Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 786
ХуЛитери: 4
Всичко: 790

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТеория на относителността
раздел: Разкази
автор: Mia2442

В сайта за запознанства имаше промоция - ако изпратиш съобщения на 10 различни профила, автоматично се включваш в томболата за плазмен телевизор.
Рая нямаше нужда от плазмен телевизор, или по-точно - имаше, но повече се нуждаеше от мъж. Последната ù връзка беше приключила преди година и вече ù се правеше секс неистово.
Рая не съжаляваше за момъка - той беше много привлекателен и страхотен в леглото, но толкова семпъл и ограничен, че за да не слуша плоските му коментари, често му казваше: ”О, замълчи! Хайде да се целуваме - това го правиш добре!”
Тя прекрати връзката, но ето, че цяла година вече нямаше гадже. А мнозина я смятаха за красива и секси. Проблемът на Рая беше в колосалния ù интелект. След като завърши висшето си образование с отличие, тя продължи със специализации, симпозиуми, курсове. Изпитваше постоянен глад за познание и четеше денонощно. Сякаш, ако останеше насаме с мислите си, светът щеше да рухне. Собственият ù свят.
И Рая запълваше съзнанието и дните си с философия, история, религия, физика, политика, дори спорт.
Интернетът отвори още по-необятни простори и просто нямаше как един човешки живот да стигне за цялото това знание.
Горчилката след развода ù, както и това, че дъщеря ù замина да следва в чужбина, я накараха още по-яростно да се нахвърли върху интелектуалните си занимания. Те се превърнаха в нейния наркотик.
Но продължаваше да бъде сама. А и къде да го срещне принца на бял кон. На 40+, Рая знаеше, че трябва да прави компромиси - конят можеше и да е друг цвят. Голямата и красива любов все повече се превръщаше в мираж.
Пък и малко контакти ставаха в библиотеката или театъра.
Точно затова се регистрира в сайта и дори се срещна с двама от него.
Първият беше доцент по психология и Рая се зарадва, че ще има с кого да си поговори на ниво. Но допусна грешка - не трябваше толкова разпалено да спори за гещалт-психологията и неорайхианството. Човекът явно очакваше възхищение, а не да го матират на негова територия.
Вторият беше доцент по квантова физика. И отново същата грешка - Рая нямаше търпение да сподели паралелите между коригирания вариант на теорията на торсионните полета и някои дзен-будистки коани. Човекът се опита да я впечатли като започна да си разказва дисертацията в детайли, но и той повече не се обади.
А и кой ли ще иска да си легне с енциклопедия британика...
Рая ясно съзнаваше, че нещо трябва да промени в себе си, за да си намери партньор.
Ето защо включи компютъра и се зае да преглежда профили. Работеше систематично, отхвърляше тези със средно образование или правописни грешки, тези от провинцията, семейните, тези, които слушаха фолк или употребяваха алкохол, тези без снимка или пък много безлични на снимката. В края на краищата се оказа по-трудно да намери тези 10 профила, отколкото да се намери WASP в щата Юта.
Докато очакваше отговорите, Рая се зае да преглежда едни антирелативистки теории. Макар професията ù да нямаше нищо общо с физиката, Рая винаги бе считала, че специалната и общата теория на относителността са крайъгълният камък на съвременната наука. Но тук авторите така аргументирано оборваха двете теории, че Рая потръпна:
„Ако теорията на относителността не беше вярна, къде отиваше светът?”
„По дяволите!” - Рая отново влезе в сайта.
Един от отговорилите веднага привлече вниманието ù - Даниел пишеше интелигентно и с чувство за хумор. Беше качил цели 8 свои снимки и на едната се виждаше, че е в Люксембург. Там не се ходеше на екскурзия, а за бизнес, както по-късно ù обясни Дани.
Той беше учил и работил в Щатите и Канада, имаше два патента още като студент, а сега имаше няколко фирми в България и Европа. Ерудиция и интелект лъхаше от всяко негово изречение.
Размениха си имейл и скайп адресите. Гласът му беше дрезгав и секси, но най-често си пишеха дълги мейли. Разказваха си детството, живота, мечтите. Даниел имаше две деца, но преди няколко месеца, след поредния скандал, съпругата се беше изнесла заедно с децата и той се чувстваше много самотен.
Размяната на мейли беше като брилянтна игра на пинг-понг - остроумни, бързи, наситени с интелект и еротика:
„Досега не съм срещал друга като теб - ти си като Ламборджини - готина и бърза. Но аз съм като булдозер или танк. Знаеш ли колко е надежден един танк?” - писа ù той.
,,Ще бъде среща на два булдозера тогава” - отговори Рая с намигване.
„Рая, знаеш ли вече какво да си поискаш от мен - мога да ти дам всичко!”
„Любов!” - искаше да изкрещи Рая, но отговори нещо остроумно.
