Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 760
ХуЛитери: 0
Всичко: 760

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕпитафия за Евридика
раздел: Разкази
автор: doriana-doriana

И така! Лежа си аз и слушам топуркане на хиляди нечовешки копитца, обраснали с диви сплетни и шушукания.
Долавям и по-особения тътен на небето, падащото небе, покосило градините, полята и пустините на човешкото бивало и небивало. Ослушвам се да намеря поне някакъв стон или спомен от Него, търся го с великите пулсации на свръхчовешкото у себе си, ама нищо не долавям – толкова на дълбоко съм, че дори телепатията и сънищата не помагат.

Като се опипах по тялото усетих само дупки – от стрели или погледи, вече няма значение, кръвта ми е изтекла и се превръща в хумус…за нови плодородни пасища на някой бивол или сатир, който да си събира билетата, да вари тайнствените си отвари и да се налива с тях за поредната умопомрачителна вакханалия на духа. А отгоре ми – коруба, не, не е дървена, някак си – стъклена, бронирано стъкло трябва да е, излъскано, ама не искрящо – тук светлина никаква няма.

Напрягам пак сетивата си – дано изляза от ужаса, да пратя някоя мислена форма на някъде и стрелям. Ужасно! Като картечница стрелям из времето…Напразно са изстрелите – заблудени форми от душата ми, не намериха никаква твърд на никъде. Ей така си отвисяха в пространството и времето, без отзвук, дори от рикошет. Много ризници на света са надянали, питай защо са му?!

Все пак лежа си в тъмното, празното дълбокото нещо, оттук никого не наранявам. По едно време дочувам шепот – нали съм дълбоко, само това долавям. Пращам бързо душата си навън, а тя милата е изпохапана, не иска да излезе, не иска, иска вътре да си стои – на тихо и на спокойно, уплашила се е от бурите. Започвам да я увещавам – като девица пред ложе, като на светулка, която не иска да свети й викам: „Хайде, сестро, свести се…работа ни чака – няма път за завръщане, само малко мечтания, излез, моля те и се огледай, да не би Той да е…прошепни му, кажи му, че тук сме и двете. А той ще те чуе – ще усети полъха ни. Нали е аед, музовед, предтеча на пророците и пастир на нимфите, просто няма начин да не ни чуе!” И тя изхвръкна, като слънчево зайче извън погледа. Завъртя се, помете въздуха, запространства и заскита. Под краката й – птичи полети, на крилете й – пясъчни дюни, оплела е всичките плитки на мислите ми и ги е вързала здраво във вързопче под човката – ще ги пусне, когато им дойде времето.

А аз я наблюдавам без очи, вързала съм на крачето й нишчица, тъничка-тъничка диря, дирята на съдбата ми и я подръпвам отвреме-навреме, отклони ли се от посоката. Напътствам я, както някога коня си. С него бяхме симбиотични другари, митични създания, хаотични поздрави към бъдещето. Умря коня ми – препи със солена вода. От морето на загубата. Мара – морето на скръбта, до там му стигнаха силите и там го оставих, да е поменник. Сега си подръпвам светлата нишцица вързана за крачето на слънчево зайче.

Проекцията е разкошна – нали летя с душата си, пейзажът е същият, както навремето. Гората пълзи все нагоре към стръмното, към мъничките параклиси, към костите на нямащите ги. А на върха душата усеща присъствие. Такова чудно, познато, скиталческо, ожадняло от спомени, непресъхнато пие, не вода, сърцето си изпива. И добива образ Той, както някога – преди векове ще да е било, тъй като друга е планетната система вече, картата на звездите е променена и южния кръст липсва в нея, зарит на дълбоко като в зловещо гробище за влюбени. Стои той – полугол-полукосмат, срастнал се с канарата. Изпратил ушите си към мигриращите селения. А устата му - непресъхнатата, недоцелувана, е застинала, в мига на движението да изрече името ми: "Еври....ка". Ала нищо не чува или всичко, само Той си знае. Не ме търси – забравил ме е, някъде на път за излизане от Хадес. Обърнал се е и мигновено съм изчезнала, като светло видение, като стружка сол в тревите. А сега оплаква бъдещето и миналото, и забравените поколения, мене оплаква, сякаш не знае, че съм свръх-човек, почти безсмъртна, или не – по-скоро смърт, обемана от безсмъртие.

Внезапно подръпвам тънката нишка и указвам на сляпото пиле – душата ми. Нека изпусне онова вързопче под човката. Нека изсипе пясъка на желанията ми – да Го събудя, да го изтръгна от унеса, стига е слушал песнопенията на Сферите, отровен достатъчно е от Хохма, ослепен от Хесед и низвергнат от Бина. Тука съм – виж ме, под света съм, в дълбокото, почти разложила съм се с тия рани от изстрели, послесмъртни петна пълзят навсякъде, но всъщност съм само забравена. Пясъкът пада с горчива настройка, сипе се и пълни очите му, и устата му – вкаменена към звездите.

Не достига сърцето му…заглушено завинаги от бурите или от музиката на Сферите. Няма път за мен. Всичко се е случило. Няма бъдеще, няма минало. Няма сълзи, няма прощаване, няма трепети, няма освобождаващи истини, нито пушечни истини има, няма звездопади и умиращи ангели, няма паднало слънце и погубени блянове…Няма нищо…Само Неговата статуя. На Пан козлоногия. Или беше Орфей. Понякога. Вкаменена е и няма крещящо спасение, има само прегракнали сплетни и шушукания и по-особения тътен на небето, падащото небе, покосило сърцето ми, всъщност липсва кислород и може да е халюцинация. Или първична илюзия. Е цялото ни съществуване…


Публикувано от viatarna на 04.01.2010 @ 19:43:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   doriana-doriana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:04:19 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Епитафия за Евридика" | Вход | 3 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Епитафия за Евридика
от mariq-desislava на 05.01.2010 @ 17:51:55
(Профил | Изпрати бележка)
Аз лично се учудвам, че този богат текст няма грам коментар, но май с времето все по-малко вече ще се учудвам.:) Наситена атмосфера, извисяваща, а диалога с Аз-а вдъхновява. Впечатлена съм, не за първи път. Дълбочината на смисъла е пределна.


Re: Епитафия за Евридика
от doriana-doriana на 06.01.2010 @ 07:57:39
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Ами...не знам дали е така, текстовете при мен се самотворят и нямам умения да ги подлагам на анализи! Радвам се, че ти е харесало!
:)

]


Re: Епитафия за Евридика
от Kirova на 05.01.2010 @ 22:01:17
(Профил | Изпрати бележка)
Използвам този ти текст, момиче, за да ти кажа, че много ми харесва как пишеш!
И за много години - с много късмет и усмивки:)


Re: Епитафия за Евридика
от doriana-doriana на 06.01.2010 @ 07:58:22
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
И на теб желая само хубави случки през Новата година!
Поздрави!
:)

]


Re: Епитафия за Евридика
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 29.08.2010 @ 08:52:52
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Танцуват като мисли няколко грации,
под съпровода на песните на онези близнаци.
Кой докосна очите, така май не се и разбра -
дали бе полъх от Хипнос
или просто на Танатос беше шега.