Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 455
ХуЛитери: 5
Всичко: 460

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: hunterszone
:: haboob
:: ivliter
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФатална жена
раздел: Хумор и сатира
автор: krasavitsa

устройство без достойнство
любезно дава всекиму
да точи лиги
опипва
мачка
разгръща
сгъва
обръща
наднича в цепките
ровичка из гънките

гостоприемна като градски транспорт
скут – седалка за всеки
гърди – дръжки за потни длани
уста - градско сметище

достъпна като народен парк
никому не отказва
катерят я с туристически обувки
покачили се, викат ойларипи

пъпчиви младежи обхождат пещерите й
пробват ехото им
разписват се с криви букви
и си тръгват ухилени

напращели здравеняци
оригват шкембе в деколтето й
плуват дружно в алкохолни пари
вмирисани на кърска пот

старци опипват пода й с тояжка
тътрузят артритни пръсти по хълмовете
секнат се в долчинките
излизат с разкопчан панталон
и сопол на ревера

полезна като градски клозет
и обща като него
принадлежи на никого
и най-малко на себе си

следващият, моля


Публикувано от alfa_c на 12.01.2010 @ 18:16:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:22:33 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Фатална жена" | Вход | 12 коментара (40 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Фатална жена
от dobria на 02.02.2010 @ 14:49:22
(Профил | Изпрати бележка)
Това вече е друго нещо. Работата е силна, има атмосфера и настроение, казва нещо, и забележително добре го казва и подчертава, а това е много.
Жената от тоз и сорти тип е описано сбито и със слни думи, сравнения и образи,и заразява читателя с атмосферата и отношението на автора към написаното. Браво
ПС.Само заглавието ми се струва несполучливо. Не покрива съдържанието на стихотворението.
фатална-фатален: съдбоносен, гибелен, пагубен....
предопределен от съдбата.
Може би в дълбоките пластове на подсъзнанието и съдбата има нещо фатално и в тези жени(хора).
Но аз винаги съм си мислил, не казвам че съм100% прав, че не фаталното, съдбата прави някои такива. А социалните условия, бедността, случайността, недоброто възпитание, недостига на качествен морал и лошата ценностна система, некачествената среда в която се ражда и израства човек и тн.
ВИНАГИ ТАКА СЪМ МИСЛИЛ.
ЧОВЕК НЕ СЕ РАЖДА ЛОШ, А СТАВА ТАКЪВ В ПОСЛЕДСТВИЕ, АКО ПОПАДНЕ НА ПОДХОДЯЩИ...УЛОВИЯ.
Това между другото.


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 02.02.2010 @ 17:25:56
(Профил | Изпрати бележка)
"Лош" е относително понятие.
За някои такива жени са много добри, те затова съществуват спокойно и не крият многобройните си сексуални връзки. Ако всички ги упрекваха, щяха да се попритеснят малко. А винаги може да се измисли някакво оправдание от рода на изброените, за което да бъдат и съжалявани. :)

]


Re: Фатална жена
от beche на 12.01.2010 @ 18:23:06
(Профил | Изпрати бележка)
Специално се връщам за да си отпусна гърлото с пълна сила...хахахаха
Много стилно е!:)


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 12.01.2010 @ 19:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че се смееш, beche. Скараха ми се, че било гадно.
Ми сатира е...

]


Re: Фатална жена
от beche на 12.01.2010 @ 21:28:49
(Профил | Изпрати бележка)
...и хумор:)))
Представям си те как го рецитираш, с патос:))
Нека да им е гадно, аз ще ръкопляскам, да знаеш.
Имаш ударни сравнения!

]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 12.01.2010 @ 22:13:18
(Профил | Изпрати бележка)
:)) Аз не съм по рецитациите, а ако ми се наложи, едва ли ще е чак с патос.
Но чак сега се усещам и май ще да ми дойде патосът - Троев защо предполага, че става дума за София? Иска да каже, че София е град на разврата? Ами в София най-развратни са провинциалистките. Не можем да си опазим мъжете от тях, като отвързани кучки са, никакви задръжки нямат. Дошли са тук и се уреждат с цената на всичко, няма морал, няма скрупули.
Троев, прибирайте си щерките! :))))

]


Re: Фатална жена
от tomatroev на 13.01.2010 @ 10:49:59
(Профил | Изпрати бележка)
Нашите са си тук. А пък вашите, като почне сезона и те до една ще се преселят от София на морето!

]


Re: Фатална жена
от beche на 13.01.2010 @ 11:05:13
(Профил | Изпрати бележка)
тъкмо ще се съберат и се мятат фатално:)))


]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 13.01.2010 @ 15:35:00
(Профил | Изпрати бележка)
Това за дъщерите е шега, Троев. :) Но за съжаление предишното е истина.