Беше време вече да се срещнат - нека е вечеря, предложи Рая. Очакваха я с нетърпение и притеснение. Грижливо избра ресторанта - много изискан, а ретроатмосферата в него гарантираше стил и романтика. За облекло се спря на дълга бяла пола, черна копринена блуза и бяла шапка с периферия. Грим и скъп парфюм довършиха тоалета ù.
Накрая Рая си даде сметка, че се вълнува като дебютантка на първия си бал:
„Господи, нека не се разочаровам и сега!”
Той беше направил резервацията и вече я чакаше. Когато се изправи да я поздрави, Рая едва прикри смущението си. Даниел беше висок, красив мъж, с късо подстригана коса, облечен небрежно-елегантно.
„Чакай да видя дали си истинска” - докосна я той шеговито и разчупи леда. Очите му излъчваха момчешки чар, а устните - устните бяха само за целувки.
Вечерята беше приказна, смееха се и разговаряха. Напитките и ястията бяха перфектни, но Рая почти не се докосна до тях - чувстваше, че е на път да се влюби безпаметно... Той беше толкова близо до онзи мъж, до когото искаше да се събуди една сутрин и да възкликне: ”Господи - къде си бил през всичките тези години!”
„Рая, на кръстопът съм. Кризата удари бизнеса ми и трябва да вземам тежки решения. За семейния си статус също... А така искам промяна, нуждая се от промяна...” - Даниел говореше и магнетичният му поглед я изгаряше.
„Аз ли съм тази промяна?” - искаше да го провокира Рая, но разумът ù нашепна да замълчи - опитът на предишните грешки още горчеше...
,,Стъпвай много внимателно!” - каза си Рая - „Това би могло да бъде любовта на живота ти!”
През това време Дани обясняваше, че след няколко дни трябва да заведе децата си на море, а след това го чака дълга служебна командировка зад граница:
„А не бих искал да оставям висящи нещата тук - гледам сериозно на теб.” - някак много затрогващо каза той.
Тук могъщият интелект на Рая сякаш я изостави и тя не знаеше какво да отговори:
„Още е твърде рано, може би...” - отрони тя.
След вечерята се разхождаха по ”Витошка”, държаха се за ръце и Рая имаше чувството, че ще полети. Когато на една по-тъмна пресечка започнаха да се целуват нежно и страстно, Рая усети, че и двамата са възбудени.
„Можем да вземем хотел” - Даниел направи нехаен жест с ръка, сякаш всички хотели бяха негови.
Рая си представяше разкошната нощ и любенето до изнемога и това беше всичко, което искаше. Май.
Но сега разумът ù се събуди и започна гневна тирада: ”Как? Ще отидеш на хотел с човек, когото познаваш от 4 часа? Нали знаеш колко измамници има от нета. А и какво ще си помисли за теб той - че си леко момиче - да си лягаш от първа среща!Не, любовта иска бавно и сериозно да се полива, за да разцъфне!”
- Предпочитам да се прибера - каза Рая, като сама не си вярваше много.
- Аз ще бъда в центъра още час - ако размислиш, звънни ми и ще дойда да те взема където и да си. - каза ù Дани, докато я настаняваше в таксито.
Още в таксито, а после и вкъщи, Рая гледаше телефона, пушеше и не можеше да реши как да постъпи. Теорията на относителността нищо не казваше за подобни случаи...
Накрая си легна, заспа с усмивка, а на сутринта написа страхотно любовно стихотворение и му го изпрати на мейла.
„Трогнат съм, но трябваше да ми звъннеш. Не можеш да направиш омлет, без да счупиш яйцата” - отговори той.
Същата вечер дъщерята на Рая се върна от чужбина и с Дани така и не успяха да се видят преди неговото заминаване.
Заредиха се дни на мъчително очакване. Накрая тя му писа:
„Мисля за теб. Как си?”
,,Прекарвам страхотно с децата, но майка им им липсва много. Даже съм готов всичко да ù простя, само те да са щастливи” - написа той.
Рая го разбираше много добре. Преди няколко години поредната любовница на съпруга ù беше накарала нея и дъщеря ù да страдат толкова много. Разводът не намали болката и самотата.
„Покани съпругата си на това море - опитайте ,,ново начало”! - му написа тя и побърза да изпрати, преди да е размислила и изтрила.
,,Ти си най-страхотното момиче, което познавам” - отговори той след няколко дни мълчание.
Обаче чувството за морал и фактът, че е постъпила почтено, не правеха нощите на Рая по-малко самотни. Тя просто копнееше за Дани, за ласките му, погледа му...
Не спираше да се пита какво би станало, ако онази вечер, вместо към таксито, тя бе тръгнала към хотела...
Рая отново провери пощата си - мейлът от Даниел беше кратък: ”Прибрах съпругата и децата си вкъщи. Съжалявам, че не се получи между нас. Бъди щастлива!”
Рая прехапа устни и се опита да не заплаче.
Отново отвори специалната теория на относителността от 1905 година, но буквите се размазаха пред очите ù... Огромна оловна топка изпълни сърцето ù и Рая се похлупи на леглото. Щастието беше толкова близо, на една ръка разстояние, но тя го пропусна...
Дали?
И ако...
Специалната теория на относителността не даваше никакви отговори...

