Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 865
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 867

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇà ÷åòèðèìà
ðàçäåë: Õóìîð è ñàòèðà
àâòîð: persian

Âúðâèì ïî ãîðñêàòà ïúòåêà ñ ïðèÿòåëÿ è êîëåãà Ìàðèí/âå÷íà ìó ïàìåò/.Ñòúïêèòå íà 120-130 êèëîãðàìîâîòî ìó òÿëî îòåêâàò â îòñðåùíèÿ ñêàò.
Òðúãíàëè ñìå îò ðàííàòà óòðèí ,à ìàêàð ÷å íàáëèæàâà äâà ñëåä îáÿä âñå îùå ñìå äàëå÷å îò õèæàòà.Òåìèòå íà ðàçãîâîðà íè ñå ñìåíÿò ÷åñòî-ïðåìèíàâàìå îò òåìà â òåìà,êàòî âíåçàïíî ãè ïðîìåíÿìå,ïðåñêà÷àìå îò ãúáè íà æåíè,îò ïîëèòèêà íà ñïîðò,îò âàðåíå íà ðàêèÿ äî ïðîìåíèòå â êëèìàòà è òàêà äî áåçêðàéíîñò.Âíåçàïíî ïî ñðåäàòà íà åäíî èçðå÷åíèå Ìàðèí ïðîïëàêâà:
-Åé,àìà êàêòî ñúì îãëàäíÿë,àêî ìè ïàäíå,ùå èçÿì öÿëî ïðàñå,ìîæå è äèâî.
Çàñìèâàì ñå.-Ìàðèíå,êàòî òè çíàì âúçìîæíîñòèòå,âÿðâàì ÷å ìîæåø äà èçÿäåø öÿëà êîêîøêà,çàåê,õàéäå ïóéêà,àìà ÷àê öÿëî ïðàñå-íå âÿðâàì.
Ïîíåæå ñúì çàä íåãî óñåùàì,÷å Ìàðèí ñå ïîäñìèõâà ëåêî è çàïî÷âà äà ìè ðàçêàçâà åäíà îò íåãîâèòå áåçêðàéíè è çàáàâíè èñòîðèéêè.
-Ïðåäè ãîäèíè,êàòî ìëàä àñèñòåíò, ìå èçïðàòèõà íà ñïåöèàëèçàöèÿ â Ñúâåòñêèÿ ñúþç çà òðè ìåñåöà.Ìîñêâà ïðåç çèìàòà å äîñòà ñèâà è ìðà÷íà,à è êîãàòî ñè ñàì â ãîëåìèÿ ãðàä äíèòå,à îñîáåíî âå÷åðèòå ìèíàâàò áàâíî è ñêó÷íî.Èçâúí ïîñåùåíèÿòà íà èíñòèòóòà ,â êîéòî ñïåöèàëèçèðàõ, çàïúëâàõ âðåìåòî ñ ÷åòåíå íà êíèãè,ãëåäàíå íà òåëåâèçèÿ è íàé –âå÷å ñ îáèêîëêè íà óëèöèòå íà ãîëåìèÿ ãðàä.Äàæå ïî åäíî âðåìå íàïðàâèõ êàðòà íà êëîçåòèòå â Ìîñêâà,òúé êàòî íÿêîëêî ïúòè èçïàäàõ â êðèòè÷íè ïîëîæåíèÿ.Íî íå çà òîâà ìè å äóìàòà.Òè ñè õîäèë â Ðóñèÿ è çíàåø,êîëêî ðóñêàòà êóõíÿ å ðàçëè÷íà îò áúëãàðñêàòà è êîëêî òðóäíî ïîâå÷åòî áúëãàðè ñâèêâàò ñ íåÿ.