Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 740
ХуЛитери: 3
Всичко: 743

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГлад
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Жената остаряваше много бързо. Дори мътното й напукано огледало не можеше да скрие очевидното. Около устата й се врязваха дълбоки бръчки, под очите си имаше синкави торбички и жълтеникава гуша загрозяваше овала на лицето й.
Съкратиха я преди месец. Без предизвестие, без осигуровки, без обезщетение. С последните си пари успя да плати наема, тока, парното и водата. Вече се къпеше само три пъти в седмицата и после обикаляше да търси работа. Дори и на Женския пазар не я искаха заради липсващите й предни зъби. Приличаше на проскубана кокошка с оредялата си коса, дебелите бедра и тънките прасци, с провисналия корем. А допреди няколко години беше хубавица...
Винаги се беше издържала сама и ценеше свободата си. Някога любовници не й липсваха – лепяха се за нея като мухи на мед. Приятелките й отрано надянаха брачния хомот и се обезличиха в перачки и чистачки, останаха си с едното средно образование. А тя беше тази, по която мъжете им въздишаха, с която можеха да разговарят. Момичето мечта, момичето красавица. Грозноватите й връстнички отдавна дундуркаха внучета и неверните им съпрузи нощем приласкаваха главите им на рамото си, а тя зъзнеше в самотното си легло. С какво бяха заслужили да живеят по-добре от нея?
Не беше спала с мъж от 15 години. Тогава се влюби безпаметно. Той беше с нищожен пенис и с безпогрешен усет за душата й. Колегите им се чудеха как тя е с него – лошата му хигиена и сприхавият му характер ги караха да го избягват. Беше готова на всичко: да отгледа децата му, да слугува на възрастните му родители. Най-сетне той се реши на развод, но точно тогава жена му се разболя от рак. Отдръпна се от любовницата си, а след смъртта на съпругата си ходеше несвестен. Никога повече не я потърси. А тя не започна друга връзка. Постепенно хубостта й изтля, а шансът да си намери съпруг изтече като пясък между пръстите.
Старият навик на красавица я караше да изпъчва бюст и фатално да замрежва поглед всеки път, когато срещнеше на улицата представителен мъж – много често твърде млад. Щом я пронижеше ироничната му усмивка, тя се сгърчваше и в такива моменти неистово ненавиждаше тялото си. Прибираше се вкъщи и вадеше албума със старите си снимки, гледаше ги и виеше от болка като умиращо животно.
Сутрин тя ставаше и ако не беше ден за къпане и търсене на работа, навличаше над пижамата стар анцуг. Вглеждаше се в огледалото и старателно изскубваше острите бели косъмчета, покарали по брадата и над горната й устна. После отиваше до кварталния магазин и си купуваше пакет цигари, брашно и мая. Никога не хвърляше трохите от хляба, а ги изсипваше на перваза на прозореца. Гълъбите идваха и кълвяха лакомо. Имаше един бял, прошарен с черни перца – само той не отлиташе, щом тя отвореше прозореца, а се доближаваше до ръката й и чакаше храната. Беше единственият й приятел, единственото същество, което не я отминаваше с презрение. Тя редовно миеше перваза от курешките на птиците, защото се страхуваше, че хазаите ще й направят забележка.
Ако не намереше пари, щяха да я изхвърлят на улицата. На кого да се обади? Отдавна не поддържаше връзка с никого, беше се затворила в тъжния си свят. Нищо не получи от родителите си – те оставиха всичко на женения й брат и той не се сети, че има сестра. А онзи мъж, онзи мъж, който попари душата й... По-добре да умре до казана за боклук, отколкото да го потърси...
Вчера се доближи до контейнерите с надеждата да намери нещо за ядене. Изплаши се не толкова от вонята, колкото от вълчия поглед на бездомника, който я беше изпреварил.
С тази беззъба уста, мислеше си иронично, може би беше идеална за свирки. Пълна безопасност за клиента! Просто трябваше да излезе на околовръстното и да си чака късмета. Все щеше да изкара за единия хляб. Цял живот беше правила безплатна любов, някой трябваше да се отчете за удоволствието на всичките тези мъже, които я прегазиха и продължиха към опрощаващите обятия на безличните си жени, които не можеха да се опрат и на малкия й пръст!
Нямаше никакви пари – нито стотинка. Замеси останалата й шепа брашно само с вода и сол. Довечера щеше да излезе и да обикаля улиците за фасове..
Тя изяде клисавото хлебче. Останаха само няколко трохи. Събра ги в шепа, за да глътне и тях, но се отказа и отвори прозореца. Белият гълъб долетя и се приближи до ръката й. Тя сграбчи пърхащото топло телце. Жената също беше гладна.