А в сайта промоцията за плазмен телевизор продължаваше...


Публикувано от viatarna на 17.01.2010 @ 18:48:51 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:52:02 часа

добави твой текст
"Теория на относителността" | Вход | 12 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Теория на относителността
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 23.01.2010 @ 19:33:56
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът върви леко, нормална човешка история, но разказана по увлекателен начин.
Белетристите са все по-застрашен от изчезване вид. Май ще трябва да отворим нов раздел в Червената книга:))


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 24.01.2010 @ 10:07:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря!:)
Белетристите и читателите на проза са като скачени съдове-затова-заедно в Червената книга!;)
Нали знаеш-чукча писател, чукча не читател!:):):)

]


Re: Теория на относителността
от doriana-doriana на 18.01.2010 @ 14:26:48
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Тази история звучи много лично!
Добре описано....
:)


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 18:40:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Сладурана!
Изхождате от презумпцията, че човек пише най-добре за нещата, които познава или...?;)
И какво значение има дали авторът си измисля или лично е преживял?:):):)
BTW-колебаех се дали да разкажа тази история от първо лице-ед.число/Миа/.Интересно, какъв ли щеше да бъде коментарът Ви тогава-,,Не тъгувай, мила Миа-голямата любов ще дойде!"?;)
Хах!:)
И благодаря!:)

]


Re: Теория на относителността
от doriana-doriana на 19.01.2010 @ 10:33:39
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Е, не.....Просто мнение!
Аз също пиша от първо лице много работи ;)

Поздрави!

]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.01.2010 @ 18:05:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
В конкретния разказ, ако бях писала от първо лице, освен въпросите, би трябвало да дам и отговорите- нещо, което оставих на публиката!:)

]


Re: Теория на относителността
от beche на 17.01.2010 @ 19:23:22
(Профил | Изпрати бележка)
В енциклопедиите няма място за психология и чувства.:)
А и прекалено високите изисквания за събеседване на героинята ограничават възможността за бързо решение със секса.:)
Не мога да я съжаля. Сама се обрича на интелектуална самота.



Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 17.01.2010 @ 22:09:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
beche :),не смятам, че трябва да подценявам интелигентността на публиката и да обяснавям, че разказът има няколко слоя -и само на повърхността/или скелета на разказа/води до подобна на твоята трактовка.Дори би трябвало да се извиня за такава елементарна уловка-като споменаването на секс-в първите изречения-за привличане на вниманието.
Но все си мисля, че такива въпроси като:
интелект vs чувства
лично щастие или почтенност
наука или реален живот
ще срещнат вашето внимание!:)
Дори,ако щете,сгрешила ли е героинята,като не си е легнала от първа среща.Макар,разбира се,да ми се искаше да надхвърлим конкретната житейска ситуация и да поговорим за разума и чувствата....