]


Re: Фатална жена
от tomatroev на 13.01.2010 @ 17:09:05
(Профил | Изпрати бележка)
Знам. И аз се шегувах! Но сега - сериозно и приключвам, за да не досаждам повече. Вече няма значение какво си искала да кажеш, текстът си има свой живот. Отностно използваната лексика - у нас още продължава да битува една разбиране за поезията като "изящна словестност". У Бодлер има едно стихотворение, в което се "разказва" как поетът е видял трупът на един умрял кон насред улицата. В шест-седем строфи поетът описва с подробности тази "картина". Между другото стихотворението е любовна лирика. Но цялата работа е в края, в поантата, където образът се превръща в символ - и се получава удивителна и силна поезия! Там е магията.
В твоят текст, според мен, за да не бъде едно към едно, магията не е в поантата, а обратно, в началото, в заглавието. Затова моят съвет е да бъде "София". Тогава целият текст става една метафора, образността, макар и експресивна, се извисява. Тук не става въобще въпрос дали е вярно или не и какви размисли буди. Ти не си Фандъкова и не си написала доклад. Обективността няма нищо общо с поезията. Пишеш поезия, важно е дали ще ни развълнува!
Пиша ти това и донякъде, защото тук, в Хулите има една друга "поезия", банална и лигаво-сантиментална, на лесните римувани куплети и не искам тя да взема връх. Провокативното и нетрадиционното винаги са за предпочитане.

]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 13.01.2010 @ 18:01:25
(Профил | Изпрати бележка)
Троев, какво според теб би означавало заглавие “София” ? Градът, носещ името на светицата, или само женското име, което означава “мъдрост”? От такова заглавие могат да тръгнат смисли в две посоки и нито една няма да е вярна.
Съвсем ясно е, че става дума за женски тип поведение, което обезличава и лишава от достойнство. Не може да е град, всеки град ТРЯБВА да е гостоприемен към всички – за разлика от женското тяло. Заглавието ми е такова заради впечатлението ми, че подобни жени се имат за много търсени не защото са просто лесни, а защото били нещо много специално и едва ли не фатално, изобщо не се усещат, че са се превърнали в най-обикновени к..ви.
Иначе аз си пиша проза, та не мога да помогна много. :)

]


Re: Фатална жена
от tomatroev на 12.01.2010 @ 19:00:37
(Профил | Изпрати бележка)
Тази фатална жена няма ли си име? Или не искаш да го кажеш...Има такива текстове, където половината смисъл идва от заглавието или казано по-иначе, подтекста е в заглавието. Фатална жена , кажи го още по-кратка, с една дума - СОФИЯ.
Не знам защо си го пуснала в "Хумор и сатира", може би за да се застраховаш, че е шега. То си е силна и оригинална поезия!


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 12.01.2010 @ 19:41:45
(Профил | Изпрати бележка)
Не мисля, че град може да бъде описан по този начин. Освен това не мисля, че град може да бъде носител на някакъв определен тип поведение, всякакви хора живеят в един град - и морални, и неморални, и учени, и прости... наистина всякакви.
Всъщност визирам поведение на жени, които се имат за много отворени ли - абе не знам, нещо такова. И на мен не ми е съвсем ясно. :)

]


Re: Фатална жена
от anonimapokrifoff на 12.01.2010 @ 19:12:24
(Профил | Изпрати бележка)
Ако става дума за жена, в такива случаи норвежците казват "феллес холь" - обща дупка. Общо взето, тъжна история. И силен текст.


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 12.01.2010 @ 19:49:39
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, аноним!
Силно, доста силно е "обща дупка". :))

]


Re: Фатална жена
от zero на 13.01.2010 @ 09:01:05
(Профил | Изпрати бележка)
Нелицеприятно като истина.
Сериозна работа!


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 13.01.2010 @ 10:46:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, но не го имам за нещо сериозно. Единственото сериозно тук е... хм, отвращението ми. :))
Благодаря и за вниманието.

]


Re: Фатална жена
от diva_voda на 14.01.2010 @ 07:11:12
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм с мнението на Тома относно структурата на стиха ти, действително започваш от десетката:)

" устройство без достойнство "

И, да, отблъскваща материя, но великолепна сатира! Поздрави!


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 14.01.2010 @ 09:20:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не разбрах точно с какво си съгласна, но ти благодаря за вниманието. Поздрави!

]


Re: Фатална жена
от Alisa (kremenska@abv.bg) на 14.01.2010 @ 07:40:36
(Профил | Изпрати бележка)
Така ли казаха, че е гадно))))))))))))
Имам подозрения, че знам на кой му е гадно))))))))))))))))


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 14.01.2010 @ 11:53:36
(Профил | Изпрати бележка)
разсмиваш ме много :))
опитвам се да отгатна кого подозираш
ако се мисли логически, два са типажите:
първият - засегнати
вторият - целомъдреници
не уточнявах, но според мен случаят е трети - ти си на ход!
Поздрави на тандема ви, кефите!

