Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 830
ХуЛитери: 4
Всичко: 834

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСкоба
раздел: Разкази
автор: milcho

Реалити шоу ли? Какво повече от реалитито шоу на живота. Обикновено пиша спомени. Но тук, вчера пак ми сложиха скоба. Скоба на колата. На предната лява гума.
Това е добре, по-добре от ако ми я сложат на предната дясна гума. Може да не я забележа и да стане фал. Гледам днес на пазара, че слагат скоба на друг или по-скоро му я свалят от задната лява гума. Хубавото е и това, че почнаха да слагат скоби и на маркови возила. Иначе все слагаха скоби на сиромасите. Ама ги слагат факирски тия скоби, Като Ташунко индианеца се промъква, пълзи скобаджията и прас! Скоба!

А тъкмо обяснявах, как са ми сложили един път скоба с припълзяване преди време, когато чаках близо до колата си да си купя баничка. Много обичам банички с боза. Това го няма по света – нашата боза и нашите банички. Това ми липсва най-много по странство. Боза и банички. Е и шкембе чорба няма, но мога да се ухитря да си сваря такава чорба и там. Не е като в София, но става. Шкембето в Сърбия му викат „Шкембичи” в Букурещ „Чóрба де бурдуф”, в Истанбул „Шкемби-чорбасъ” :) Но най си ми харесва нашата шкембе чорба, която я продаваха в бившата шкембедзжийница „Дамарче”. За 10-15 ст тогава хапвахме малка-ситна, лимонада и филия хляб. Като се запознавах после с някое гадже винаги го водех първо на шкембе чорба. Това беше като някакъв своеобразен тест. Ако не мрънкаше и сърбаше, продължавахме. Ако кажеше: Уффф, Кавооооо? Шкембе чорба, ти се шегуваш, Милчо, ами там ходи само утайката на обществото! И тогава край. Късахме гаджалъка веднага или почти веднага. Все пак нали съм си кавалер, не бях аз този, който е причината – шкембето, то беше виновно!

За баничките –не. Няма начин да си омеся такива банички и тук и отвъд държавната граница. Не се научих овреме. Виж бозата си е направо „булгариан трейд марк”. Нийде няма такава. Много обичах рано да ударя една боза и една кифла осмица. Никъде няма такава боза, пак повтарям, като нашата. Гордея се, че дядо ми Борис, е бил радомирски бозаджия. С боза е започнал след войните своя „бизнес”. Да влачи гюма с бозата и една чаша и шише с вода и да се провиква: Боооозаааааъъъъй! (и го извива накрая) Сладка бозааааааъъъъй!
-Къде продаваше бозата дедо, питах го. -Най вървеше на стадион „Славия”, там аз ги поях с боза и играчите и тия дето викаха. Затова ли сега си от „Славия” дядо? Смеех му се аз, „стария” ЦеДеНеВист. Дядо правеше и мекици и халва. И казваше, че на халвата най-сладка е хартията с която увивали халвата. Но за това друг път.

