше, и то завинаги... Беше му тягостно и реши да гледа телевизия в спалнята си – единствено тя беше неговата територия. В банята сърцето му се сви, когато видя четката й за зъби, подпряла се доверчиво на неговата, и пастата й “Лакалут” – Мая се боеше, че ще се разболее от пародонтоза като майка си...

Тази вечер Ирина прояви невероятна нетактичност, като поиска да се любят. Беше сложила петгодишния си син да спи и се заумилква. Много вечери бяха прекарали заедно – той самият често чакаше с нетърпение хлапето с ококорени тъмни и изпитателно следящи го очи да си легне. Но този път беше различно, по дяволите – че той тъкмо беше погребал жена си! “Мъртва е, но продължаваш да я обичаш, нали? Винаги си я обичал! Никога, никога нямаше да се разведеш с нея! Аз какво съм? Боклук ли?!” – Ирина крещеше запенена, а малкият се беше събудил и хленчеше на вратата.
Спомни си първия път с нея. Финализира сделката, за която се бореше от месеци, беше в еуфория. Мая отиде до банката и с Ирина останаха сами. Той поиска да му донесе в кабинета папка с документи, но тя не ги остави на бюрото му, а се приближи до него и го погледна жадно с тъмните си ириси, заобиколени от жълтеникава склера, осеяна с тънки червени жилки. Очите на Мая бяха сини, синееше дори и бялото им... Мисълта, че тя може да се върне всеки момент, го възбуди неудържимо. Прокара ръка по късото набито бедро на Ирина, тя простена, а мъхът над горната й устна се овлажни от ситни капчици пот. Подпря я на бюрото и грубо влезе в нея, тя обви краката си около кръста му и захапа езика му.

Вечерта Мая му каза, че ще продължи да е счетоводител на общата им фирма, но ще работи вкъщи. В думите й нямаше и сянка от упрек, но той усети, че тя знае – обидата беше изписана на лицето й. Как беше разбрала? Почувства се като предател и се опита да я погали, но тя се отдръпна, а после изнесе завивките си от спалнята им. Оттогава всеки имаше своя стая.
През онази нощ се въртеше в леглото и се опитваше да се оправдае пред себе си. С Мая не бяха правили любов почти година. В началото на миналия септември най-сетне зарязаха работата и отидоха на море – не помнеше защо избраха точно Бяла. Градче със скалист бряг и пуст малък плаж. Мая се радваше като дете, смееха се дори и луничките й. Слънцето на късното лято зачерви бялата й кожа, той галеше дългите й слаби бедра, губеше се в небето на очите й. Косите й бяха пълни с песъчинки, руси като тях, цялата дъхтеше на море. Любеха се алчно – както в началото на връзката си. Тя беше престанала сутрин да мери температурата си, за да види дали е в овулация, но чудото се случи. Мая забременя и от цялото й същество извираше чисто и меко сияние. Нощем вземаше ръката му, целуваше я и плачеше от щастие. После започнаха проблемите. Когато я закара в болницата, лекарят смутено му обясни, че жена му е с цервикална бременност: плодът не се е загнездил там, където трябва, а в шийката на матката и органът трябва да бъде отстранен – това бил начинът да спасят Мая. Тя никога нямаше да стане майка, а от години копнееше за дете. След операцията той видя най-съсипаното и отчаяно човешко лице, непоносимата й болка го изпепели – както днес на погребението й очите на тъща му...

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от alfa_c на 28.03.2010 @ 16:13:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 13:40:46 часа

добави твой текст
"Завой" | Вход | 17 коментара (52 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Завой
от katbalu на 17.04.2010 @ 17:15:55
(Профил | Изпрати бележка)
Когато душевната смърт предхожда физическата , втората е без значение! ...



Re: Завой
от anonimapokrifoff на 17.04.2010 @ 17:22:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ама все си е по-друго без нея.

]


Re: Завой
от katbalu на 17.04.2010 @ 17:27:31
(Профил | Изпрати бележка)
Да, прав си!:) По пътя няма само един завой никога......

]


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 19.04.2010 @ 10:07:33
(Профил | Изпрати бележка)
За някои има само права отсечка - въпрос на късмет.

]


Re: Завой
от katbalu на 19.04.2010 @ 21:53:11
(Профил | Изпрати бележка)
За праволинейните! Ама там и високи скорости се развиват ... :)))

]


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 19.04.2010 @ 22:01:06
(Профил | Изпрати бележка)
Това му е сладкото.

]


Re: Завой
от katbalu на 19.04.2010 @ 22:09:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ами КАТ!

]


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 19.04.2010 @ 22:43:06
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам.

]


Re: Завой
от Liulina на 17.04.2010 @ 16:06:16
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Драма
а поуката е:
Оценяваме нещо, когато го загубим.


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 17.04.2010 @ 17:07:54
(Профил | Изпрати бележка)
В повечето случаи е така.

]


Re: Завой
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 13.04.2010 @ 14:10:35
(Профил | Изпрати бележка)
хубав празник!!!
жив и здрав ,и все така духовит!
наздраве:)


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 13.04.2010 @ 14:12:27
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве на завоя!