]


Re: Теория на относителността
от beche на 17.01.2010 @ 22:27:15
(Профил | Изпрати бележка)
разбира се, че секса е просто едно желание
затова и споменах психология и чувства, разбирай отношения:)
Имам доста приятелки, които са в същата ситуация.
В отчаянието си изпадат в омагьосан кръг като твоята героиня - повече наука, по-трудна решимост в личен план...
Мисля че, въпросът не е или-или, може да си в личен план щастлив и да си пак почтен, както има и добро съчетание на хора на науката, които са щастливи съпрузи...За мен проблемът е, че не трябва да се прекалява, крайността ограбва, дори това е с положителен знак, както е при героинята ти. Така мисля аз.:) Добре пишеш! Хубаво е, че провокираш размисъл.

]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 06:00:31
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Разбира се, че да няма ситуация ,,или-или,, е перфектният вариант-макар човек ежеминутно да е изправен пред някакви избори.Но в случая героят също се ,,лута,, в противоречия-Рая просто му ,,помага,, да вземе решение, отблъсквайки крехкото му его и насочвайки го към съпругата му.
/най-вероятно тя си дава сметка,че не би била щастлива, ако той страда за децата си и се измъчва от угризения/
А едно от по-скритите послания-за какво ни е тази наука, ако не ни учи как да бъдем щастливи-е малко некоректно наистина.Но пък провокира, както сам казвате!:)
Благодаря за мнението-беше важно да видя как мислят мъже по темата!:)

]


Re: Теория на относителността
от beche на 18.01.2010 @ 10:02:44
(Профил | Изпрати бележка)
За важното мъжко мнение не мога да ти помогна.
Уви съм си 100% жена.:)))

]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 17:14:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ох, наистина, много съжалявам-поднасям извинения!
/Защо ли аз реших така?Това само доказва, че няма мъжки или женски начин на писане(респ.на мислене)/
Вероятно от най-първия постинг и липсата на симпатия към героинята заключих, че е дело на мъж!
/Ах, Миа, какъв си и ти психолог!;)/
Още венъж-извинете ме!:)

]


Re: Теория на относителността
от Markoni55 на 17.01.2010 @ 19:35:10
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се че попаднах на този разказ. Върна ме в един период дето...Но всичко за моя огромна радост си дойде на мястото. ТОЙ се появи. ..
Впечатли ме увлекателния разказ и емоционалната му достоверност. И чувството за хумор естествено. Поздравления


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 17.01.2010 @ 22:17:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ами радвам се за съпреживяването!:)
Наистина бих се радвала да прочета за,,един период дето.,, и не от някакви воаьорски подбуди-не!Просто винаги съществува една мъничка възможност да ,,пламне,, голяма и красива любов./Нали все пак любовта е нещо,което се ,,случва,, на хората,а не е някаква фикция от филмите и книгите/
Може би мъдростта е веднъж направен даден избор,човек да спре да се пита ,,какво би било,ако...,, И просто да си плати цената....

]


Re: Теория на относителността
от Markoni55 на 21.01.2010 @ 18:19:08
(Профил | Изпрати бележка)
Днес се върнах към този коментар. За" онзи период дето..." написах доста стихчета обединени от заглавието "Нощта е нежна..." Те са една истинска история в сайт за запознанства. Посветени са на мъж с ник Фицджералд. Считаше безмислено подържането на връзка, дори и в сайта, защото не отговарях на изискванията му - бях прекалено "рубенсовелкова". Това не ме отказа да му изпращам от време на време по някой стих с начален рефрен "нощта е нежна". В един момент ми писа, че май е по-добре да се срещнем. Мъдро прецених, че е безмислено да си причинявам поредно разочарование. Кой знае? Може и да съм сбъркала. Важното е, че все пак срещнах човека, който...Може би някога ще напиша разказ, но още трудно ми се отдават...Ако ти е любопитно имам публикувани стихове от тази серия

]


Re: Теория на относителността
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 17.01.2010 @ 20:37:37
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът е просто много истински, както и героинята, напразно я осъждат някои тук, тъй като в нея, уви, мнозина можем да се припознаем...
Описва съвсем реална житейска ситуация и точно затова е добър.
Поздрави!