И идва оня „ташунко” със скобите, и аз му се радвам като на кум. Веднага му праскам 10 лв на таблото на колата, той ми отключва скобата и съм „фри” (свободен)!
А преди седмица, две, на централна автогара посрещам сватята. И докато се обърна, хоооп, виждам задницата на опелчето ми качено светкавично и най-тържествено на една авто-тарга и да завива зад ъгъла и да изчезва. -Еееееййй, къде бе стоййййте! Но няма милост. И нямам вече, кола и сватята с торбите се тюхка. Егати, викам си, посрещането. Тогава взимам едно такси с голям труд и с уговаряне ни докарва на паркинга за отвлечените коли и се моля… само да не ми взимат талона. Но те са твърди. Късно е чадо. Да си беше стоял до колата, а не да миткаш насам натам. Там можеше да се разминеш с 10 лв, а сега 50-тарка и ще си търсиш талона в КАТ-Дървеница. -Заради сватята …моля Ви се, но оная зад гишето се смее и ми отрязва квитанцията. Да пази бог от жена катаджия. По зъл и жесток катаджия няма от жена катаджия.Виж с мъжете се разбираме по мъжки. Спира ме оня ден ПРЕДИ завоя един юнак-катаджия с една хранилка и вика: Документите! Аз, го поглеждам с надежда и казвам: Ама аз съм от БАН. От БАН ли, казва, ама направи 3-нарушения: Караш без колан, без светлини и надуваш като на формула едно. Документите! Давам ги, и добавям, - Ама аз бързам при един професор от БАН, ще ми издава една книга. И затова бързам. Какъв БАН бе, каква книга? -Поезия-казвам! Дай да ти напиша нещо. Той се оглежда…тоя май е луд, си мисли. -Нищо няма да ми пишеш, казва и се оглажда. Какво сега да те правя. Дай тогава, казвам, да ти стисна ръката. Той не очаква, това и ми подава ръка, аз му раздрусвам десницата и му рецитирам едно подходящо стихо. И неочакван ефект! Който казва, че катаджиите на отбират от поезия ряпа да яде! Старшината си издърпва ръката и се усмихва: -Махай се казва, и гледай да не те сбарам пак. -Няма, обещавам. И отпрашвам весел и облекчен. Нооо не би. След два дни, пак на същия завой, намалявам, намалявам и виждам, че го няма тоя моя приятел, поетичен-катаджия и завивам. Ноооо СЛЕД завоя, ТОЙ! Маха със палката и спирам. Винаги спирам, искАло пък и да ме подгонят с патрулката… Доближава се и казва: Старшина еди кой си, две нарушения – карате без колан и без светлини. –Документите! Ами сега - си мисля! Две е по-добре от три, а и май не ме позна. И бъркам за документите и въртя глава да не ме види в лицето. Но той, май нещо се усъмнява и си мушка главата през стъклото и ме поглежда тет-а-тет! Аааааааа, вика, пак ли си ти бе, пак ли си ти бе… -Яяяяяяя да се махаш от тука, че ми писна от тебе. Мерси, г-н капитан казвам! Той се смее и аз включвам светлините и изчезвам.
Другия по надолу, на Графа, ме спират основателно. Старшина Страхов, козирува: -Документите! Хм - карате без колан! Бъркам от ляво на сакото и ги давам и добавям, --Аз бързам и съм доктор и дори съм професор. Какъв професор си бе! -От БАН! -Ами как не те е срам бе! Професор и да караш без колан! И какво виждам: ами ти караш с акт! –Сватята, на паркинга…мънкам. -Сега ще направим така, важно заявява Страхов, късаме тоя акт, и пишем нов и 5 точки ще ти резнат още и … -Неее, пищя аз! Милост г-н Страхов, взехте ми страха направо, обещавам ако ме пуснете и на сън ще карам с колан. -Профосорррррр с професор, мръщи се той внезапно ми хвърля документите в колата през прозореца и аз не вярвам на избавлението си. Слагам си колана и давай нататък.
-Професор ли си, казва друг, негов колега до Халите, ама аз живота повече го разбирам от вас, професорите, нищо че съм със средно техническо образование.
Оххх, щом така започна, си мисля значи и тоя няма да ме глоби. Е, кажи сега защо говориш по GSMa бе, професоре? Не знаеш ли, че се излагаш на опасност и другите около теб излагаш. –Голяма излагация г-н старшина, кимам утвърдително, но от БАН ми звънна един колега спешно и нали съм спрял в задръстването само му чукнах, че после ще му звънна. Абе вие всички там в БАН сте чукнати и какво ли ви плащат и на вас, смее се той. Няма да те глобявам. Дай само да ти видя шофьорския талон. Имам, казвам и се суетя и ръцете ми потреперват. –Аз, казва старшията, съм вече за пенсия. След месец се пенсионирам. А аз викам, още ще тегля в БАН и се усмихвам угоднически. Карай, вика, професоре, и умната!

Умната, ама е ти днес пак: скоба. Ташунко-скобаджията, който я отвори за 10 лв аз сега я затварям.

Милчо КИ

София, 2009-11-25, 00:41 ЕЕТ


Публикувано от alfa_c на 25.11.2009 @ 07:39:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milcho

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:05:09 часа

добави твой текст
"Скоба" | Вход | 11 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Скоба
от persian на 25.11.2009 @ 09:35:27
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Добре че се махнах от София преду 30 и кусур години,защото и даже да имах твоето чувство за хумор не бих издържал такъв тормоз.Поздрави,брато.


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 25.11.2009 @ 09:52:14
(Профил | Изпрати бележка)
Персияне, Брате!
Виж какви ги патя,
ала с гордо чело,
днес тегля за село.

Мишки ще гощавам,
водата ще спирам,
с тебе, да прощаваш,
хайде на по бира!

