Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 445
ХуЛитери: 2
Всичко: 447

Онлайн сега:
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПроклятието на гладуващата класа
раздел: Есета, пътеписи
автор: valsebnica

Човешката свобода е много относително и в същото време доста променливо понятие. Свободни ли сме, когато правим всичко, което си поискаме, а в същото време робуваме на чашката? Или сме свободни, когато имаме покрив над главите си, но не и подкрепата и обичта на хората около себе си?
За една такава привидна свобода става въпрос в спектакъла „Проклятието на гладуващата класа”, чиято премиера бе преди броени дни в Театър „София”.
В пиесата си Сам Шепърд е представил едно бедно американско семейство, борещо се да запази фермата си и да оцелее, въпреки алкохолизма на бащата, който убива всичко хубаво около себе си.
Любовта сякаш е измислица. А хората превърнали се в роби на делника по всякакъв възможен начин търсят спасение.
Под великолепната режисура на Джед Алън Харис, пиесата претърпява една метаморфоза. И вместо бедни фермери в спектакъла сякаш виждаме едно обикновено българско семейство, в което скандалите нямат край, а любовта докоснала някога сърцата, вече е една красива илюзия. Илюзия, но само на пръв поглед. Под изцапаните с кал дрехи на бащата и измъчените физиономии около него, все още се крие малка частичка обич, готова да бликне като вулкан във всеки един момент. Но живота така е завъртял съпрузите, че те вглъбени в себе си и изнурени от делника нямат време за децата си. Единият е потънал в дългове заради алкохола, в чиято прегрътка иска да се скрие от света и тайно търси начин да продаде фермата, за да плати борчовете си. А другият търси закрила в натруфени и изискани обноски и за да ги има също мисли за тайна продажба. И никой от двамата не се интересува какво ще стане с децата.
Ролята на алкохолика Уестън за Николай Върбанов е като детска игра. Отблъскващ в началото със своите пиянски изблици, в края на спектакъла той вече е друг човек, опианен от мисълта, че щом веднъж е зарязал пиенето вече е променил целия си живот. Но нещата са си все същите с малката разлика, че порока вече го няма.
Милена Живкова Ела – „майката орлица”, като че ли повече е загрижена за себе си, отколкото за другите. Актрисата изцяло се е сляла с героинята си. Нещо повече! Тя извежда на бял свят уникалността на своя талант, разкривайки ни нови неподозирани дебри от него.
Мартин Гяуров е виртуозен и доста скандален в ролята на Уесли, който всячески се стреми да спечели благоговението на баща си. Отчаяно се опитва да прилича на него и в крайна сметка се превръща в същия пропаднал тип.
Бляскав дебют прави талантливата Яна Кузова, позната ни като Нора от сериала „Забранена любов”. В ролята на бунтарски настроената тийнейджърка Ема, тя ни разкрива тънката граница между бедността и проституцията.
А Пламен Манасиев, Сава Пиперов, Николай Антонов, Мартин Радилов и Мая Остоич внасят финалните щрихи в спектакъла и той се превръща в един огнедишащ змей, готов да изпепели съзнанието на зрителите. И печели своята аудитория, провокирайки я да се замисли какви житейски ценности притежава и колко лесно може да ги загуби.
Постановката хваща за гърлото публиката от първия миг, оставяйки я бездиханна до последната минута, карайки я да си тръгне променена, преосмислила живота си.
„Проклятието на гладуващата класа” не е история за любовта, безхаберието и свободата, а история за оцеляването в един враждебен свят.
Не случайно той завършва с разказа как огромен орел вместо ненужните прачета месо, останали след кастрацията на овните, взима в ноктите си полакомилия се котарак. Но когато осъзнава грешката си вече е твърде късно. Борейки се до последно за живота си, в крайна сметка и двамата намират смъртта.
А не сме ли заприличали и ние хората на орли и котараци, опитвайки се да оцелеем в този динамичен и объркан свят?! Май проклятието на гладуващата класа не е подминало и нас!


Публикувано от alfa_c на 27.11.2009 @ 14:08:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   valsebnica

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 21:11:16 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Проклятието на гладуващата класа" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Проклятието на гладуващата класа
от LATINKA-ZLATNA на 27.11.2009 @ 14:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
И в България има борба за оцеляване!

Контатите ти с театъра ти влияят много положително!
Поздрави!


Re: Проклятието на гладуващата класа
от valsebnica на 04.12.2009 @ 15:43:26
(Профил | Изпрати бележка)
И не само контактите с театъра, а и това, което уча!

]


Re: Проклятието на гладуващата класа
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 27.11.2009 @ 22:12:54
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
аха


Re: Проклятието на гладуващата класа
от valsebnica на 04.12.2009 @ 15:42:18
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Проклятието на гладуващата класа
от sineva на 09.01.2010 @ 14:22:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много харесах Вълшебничке!
Пишеш с размаха на много добра театрална критичка!
И ми хареса, че правиш аналогия с нашата действителност.
БРАВО!:))))))))


Re: Проклятието на гладуващата класа
от valsebnica на 29.03.2010 @ 15:42:28
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]