Ñëåä ïúðâèòå äåñåòèíà –ïåòíàäåñåò äíè çàïî÷âàø äà ñè ìå÷òàåø çà áîá,ãþâå÷,êåáàï÷åòà,êþôòåíöà,çà ñàëàòêà ñ ðàêèéêà,çà äîìàøíî âèíöå è çà êàêâî ëè íå îùå.À ñëåä ïúðâèÿ ìåñåö çàïî÷âàø è äà ãè ñúíóâàø.Êàòî äîáàâèø è íîñòàëãèÿòà ïî Áúëãàðèÿ,äåöàòà è ñåìåéñòâîòî è ïî áúëãàðñêîòî ñëúíöå ïðåñòîÿ ñòàâà äîñòà òÿãîñòåí,à âðåìåòî ñïèðà äà òå÷å.È òàêà- åäèí äåí â äîñòà ìðà÷íî íàñòðîåíèå âúðâÿ ïî åäíà îò öåíòðàëíèòå óëèöè íà Ìîñêâà è ãëåäàì ðàçñåÿíî âèòðèíèòå íà ìàãàçèíèòå.Èçâåäíúæ âèæäàì íÿêàêúâ íàäïèñ ñ îñîáåíè áóêâè,à îòäîëó íà ðóñêè, ñ ïî-äðåáåí øðèôò èçïèñàíî-Ãðóçèíñêè ðåñòîðàíò.Ñïèðàì îçàäà÷åíî.Ãëåäàì ÷àñîâíèêà ñè –íàáëèæàâà îáÿä.Õì.×óâàë ñúì ,÷å ãðóçèíñêàòà êóõíÿ ïðèëè÷à íà áúëãàðñêàòà.À è áèëà äîñòà ïèêàíòíà.Çàìèñëÿì ñå.Àáå ïèñíà ìè îò òèÿ ðóñêè áîëóìà÷è.Ùî íå ïðîáâàì ãðóçèíñêàòà êóõíÿ-ñòî ïðîöåíòà ñúì ñèãóðåí,÷å ùå å ïî- äîáðà îò ðóñêàòà.Áóòàì âõîäíàòà âðàòà è âëèçàì â íåãîëÿìî óþòíî ïîìåùåíèå ñ äåñåòèíà ìàñè.Íÿìà ìíîãî ïîñåòèòåëè.Òèõî è ñïîêîéíî.Èçáèðàì ñè åäíà ïî-îòäàëå÷åíà ìàñà ñ ÷åòèðè ñòîëà è ñÿäàì áàâíî.Âåäíàãà îòíÿêúäå èçñêà÷à ìóðãàâ êåëíåð è ìè ïîäàâà ëèñòà ñ ìåíþòî íà çàâåäåíèåòî.Âçèðàì ñå âíèìàòåëíî â èìåíàòà íà ÿñòèÿòà è íàïèòêèòå,íî ñòðàííèòå è îñîáåíè íàçâàíèÿ íå ìè ãîâîðÿò íèùî.Õà ñåãà-êàêâî äà ïðàâÿ?Ïðåìèíàâàì íÿêîëêî ïúòè ïî ðåäîâåòå è: Î ñïàñåíèå!Ïðî÷èòàì –ñïåöèàëèòåò íà çàâåäåíèåòî è ñëåä íåãî íÿêàêâè íåðàçáèðàåìè ñëîâîñú÷åòàíèÿ.Ãîëÿìà ðàáîòà,ùîì å ñïåöèàëèòåò-çíà÷è å íàé-äîáðîòî.Âèêàì êåëíåðà è ïîðú÷âàì ñïåöèàëèòåòà è áóòèëêà ãðóçèíñêî âèíî.Òîé ñå óñìèõâà ðàçáèðàùî è èç÷åçâà íÿêúäå.