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 17.01.2010 @ 22:23:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Tsveti -благодаря!:)
Не мисля, че я осъждат-по-скоро не я разбират!
А и може би е трудно за разбиране-да се откажеш от нещо, което много искаш, само за да останеш почтен в собствените си очи!
/От друга страна-при този финал са спестени много страдания-семейството на главния герой-тази основна клетка на обществото- остава цяло.Не казвам здраво,защото мъж,който веднъж е тръгнал да търси щастието си навън,вероятно изпитва някаква неудовлетвореност вътре.
А болката на героинята от раздялата?Винаги ще я има.Но ако е изживяла нещо много стойностно и красиво,може би си струва да плати цената...
Кой да знае?
Човешките взаимоотношения са толкова сложни...много по-сложни от теорията на относителността.../

]


Re: Теория на относителността
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 17.01.2010 @ 22:40:37
(Профил | Изпрати бележка)
Развръзката обаче е съвсем логична, а мъж който само защото не са спали с него първата вечер, вече се отказва, просто не е бил неин.
Освен това, има ли семейство, трудно се разваля, това е самият живот, няма да давам примери от моя, защото както казах, мнозина бихме се припознали тук..
Сложни и винаги интересни - това са човешките отношения, лошото е че понякога и много боли.
В разказа е добре засегната и друга наша болка - искам да кажа, на нашето объркано поколение - самотата, виртуалните връзки, които често пренасяме наживо само, за да ни донесат поредното разочарование.
Изобщо, доста дискусии предизвиква разказчето ти!
Давай все така!

]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 06:11:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Да, Цвети-може би ако героите се бяха запознали на,,живо,, нещата щяха да бъдат различни.Но тук предварителните ,, виртуални,, взаимоотношения сякаш натоварват и двамата с много очаквания, даже някаква привързаност, може би самозаблуди ...дори вероятно страх от обвързване, незавизимо от декларираните търсения на контакт/всичко това на някакво подсъзнателно ниво/.
А за болката -все си мисля, че героинята е ,,избягнала,, много по-голяма болка, ако бяха ,,консумирали ,,връзката си, а той после реши, че децата, съпругата и т.н...
Може би пък Рая, тласкайки го към съпругата, просто е проверявала дали той е готов за ,,сериозна,, връзка, както заявява.
Благодаря, че ми писа!:)

]


Re: Теория на относителността
от Hely на 18.01.2010 @ 00:30:34
(Профил | Изпрати бележка) http://hel.blog.bg/
Трудна ситуация, трудно решение!Конфликт между ценностна система и нужди!
Хубаво пишеш!


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 06:15:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Хели-надявам се под,, нужди,, нямаш предвид сексуалните, както беше в един от отзивите./такава чисто сексуална връзка героинята е имала, но не я е удовлетворявала/
А нуждата от любов...тя е повсеместна и всеобемаща...
Друг е въпросът дали си го признаваме...
И дали ни се иска да платим цената...
Благодаря за мнението!:)

]


Re: Теория на относителността
от Hely на 18.01.2010 @ 22:03:40
(Профил | Изпрати бележка) http://hel.blog.bg/
Мисля, че на твоята героиня, изтъкана от противоречия, й е тясно в един такъв малък разказ. Нахвърляни са много проблеми. Няма да съм изчерпателна, но поне ще хвърля светлина в какъв смисъл съм употребила думата "нужди".
В разказа твоята героиня търси партньор, които да отговаря на определени изисквания – интелектуалец от нейния тип, а също и чувствен. В началото на разказа се казва, че на нея „ вече ù се правеше секс неистово“, т.е. тя има НУЖДА от интелектуална връзка, съчетана с добър секс. Това показват нейните действия и постъпки досега. Когато намира намира точно, каквото търси, изведнъж се събужда желание и за любов (това желание най-вероятно е било потискано заради предишните неудачи), но се появяват съмнения. Рая не е наясно със себе си, със приоритетите си и това е най-големият й проблем. Останах с впечатление, че ти се иска да чуеш мнение дали е сбъркала като не си е легнала с харесания мъж на първата среща. Според мен едно решение е правилно, когато е взето без колебание, слушайки вътрешния си глас. В такъв случай човек не съжалява, независимо какво ще се случи след това. Той си поема рисковете и си плаща цената. Рая не е дозряла до такъв тип поведение поне за конкретната ситуация. Нейната интелектуалност я отдалечава от нея самата и от женствеността й. Изкушавам се да кажа и друго – когато Рая е ГОТОВА за голямата и удовлетворяваща любов, тя ще я познае.
Не съм изчерпателна, но и разказът ти изисква много от читателя.
Има какво да кажеш, пишеш чудесно!
Поздрав!