]


Re: Фатална жена
от apostolicia на 15.01.2010 @ 09:49:27
(Профил | Изпрати бележка)
М-да. Сатира е. Само че ми става мъчно за "фаталните жени" - защо изграденият тук образ ги превръща в проститутки и то от най-евтините? Фатални не ги ли прави именно тяхната недостъпност - колко мъже са имали (действително) фатална жена? А колко са искали да имат? Противоречието между заглавие и текст не превръща ли хубавата сатира в обиковена плювня на неудовлетворен нагон? Задълбочих се в излишни обяснения - наистина е сатира и то добра. Поздравления!


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 15.01.2010 @ 12:41:35
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна пиша тук и би трябвало вече да си забелязала, че за разлика от много други, аз не ползвам сайта като лексикон. “Плювня на неудовлетворен нагон” може да бъде наречен текст, който е автобиографичен.
Противоречието между заглавието и текста според мен допринася за сатиричния ефект.
А защо ти става мъчно за тези жени... няма да те питам. :))
Поздрави!

]


Re: Фатална жена
от apostolicia на 15.01.2010 @ 13:34:28
(Профил | Изпрати бележка)
Струва ми се, че не съм разбрана правилно, но няма да ми бъде за пръв път - свикнала съм. Последното нещо, което съм искала да кажа, е че ползваш сайта за лексикон и в този аспект "плювня на неудовлетворен нагон" в никакъв случай няма връзка с автора. Зададох си конкретен въпрос - защо сравняваш една категория жени с друга, след като между двете има огромна разлика, както между "искам да имам тази жена" и "имал съм тази жена". Разбира се, твое право е да четеш евангелието, както ти харесва (моля те, не ми вменявай думи, които не съм употребила - в това число и че написаното от мен е с евангелско значение, а ти си дявол - само пререфразирам - благодаря!)
А защо ми става мъчно за тези жени, съм написала съвсем ясно - защото смисълът, който се придава на понятието в този текст превръща самото понятие в нещо друго. Последното, което гледах по темата мисля, че беше драма с Моника Белучи и - ако не ме лъже паметта - се казваше "Малена".

]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 15.01.2010 @ 14:33:52
(Профил | Изпрати бележка)
Прекалено буквално си свързала заглавието с текста, то е нещо като контрапункт, напомняне на едно друго ниво за другата крайност – труднодостъпните жени. Чест похват в хумора и сатирата, впрочем.
За проститутката това поведение е професия и начин на прехрана. Ако имах предвид проститутка, щях да го маркирам по някакъв начин. Но не, имам предвид такова поведение като жизнена философия. Тук може още много да се приказва, но мисля, че се изяснихме. :))

]


Re: Фатална жена
от angar на 15.01.2010 @ 15:14:11
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
И на мене това заглавие - "Фатална жена", ми изглежда като измама. Написала си "Фатална жена", а описваш проститутка, или някаква съвсем пропаднала лека жена. Или някаква болна - чел съм че имало и такава болест.
Но по изпълнението. Всички сравнения са хубави, само ето това реже ухото: "скут – седалка за всеки". То подхожда повече за мъжки скут. Доколкото героинята е жена, по-нормално е да се каже: "корем - легло за всеки".


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 15.01.2010 @ 16:09:38
(Профил | Изпрати бележка)
:))
Ангар, умори ме от смях! Кама сутра ли разиграваме?
Няма пък, така ще остане: "скут - седалка за всеки" (добави си наум "задник"в преносен смисъл).
Освен това в този "куплет" става дума за градски транспорт, не искам да вкарвам легло.
И като се замислих, съвсем не е задължително фаталната жена да бъде положителен образ. Зависи от мъжа - за един фатална е една, за друг - друга.
Иронизирам и нейната стратегия - ако пуска на много мъже, се изживява като много търсена, а и все за някого може да се окаже фатална по някакъв начин. :))



]


Re: Фатална жена
от ranbo_silek на 19.01.2010 @ 09:55:00
(Профил | Изпрати бележка)
Като го прочетох и се сетих за "Клетниците".Поздрави.


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 19.01.2010 @ 15:33:51
(Профил | Изпрати бележка)
Странна асоциация, сигурно си много милозлива душа. Това е сатира, няма как да има за обект клетница. Прочети и коментарите. :)
Благодаря за вниманието.

]


Re: Фатална жена
от Lisica на 19.01.2010 @ 15:49:34
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Обичам силните позиции, изразени от първо лице единствено число и те поздравявам за невероятния заряд на стиха! Знам колко гаден дъх като от тоалетна на влак/странно, но дори вкусът на човека се променя във влака!/ остава след среща с подобни хора - не само жени! И "фатални мъже" съм виждала! Дано не е твърде силно, лично и болезнено преживяното от теб.