Ìèíàâàò äåñåòèíà ìèíóòè,ïåòíàäåñåò,äâàäåñåò-êåëíåðúò îáèêàëÿ îêîëíèòå ìàñè,õâúðëÿ îò âðåìå íà âðåìå ïîãëåäè êúì ìåíå,íî íå íîñè ìîÿòà ïîðú÷êà.Ïî÷âàì äà íåðâíè÷à ,íî ñå óòåøàâàì ñ òîâà ,÷å ñèãóðíî òåõíîëîãèÿòà çà ïðèãîòâÿíå íà ñïåöèàëèòåòà å ïî –ñëîæíà è èçèñêà ïîâå÷å âðåìå.Ìèíàâàò òðèäåñåò è ïåò-÷åòèðèäåñåò ìèíóòè.Âå÷å çàïî÷âàì äà ñúæàëÿâàì,÷å âëÿçîõ â ðåñòîðàíòà è äàæå ñå êàíÿ äà ñè òðúãíà äåìîíñòðàòèâíî ,êîãàòî êåëíåðúò ñå ïîÿâÿâà íåî÷àêâàíî è ïèòà âúïðîñèòåëíî-Äà ñåðâèðàì ëè âå÷å?Ïîòâúðæäàâàì ÿäîñàíî,à íàóì ñïîìåíàâàì íÿêîè îò âåðîÿòíèòå ìó ðîäíèíè îò æåíñêè ïîë è çà÷àêâàì ïðîäúëæåíèåòî.Ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè êúì ìåíå ñå çàäàâà íèñêà êîëè÷êà, áóòàíà îò êåëíåðà, ñ ïîñòàâåíî âúðõó íåÿ íåùî êàòî íàøåíñêè ìàíãàë,ïúëåí ñ ïëàìòÿùè äúðâåíè âúãëèùà.Êîëè÷êàòà ñïèðà äî ìàñàòà ìè.Êàòî èñòèíñêè ìàãüîñíèê, îò ãîëÿì ñúä, êåëíåðúò çàïî÷íà äà âàäè äúëãè äúðâåíè øèøîâå ñ íàíèçàíè âúðõó òÿõ ïàð÷åòà ìåñî,ëóê,÷óøêè è äðóãè íåùà,êîèòî íå ìîæàõ äà ðàçïîçíàÿ è äà ãè õâúðëÿ âúðõó æàðòà.Ïðèÿòíî óõàíèå ñå ðàçíåñå íàîêîëî.Õîðàòà îò ñúñåäíèòå ìàñè íàáëþäàâàõà ïðîöåäóðàòà ïî ïðèãîòîâëåíèåòî ñ ÿâíî ëþáîïèòñòâî.Ñëåä ïåòíàäåñåòèíà ìèíóòè, êàòî ãè çàâúðòÿ íÿêîëêî ïúòè,êåëíåðúò ïîñòàâè íÿêîëêîòî îãðîìíè èçïå÷åíè øèøîâå ìåñî â ÷èíèÿòà ïðåä ìåíå, íàëÿ ìè ÷àøà ñ ïîðú÷àíîòî ÷åðâåíî ãðóçèíñêî âèíî è ñëåä êàòî ìè ïîæåëà ïðèÿòåí îáÿä ñå îòòåãëè äèñêðåòíî.Òúé êàòî íàñòðîåíèåòî ìè ñå áåøå âå÷å ïîäîáðèëî çàïî÷íàõ îáÿäà ñè ñ ãîëÿì åíòóñèàçúì è íàñòúðâåíèå.Ïîãëúùàõ âêóñíèòå õàïêè ìåñî,îòïèâàõ ãîëåìè ãëúòêè àðîìàòíî âèíî è ñå ðàäâàõ íà êúñìåòà ñè äà ïîïàäíà â òîçè ðåñòîðàíò.Ñëåä ïåòíàäåñåòèíà ìèíóòè áÿõ ïîãúëíàë åäíà ÷àñò îò õðàíàòà è ïî÷óâñòâóâàõ ,÷å ãëàäúò ìè âå÷å çàïî÷íà äà ñå çàñèùà.