Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 989
ХуЛитери: 0
Всичко: 989

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМидени черупки
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

Понякога отивах у тях, за да покажа, какво съм записал, обикновено, когато не бях много сигурен в нещо. Мавъра рядко имаше забележки, освен ако трябва да добави нещо важно.
Можеше да го прави и когато се събирахме навън, всъщност отивах там по-скоро заради двете му дъщери, Жени и Лаура, отколкото заради тези текстове.
- Писал си „За любовта”, без да питаш жените! – каза Лаура. – Само мъжете ли имат мнение?
- Не, разбира се – казах аз. - Просто компанията ни е мъжка, затова...
- А знаеш ли, че един голям писател е казал: „Една компания не може да бъде мъжка, ако в нея няма поне една жена!”
Е, хубаво ме нареди!
- Струва ми се – отвърнах – че грешката е поправена и в нашата компания вече има две жени! И при това, не само красиви, но и умни...
- Тогава и аз ще ви кажа, господине, че това, дето сте говорили с баща ми не е точно така - любовта и сега Е вселенска сила! Защото като си влюбен, летиш педя над земята... Е, любовта не е ли по-силна от гравитацията?
Бяха много различни.
Жени притежаваше някаква ангелска нежност, с нея се чувствах по-сигурен, докато Лаура излъчваше загадъчност, сякаш, навлязал в екзотична, тъмна гора, неочаквано виждаш водопад.
Жените винаги знаят малко повече от нас.
Може би не педя, но със сигурност вече се реех поне два пръста във въздуха.
- И за какво ще пишете днес, ако не е тайна? – попита ехидно тя.
Те, както ни издигат на небето, така и бързо ни свалят на земята.
- Скучна работа е този път – отвърнах. – За историята...
В това време дойде баща и и аз отворих книгата, която носех със себе си.
- Френсис Фукуяма – казах – е написал „Краят на историята” Вдигна се голям шум около тая книга.
- Фукуяма е прав – каза Мавъра – ние наистина сме в края. Но също така и не е прав. Защото сме и в началото.
- Това някаква шега ли е? – попитах. – Как може едновременно да сме в края и в началото?
- Цялата ни досегашна история – каза Мавъра – е само предистория на човечеството. Истинската човешка история тепърва предстои.
- Но, според Фукуяма, в този свят, където парите са всесилни, повече нищо няма да се промени! За него Америка е върхът!
- Ти сам каза – отвърна Мавъра. – Живеем в света на парите, а не на човека. Вижте сега докъде сме стигнали – до финансовия капитал, който предизвика две световни войни, и до фалиралите нюйркски банки! Парите като едно просто средство за размяна на стоки, са се променили до неузнаваемост. А в същото време животът на хората почти не се е променил. Представи си, просто ей така, за разнообразие, един човешки свят, в който няма пари!
Рекох откровено:
- Някак не мога да си го представя!...
- Защото всичко тепърва предстои! – каза Мавъра. – Затова краят е и начало.
Нашият човешки свят е в самото начало, както навремето, преди хиляди години, и този свят на парите е имал начало... Знаете ли какви са били първите пари? – попита ни той.
- Разбира се – отговори Жени, която следеше внимателно разговора. Тя посочи нежния златен медальон, който висеше на гърдите и: - Били са подобни на това монети! Имало е и сребърни, и медни...
Мавъра се усмихна.
- Дори не можете да си ги представите – рече той - защото са били най-обикновени мидени черупки..
- Това ли сме сега и ние, хората – попитах удивен – несъвършени като мидени черупки?!
- Ти го каза – отвърна пак Мавъра.


Публикувано от viatarna на 29.01.2010 @ 20:56:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:08:15 часа

добави твой текст
"Мидени черупки" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мидени черупки
от dedenze на 04.02.2010 @ 15:35:37
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Браво хубава тема, която поддържам напълно. Ех да бяха останали мидени черупки вие морските щяхте да управлявате света.


Re: Мидени черупки
от tomatroev на 05.02.2010 @ 10:21:54
(Профил | Изпрати бележка)
То и сега парите като погледнеш какво са - едни хартийки, чиста фикция "отношение" между стоки. Доколкото знам доларът вече от няколко години няма златно покритие и де факто струва колкото цената за отпечатването на тези хартийки, но зад него сега като капитал стои арабския нефт. Излиза че ако не е нефта, доларът ще се срути. А иначе "пари" може да бъде всичко, чувал съм, че преди векове в Ханландия такава функция е изпълнявало лалето. Едно холандско лале с луковицата е струвало къща!

]


Re: Мидени черупки
от sineva на 31.01.2010 @ 13:40:14
(Профил | Изпрати бележка)
Чета си те...
И ми е много добре така.
Благодаря ти, за поредния мъдър бисер!:)))


Re: Мидени черупки
от tomatroev на 31.01.2010 @ 19:16:25
(Профил | Изпрати бележка)
Даже две бисерчета, и мъдри, и красиви, съм включил, малко за цвят!:))

Хубава вечер!

]


Re: Мидени черупки
от kasiana на 29.01.2010 @ 21:24:08
(Профил | Изпрати бележка)
В началото на ерата на Водолея сме и следователно - на нова история, която може би ще е паралелна или сходна на последната ера на Водолея, в която Земята се е намирала... Но трябва да се върнем твърде назад и да сравняваме...Огромен труд!

Харесах много и "Мидени черупки"!!!

Поздрави, Тома!!!


Re: Мидени черупки
от tomatroev на 29.01.2010 @ 22:57:49
(Профил | Изпрати бележка)
"Паралелна или сходна" много ми хареса! Ако беше Мавъра, щеше да добави - сходна, защото е като спирала и всичко се повтаря през определени периоди, само че на по-високо ниво. Но сигурно не е толкова просто, защото има и спадове... Но като цяло това за ерата на Водолея дано да е вярно. Поне със сигурност е вярно, обаче ,че след малко ще започне новия ден!

Среднощен поздрав, Касиана!


]