Перник, ей къде е,
оттам съм наблизо,
слънето се смее,
в лятната си риза.

Опела съм стегнал,
в тенджерата зеле,
щом не си забегнал,
среща: до неделя!

Брате Персияне!


]


Re: Скоба
от persian на 27.11.2009 @ 14:40:14
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
С удоволствие,но сега живея малко по-далече от София,затова ще пием бира по друго време,ако е рекъл Бог.А иначе и аз вече зазимих на село.Бъди жив и здрав,брато!

]


Re: Скоба
от persian на 25.11.2009 @ 09:36:14
(Профил | Изпрати бележка) http://persiangb.blogspot.com/
Добре че се махнах от София преду 30 и кусур години,защото и даже да имах твоето чувство за хумор не бих издържал такъв тормоз.Поздрави,брато.


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 25.11.2009 @ 09:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
Благадаря и допата!

]


Re: Скоба
от anelim на 25.11.2009 @ 12:00:09
(Профил | Изпрати бележка)
Като си отворил скоба, ще си позволя и аз в скоби да ти пиша, че най-ранният ми детски спомен е как дядо ми си играеше с нас - внуците и ни показваше, че дясната му ръка била по-дълга от лявата, защото бил от род на радомирски бозаджии и от носенето на пълните гюмове с боза дясната ръка им се удължила и вече се предавало по наследство. Затова ни караше и ние да си мерим дължината на ръцете и се превиваше от смях :)))
Не знам колко бозаджии е имало в Радомир, ама може и род да се окажем...:)
Хубав ден, бозаджи Милчо!


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 25.11.2009 @ 13:07:04
(Профил | Изпрати бележка)
А стига бе!!!
Винаги казвам, че всички в България сме роднини.
Да те е шубе да задириш някое гадже!
Тутъкси се оказало, че ти е рода!
...
Така в Патагония, на оня край на Земята сращнах,
един от село Мещица - съседно село на това на баща ми.

Виж Анелим! Това за дядо ми(ти) бозаджията и ръцете му,
хич не е шега. Направо ме издига на пръсти.
Дядо ми караше майка, щерка му, да му подгъва ризите
- левия ръкав, понеже му беше по къса лявата ръка с 4(четри) пръста. Честен кръст!
Аз моите не сам ги мерил. Виж това е идея!
А за Радомир и Изворски-Радомир, и Житуша, Кленовик, Канджулица,
(сега Ал. Димитров), Бобораци, Раковица... и още и още...
Няма начин да не сме рода:))
Анелим.
!:)))

]


Re: Скоба
от anelim на 26.11.2009 @ 10:22:25
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм си мислела, че това с ръцете е майтап на дядо ми. Дори с братовчед ми го разконсперирахме, че си стяга лявото рамо и отпуска дясното, за да му изглежда по-дълга ръката. Не съм и предполагала, че всичко идва от прадядо, който наистина е имал по-дълга дясна ръка. Дори и да не сме роднини, най-малкото моят дядо е познавал твоя и ни е разказвал за него.:)
Светът е малък...и всички сме си близки!
http://bg.netlog.com/go/explore/videos/videoid=bg-552974
:)))
Поздрави!

]


Re: Скоба
от radi_radev19441944 на 25.11.2009 @ 12:14:14
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Голям майтап. Но ще ти дам един акъл: Значи, купуваш си една скоба и като спреш някъде, си я слагаш сам. Може и да ти се размине да не загреят


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 25.11.2009 @ 13:45:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благадаря за съвата, Ради.
Ти си приятел!
Ама Ради, аз съм Марко Тотев или Гюро Кюмюра!
(от Перник). Веднага ще ме сгепсат. Мога да я уйдурдисам
скобата 1 към 1. Снимам я с камерата и давам едно копие
да ми направят, ама Ташунко Скобев, не е будала...
и той има деца и тоя жена и тъща храни...
Ще я познае одма, че не е негова и тупуррррр отгърмях
в Пръво Раойнно при оня старшина Първов!
И тогава жална ми майка, Ради! Ще трябва да му рецитирам
Цялата сага "Полицай и Професор!"
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=88248&mode=thread&order=1&thold=0
Поздрав!
:)))
10х!