Ïðîäúëæèõ äà ïðåãëúùàì ñ íàìàëÿâàùà ñêîðîñò,íî êàìàðàòà â ÷èíèÿòà ìè îñòàâàøå âñå îùå òâúðäå ãîëÿìà.ßäÿõ è ìèñëåõ åäíîâðåìåííî.Äà ñïèðàì ëè,äà ïðîäúëæàâàì ëè äà ÿì è òðÿáâà ëè äà ñå ðàçñèïâà è îñòàâÿ òàêàâà âêóñíà õðàíà.Àêî ïðîäúëæàâàõ êîðåìúò ìè ùåøå äà ñå ïðúñíå.Íî àêî ñïðà,êàêâî ùå êàæàò õîðàòà îò îêîëíèòå ìàñè,êîèòî ìå íàáëþäàâàõà ñ èíòåðåñ,à è êåëíåðúò,êîéòî ïîãëåæäàøå ëþáîïèòíî êúì ìåí ïðè âñÿêî ïðåìèíàâàíå íàîêîëî.-Êàêúâ ãîëÿì ìúæ,à íå ìîæå äà ñå ñïðàâè ñ åäèí îáèêíîâåí îáÿä!Ïúê íàëè è õðàíàòà ñòðóâà ïàðè,à äíåâíèòå êîèòî îòïóñêàõà çà ïðåñòîÿ ìè Ìîñêâà íå áÿõà ìíîãî.Ïðîäúëæèõ õðàíåíåòî ñ ïîñëåäíè óñèëèÿ íà âîëÿòà.Âñè÷êî â ìåíå ñå ïðîòèâåøå ,íî èíàòúò ìè íàääåëÿ.Ñëåä îêîëî ÷åòèðèäåñåò ìèíóòè ÷èíèÿòà ìè áåøå ïðàçíà,à âèíîòî èçïèòî.Âúçäúõíàõ ñ îáëåê÷åíèå.Áÿõ ñå ñïðàâèë ñ øèøîâåòå è çàùèòèõ äîñòîéíî ðåíîìåòî ñè íà áúëãàðèí,ìàêàð ÷å îêîëíèòå íå çíàåõà êàêúâ ñúì.Ïîåõ âúçäóõ è èçâèêàõ êåëíåðà çà äà ïëàòÿ.Òîé äîíåñå ñìåòêàòà,êàòî ìå ãëåäàøå,êàêòî ìè ñå ñòîðè ,ñ ãîëÿìî âúçõèùåíèå è ðåñïåêò.Ïëàòèõ è ïîãëåäíàõ çà ïîñëåäåí ïúò íàïèñàíîòî âúðõó ëèñòà.Íà õàðòèÿòà ïèøåøå:Ñïåöèàëèòåò íà çàâåäåíèåòî-çà ÷åòèðèìà!!!Ñåãà âñè÷êî ìè ñòàíà ÿñíî-çàùî êåëíåðúò áåøå çàêúñíÿë òîëêîâà ìíîãî ñúñ ñåðâèðàíåòî è çàùî àç,êîéòî òîëêîâà ëåñíî ñå ñïðàâÿõ ñ âñÿêî áëþäî ñå áÿõ îçîðèë òîëêîâà ìíîãî!
Ïîñëåäíèòå äóìè íà Ìàðèí ñå çàãëóøèõà îò ìîÿ ñìÿõ-Å Ìàðèí÷î,ñëåä òîâà,êîåòî ìè ðàçïðàâè íÿìàì íèêàêâî ñúìíåíèå,÷å ìîæå äà ñå ñïðàâèø è ñ öÿëî ïðàñå ,à äàæå è ñ ãëèãàí!
Ïðîäúëæèõìå ïúòÿ ñè.Ïðåç âúðõîâåòå íà äúðâåòàòà ñå ïîêàçàõà ÷åðâåíèòå êåðåìèäè íà õèæàòà,à òàì â íåÿ áåøå è î÷àêâàíèÿò è îò äâàìà íè âêóñåí îáÿä.