]


Re: Завой
от mariq-desislava на 28.03.2010 @ 16:29:37
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не ми се беше случвало да плача, четейки някой текст, но ето, че тук се случи. Преживявала съм го, но не е само заради това. Не е лесно да останеш Човек на завоя на живота.


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 17:28:07
(Профил | Изпрати бележка)
Май нищо не е лесно на този свят.

]


Re: Завой
от joy_angels на 28.03.2010 @ 16:49:58
(Профил | Изпрати бележка)
Много въпроси за размисъл оставя този разказ. За мен това е важно. Поздравления, Аноним!


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 17:28:45
(Профил | Изпрати бележка)
Дано да поражда и чувства, че аман от мисли...

]


Re: Завой
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 28.03.2010 @ 17:20:41
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Мога много неща да ти кажа. Предпочитам да е едно простичко "благодаря".



Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 17:29:25
(Профил | Изпрати бележка)
Простичко, ама ме радва!

]


Re: Завой
от sia на 28.03.2010 @ 17:49:43
(Профил | Изпрати бележка)
Много въпроси за размисъл, разбира се.
Бих искал да пишеш по-често разкази...


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 17:56:53
(Профил | Изпрати бележка)
И аз.

]


Re: Завой
от roza1 на 28.03.2010 @ 18:51:13
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ.

Поздрави!



Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 18:52:02
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Завой
от RockAround_theCock (tintiri_mintiri@yahoo.pliok) на 28.03.2010 @ 19:23:25
(Профил | Изпрати бележка)
Можеше и да го пощадиш, Анониме... Тези тежки любовни триъгълници, май ще си отидат с поколението за което значеха много... Но разказваш с майсторство и вещина. Тъжна реалност, неудоволетворен край - за това ли е трябвало да умрат? За да се обичат в отвъдното? Нещо ме измъчва в цялата тази история, а не мога да си обясня защо... Може би това му е хубавото на разказа ти... Май - това ще да е!

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 19:25:18
(Профил | Изпрати бележка)
Може и това да е. Всъщност при умирането май "трябва" и "не трябва" нямат значение.

]


Re: Завой
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 28.03.2010 @ 20:16:14
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна не бях чел толкова хубав разказ...
Поздрави!


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 20:26:29
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Завой
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 28.03.2010 @ 20:47:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Както винаги, въздействащо. Умееш да напипаш драматизма в казуса. Поздравления!

Извън творбата бих искала да споделя, че нещата трябва да се изговорват и казват навреме, защото после може да се окаже, както в случая, фатално късно.


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 28.03.2010 @ 20:53:36
(Профил | Изпрати бележка)
Много често наистина е фатално късно.

]


Re: Завой
от Limonka (danist@abv.bg) на 28.03.2010 @ 23:05:24
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Хубав разказ!


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 10:14:59
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Завой
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 29.03.2010 @ 08:14:31
(Профил | Изпрати бележка)
И снощи го четох, и сега.
За мен е в ИЗБРАНО.


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 10:16:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря /2 пъти/ за двойния прочит!

]


Re: Завой
от nironi (nironi@mail.bg) на 29.03.2010 @ 09:18:13
(Профил | Изпрати бележка)
Текст, който те кара да съпреживяваш, благодаря, anonimapokrifoff !


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 10:17:31
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че те е развълнувал.

]


Re: Завой
от ASTERI на 29.03.2010 @ 13:12:50
(Профил | Изпрати бележка)
Дали даскалчето е причина тя да си отиде от този свят?
Аз мисля, че тя си отишла много преди да го срещне...

Поздрави!


Re: Завой
от ASTERI на 29.03.2010 @ 13:16:30
(Профил | Изпрати бележка)
Не мисля! Убедена съм!

]


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 13:50:21
(Профил | Изпрати бележка)
Едва ли даскалчето е причината, но мъжът й така си мисли.

]


Re: Завой
от ASTERI на 29.03.2010 @ 14:04:06
(Профил | Изпрати бележка)
Те (мъжете) започват да мислят, когато вече е късно!
Извини ме, но...не ми се говори!
Пак поздрави!
Хубав ден ти желая:))

]


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 14:08:10
(Профил | Изпрати бележка)
И твоят ден да е хубав!

]


Re: Завой
от kristi на 29.03.2010 @ 15:07:34
(Профил | Изпрати бележка)
Боже, защо в повечето случаи си "търсим" завоя, за да си дойде всичко на място?

Добър си, ано, много!


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 15:41:37
(Профил | Изпрати бележка)
Би било скучновато без завоите.

]


Re: Завой
от kristi на 29.03.2010 @ 15:46:39
(Профил | Изпрати бележка)
Мислиш ли? Самият ти си извел случване на завой, за да изразиш отношението си към мъжкото себично его. Всъщност... животът е низ от завои. Но твоят е запомнящ се!

]


Re: Завой
от anelim на 29.03.2010 @ 16:31:43
(Профил | Изпрати бележка)
Много са завоите в човешкия живот...
Поздрави!


Re: Завой
от anonimapokrifoff на 29.03.2010 @ 16:48:43
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги има последен.

]