Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 794
ХуЛитери: 1
Всичко: 795

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКонформизмът не е от вчера
раздел: Други ...
автор: geostal

„Конформизмът е промяна на поведението и нагласите , с които човек отговаря на очакванията на другите или на съществуващите норми и правила.”
Независимо дали правилата са достатъчно ясни или законът е точен , хората се подчиняват , така че конформизмът е вид подчинение .Това подчинение има положителни страни , но може да има и отрицателен ефект .
Законът за движението по пътищата , пътните знаци и маркировка трябва да се спазват , макар че на някои места са нелогични . Неспазването им обаче може да доведе до сериозни проблеми и да струва човешки живот .
Когато никой не реагира на явни недомислия в определени закони или подзаконови актове , такъв конформизъм – подчинение , води до запазване на статуквото , а много често то е в ущърб на хората .
Конформизмът като форма на поведение има минало , настояще и бъдеще , като е залегнал в основата на човешката природа . На пръв поглед твърде невинно звучи като приспособяване , нагаждане към средата , за да се оцелее . Негативното звучене „ нагаждач” ни препраща към лицемерието – една отблъскваща човешка черта . Въпросът е спорен , но аз съм склонен да не приема конформизма и искрено се възхищавам на онези , които рядко правят компромиси и на алтруистично настроените хора .
До какво може да доведе конформизмът ?
Според мене до обезличаване на човешката същност , до сериозен вътрешен конфликт , до човек с две лица . Във всяко конформистко поведение основни са мотивите „ да бъда като другите , за да не ме отхвърлят ; страхувам се да не сгреша „ .
Историята и литературата съдържат прекрасни примери за онагледяване на такъв тип поведение .


Хаджи Иванчо Пенчович ,подписал смъртната присъда на Апостола , след Освобождението е инициатор за издигане паметника на Левски в София . Конформизмът е този , който може да доведе до малодушие , лицемерие и подлост . Близо петвековното турско робство е резултат от този начин на мислене и нагаждане към времето . „Преклонената глава остра сабя не сече я „- звучи като рефрен столетия наред . Някои веднага ще опонират , че така се е запазил българският род , за да я има България . Но нима конформизмът не приспива съвестта в желание за спокойствие и душевен комфорт ! По ми харесва алтруистичното: „Аз ще направя ръцете си на чукове , кожата си на тъпан и главата си на бомба , пък ще да изляза на борба със стихиите ; „
Разбира се , какъв ще бъде човек – конформист, безкомпромисен , егоист или алтруист зависи от неговия характер и темперамент .Силните личности не се поддават на внушения , не им „пука” какво ще кажат хората , съгласни са да ги определят като особняци , несретници , индивидуалисти . „Лудите , лудите , те да са живи „ заключава чорбаджи Марко от романа „Под игото „. Благодарение на „ лудите глави „ обаче днес говорим за Априлското въстание , за Шипка и за Освобождението .
В тоталитарните държави дисидентите са малко на брой , а останалите са си чисти конформисти. Такава е България в периода 1945-1990 година. В този ред на мисли конформизмът в тоталитарните и фашистки държави е вид страх. Страх най-вече за живота. Но не само за него. В България през тоя период имаше около един милион членове на БКП. Нима всички са били идеалисти! Не-чисти реалисти, които са се приспособили към новите условия с цел лична облага: за работа, за жилище, за други привилегии. След 1990 година, когато настъпиха промените, хиляди си хвърлиха партийните книжки или се сдобиха с нови на цвят- сини, зелени, жълти и т.н. Но знаем, че политическото хамелеонство не е от вчера.

Приемането ни в Европейския съюз е своеобразно конформистко поведение от наша страна, т. е. за сетен път се налага да се приспособяваме към нови правила и норми. Дано да е за добро на всички.
Конформизмът започва още от детските години и съвсем естествено продължава през целия живот на човека. Желанието е да се харесаме на другите, да спечелим тяхното благоразположение, да отговорим на техните очаквания. Конформизмът съществува вътре в семейството, между влюбените, в различните ученически групи, в трудовите колективи и т. н.
Въпреки всичките си резерви към конформизма, смятам, че той е необходимото зло, без което човек ще се превърне в „ бяла врана”, в един самотен Робинзон. Ние, хората, сме драматично свързани един с друг. Това е и голямото противоречие на всеки един от нас- стремим се към самостоятелност, независимост, различност и същевременно се оглеждаме в другите хора, стремим се към тях, желаем да им подражаваме, да им се подчиняваме и ,ако можем, да ги командваме!


Публикувано от alfa_c на 27.12.2009 @ 22:03:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   geostal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:55:34 часа

добави твой текст
"Конформизмът не е от вчера" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Конформизмът не е от вчера
от Danielita на 28.12.2009 @ 01:30:03
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно произведение... Човекът е сложен конгломерат от конформизъм. алтруизъм и междинните форми и нюанси. Къде е истината обаче? Обикновено в мярката. Но с мярка революции не се правят. Не можеш да бъдеш малко луд. И стигаме до това, че за качествен скок в развитието на обществото, трябват количествени натрупвания. В периода на натрупване по-полезни са конформистите. После обаче, когато дойде историческият момент за качествена промяна, идва времето на алтруистите и тяхната роля е решаваща.
Поздрави!
Даниелита


Re: Конформизмът не е от вчера
от geostal на 28.12.2009 @ 11:03:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за отзива! Лошото е, когато конформизмът граничи с предателството и егоизмът при хората се трансформира в егоцентризъм. Мисля, че нашият народ е оцелял във времето благодарение на конформизма...Темата е обширна и примери могат да се намерят много.
Поздрави!

]


Re: Конформизмът не е от вчера
от DITA на 05.07.2010 @ 10:37:06
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен анализ :) Подкрепяте тезата, застъпена от Симеон Хаджикосев в неговите " Записки на конформиста":) Съглашателството за мен има само геополитическа, религиозна (напр. англиканската църква в Англия е протестантска, но запазва епископалния строй на католицизма) и икономическа база, а междучовешките отношения и отношението на личността към света не е конформистко. Просто човекът е "социално животно" и самотата на отхвърлянето му тежи - справка "Всичко на масата" на Чарлс Буковски...