ÏÐÈßÒÅËÞ ÏÐÎÑÒÈ

Íà Ìàðèí Êóíåâ.

Íà ñâîÿ ðåä çàìèíà ñè è òè,
âíåçàïíî,â äåí æåñòîê è ñòðàøåí.
Ïðèÿòåëþ,çàâèíàãè ïðîñòè,
äàíî ñå ñáúäíàò òâîèòå ìå÷òè,
âúâ äðóãè ñâÿò íå òúé ñóðîâ è ãðåøåí!

 æèâîòà ñè ñòîðè äîáðè äåëà
è ùå òå ïîìíèì äîêàòî ñìå æèâè,
ïðåä ïàìåòòà òè ñâåæäàìå ÷åëà,
ìàêàð ÷å âå÷å äóõ ñè ñ íàñ åëà,
äà ñêèòàìå èç ïëàíèíèòå äèâè!

À ñèãóðíè ñìå,÷å ùå áúäåø ñ íàñ,
÷å ùå ñå âðúùàø ÷åñòî íà çåìÿòà,
ùå ñè ãîâîðèì ìèñëåíî,áåç ãëàñ
çà òóé,êîåòî áåøå òâîéòà ñòðàñò-
ïðèðîäàòà,ñâåòà è êðàñîòàòà.

Çàùîòî âå÷åí å äóõúò ÷îâåøêè,
ïðîìåíÿ ñàìî âúíøíèÿ ñè ëèê,
îêîâèòå íà òÿëîòî òúé òåæêè,
çàõâúðëÿ êàò íåíóæíè ñòàðè äðåøêè
è ëèòâà âîëíî â çâåçäíèÿ ñâåòëèê!

Òàì ñëèâà ñå ñ Áîæåñòâåíîòî òÿëî,
èçïúëâà ñå ñ ïîêîé è áëàãîäàò,
ñ Âñåëåíàòà òîé ñòàâà åäíî öÿëî,
êîåòî ñúùíîñòòà å îñúçíàëî,
íà òîçè ñëîæåí è èçìåí÷èâ ñâÿò!

31.07.2002 ã.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 09.12.2009 @ 09:40:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Õóìîð è ñàòèðà

» Ìàòåðèàëè îò
   persian

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 23:44:57 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Çà ÷åòèðèìà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Çà ÷åòèðèìà
îò dedenze íà 09.12.2009 @ 16:13:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://dedenze.blog.bg/
Äîáðå ïîçíàâàì è ðóñêàòà è ãðóçèíñêàòà êóõíÿ. Äåéñòâèòåëíî ãðóçèíñêàòà å ïî- áëèçî äî íàøàòà. Äàæå ùå âè êàæà è åäèí ñïåöèàëèòåò, êàçâà ñå
÷óð÷õàëà è ïðåäñòàâëÿâà- íàíèçàíè îðåõîâè ÿäêè æåëèðàíè â ãðîçäîâ
ñîê. Ôîðìàòà íàïîäîáàâà ôàëîñ è çàòîâà ñå ïîäàðÿâà íà äàìè ñ êîíòåêñò.
Çà âàøèÿò ïðèÿòåë, ñúæàëÿâàì, ëåêà ìó ïðúñò, ùîì íÿêîé ïèøå çà íåãî íå å æèâÿë íàïðàçíî.


Re: Çà ÷åòèðèìà
îò persian íà 09.12.2009 @ 16:26:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Äîáðèòå õîðà æèâåÿò â ñïîìåíèòå íà ïðèÿòåëèòå è áëèçêèòå ñè.Ïîçäðàâè.

]


Re: Çà ÷åòèðèìà
îò kasiana íà 09.12.2009 @ 18:42:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îòêðèâàì åäèí íîâ è èíòðèãóâàù Ïåðñè â ðàçêàçà òè!!!

Õàðåñà ìè ìíîãî:)))))))

Ïîêëîí ïðåä ïðèÿòåëÿ òè!!!

Ïîçäðàâè!!!

Êàñè


Re: Çà ÷åòèðèìà
îò persian íà 10.12.2009 @ 09:27:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ,Êàñè.Ïîçäðàâè.

]


Re: Çà ÷åòèðèìà
îò mariniki íà 16.12.2009 @ 19:11:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://mariniki.blog.bg/
áÿõ ñ âàñ...áåøå ïðåêðàñíî èçæèâÿâàíå...
Ïîêëîí çà Ìàðèí...


Re: Çà ÷åòèðèìà
îò persian íà 21.12.2009 @ 09:38:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://persiangb.blogspot.com/
Áëàãîäàðÿ.Èìà è ìíîãî äîáðè õîðà.Ïîçäðàâè.

]