]


Re: Скоба
от Hulia на 28.11.2009 @ 23:06:27
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Милче, много хубаво разказваш и много разтоварващо действаш:))


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 30.11.2009 @ 12:42:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря Ули!
Случки подобни разни, но да сме живи и здрави:)
Е и по-някой урок да си извлечем.
Имам още идеи за куп мои перипетии,
стига да има кой да слуша и да чете като теб Уляна!
Зарадва ме.
Още един път 10х!!

]


Re: Скоба
от ANG на 30.11.2009 @ 13:13:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
пи4
"бозадижиятаааа" - това беше не само вик, а цяла песен
каква боза искаш - сладка, ето ти сладка
след 10 метра - ти кисела ли искаш, ето ти кисала
виждаш ли магията, от един и същи гюм изваждаше всякаква боза


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 01.12.2009 @ 21:17:23
(Профил | Изпрати бележка)
Ангеле!
Това беше най, ама най-истинското нещо м тоя разказ.
Тоя вик: Бозааааааааааааааааааъъъъъъъъъъъъъъъъ!
Как ме зарадва Ангееееееелееееееееее!
Да си жив!
СГНР!

]


Re: Скоба
от shtura_maimunka на 08.12.2009 @ 00:23:05
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Их тая скоба...винаги на най-интересното я затваряш!
Пък ги извиваш едни, също като дядо си( Боооозаааааъъъъй), да чете, чете човек, че да не спре!:-)))


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.12.2009 @ 21:49:46
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Май-Мун Че!
Ти си винаги наблизо! Радвам се че обичаш Боза(ъъъиийй)
Голям смях падаше когато дядо ми говареше за бозаджийските си години и за конкуренцията! Тагава ми се струваше нещо минало и нещо
станало много отдавна тая конкуренция - кой да знае, че ще се върнат тези години на конкуренция ...и то каква конкуренция ...
Май-МунЧе!
10х! И благодаря!

]


Re: Скоба
от dandan на 09.12.2009 @ 15:27:46
(Профил | Изпрати бележка)
Смях се с глас на историите ти, Милчо, добре че съседите нямат скоби за усмивки.

Поздрав от примерния шофьооор:)))


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 12.12.2009 @ 21:55:04
(Профил | Изпрати бележка)
Дани! Данииииии!
Блазе ти че във вашия райски град нямате скоби.
Тук треска ме тресе, а сега се канят да дигнат цената на по 3 лв за час
престой в центъра. Но и това няма да го спре Ташунко скобаджията!
Приват Дани,
и весели празници!
Дани!
Благодаря за рибата!!!

]


Re: Скоба
от karambol на 19.12.2009 @ 23:00:10
(Профил | Изпрати бележка) http://pitashtia.blogspot.com/
:))))


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 20.12.2009 @ 23:15:50
(Профил | Изпрати бележка)
Моите дълбоки почитания - Карамбол!
Весели празници!
Благодаря, че прочете.

]


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 03.01.2010 @ 09:54:48
(Профил | Изпрати бележка)
:)))
ЧНГ!

]


Re: Скоба
от Liulina на 21.12.2009 @ 00:05:20
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
така е ...
и на едни дами щеше да се случи, добре, че видяха скобаджиите и съвсем любезно ги запитаха, как да паркират така, че да не им сложат скоба ...
уж не знаеха и така им се размина ...


Re: Скоба
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 03.01.2010 @ 09:54:17
(Профил | Изпрати бележка)
На Дамите почти винаги им се разминава: те знаят 1000 хитринки,
а на таралежите... колкото и да се ежат, накрая им отрязват
квитанцията!
ЧНГ!
ЛЮ.

]


Re: Скоба
от galiakara на 01.03.2011 @ 10:59:57
(Профил | Изпрати бележка)
Стига бе, брат! Ти да не си зодия "ОВЕН"! Те са толкова упорити и твърдоглави!!! Гледай чудо- все на добри и разбиращи хора попадаш, все ти прощават! Ама не рискувай повече, че онзи Рогатия ще ти намери цаката! Иначе, гледам, си се усъвършенствал в актьорската професия и ти върши добра работа на практика!!!
Хареса ми!


Re: Скоба
от milcho на 11.03.2011 @ 09:29:43
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, здравей ГаляКара,
и благадаря за коментара!
Не съм зодия Овен,
ала нащо става с мен!
Като ми поставят скоба,
все едно ме бутат в гроба!
А като актьор съм слаб,
иначе обичам хляб,
и кюфтата и мезета,
и маслини, узо, лук,
Поздрав чак от... чак от тук!
ГаляКара!
:)







]