Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 570
ХуЛитери: 4
Всичко: 574

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: osi4kata
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРоби и личности
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

- Компютри, компютри - каза Професора - но все пак роботите са друго нещо! Като се прибереш в къщи, да има робот, който да те посрешне, да е запалил камината и да е почиситл стаите, втория да е сготвил и изпрал, третия - да ти сервира питието...
- То, като погледенеш - отвърна господин С. - защото нямаме в къщи роботи, може би затова и се женим!
Професора бе вдовец от доста години, въздъхна:
- Минало ми е на мене времето...
- Не трябва да се оплакваме - каза господин Н. - нашите прадеди са живеели къде-къде по-зле! Сега имаме вкъщи микровълнови печки, автоматични перални и прахосмукачки. Техниката е променила бита ни. Машините са направили животът ни по-лек.
- Не виждам какво толкова се е променило? - казах аз. - Преди две хиляди години хората са нямали перални машини и прахосмукачки, но затова пък дори и най-бедният е имал в къщи поне три-четири роба, които са вършили черната работа! Не е ли същото!
- Даже излиза - каза господин С. - че те са били много по-напред от нас. Това, за което ние си мечтаем, древните са го имали. Нямали са роботи, но са имали роби! Живеели са по-добре!
- Живеели са по-добре тези - каза Професора - които са имали роби. И съвсем не другите, които са били техни роби! Впрочем, приятели, най-вероятно нашите далечни прадеди преди две хиляди години да са били точно такива...
- Така и днес - каза Мавъра - тези хора, които са творчески личности, смятат, че светът не се променя и дори е станал по-лош. Но светът се променя към по-добро не заради малкото хора, които са личности, а заради още многото, които не са.


Публикувано от aurora на 29.12.2009 @ 12:46:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 25247
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Роби и личности" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Роби и личности
от sineva на 29.12.2009 @ 13:52:42
(Профил | Изпрати бележка)
Така си е!
Но мисля, че светът ще стане по - беден ако бъде населен от хора, които се мислят, за ,,личности,,.
А повечето ,, съвсем обикновени хора,, - движът светът, към по - добро.
Виж, как пак ме размисли , Тома!
За което естествено ти благодаря!
Сбъдната Нова година!:)))


Re: Роби и личности
от tomatroev на 29.12.2009 @ 14:37:38
(Профил | Изпрати бележка)
"Повечето "съвсем обикновени хора" движат света към по-добро."
Това преди се е наричало "класова борба". И все още я има, но мисля, че дълбоката и цел не е хляба и свободата, а личностното реализиране. И Яне Сандански е казал нещо подобно: "Робът се бори за свобода, свободният - за съвършенство!"
Личностно реализиране ти желая и на теб, Синева, през новата 2010, и светла новогодишна вечер!

]


Re: Роби и личности
от Danielita на 30.12.2009 @ 01:47:19
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, трябва да ме запознаеш с тоя Мавър, да си поспорим надълго и нашироко. Тук само искам да кажа, че робът не е антипод на личност. Имало е много личности между робите, например Спартак. Може да се каже "роби и господари" или "личности и обикновени хора", макар че и обикновените, често се изявяват като личности. Може би "водачи и маса" наи-пасва. А за България, понятията съвсем се объркват, като се има предвид че турското "робство" не е робовладелски строй, а само чуждо владичество и през това време много изявени личности не са и помисляли да имат роби, а точно обратното.
Иначе е вярно, че от всичко, най- малко се е променила човешката същност. Искрено се надявам машините да помогнат на човека да развие интелектуалните си способности, а от там и света да стане по-разумен. Но, може да се случи и обратното, както ни предупреждават много автори на научна фантастика. Какво да се прави, дуализъм.
Поздрави,
Дани


Re: Роби и личности
от tomatroev на 30.12.2009 @ 23:16:05
(Профил | Изпрати бележка)
Много точно е това за Спартак. Един роб може да стане личност чрез борба. Един учен може да стане личност чрез откритие, творецът - чрез гениална творба, политикът - като преустрои обществото. Но има още една представа за личност, която хората са измислили - Бог и тази личност е най-съвършена, защото е безсмъртна.
Поздрави, Дани, весело посрещане на Нова година и наздраве!

]


Re: Роби и личности
от Vaia на 06.01.2010 @ 15:44:31
(Профил | Изпрати бележка)
Какво пък е това личност? В смисъл, че на човека нещо му личи или с нещо се отличава.


Re: Роби и личности
от tomatroev на 06.01.2010 @ 19:33:07
(Профил | Изпрати бележка)
Дявол да го вземе, толкова книги съм прочел досега за това що е личност / сещам се сега за "Човекът и неговите личности" на Ж. Желев /, но такова етимологично тълкувание не бях срещал! Ж.Желев ряпа да яде. Ако питаш за моето мнение - представата за Бог дава най-пълната представа за личност - хем много му личи, хем много се отличава.

Бъди личност!

]