Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 867
ХуЛитери: 3
Всичко: 870

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОблогът
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

- За много хора – каза господин С. - този строй, в който живяхме по времето на комунизма, беше по-добър от демокрацията.
- Това ми напомня – отвърна Професора - за оня ученик, който написал една четирибуквена дума с четири правописни грешки.
- Да не е някакъв виц? – попита господин Н. – Струва ми се, че няма такава дума...
- Не е виц – каза Професора – истински случай е.
И докато ние се чудехме и умувахме има ли такава дума или няма и коя е тя, Професора извади химикалка и написа на гърба на сметката с големи букви: УФСЪ, а после последователно зачеркна като учител всяка една и отгоре написа правилната буква и се получи ОВЦА.
- Ето – каза той – написал е„овца” като „уфсъ”: четири букви, четири грешки!
Ние се засмяхме, а господин С. малко се засегна.
- Извинявай, драги – каза Професора – съвсем не искам да те обидя, но просто се хванах за думите ти. Хората, разбира се, в известен смисъл са прави. Но там е работата че и ти, в едно изречение, допусна четири грешки!
- За комунизма ли? Така се говори навсякъде – заоправдава се господин С.
- Ето, виж сега: първата грешка, по-точно, първата заблуда – нямаше никакъв „нов строй”, втората заблуда е, че е било комунизъм, третата – че тогава е било по-добре, но това ще ти го обяснят хората, лежали по затвори и лагери, а четвъртата – че сега има демокрация.
- Всъщност – каза Мавъра – грешките не са четири, а пет: има още една – думата „беше”. Комунизмът, приятели, нито някога е бил, нито и сега някъде е.
- Ами Китай? – попита господин С. – Наричат я „комунистическа държава”.
- „Комунистическа държава” ли? – рече Мавъра. – Ами то е все едно да кажеш: „дървено желязо”! Той се обърна към Професора: - Обяснете, господине, какво означават думите „комунистически строй”?
- Означава общество – каза Професра – в което, първо, няма държава и, второ, липсват парично-стокови отношения, тоест, няма пари.
- Ако това са условията за комунизъм – каза господин Н. – то българите вече почти сме влезли там: вече почти нямаме държава, а повечето хора я карат и почти без пари...
- Е, какво друго ни остава, освен да се шегуваме – каза господин С. – но дори и да го вземем насериозно, тая работа пак ми се струва утопия, мечта: не вярвам въобще някога да дойде такова време, когато няма да има държави и пари.
- Ами тогава да се хванем на бас – каза Професора . И за да стане облогът още по-интересен, можем да го формулираме така:
Аз казвам, че ще дойде време, когато няма да има пари и държави.
Ти казваш, че това е утопия, а истината е, че ще дойде Бог и ще възкреси всички мъртви.
Има обаче малка пречка. Не знаем кога ще стане едното или другото. Може да е след сто, може след хиляда години. Трябва да завещаем нашият облог на нашите потомци. И някъде във времето, в близките сто или хиляда години, ще се види кое е по-вероятно да се случи на Земята: комунизма или второто пришествие.
Кое е измишльотина и кое не е?
Както вече разбра, аз твърдо залагам на Комунизма.
Ти можеш да заложиш на Второто пришествие...


Публикувано от Administrator на 01.12.2009 @ 12:48:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 22523
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Облогът" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Облогът
от dedenze на 01.12.2009 @ 13:09:07
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Това,че сега сме в пълният комунизъм от немотия е точно попадение.
Поддържам "професора" и не вярвам във Второто пришествие, душите на умрелите, наредени като на коневръз по гробищата, вече чакат няколко хилядолетия,дано дочакат. Хубава форма за малко
политика в литературата, поздрави, ще я взаимствувам. Чистата
литература, без отношение към действителността е гласец на скопец.
В световната литература няма уважаван автор без гражданска, политическа и социална позиция.


Re: Облогът
от tomatroev на 01.12.2009 @ 15:43:12
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм с написаното и искам да кажа, че и това, което ти сега пишеш, тези кратки разказчета, пак си е политика в някакъв смисъл и всеки сам си прави изводите. Даже мисля, че тези кратки форми като жанр вие ги въведохте тук с Дяд Желяз, неговите са на морално-етични, нравствени теми, чисто битови, а твоите - тематични, с характери и герои, понякога много драматични. Моите "герои" са други, повече символни, абстрактни образи, не характери, по-скоро рупори, чрез които си изказвам възгледите.

]


Re: Облогът
от kasiana на 01.12.2009 @ 13:40:13
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепно!!!
Поздрави на Мавъра!!!


Re: Облогът
от tomatroev на 01.12.2009 @ 15:45:22
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Мавъра също много се зарадва и те поздравява!

]


Re: Облогът
от radi_radev19441944 на 01.12.2009 @ 17:07:42
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Има един фантастичен разказ "Буриданово магаре" , май беше от български автор, но не си го спомням /да извинява/.
Та значи на въпросната планета обитателите бяха построили комунизма, след което се превърнали в пълни идиоти, понеже всички функции на обществото бяха поети от компютри и роботи, а онези само щракат пръсти и се хилят.


Re: Облогът
от tomatroev на 02.12.2009 @ 09:20:03
(Профил | Изпрати бележка)
И комунизма, и рая могат да се покажат по много смешен и карикатурен начин. Но религиозната идея има едно голямо предимство - тя обещава безсмъртие. Комунизмът / можете да го наречете още посткапитализъм, информационно общество / не обещава безсмъртие, но тук важи поговорката: "По-добре врабче в ръката, отколкото орел в небето."
Преди два века средната продължителност на човешкия живот е била 50 години. Църквата е обещавала безсмъртие. Сега продължителността на живота е около 80 години / в Япония/. Ето какво ще стане със сигурност: след век продължителността на човешкия живот ще е до 150 години, след още век - може би над 200 години. Църквата разбира се, ще продължава да обещава безсмъртие.

]


Re: Облогът
от sineva на 03.12.2009 @ 10:13:19
(Профил | Изпрати бележка)
Какво мога да ти кажа, Тома!
Уникален си!
И така мисля съвсем сериозно!
Винаги, като чета творбите ти.
Здравей!
И ти благодаря!!!:))))))))))


Re: Облогът
от tomatroev на 03.12.2009 @ 20:48:38
(Профил | Изпрати бележка)
Трогнат съм! Благодаря за подкрепата към тези малки форми проза, които пробвам!

Хубава вечер, Синева!

]


Re: Облогът
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 03.12.2009 @ 15:49:29
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
Поздрав, Томи. !


Re: Облогът
от tomatroev на 03.12.2009 @ 16:07:56
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Вики, радвам се, че си тук!

]