Публикувано от valka на 23.01.2010 @ 12:19:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:53:18 часа

добави твой текст
"Глад" | Вход | 22 коментара (58 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Глад
от radi_radev19441944 на 23.01.2010 @ 20:33:20
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Колко мъка има по света, Господи! - беше казал някой. Вече не помня. Но тази е най-безнадежната. Поздрави.


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 20:45:45
(Профил | Изпрати бележка)
Мъка ли е, не ми я хвали.

]


Re: Глад
от vanya777 на 23.01.2010 @ 23:40:49
(Профил | Изпрати бележка)
Жестоката гола истина!

Трудно се излиза от раказите ти!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 24.01.2010 @ 09:48:09
(Профил | Изпрати бележка)
Надявам се да не са лабиринт.

]


Re: Глад
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 24.01.2010 @ 12:48:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Оскотяването не прощава... Да пази Бог!
А ти стига си се разхождал по аортата ми!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 24.01.2010 @ 13:22:30
(Профил | Изпрати бележка)
Добре ми е там.

]


Re: Глад
от Markoni55 на 23.01.2010 @ 18:57:32
(Профил | Изпрати бележка)
Жестоко!
Кофти е, че е събота, но няма значение. И в понеделник да го беше пуснал, следя творбите ти и щях да го прочета.
Много е пипнат - от всякъде. Умееш ги нещата, просто владееш материята и си я връткаш както си искаш. Резултата - поредното разтърсващо творение. Жестоко!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 19:01:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че не го подмина!

]


Re: Глад
от Limonka (danist@abv.bg) на 23.01.2010 @ 19:10:53
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
Не толкова гладът, колкото несправедливостта на живота ни прави жестоки...
А ти пишеш толкова майсторски, че дълго след прочитането, съпреживявам историята. От тази тръпки ме побиха...


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 19:11:56
(Профил | Изпрати бележка)
И мен.

]


Re: Глад
от Ufff на 03.02.2010 @ 07:51:29
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш очи.


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 03.02.2010 @ 12:53:22
(Профил | Изпрати бележка)
И слава Богу!

]


Re: Глад
от betina на 01.02.2010 @ 20:07:39
(Профил | Изпрати бележка)
Колко мъка има по тоя свят... Омотани в егоистичното си благоденствие, сме слепи. Шамар е разказът ти, Аноним. За който го усети.


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 02.02.2010 @ 08:52:38
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за този коментар!

]


Re: Глад
от sia на 31.01.2010 @ 17:42:57
(Профил | Изпрати бележка)
За мен е покъртителен разказ...


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 31.01.2010 @ 19:09:24
(Профил | Изпрати бележка)
И аз така го почувствах.

]


Re: Глад
от kristi на 27.01.2010 @ 00:00:51
(Профил | Изпрати бележка)
Дали отлъстели души, потънали в себеохолство и обслужващи не по- малко потънали в собствения си сос тела, ще прочетат разказа ти?

Аз ще помълча...


!!!!!!!!!!



Re: Глад
от anonimapokrifoff на 27.01.2010 @ 11:42:15
(Профил | Изпрати бележка)
В един друг сайт ме обвиниха, че не познавам живота.

]


Re: Глад
от Haramiata на 18.02.2010 @ 23:02:22
(Профил | Изпрати бележка)
"Бездомно куче ...
В очите му
бездомието на човека се оглежда"


Re: Глад
от Lisica на 23.01.2010 @ 12:26:56
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12

Невероятен разказ.....Много житейски аксиоми и теореми - на едно място.....
И финалът е страхотен.
Само дето ме натъжи в почивния ден..... Лиса


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 12:39:18
(Профил | Изпрати бележка)
Животът през последните години е тъжен. Поне за много хора.

]


Re: Глад
от Lisica на 23.01.2010 @ 12:46:07
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Виждала съм и мои учители от основното училище да ровят по контейнерите. Тогава ми стана окончателно ясно накъде върви тоя свят......Давам по левче-два, а после? Какво става с тези хора, къде отиват, къде изчезват?......

]


Re: Глад
от savana на 24.01.2010 @ 10:55:52
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
Не, мила - не мисли за света, а мисли за България накъде върви. Трябва като барон Мюнхаузен да се хванем за косите и сами да се измъкнем от клоаката, в която ни натикаха.