Аз лично бих опаковала единствено прилагателното в кавички - "фатална". Защото фаталитетът е на светлинни години от нея, достъпността й не е фаталност....

Определено смятам също, че не си длъжна да се оправдаваш за мнението си за "провинциалистките", както си ги нарекла. Живях в София 5 години. От 20 отново съм в Русе. Повярвай ми - същите гадове са и на едното, и на другото място. Ще се радвам ако си промениш някога етикета, който окачи на шията на не-софиянките. Много от тях не го заслужават, но в това само съдбата може да те убеди лично. Аз не мога да си припиша тази роля.

Прегръщам те!
Лиса - не-фатална "провинциалистка"


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 19.01.2010 @ 18:19:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ами виж сега, в текста не съм казала, че имам наум жена от провинцията. Използвах думата “провинциалист” в коментара, за да отгранича хората от столицата от другите – от цяла България, просто няма друг термин, не влагам лош смисъл в думата.
Троев е убеден, че в преносен смисъл това можело да бъде само София. Ами обидно е. Какво ли би казал, ако му предложех да е Варна (заради женския род)? Дето Варна, там и Бургас. Иначе много харесвам хората от провинцията, като правило са мили и добри – поне моят опит досега е такъв.
А явлението е типично за цял свят, не само за България, дори си е класика момиче от малък град или село, дошло в големия град, много лесно да бъде убедено да се държи така. Градът може и да не е кой знае колко голям, но за него е, защото не познава никого и никой не го познава – и точно по тази причина в един момент падат всички задръжки, които съм убедена, че има всяка... нормална жена. (Сега ако се наложат обяснения какво наричам нормална жена... ойде коня.:)))))
Аз не пиша за личния си живот, обобщавам впечатления, така че не се безпокой за емоционалното ми състояние. Обърни внимание, текстът не е в 1л. ед.ч.
И за “фатална” обясних в един от последните коментари. Всъщност тази жена не е нещастна, не е в нужда, тя просто се изживява по някакъв за мен особено странен начин, нещо като жрица на любовта, като вечната жена, като медицинска сестра... всичко друго, само не и лека, както биха я нарекли повечето хора. Може би “фатална” не е най-подходящо, но не ми хрумва по-точно определение.
Поздрави!
И не изяждай баниците на полицейските шефове, и те са хора. :))

]


Re: Фатална жена
от Lisica на 20.01.2010 @ 09:27:35
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Много ми е драго, че отдели време да ми отговориш така задълбочено. Отнесохме се много далече от произведението ти.
Но съм сигурна, че и двете говорим за едно и също нещо. За мен са много близки като светоглед ето такива два персонажа: от една страна - момата, хвърляща гьобеци на масата в дълбока провинциална механа с някое звучно име като "Горе на черешата", приютяваща в обятията си преминаващи тираджии....от другата страна - силиконката, която цял ден обикаля само бутиците и бюти-центровете по "Витоша", а нощем е звездата на скъпи частни оргии...За мен няма особена разлика дали фамилиите на двете "дами" хранят кокошки в Долно Горново или обитават мезонет в Лозенец. Опаковките са различни като финанси, но съдържанието - същото...Предполагам, че си съгласна с това.

Ще те чета и още!!!!

]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 20.01.2010 @ 10:50:31
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласна съм, да.
Всъщност аз съм виновна, трябваше да се сетя да приключа въпроса за провинцията с известното: провинциализмът не е географско понятие, той е вид манталитет. :)))
Поздрави!

]


Re: Фатална жена
от Lisica на 21.01.2010 @ 10:14:10
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Точно така. Разбрахме се. Да викнем по едно?!!
Целувки. :)))))))

Лиса

]


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 21.01.2010 @ 11:59:06
(Профил | Изпрати бележка)
И по повече от едно може. :)))
И от мен. :))

]


Re: Фатална жена
от Lisica на 24.01.2010 @ 16:40:50
(Профил | Изпрати бележка) http://bntruse.tv/licata.php?id=12
Остава само да се разберем какво ще го пием - но няма да се карамя, я!

Ще почерпя на "Очи за себе си" във Варна, после ти ще ме почерпиш и така....И на крайна фаза можем да си кажем и колко се уважаваме...Но без пиянските кавички около уважението.

Усмивки!!!

]


Re: Фатална жена
от epos_1947 на 23.04.2010 @ 13:17:31
(Профил | Изпрати бележка)
Добро е!
Поздрави!


Re: Фатална жена
от krasavitsa на 23.04.2010 @ 14:19:19
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави! :)

]