Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 539
ХуЛитери: 4
Всичко: 543

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: rhymefan
:: Oldman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаFacebook или Кажи ми приятелите си, за да ти кажа кой си!
раздел: Други ...
автор: evasion

Не искам да си създам профил във Facebook. Не искам и не искам!
Нападнат напоследък от все по-настойчивите "покани" за приятелство от членове на тази социална мрежа дори се чувствам горд, че им устоявам. Отдавна интернет прати в забвение всякакви опити на обикновения потребител да запази някаква интимност в отношенията си с останалите потребители. Все по-яростно той бива атакуван да разголи душата си, да няма тайни, да се изповяда. Натяква му се, че това е пътят към истинската свобода на духа!
Неволно си спомням епизода от прекрасния български филм "Хитър Петър", в който игуменът на манастира изповядваше главния герой. "Кази сега, цадо! Като пред Господа Бога да си казес!" напевно и назидателно мрънкаше лукавия гъркоман.

Наскоро приятелят ми Миро се похвали, че сред членовете на неговия профил имало известни хора - артисти и политици. И за да бъде още по-убедителен, активира профила, за да видя снимките им.
Наистина - снимките са на познати личности, но каква е гаранцията, че оригиналът, от който са създадени снимките и лицето, което се усмихва от тях са идентични?
Да не изпадам н параноя, обаче!

По-интересно беше друго. Наред с лицата, които трябваше да затвърдят мнението ми за моя приятел като за известна във виртуала личност, видях и други.

- я, това не е ли Венко, гумаджията!
- Той е!

Венко, гумаджията, има малък сервиз за лепене на спукани автомобилни гуми и търговия с нови и втора употреба такива. Не ходя при него от години! Защо ли? Защото се опита да ми пробута криви гуми в началото на зимата, когато сигурността на колата е главна грижа пред водачите. След няколко обиколки на града, за да изпълня служебните си задължения, ми направи впечатление необичайния шум, идващ отпред вдясно. Сигурно още не се е наместила гумата, рекох си. Ще се оправи! Шумът, обаче, не стихна. На следващия ден отново се чуваше виене, особено при завой. Отидох при майстора на автомобила си и го помолих да провери ходовата част. Провери я човекът и ме успокои, всичко е наред. Шумът така и не изчезна. Но аз си платих за диагностиката.
Реших да проверя новопоставените гуми в друг сервиз. Е, вече сте се досетили, че констатацията бе - криви гуми. Платих си и тук!
Върнах се при Венко и му предложих да провери гумите, които ми е монтирал преди два дни, тъй като чувам шум, особено силен в завои. Бре, като ми се разфуча тоя момък!
Как може да се съмнявам? Той бил честен човек! Кой знае на какви бордюри съм ги удрял! Бил ли съм скоро на проверка на предница? Карали сме "бараки", а сме обвинявали честните хора.
Всичко това ми го наговори, без дори и дума да съм споменал, че гумите са криви. Разбрах, че той е знаел за дефекта предварително.

Вярвах, че приятелите на нашите приятели са и наши приятели.

Затова и ползвах услугите на Венко. Той беше приятел на моя приятел, но самият не знаеше, че неговият приятел и аз също сме приятели.

Почувствах се глупаво. Помислих си, дали Венко щеше да постъпи така с мен, ако знаеше, че съм приятел на негов приятел. В края на краищата реших, че това няма никаво значение. За мен Венко бе един нечист човек. Такъв, който използва незнанието и доверчивостта на друг, за да спечели някакви си 90 лв. За тези 90 лв. той продаде достойнството си, а сега и своя приятел.
Нямам особени причини да се откажа от приятелството си с Миро, но у мен несъзнателно остана неприятно чувство.


Публикувано от alfa_c на 08.02.2010 @ 14:05:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   evasion

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 12:40:15 часа

добави твой текст
"Facebook или Кажи ми приятелите си, за да ти кажа кой си!" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Facebook или Кажи ми приятелите си, за да ти кажа кой си!
от diva_voda на 08.02.2010 @ 18:04:09
(Профил | Изпрати бележка)
Виж сега, 90 лв. са си 90 лв...предпочитам да не ги давам, но за другото си прав/а (?) - и за "цената" на душата, и за с/цената на душата - Фейсбук; ама и воайори се навъдиха - до безкрай да им се разголваш...


Re: Facebook или Кажи ми приятелите си, за да ти кажа кой си!
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 08.02.2010 @ 17:25:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Tемата за тази агресивна мрежа Фейсбук е интересна и добре си я започнал, но после тази история с гумаджията не се връзва...


Re: Facebook или Кажи ми приятелите си, за да ти кажа кой си!
от Rainstorm на 23.08.2010 @ 12:07:33
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има право на избор. Къде, как и колко да се "разголи".:)Няма нищо съвършено, и всяка соц.мрежа има кусури. От друга страна, знаеш ли, контактите на човек също дават допълнителна информация за него, понякога и за смешното му его и пр. От нас зависи кого да сложим в приятели. Вярно е, че от тези приятели, всъщност 90-95% са просто познати, някои от които дори не те поздравяват на улицата, но това е част от човешкия батак, който е твърде дълбок и мътен, за да го избистря в един коментар. Поздрави.:)