]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.01.2010 @ 06:33:54
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Hely,насладих се на твоя коментар в пълна мяра-благодаря ти!:)
Мисля, че поставяш диагнозата с хирургическа прецизност! Аз май само гравитирах около идеята, че пращайки мейла/"Покани съпругата си.../", Рая всъщност прикрива факта, че не е ГОТОВА за такава любов.
Сега /след твоя коментар/ бих стигнала и по-далече-а не е ли ,,отблъскването,, на героя и тласкането му към съпругата форма на някакъв нравствен мазохизъм от героинята -само, за да заеме героична поза от типа"Ах, колко съм морална!"или,, Вижте, каква Велика Страдалка съм",а всъщност не иска да погледне в себе си и да си признае, че не е готова.Все пак, извън много високия си интелект, когато става въпрос за емоционална интелигентност, Рая май е аматьор в нея.
Но да не бъда толкова жестока-героинята е искрена, когато пише любовното стихотворение, когато плаче накрая...
/А и за сексът от първа среща си права-човек не бива да насилва себе си за нищо-поне това научих за толкова години!:)Самият факт, че води вътрешен диалог, означава, че така е трябвало да постъпи и не би трябвало да се самоизмъчва с повече въпроси.../
Още веднъж-благодаря за страхотния коментар и красив ден!:)

]


Re: Теория на относителността
от Hely на 20.01.2010 @ 01:23:23
(Профил | Изпрати бележка) http://hel.blog.bg/
Това му е хубавото на писането - изсипваме на листа нещата, както ги усещаме, и докато го правим, съзряваме и стигаме до следващи прозрения. Е, може би не при всеки е така, но при мен, а мисля и при теб, е така. А това си е истинско развитие на емоционалната интелигентност. :)))
Радвам се, че прие и разбра коментара ми.

]


Re: Теория на относителността
от Hely на 20.01.2010 @ 01:43:23
(Профил | Изпрати бележка) http://hel.blog.bg/
Вътрешните конфликти са ми тема. Може да ти е интересно как понякога се раждат нашите върешни противоречия.

http://hel.blog.bg/izkustvo/2009/06/27/razpyvane.354974


]


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 21.01.2010 @ 18:08:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Само за малко ,,надникнах,, в твоя блог, но изглежда ще стана чест посетител...:)Поздрави!

]


Re: Теория на относителността
от diva_voda на 18.01.2010 @ 07:00:23
(Профил | Изпрати бележка)
Да, хубав разказ - безспорно. Всичко си му е на мястото; премерен, а с огромно поле за дискусии.

Лично бих искала да отбележа само този момент

„Рая, знаеш ли вече какво да си поискаш от мен - мога да ти дам всичко!”
„Любов!” - искаше да изкрещи Рая, но отговори нещо остроумно.

именно като начало на края; или по-точно казано - край на началото:)
Нито той е наясно какво ВСЪЩНОСТ обещава ( или много подличко я подвежда "мога дати дам" ) , нито тя е достатъчно на ниво (не става дума за интелект) да реагира адекватно - т.е. да вземе онова, което иска; нещо повече - тя няма опита да надмогне себе си и да бъде различна - в нейния случай - неперфектна, НЕостроумна.

Поздравявам те,Mia2442, за чудесната творба; благодаря ти за нея! Тепърва ще я обсъждам с приятели, много силно се надявам да не възразяваш.
Усмивки!
И пак благодаря!


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 17:32:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Дива Вода, как мога да възразявам-напротив, страшно се радвам!:)
И на свой ред ти благодаря за този анализ:
,,„Рая, знаеш ли вече какво да си поискаш от мен - мога да ти дам всичко!”
„Любов!” - искаше да изкрещи Рая, но отговори нещо остроумно.