]


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 24.01.2010 @ 11:57:52
(Профил | Изпрати бележка)
На когото му е останала коса, да се хваща за нея!

]


Re: Глад
от savana на 25.01.2010 @ 12:31:22
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
От това, което чета тук, ти си един от тези с многото коса и на такива като теб ще разчитаме и ние плешивите.

]


Re: Глад
от esennolisto на 25.01.2010 @ 20:35:20
(Профил | Изпрати бележка)
Животът винаги е бил тъжен, и не толкова..и всякакъв. Не мисля, че са само последните години.
А произведението е хубаво!

]


Re: Глад
от mariq-desislava на 23.01.2010 @ 12:29:49
(Профил | Изпрати бележка)
Голям текст, Аноним, и това не е някакъв безличен комплимент, като жив се усеща. Прииска ми се да изляза на снега, който тук вече е до коляното и да напиша в самото му сърце тъжно-снежно продължение на разказа, с пълен и неочакван обрат. Но знам, че това никога няма да стане.


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 12:40:23
(Профил | Изпрати бележка)
Писането или неочакваният обрат? А би било хубаво да се случат.

]


Re: Глад
от mariq-desislava на 23.01.2010 @ 12:46:38
(Профил | Изпрати бележка)
И двете, и двете.

]


Re: Глад
от Silver Wolfess на 23.01.2010 @ 12:34:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Жестоко! Поздравления за разказа!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 12:41:07
(Профил | Изпрати бележка)
Действителността си е жестока, откъдето и да я погледнеш.

]


Re: Глад
от shtura_maimunka на 23.01.2010 @ 12:54:45
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Тъжна, жестока действителност за жалост!
Чудесен разказ!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 12:59:16
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Глад
от lenami19 на 23.01.2010 @ 13:00:57
(Профил | Изпрати бележка)
Белият гълъб беше единственият й приятел...но жената също беше гладна.
Честно ли? Догади ми се от това.
Но ти пишеш страхотно.


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 13:02:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ами то си е гадно, но нещата са опрели до оцеляването, а там правила няма.

]


Re: Глад
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 23.01.2010 @ 13:38:44
(Профил | Изпрати бележка)
ей, това му се вика - да ходиш по ръба на живота!
браво, Нимо!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 13:45:40
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Глад
от iskraveselinova на 23.01.2010 @ 13:52:27
(Профил | Изпрати бележка)
Без да пресилвам...това е най-доброто, което съм чела до момента в Хулите. Голям текст!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 18:44:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]


Re: Глад
от roza1 на 23.01.2010 @ 15:12:03
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ.
Ако беше само художествена измислица би било чудесно.

Поздрави!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 18:46:04
(Профил | Изпрати бележка)
Би било, но тогава пък спешно ще трябва да посетя психиатър.

]


Re: Глад
от kasiana на 23.01.2010 @ 16:16:51
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен разказ за нелицеприятната действителност, която
се шири ,уви, около нас...

Поздрави, Аноним!!!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 23.01.2010 @ 18:46:28
(Профил | Изпрати бележка)
И на теб!

]


Re: Глад
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 24.01.2010 @ 18:30:01
(Профил | Изпрати бележка)
Написано майсторски! Иска ми се да е гротеска - все пак финалът е, в известен смисъл, отворен...


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 24.01.2010 @ 19:10:30
(Профил | Изпрати бележка)
Финалът в крайна сметка е една тенджера супа и още два дни живот.

]


Re: Глад
от Haramiata на 18.02.2010 @ 23:10:15
(Профил | Изпрати бележка)
"Като няма прокопсия-
плюл съм в тая орисия!"

]


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 18.02.2010 @ 23:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
Тъй ами!

]


Re: Глад
от nikoi (boo@abv.bg) на 24.01.2010 @ 22:13:49
(Профил | Изпрати бележка)
И това е само началото, осъзнах наскоро.

Не знам дали ще заспя.



Re: Глад
от anonimapokrifoff на 25.01.2010 @ 19:06:19
(Профил | Изпрати бележка)
Човек, за да се съхрани, трябва понякога да застава над нещата, колкото и егоистично да е.

]


Re: Глад
от joy_angels на 25.01.2010 @ 20:56:41
(Профил | Изпрати бележка)
Mного болка е насъбрала душата, която пише такива разкази.
Поздравления и за този, Аноним!


Re: Глад
от anonimapokrifoff на 25.01.2010 @ 21:03:26
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти!

]