именно като начало на края; или по-точно казано - край на началото:)
Нито той е наясно какво ВСЪЩНОСТ обещава ( или много подличко я подвежда "мога дати дам" ) , нито тя е достатъчно на ниво (не става дума за интелект) да реагира адекватно - т.е. да вземе онова, което иска; нещо повече - тя няма опита да надмогне себе си и да бъде различна - в нейния случай - неперфектна, НЕостроумна.,,

Знаеш ли, накара ме да се замисля -колко си права!Явно ние, заобиколени и подтиснати от хаоса около/а и вътре в нас/ се опитваме да намерим някаква илюзорна сигурност в шаблоните.Шаблоните на мислене и поведение.И дори сами си налагаме един стереотип на Аза, от който се страхуваме да излезем.Вероятно като реакция на самозащита!И дори и не ни хрумва, че можем да си позволим лукса да бъдем НЕПЕРФЕКТНИ!

Толкова, толкова ми хареса тази твоя реплика, че я препрочитах много пъти-благодаря ти!:)

]


Re: Теория на относителността
от diva_voda на 18.01.2010 @ 17:55:04
(Профил | Изпрати бележка)
"Знаеш ли, накара ме да се замисля -колко си права!" :)))
"Толкова, толкова ми хареса тази твоя реплика, че я препрочитах много пъти-благодаря ти!:)"

И аз на теб за това - от сърце; хубаво беше да го знам!
Надявам се да поговорим отново!
Усмивки!


]


Re: Теория на относителността
от sineva на 18.01.2010 @ 12:28:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за хубавия разказ, Миа!
Чудесно пишеш!
Прегръдка и усмивки!:))))))))


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 17:36:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Синева, а аз ти благодаря, че винаги ме подкрепяш и окуражаваш!:)
Много любов и късмет за теб!
/И не спирай да се усмихваш-отива ти!:)/

]


Re: Теория на относителността
от yotovava на 18.01.2010 @ 13:36:02
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че съвременният човек става все по-ощетен от присъствието си в интернет пространството. Имам и лек опит. Макар и сполучлив. Но в повечето случаи изграждането на образи е наш приоритет, а не на отсрещната страна. И става нещо от сорта както някога, когато се влюбвахме в героите от книгите (или героините).
... А и всяка развръзка винаги може да ни изненада.
Разказът ми хареса, мисля, че трябва да има повече подобни сюжети, защото светът става опасен... В действителност може и да е страшно!


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.01.2010 @ 17:53:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Да, колко истина има в думите ти!Интернетът така подменя ценностите и реалното общуване, че виртуалната реалност започва да измества истинската...А виртуалният образ е по-скоро събирателен, плод на мечти...
Иначе не би могъл така много да ти липсва човек, когото познаваш от 4 часа.Но виртуалната предистория, когато си чакал мейл, когато си си,,нафантазирал,, този човек, когато почваш да се ,,привързваш,, към представата ти за него...Всичко това зарежда още несбъднатата връзка с такъв емоционален заряд, че...разочараванието май е гарантирано!:)
И напълно съм съгласна, че може да бъде и опасно!В много аспекти!
Но това е тема на друг разговор-благодаря за коментара и мнението-зарадва ме!:)

]


Re: Теория на относителността
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 19.01.2010 @ 18:26:03
(Профил | Изпрати бележка)
Стойностно... радвам се, че прочетох!


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 13.02.2010 @ 19:42:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря!
И аз!:)

]


Re: Теория на относителността
от Iszaard на 30.06.2013 @ 06:53:30
(Профил | Изпрати бележка)
Любовта е задача без верни отговори... може би. Поздрав за хубавия разказ :)


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 30.06.2013 @ 22:43:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Определено няма правилни отговори...за съжаление! Благодаря ти - зарадва ме коментарът ти!:):):)

]


Re: Теория на относителността
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 30.06.2013 @ 17:09:13
(Профил | Изпрати бележка)
Много човешки разказ!!!
Поздрави:)


Re: Теория на относителността
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 30.06.2013 @ 22:45:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Дааа, колкото хора, толкова и съдби - благодаря ти, Кейт - от сърце!:):):)

]